Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nå blåser du ting ut av dimensjoner. Salget av RvP var ikke til å unngå. Når ting ble som det ble så er det ikke galt å gi en spiller skryt.

Her er ett eksempel på at Ferguson skryter av Ronaldo. Ett salg som kan sammenlignes med vårt salg av RvP.

 

http://www.telegraph...ing-header.html

 

Det er mange forskjeller mellom SAF og AW som gjør SAF til en bedre manager. Men akkurat denne uttalelsen er det ikke noe galt med. Makan til heksejakt.

 

salget var ikke til å unngå slik Arsenal har rotet seg bort, men Arsenal burde aldri akseptert å selge til ManU. Der skulle man satt hardt mot hardt. Og Ronaldo ble solgt ut av landet. Tror aldri Ferguson ville snakket slik dersom en spiller hadde forlatt ManU til fordel for en annen engelsk klubb.

Link to comment
Share on other sites

Nå blåser du ting ut av dimensjoner. Salget av RvP var ikke til å unngå. Når ting ble som det ble så er det ikke galt å gi en spiller skryt.

Her er ett eksempel på at Ferguson skryter av Ronaldo. Ett salg som kan sammenlignes med vårt salg av RvP.

 

http://www.telegraph...ing-header.html

 

Det er mange forskjeller mellom SAF og AW som gjør SAF til en bedre manager. Men akkurat denne uttalelsen er det ikke noe galt med. Makan til heksejakt.

 

Kunne vi beholdt han ut kontrakten? Ja. Kunne vi tatt tiltakke med et mindre beløp for å selge han til utlandet? Hvem vet? Var United den eneste klubben i Europa som var villige til å by på en av verdens beste spisser, med ett år igjen på kontrakten? Jeg tviler..

 

800 mill for en spiller som selges til en annen liga er ikke sammenlignbart. Figo til Madrid er i mine øyne et bedre eksempel. Var jaggu ikke mange Barca-fans som applauderte den avgjørelsen heller....

Link to comment
Share on other sites

 

Kunne vi beholdt han ut kontrakten? Ja. Kunne vi tatt tiltakke med et mindre beløp for å selge han til utlandet? Hvem vet? Var United den eneste klubben i Europa som var villige til å by på en av verdens beste spisser, med ett år igjen på kontrakten? Jeg tviler..

 

800 mill for en spiller som selges til en annen liga er ikke sammenlignbart. Figo til Madrid er i mine øyne et bedre eksempel. Var jaggu ikke mange Barca-fans som applauderte den avgjørelsen heller....

 

Vi kunne beholdt han ut kontrakten, men vi prøvde å selge han til Juventus. Problemet var bare at kødden van Persie ikke var interessert i en overgang til den gamle damen. Han var heller ikke hypp på en overgang til City. United derimot var visstnok den eneste klubben av de som var interesserte som han ville til.

 

Skjønner dilemmaet til Wenger og Arsenal. Kanskje hvis vi hadde beholdt han så ville han etterhvert ha signert ny kontrakt? Han var jo visstnok åpen for nye forhandlinger etter vi hadde hentet inn Podolski, Giroud og Cazorla, men enn så lenge så blir det nok bare spekulasjoner.

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det så var det en skikkelig møkkasituasjon.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi kunne beholdt han ut kontrakten, men vi prøvde å selge han til Juventus. Problemet var bare at kødden van Persie ikke var interessert i en overgang til den gamle damen. Han var heller ikke hypp på en overgang til City. United derimot var visstnok den eneste klubben av de som var interesserte som han ville til.

 

Skjønner dilemmaet til Wenger og Arsenal. Kanskje hvis vi hadde beholdt han så ville han etterhvert ha signert ny kontrakt? Han var jo visstnok åpen for nye forhandlinger etter vi hadde hentet inn Podolski, Giroud og Cazorla, men enn så lenge så blir det nok bare spekulasjoner.

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det så var det en skikkelig møkkasituasjon.

Her oppsummerer du godt Stefan B. Dette eskalerte kraftig fra temaet "skryt til spillere du har solgt".

Link to comment
Share on other sites

Nå blåser du ting ut av dimensjoner. Salget av RvP var ikke til å unngå. Når ting ble som det ble så er det ikke galt å gi en spiller skryt.

Her er ett eksempel på at Ferguson skryter av Ronaldo. Ett salg som kan sammenlignes med vårt salg av RvP.

 

http://www.telegraph...ing-header.html

 

Det er mange forskjeller mellom SAF og AW som gjør SAF til en bedre manager. Men akkurat denne uttalelsen er det ikke noe galt med. Makan til heksejakt.

 

 

Jeg blåser ting ut av sine proporsjoner ? La meg se. Hvordan ville Ferguson taklet en slik situasjon ? Han ville aldri havnet i en slik en. Det er det første.

Fordi han hadde forlangt en underskrift i god tid før kontrakten gikk ut,eller solgt. I verste fall om spilleren hadde slått seg helt vrang latt han råtne på 3 laget uten mulighet til å få trent skikkelig å holde seg på topp. Så ødelagt hans karriere på alle måter for å hindre at han falt i fienden sine hender. Det ville Ferguson gjort.

 

Salget var unngåelig ja så lenge RVP ikke ville spille mere for oss,men å påstå at det var nødvendig å selge til Manu er latterlig. Det kom ut fra at Wenger igjen hadde plassert seg i en situasjon der tiden rant ut,og han ikke hadde noe annet valg. Han hadde spilt sine kort usedvanlig dårlig. Like dårlig som sommeren 2011,og det var til da noe av det verste som har skjedd i klubben.

 

Overgangen fra Arsenal angående RVP til Manu er noe av det verste som har rammet vår klubb noengang. Ikke lat som om det ikke er alvorlig. Ingen klubb,jeg gjentar ingen klubb kan bli noe stor noe med slik ledelse.

Har Wenger lært av dette ? Ikke vet jeg,det er bare å leve med det som kommer. Jeg tror ikke at han har lært.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi kunne beholdt han ut kontrakten, men vi prøvde å selge han til Juventus. Problemet var bare at kødden van Persie ikke var interessert i en overgang til den gamle damen. Han var heller ikke hypp på en overgang til City. United derimot var visstnok den eneste klubben av de som var interesserte som han ville til.

 

Skjønner dilemmaet til Wenger og Arsenal. Kanskje hvis vi hadde beholdt han så ville han etterhvert ha signert ny kontrakt? Han var jo visstnok åpen for nye forhandlinger etter vi hadde hentet inn Podolski, Giroud og Cazorla, men enn så lenge så blir det nok bare spekulasjoner.

 

 

 

Uansett hvordan man vrir og vender på det så var det en skikkelig møkkasituasjon.

 

Trener og klubb må legge strategier på hvordan man skal håndtere slike situasjoner. Gi spillere ganske så klare indikasjoner på hva som kan skje om de kommer til vårt lag,så velger å bli kollaboratører å gå til våre verste fiender. Det skal ikke være en mulighet de kan velge. Det skal da bli så ubehagelig for den spilleren at man aldri vil vurdere å gå den veien. Men da kan man ikke vente til siste mnd av kontraktene før man setter inn støtet. Minimum siste år igjen av kontrakt,da skal man fornye eller forsvinne,eller RÅTNE på en benk langt utenfor det gode selskap. Uansett hvem man er som spiller.

Det er derfor Manu er så god,man kødder ikke med Ferguson.

 

Salg vider til andre klubber er en helt grei sak, så lenge det ikke skjer til andre klubber som vi konkurrer med i PL,uansett pris.

Har klubben vår lært noe ? Hvem blir neste ut som vil ha et trofee og masse penger ?

Edited by 4evergunners
Link to comment
Share on other sites

Hvordan ville Ferguson taklet en slik situasjon ? Han ville aldri havnet i en slik en. Det er det første.

Fordi han hadde forlangt en underskrift i god tid før kontrakten gikk ut,eller solgt. I verste fall om spilleren hadde slått seg helt vrang latt han råtne på 3 laget uten mulighet til å få trent skikkelig å holde seg på topp. Så ødelagt hans karriere på alle måter for å hindre at han falt i fienden sine hender. Det ville Ferguson gjort.

 

Du store min! Hvilket menneskesyn! Og hvilket forbilde han er i så fall, denne Ferguson...

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

Jeg blåser ting ut av sine proporsjoner ? La meg se. Hvordan ville Ferguson taklet en slik situasjon ? Han ville aldri havnet i en slik en. Det er det første.

Fordi han hadde forlangt en underskrift i god tid før kontrakten gikk ut,eller solgt. I verste fall om spilleren hadde slått seg helt vrang latt han råtne på 3 laget uten mulighet til å få trent skikkelig å holde seg på topp. Så ødelagt hans karriere på alle måter for å hindre at han falt i fienden sine hender. Det ville Ferguson gjort.

 

Salget var unngåelig ja så lenge RVP ikke ville spille mere for oss,men å påstå at det var nødvendig å selge til Manu er latterlig. Det kom ut fra at Wenger igjen hadde plassert seg i en situasjon der tiden rant ut,og han ikke hadde noe annet valg. Han hadde spilt sine kort usedvanlig dårlig. Like dårlig som sommeren 2011,og det var til da noe av det verste som har skjedd i klubben.

 

Overgangen fra Arsenal angående RVP til Manu er noe av det verste som har rammet vår klubb noengang. Ikke lat som om det ikke er alvorlig. Ingen klubb,jeg gjentar ingen klubb kan bli noe stor noe med slik ledelse.

Har Wenger lært av dette ? Ikke vet jeg,det er bare å leve med det som kommer. Jeg tror ikke at han har lært.

Ja du blåser ting ut av dimensjoner. Hvorfor? Fordi jeg sa at det ikke er noe kontroversielt i å skryte av en spiller man har solgt og dette er måten du svarer på.

 

Din beskrivelse av Ferguson er forøvrig helt usaklig. Hvilke spillere har han henvist til 3.laget? Har han noen gang forsøkt å ødelegge en spillers karriere?

Link to comment
Share on other sites

Og hvilket forbilde han er i så fall, denne Ferguson...

 

på tross av at Ferguson er tidenes manager i engelsk og britisk fotball (og totalt sett for den del), by a mile - noe det er all grunn til å beundre ham for - vet jeg ikke om han er et forbilde. Hans usakligheter og hersketeknikker overfor dommere har han sluppet alt for billig unna med. Han har flere ganger forsøkt å besudle sitt eget ettermæle med å oppføre seg som en tosk. Når det er sagt, tror heller ikke jeg at Ferguson ville latt noen råtne å 3. laget. Men han har vært rask til å kvitte seg med spillere som har satt seg opp mot ham. Jaap Stam feks. Men åkkesom ville Ferguson ALDRI akseptert å selge sin beste spiller til en av de nærmeste rivalene, som Liverpool eller Arsenal. Han hadde heller solgt spilleren billigere til en utenlandsk klubb. Og han har nok tilstrekkelig makt overfor eierne i ManU til å få viljen sin.

 

Jeg synes Wenger burde ha vært mye tøffere overfor Arsenal-ledelsen her. Ja, han burde satt sin stilling på spill på dette og vurdert å vært utro og gått til media med dette, og lagd et helvetes spetakkel. Det hadde han kommet mye bedre ut av, ihvertfall i mine øyne. Sånn som det fremstår nå, virker det jo nesten som Wenger synes det var OK å selge RvP til ManU og levere ligagullet i samme slengen... Det er til å bli kvalm av.

Link to comment
Share on other sites

 

på tross av at Ferguson er tidenes manager i engelsk og britisk fotball (og totalt sett for den del), by a mile - noe det er all grunn til å beundre ham for - vet jeg ikke om han er et forbilde. Hans usakligheter og hersketeknikker overfor dommere har han sluppet alt for billig unna med. Han har flere ganger forsøkt å besudle sitt eget ettermæle med å oppføre seg som en tosk. Når det er sagt, tror heller ikke jeg at Ferguson ville latt noen råtne å 3. laget. Men han har vært rask til å kvitte seg med spillere som har satt seg opp mot ham. Jaap Stam feks. Men åkkesom ville Ferguson ALDRI akseptert å selge sin beste spiller til en av de nærmeste rivalene, som Liverpool eller Arsenal. Han hadde heller solgt spilleren billigere til en utenlandsk klubb. Og han har nok tilstrekkelig makt overfor eierne i ManU til å få viljen sin.

 

Jeg synes Wenger burde ha vært mye tøffere overfor Arsenal-ledelsen her. Ja, han burde satt sin stilling på spill på dette og vurdert å vært utro og gått til media med dette, og lagd et helvetes spetakkel. Det hadde han kommet mye bedre ut av, ihvertfall i mine øyne. Sånn som det fremstår nå, virker det jo nesten som Wenger synes det var OK å selge RvP til ManU og levere ligagullet i samme slengen... Det er til å bli kvalm av.

 

 

Er ikke Wengers handlinger synonymt med litt av det selve laget har drevet med de siste sesongene, handlinger jeg vil beskrive som “tapermentalitet”. En mentalitet som tydeligvis gjennomsyrer hele klubben.

Selve laget gir bort ledelser, gir bort mål, gjør tabber over en lav sko, er best mellom de to 16 meterne (og dårligst der det skal avgjøres). Når i tillegg de som styrer gir bort spillere til topplagene og gjør at vi selv sakker akterut er det nok en bekreftelse på at denne klubben har tatt noen solide steg tilbake siden den gode (korte) perioden på begynnelsen av 2000 tallet.

Edited by RockyRocastle
Link to comment
Share on other sites

Ja du blåser ting ut av dimensjoner. Hvorfor? Fordi jeg sa at det ikke er noe kontroversielt i å skryte av en spiller man har solgt og dette er måten du svarer på.

 

Din beskrivelse av Ferguson er forøvrig helt usaklig. Hvilke spillere har han henvist til 3.laget? Har han noen gang forsøkt å ødelegge en spillers karriere?

 

Dette er helt kjente ting. Alle som har oponert mot Ferguson er ferdige i klubben,det finnes vel bare et lite unntak det er Rooney da han slo seg tverr. Men det gikk seg til. Ellers har alle som kommet på kant med han forsvunnet som dugg for solen.Men hadde de nektet å reise så kan du selv tenke deg hva som ville skjedd.

 

De forsvant,men ikke til rivaler i PL, Den harde linjen til Ferguson skaffer Manu titler. Slik er det bare. "Menneskesyn " :)) Som en skrev over. Ja de har det vondt disse spillerne som tjener 100 vis av millioner av kroner i året, og forventer at svik er noe man skal tolerere.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Er ikke Wengers handlinger synonymt med litt av det selve laget har drevet med de siste sesongene, handlinger jeg vil beskrive som “tapermentalitet”. En mentalitet som tydeligvis gjennomsyrer hele klubben.

Selve laget gir bort ledelser, gir bort mål, gjør tabber over en lav sko, er best mellom de to 16 meterne (og dårligst der det skal avgjøres). Når i tillegg de som styrer gir bort spillere til topplagene og gjør at vi selv sakker akterut er det nok en bekreftelse på at denne klubben har tatt noen solide steg tilbake siden den gode (korte) perioden på begynnelsen av 2000 tallet.

 

Du har 100% rett,det er jo det som er Ferguson sin enorme styrke.

 

1. 100% lojal mot den spillestilen han vet fungerer og kan vinne titler med.

2. er villig til å ofre alt og alle for klubbens ve og vel. En spiller er aldri større en klubben uansett. Nåde den som tror det,Rooney er et unntak. Men han ble pisket tilbake på plass av rasende supportere og en Ferguson som brukte alle midler for å beholde sin stjerne,selvfølgelig med en imponerende slump penger som lokkemiddel også :)

3. Dette har de bygget igjennom årtier,det å selge en stjerne til en rival er et "ikke tema". Det skjer bare ikke.

 

 

Vi ser at de andre klubbene i topp 4,iallefall Chelsea og City sliter med mye av det samme. Intern uro og interne gnissinger. Så dette er ikke lett å organisere, det er ikke nødvendigvis et stjerne galleri Wenger trenger.

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk Silvestre. De fikk vp. Fair enough.

 

 

Lol

 

BE

 

he he he he he... Ferguson den slu reven plantet den femtekolonisten i våre rekker :) Neida,en gammel Manu "storhet" som var langt forbi middagshøyden som Ferguson viste ikke ville gi oss noe som helst. Som gi vekk et gammelt bilvrak til naboen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at jeg er negativ i denne tråden. Det er 7 års frustrasjon som bare må ut :) Etter Manu sin serietittel som RVP sikret nærmest alene denne sesongen er mere enn jeg kunne bære. Blir aldri lett å få tillit til Wenger igjen etter dette for min del, vi er et farmer lag nå. Dette kan endre seg over tid,men det er ikke noe trøst nå.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er helt kjente ting. Alle som har oponert mot Ferguson er ferdige i klubben,det finnes vel bare et lite unntak det er Rooney da han slo seg tverr. Men det gikk seg til. Ellers har alle som kommet på kant med han forsvunnet som dugg for solen.Men hadde de nektet å reise så kan du selv tenke deg hva som ville skjedd.

 

De forsvant,men ikke til rivaler i PL, Den harde linjen til Ferguson skaffer Manu titler. Slik er det bare. "Menneskesyn " :)) Som en skrev over. Ja de har det vondt disse spillerne som tjener 100 vis av millioner av kroner i året, og forventer at svik er noe man skal tolerere.

Uavhengig av hvor mange positive aspekter ved SAF du drar inn så er det fortsatt ikke kontroversielt å gi skryt til en tidligere spiller. Det har han selv gjort som jeg henviste til for noen innlegg siden. :)

Link to comment
Share on other sites

At Ferguson er bra betyr ikke at Wenger er dårlig. Jeg mener at klubben hadde vært langt dårligere stilt om Wenger ikke hadde sittet de fire-fem siste årene fordi jeg tror at det foregår mye bak kulissene som vi ikke vet så mye om.(At det styres en del bak i kulissene og over hodet til Wenger tror jeg også på)

Dagen Arsene forlater Arsenal vil jeg nok felle en tåre og jeg vil nok også være svært kritisk til erstatteren om vi ikke får inn en som er TOP QUALITY. (Statusen vår synker så det kan bli vanskelig, men en manager i verdensklases er jo egentlig den beste investeringen en fotballklubb kan gjøre.. En manager som kan gjøre gode spillere til fantastiske spillere, slik som Wenger gjorde for oss når han først kom.)

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Wenger burde ha vært mye tøffere overfor Arsenal-ledelsen her. Ja, han burde satt sin stilling på spill på dette og vurdert å vært utro og gått til media med dette, og lagd et helvetes spetakkel. Det hadde han kommet mye bedre ut av, ihvertfall i mine øyne. Sånn som det fremstår nå, virker det jo nesten som Wenger synes det var OK å selge RvP til ManU og levere ligagullet i samme slengen... Det er til å bli kvalm av.

 

Spot on!!

 

Det har vært lett for enkelte med å komme med bortforklaringer og legge skylden på eier/administrerende/styre for unødvendige salg og "dårlige" kjøp.

"Ord og uttrykk" kan ofte være (litt for) lettvinte løsninger når man skal kommentere noe, men i dette tilfellet vil jeg komme med et ordtak som ofte er misledende men som for meg sier det jeg mener om Wengers ansvar når det gjelder driften av klubben.

 

Den som tier, samtykker.

 

 

Uansett hvor mye slike salg/kjøp eller manglende sådanne er bestemt "over hodet" på Wenger, så bør han etter min mening være så ansvarlig at han sier fra og eventuelt tar konsekvensen av slike (eventuelle) uønskede avgjørelser. Når han i tillegg selv påstår at det er han som bestemmer, så får han ingen sympati fra min side når det gjelder "dårlige" avgjørelser vedrørende salg og kjøp.

 

Sympati på andre områder, er en annen sak!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg blåser ting ut av sine proporsjoner ? La meg se. Hvordan ville Ferguson taklet en slik situasjon ? Han ville aldri havnet i en slik en. Det er det første.

Fordi han hadde forlangt en underskrift i god tid før kontrakten gikk ut,eller solgt. I verste fall om spilleren hadde slått seg helt vrang latt han råtne på 3 laget uten mulighet til å få trent skikkelig å holde seg på topp. Så ødelagt hans karriere på alle måter for å hindre at han falt i fienden sine hender. Det ville Ferguson gjort.

 

Salget var unngåelig ja så lenge RVP ikke ville spille mere for oss,men å påstå at det var nødvendig å selge til Manu er latterlig. Det kom ut fra at Wenger igjen hadde plassert seg i en situasjon der tiden rant ut,og han ikke hadde noe annet valg. Han hadde spilt sine kort usedvanlig dårlig. Like dårlig som sommeren 2011,og det var til da noe av det verste som har skjedd i klubben..

 

Carlos Tezez gikk fra United til byrivalen City i 2009!

Link to comment
Share on other sites

 

Dette er helt kjente ting. Alle som har oponert mot Ferguson er ferdige i klubben,det finnes vel bare et lite unntak det er Rooney da han slo seg tverr. Men det gikk seg til. Ellers har alle som kommet på kant med han forsvunnet som dugg for solen.Men hadde de nektet å reise så kan du selv tenke deg hva som ville skjedd.

 

De forsvant,men ikke til rivaler i PL, Den harde linjen til Ferguson skaffer Manu titler. Slik er det bare. "Menneskesyn " :)) Som en skrev over. Ja de har det vondt disse spillerne som tjener 100 vis av millioner av kroner i året, og forventer at svik er noe man skal tolerere.

 

Menneskesyn, ja! Ferguson er hard og selger unna de som faller i unåde. Greit nok. Det jeg reagerte på var praksisen du hevder Ferguson står for når spilleren selv ikke vil reise. Det er en påstand tatt ut av løse luften! Praksisen du beskriver er dessuten uhyrlig. Antall nuller på lønnslippen er fullstendig irrelevant!

 

Og så kan man jo også spørre seg hvor vanskelig rekruttering av nye spillere ville blitt, hvis dette var måten man var kjent for å behandle sine ansatte på?! Jeg tror det er gull verdt at tidligere ansatte snakker varmt om klubben!

 

I verste fall om spilleren hadde slått seg helt vrang latt han råtne på 3 laget uten mulighet til å få trent skikkelig å holde seg på topp. Så ødelagt hans karriere på alle måter for å hindre at han falt i fienden sine hender. Det ville Ferguson gjort.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...