Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Menneskesyn, ja! Ferguson er hard og selger unna de som faller i unåde. Greit nok. Det jeg reagerte på var praksisen du hevder Ferguson står for når spilleren selv ikke vil reise. Det er en påstand tatt ut av løse luften! Praksisen du beskriver er dessuten uhyrlig. Antall nuller på lønnslippen er fullstendig irrelevant!

 

Og så kan man jo også spørre seg hvor vanskelig rekruttering av nye spillere ville blitt, hvis dette var måten man var kjent for å behandle sine ansatte på?! Jeg tror det er gull verdt at tidligere ansatte snakker varmt om klubben!

 

Nå snakker vi ikke om å ikke ville reise, men å stille krav om spesifikke klubber som er ditt lang sitt argeste konkurrenter, nå har vi aldri sett Ferguson takle noe slikt,for det har vel aldri vært aktuelt, Man har Rooney saken,men det var massivt press som gjorde at Rooney snudde.

Ja det er flott at man snakker varmt om klubben,men ikke når det skjer på en måte der i blir sett på som en farmer klubb,som bare er et springbrett videre til en annen klubb om man slår igjennom. Det er dette som er i ferd med å skje nå.

Link to comment
Share on other sites

Og så kan man jo også spørre seg hvor vanskelig rekruttering av nye spillere ville blitt, hvis dette var måten man var kjent for å behandle sine ansatte på?! Jeg tror det er gull verdt at tidligere ansatte snakker varmt om klubben!

 

Helt klart! Klubbens motto "Victoria Concordia Crescit" vil tjene oss i det lange løp. Har liten tro på en knallhard autoritær stil mot ansatte, hverken i næringsliv eller lagidrett.

Edited by RastaPinky
Link to comment
Share on other sites

 

Helt klart! Klubbens motto "Victoria Concordia Crescit" vil tjene oss i det lange løp. Har liten tro på en knallhard autoritær stil mot ansatte, hverken i næringsliv eller lagidrett.

 

Vi snakker her ikke om noe som skjer dagligdags,men virkemidler Manager og klubb vil bruke i ekstreme tilfeller. Manu har klart å bygge en klubb og over 20 seriemester skap på sin modell. Igjen,du vil aldri se Ferguson gjøre det Wenger gjorde,og ydmyke egen klubb og supportere med det salget av Persie,for det var jo det som skjedde. Noe alle supportere vet innerst inne.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi snakker her ikke om noe som skjer dagligdags,men virkemidler Manager og klubb vil bruke i ekstreme tilfeller. Manu har klart å bygge en klubb og over 20 seriemester skap på sin modell. Igjen,du vil aldri se Ferguson gjøre det Wenger gjorde,og ydmyke egen klubb og supportere med det salget av Persie,for det var jo det som skjedde. Noe alle supportere vet innerst inne.

Hvordan mener du at Wenger burde ha gjort i RvP-sagaen? Nå lurer jeg virkelig.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan mener du at Wenger burde ha gjort i RvP-sagaen? Nå lurer jeg virkelig.

 

Rimelig enkelt egentlig. Når det var 1 år igjen av kontrakten burde Wenger og styret presset alt de kunne på for å fornye kontrakt eller selge der og da til en annen klubb utenfor PL,om i verste fall Perise ikke ville gått til andre klubber enn Manu (noe jeg tror er bare oppspinn) Så måtte klubben tatt affære,og satt han ut av laget og ut av troppen. Slik vise at man ikke tolererer i en klubb som Arsenal at man presser på for å få gå til en av de argeste konkurrentene.

Ser at det er noen supportere som ikke bryr seg om dette her,kan det virke som. Det forbauser meg faktisk litt. For dette ødelegger mye mere for klubben en noen tapte inntekter for Persie om det hadde blitt løsningen. Nå ser det ut som vi er blitt en farmer klubb i PL,det kan faen ikke en klubb som våres leve med.

 

Kan Wenger snu dette i sommer ? Ja om vi klarer 4 plassen,om ikke skal klubben vår slite noe helt enormt med å få de beste eller nest beste spillerne til klubben.

 

Det er forskjellen på Manu og Arsenal. Klubb,styre,supportere i Manu ville aldri godtatt en slik handel som vi godtok i Persie saken.

Link to comment
Share on other sites

 

Rimelig enkelt egentlig. Når det var 1 år igjen av kontrakten burde Wenger og styret presset alt de kunne på for å fornye kontrakt eller selge der og da til en annen klubb utenfor PL,om i verste fall Perise ikke ville gått til andre klubber enn Manu (noe jeg tror er bare oppspinn) Så måtte klubben tatt affære,og satt han ut av laget og ut av troppen. Slik vise at man ikke tolererer i en klubb som Arsenal at man presser på for å få gå til en av de argeste konkurrentene.

Ser at det er noen supportere som ikke bryr seg om dette her,kan det virke som. Det forbauser meg faktisk litt. For dette ødelegger mye mere for klubben en noen tapte inntekter for Persie om det hadde blitt løsningen. Nå ser det ut som vi er blitt en farmer klubb i PL,det kan faen ikke en klubb som våres leve med.

 

Jommen sa jeg smør!

 

1. Vi skal altså tviholde på en spiller mot hans vilje. Vi skal beholde lønnskostnaden, men få null og niks igjen for dette fordi vi har setter ham ut av troppen...

2. Vi skal si nei takk til overgangspengene et salg gir. Penger som kunne vært brukt på å handle en erstatter.

3. Uten en van Persie, og med mindre penger å bruke på en erstatter, får vi et dårligere lag. Vi løper vi en langt større risiko for å miste topp 4, CL-pengene.

 

Det begynner å bli et dyrt eksempel å skulle statuere. Og da har jeg ikke en gang kommet inn på hva dette vil "koste" oss i form av negativ publisitet; hva det vil bety for klubben å ha en slik verkebyll værende på treningsfeltet; og hva dette vil ha å si for fremtidig spillerrekruttering.

 

Premisset er altså at United var eneste alternativ. Du tror det er oppspinn. Vel, vi hadde jo en lignende situasjon med Nasri. Den gang var Wenger krystallklar på at å selge til United var helt uaktuelt. Jeg tror Wenger gjerne skulle sagt det samme om VP!

Edited by Safe Hands
Link to comment
Share on other sites

 

Jommen sa jeg smør!

 

1. Vi skal altså tviholde på en spiller mot hans vilje. Vi skal beholde lønnskostnaden, men få null og niks igjen for dette fordi vi har setter ham ut av troppen...

2. Vi skal si nei takk til overgangspengene et salg gir. Penger som kunne vært brukt på å handle en erstatter.

3. Uten en van Persie, og med mindre penger å bruke på en erstatter, får vi et dårligere lag. Vi løper vi en langt større sjanse for å miste topp 4, CL-pengene.

 

Det begynner å bli et dyrt eksempel å skulle statuere. Og da har jeg ikke en gang kommet inn på hva dette vil "koste" oss i form av negativ publisitet; hva det vil bety for klubben å ha en slik verkebyll værende på treningsfeltet; og hva dette vil ha å si for fremtidig spillerrekruttering.

 

Premisset er altså at United var eneste alternativ. Du tror det er oppspinn. Vel, vi hadde jo en lignende situasjon med Nasri. Den gang var Wenger krystallklar på at å selge til United var helt uaktuelt. Jeg tror Wenger gjerne skulle sagt det samme om VP!

 

 

Ja vi skulle statuert et eksempel ja,om vi mente noe med å ha ambisjoner i PL. Om ikke så er det jo bare tull å statuere noe som helst. Nå er dette gjort,så får ettertiden vise hva det koster klubben å være farmerlag for andre lag i PL. Det betyr ikke lengre noe at Manu tar seriemesterskap etter seriemesterskap,til og med med vår beste spiller,en av de beste igjennom tidene. Da begynner man faktisk å se hva dette blir for noe.

 

Men som sagt det gjenstår å se hvor dette bærer hen,om vi klarer topp 4 kan skadene begrenses ti sommervinduet. Faller vi utenfor der,kan det ta mange sesonger å komme tilbake. Uansett,skal vi fortsette å selge våre store stjerner for så å erstatte de med andre som er flere hakk dårligere kan vi iallefall aldri forvente å ta titler mere. Dette er et valg klubben har tatt,jeg liker det iallefall ikke. Man har iallefall vist andre spillere hva som skjer om man vil til andre store lag, det er bare å nekte å fornye så får man viljen sin. Det er jo dette vi nå er blitt,et farmer lag som de store lagene ikke lenger ser på som noen trussel.

Link to comment
Share on other sites

Premisset er altså at United var eneste alternativ. Du tror det er oppspinn. Vel, vi hadde jo en lignende situasjon med Nasri. Den gang var Wenger krystallklar på at å selge til United var helt uaktuelt. Jeg tror Wenger gjerne skulle sagt det samme om VP!

 

50 + mål på et kalenderår, årets spiller i PL. VELDIG merkelig om United er eneste klubb interessert..

Link to comment
Share on other sites

Uansett,skal vi fortsette å selge våre store stjerner for så å erstatte de med andre som er flere hakk dårligere kan vi iallefall aldri forvente å ta titler mere.

 

Dette er vi helt enige om.

 

 

50 + mål på et kalenderår, årets spiller i PL. VELDIG merkelig om United er eneste klubb interessert..

 

Flere klubber var interessert. Men for van Persie selv, var det kun United som var aktuelt. Det er slik jeg har forstått det.

Link to comment
Share on other sites

Flere klubber var interessert. Men for van Persie selv, var det kun United som var aktuelt. Det er slik jeg har forstått det.

 

Du er nok spot-on der.

 

Det eneste alternativet som ikke er nevnt er inne er forøvrig at van Persie faktisk var interessert i å bli i klubben, men at han krevde 2-3 spillerkjøp eller noe i den duren samt det kontraktforslaget han fikk fra klubben (rundt £130k i uka).

 

Var jo snakk om at fløyta hadde fått en annen dur etter vi hadde signert Cazorla, Giroud og Podolski, men at det da var for sent mtp. at disse kun ble handlet inn fordi van Persie og Song var på vei ut.

 

Anyway: Den siste der er hvertfall bare spekulasjoner.

Link to comment
Share on other sites

 

Du er nok spot-on der.

 

Det eneste alternativet som ikke er nevnt er inne er forøvrig at van Persie faktisk var interessert i å bli i klubben, men at han krevde 2-3 spillerkjøp eller noe i den duren samt det kontraktforslaget han fikk fra klubben (rundt £130k i uka).

 

Var jo snakk om at fløyta hadde fått en annen dur etter vi hadde signert Cazorla, Giroud og Podolski, men at det da var for sent mtp. at disse kun ble handlet inn fordi van Persie og Song var på vei ut.

 

Anyway: Den siste der er hvertfall bare spekulasjoner.

Hadde klubben strukket seg like langt som United på lønnsfronten tror jeg han hadde blitt værende. Når man er et par og tjue er pokaler viktig. Når du drar deg mot 30 og er etablert med familie så er morgendagen viktigere

Link to comment
Share on other sites

Når du drar deg mot 30 og er etablert med familie så er morgendagen viktigere

Jeg er ikke så sikker på det i dette tilfellet. En spiller som RvP ville aldri "sultet" selv om han forsatte på "minstelønnen" i Arsenal. For en spiller som opplever en ny vår når han nærmer seg siste del av sin aktive karriere, så tror jeg at et trofe kanskje spiller en svært stor rolle.

 

Jeg er også av de som var mot å selge RvP til Manchester, et salg til kontinentet hadde vært å foretrekke, men selv om jeg er skuffet over RvP sin overgang til United så tror jeg faktisk at penger bare var en liten del av hans ønske til den klubben. En (eller flere) titler på slutten av karrierren tror jeg var hovedmotivet, hvis penger var motiv nr. 1 så tror jeg han hadde spilt med lyseblå overdel denne sesongen. Og at Arsenal hadde tatt tittelen selv med RvP på laget er for meg en utopi, en sikker CL-plass hadde vi kanskje tatt men ikke PL-tittelen. Det er for mye annet som mangler med dagens Arsenal-lag for at vi skulle klart det, selv med RvP på laget.

Link to comment
Share on other sites

Helt korrekt/enig. Vi hadde ikke tatt tittelen med RVP på laget. Men vi hadde sluppet å kjempe vår livs kamp med Tottenham, Chelsea og Everton om en 4 plass (som fremdeles på ingen måte er sikker).

Vi hadde sluppet å hatt en evneveik Giroud på topp også.

Men tittelen hadde vi vært langt unna, ikke 20-30 poeng men godt nok unna.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke så sikker på det i dette tilfellet. En spiller som RvP ville aldri "sultet" selv om han forsatte på "minstelønnen" i Arsenal. For en spiller som opplever en ny vår når han nærmer seg siste del av sin aktive karriere, så tror jeg at et trofe kanskje spiller en svært stor rolle.

 

Jeg er også av de som var mot å selge RvP til Manchester, et salg til kontinentet hadde vært å foretrekke, men selv om jeg er skuffet over RvP sin overgang til United så tror jeg faktisk at penger bare var en liten del av hans ønske til den klubben. En (eller flere) titler på slutten av karrierren tror jeg var hovedmotivet, hvis penger var motiv nr. 1 så tror jeg han hadde spilt med lyseblå overdel denne sesongen. Og at Arsenal hadde tatt tittelen selv med RvP på laget er for meg en utopi, en sikker CL-plass hadde vi kanskje tatt men ikke PL-tittelen. Det er for mye annet som mangler med dagens Arsenal-lag for at vi skulle klart det, selv med RvP på laget.

Det er nok vanskelig for oss vanlige folk å forstå at man tar hensyn til penger når man tjener såpass mye, men United doblet lønna til RvP. Dobbelt lønn i 4 år. Han får en enda bedre mulighet til å sikre sine bare og barnebarns framtid.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok vanskelig for oss vanlige folk å forstå at man tar hensyn til penger når man tjener såpass mye, men United doblet lønna til RvP. Dobbelt lønn i 4 år. Han får en enda bedre mulighet til å sikre sine bare og barnebarns framtid.

Jeg er ikke uenig i at penger spilte en rolle, det jeg ville få frem var at tror at en "så god" spiller har et meget sterkt ønske om å vinne noen titler før han legger skoa på hylla. Jeg tror også at for en spiller som RvP, som har spilt i England i så mange år, så er akkurat PL-tittelen en av de viktigste titlene. Det å vurdere hans motiv blir selvsagt bare spekulasjoner fra vår side, men hvis titler var helt i toppen når det gjaldt valg av klubb, så forstår jeg ManU som den soleklare valget, hvis penger var det eneste alternativet så tror jeg ManC ville være et enda bedre valg.

Selvsagt kunne han vunnet titler også hos ManC, men dette er av det jeg vil kalle en "ustabil" klubb, og med det mener jeg at det er en klubb der endringer i ledelsen kan kommer raskt hvis det butter litt i mot i en periode, i ManU visste RvP hva han gikk til.

Link to comment
Share on other sites

"It's always difficult to lose big players. Let's be realistic - it's more difficult when they are 24 than when they are 29 and they have given a few years to the Club. That's part of the modern life of a modern footballer as well."

 

"We are in a job where you want to do two things: do you best you can for your club and influence in a positive way the life of people. On that side, I think that Arsenal had a positive impact on the life and career of Robin van Persie so we have done our job in a positive way."

 

Det samme sa han om Song også. Jeg skjønner logikken, men kan du ikke være så snill å holde ting som det der inne i ditt eget hode? Når du sier sånne ting ut høyt så høres vi bare ut som en feederklubb. Og det er alt vi er pdd. frem til du, Kroenke og Gazidis bestemmer dere for å endre det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke uenig i at penger spilte en rolle, det jeg ville få frem var at tror at en "så god" spiller har et meget sterkt ønske om å vinne noen titler før han legger skoa på hylla. Jeg tror også at for en spiller som RvP, som har spilt i England i så mange år, så er akkurat PL-tittelen en av de viktigste titlene. Det å vurdere hans motiv blir selvsagt bare spekulasjoner fra vår side, men hvis titler var helt i toppen når det gjaldt valg av klubb, så forstår jeg ManU som den soleklare valget, hvis penger var det eneste alternativet så tror jeg ManC ville være et enda bedre valg.

Selvsagt kunne han vunnet titler også hos ManC, men dette er av det jeg vil kalle en "ustabil" klubb, og med det mener jeg at det er en klubb der endringer i ledelsen kan kommer raskt hvis det butter litt i mot i en periode, i ManU visste RvP hva han gikk til.

 

Jeg fårstår pengegriskheten. Det er mange mennesker som aldri får nok. Milliarder av kr grafser man til seg,det er fremdeles for lite. Uten at RVP trengs å blandes inn i det.

Det jeg ikke forstår er at det å vinne et PL uansett omstendigheter er noe stort noe. Skal jeg oppleve en serietittel igjen,så skal jeg altså skaffe meg en Manu drakt å trekke ned over hodet ? Hva pokker er egentlig forskjellen ?

Eller skal RVP bli verdensmester i Fotball før han dauer så må han melde overgang til Spania via et statsborgerskap der ?

Hvor pokker er æren,stoltheten og klubbfølelsen ? Den er ikke der,det vet vi.

 

Jeg vil ha endringer i vår klubb sitt syn på seg selv,der man ikke er fornøyd med å være en farmer klubb til de store i Europa,men tar steget selv dit. Da kan vi ikke fortsette som nå,med å selge de aller beste til våre konkurrenter.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...