Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det var ironi ja. Jeg sier ikke at Wenger er plettfri, langt derifra. Jeg prøvde bare å harselere litt med den tidvis urimelige kritikken av AW.

Om jeg vil ha Wenger ut? Vet ikke. Jeg er redd for hva som kan følge.

Du har rett, vi vet ikke hvem som kommer etter. Dette VAR noe jeg fryktet.

Men Wenger vil til slutt forsvinne fra klubben. Kanskje ikke til sommeren, kanskje ikke neste sommer heller. Men akkurat nå er jeg mer redd for hvor Arsenal er med Wenger om to-tre år enn jeg er for hva som skjer hvis Wenger forsvinner til sommeren. Dette er en følelse som var fjern for meg for noen få sesonger siden, men selv om jeg ikke ønsker å være respektløs ovenfor "Le Prof" så mener jeg virkelig at han har tapt seg som manager. Jeg vet at det er mange som er uenig med meg og det respekterer jeg virkelig, men det er likevel vanskelig å legge lokk på det en tross alt føler.

 

 

 

Trodde dette var et forum for Arsenal supportere ?

Det har du helt rett i. Det er et forum for Arsenal supportere, ikke bare for Wenger supportere eller andre som har en oppriktig følelse for "enkeltelementer" innen klubben. Det er et forum for alle som elsker klubben, uansett om de elsker eller hater enkeltpersoner i klubben.

 

Den dagen da enkelte grupper blant fansen blir "jaget" ut av slike forum, da har de aktuelle fora spilt ut sin rolle.

PS!! den siste linjen var ikke myntet på noen enkeltpersoner her, bare en tanke da det en sjelden gang kommer kommentarer som ikke er så snille med de som måtte tenke annerledes enn majoriteten på et aktuelt tidspunkt. Og majoriteten har en evne til å flytte seg mellom eventuelle fløyer ;D

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Det er et forum for Arsenal supportere, ikke bare for Wenger supportere eller andre som har en oppriktig følelse for "enkeltelementer" innen klubben. Det er et forum for alle som elsker klubben, uansett om de elsker eller hater enkeltpersoner i klubben.

 

ja, vi er først og fremst supportere av klubben Arsenal, og ingen enkeltperson er større enn klubben, ei heller Wenger.

 

og ethvert skifte er beheftet med tildels stor usikkerhet. Men skiftet kommer før eller senere enten vi vil eller ikke. Det er fysisk helt uunngåelig. Utfordringen blir derfor å finne det beste tidspunktet å gjøre det uunngåelige på. Jeg, og tydeligvis mange med meg, mener at det tidspunktet har kommet. Å fortsette med Wenger ser per i dag ut som et enda mer usikkert prosjekt enn den usikkerheten en ny manager vil innebære.

Link to comment
Share on other sites

Tidligere har jeg sagt at jeg mente Arsenal burde "sparke" Wenger oppover i systemet. Gi han en eller annen direktørstilling. Men jeg ser at det er ikke heldig det heller. For hvem vil ta over Arsenal med en Wenger slentrende i gangene? En syvende far i huset med meninger om hvordan alt skal gjøres. Min konklusjon er at det er enten eller med Wenger. Går ikke å fase en slik mann ut av Arsenal.

 

Det nevnes at ingen er større enn klubben, og det er jeg enig i. Men noen(Wenger) er så store at prosessen rundt ny manager må gjennomføres på en slik måte at ikke Wenger går slukøret ut porten. Det kan vi bare ikke tillate.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

 

jeg synes denne artikkelen er meget vag. Hva menes egentlig med "intensitet" her? Er det intensitet på trening? Er det antall kamper? ellr hva?

RvP spilte da omtrent like mange kamper i Arsenal. Det kan også påstås at han hadde en mer betydningsfull og dominant rolle i Arsenal enn i ManU, og ergo at han derfor skulle ha opplevd større belastning i Arsenal enn han nå gjør. Da sitter man kanskje "bare" igjen med økt intensitet pga økte forventninger og krav. Og DET i seg selv er jo kanskje det viktigste momentet her, at man stiller høyere krav om å prestere i ManU, noe som kan tolkes som høyere ambisjoner. Og det gir jo naturligvis mening ut fra alt det andre vi har sett de senere årene.

 

synes for øvrig en av kommentarene til artikkelen var interessant. RvP kommer til å gå inn i historien som en god spiss, som hjalp ManU og seg selv til (minst) et ligagull. Men han kommer ikke til å gå inn i PL-historien som en legendarisk spiller, verken i Arsenal (ihvertfall ikke der!) eller i ManU. Han når verken Bergkamp eller Cantona til anklene...

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er vagt. Noe annet ville være oppsikstvekkende. Min tolkning av "intensitet" her er "å bli stilt krav til" , men jeg kan ta feil.

Hvis så er så passer det inn i mønsteret med konsekvenser etc som vi har vært inne på utallige ganger opp gjennom årene.

Link to comment
Share on other sites

 

The stats that prove Sir Alex is WRONG about Robin van Persie?

 

Nå er det vel som Picsator sier trolig en annen type form for "intensitet". Altså press o.l., men van Persie hadde rimelig greit med press og intensitet forrige sesong for oss. Og antall minutter/mål/målgivende la et helt annet press på han i Arsenal som han ikke har vært i nærheten av å oppleve i Manure drakta.

Link to comment
Share on other sites

Det verste rabalderet har lagt seg og det er en stund siden at noen av oss har kommet med utbrudd som "Wenger out!". Men betyr det at Wenger er fredet blant supportere "over hele fjøla"? Tja kanskje, men jeg er ikke sikker, men jeg kan jo prøve å dele noen av mine tanker.

 

Jeg er en av de som har "tvilt" meg frem til konklusjonen om at Wengers tid i klubben bør nærme seg slutten. Jeg er likevel fullt klar over at det som har skjedd siden bortekampen mot Bayern nok har lettet mye på den frustrasjonen som har forekommet blant fansen, og jeg har også forsonet meg med at Arsene Wenger vil lede laget i sesongen 2013/14.

Jeg har ikke noe stort problem med dette, men samtidig så ser jeg svært lite i det som har skjedd i de siste kampene som tilsier at det er så mye som er endret, med unntak av poengfangsten selvsagt. Vi har møtt relativt "svake" lag og til tross for mange trepoengere så er det svært mye å rette på i Arsenal-laget.

 

Til tross for måten klubben har opptrådt på overgangsmarkedet de siste sesongene, så tror jeg (mot bedre vitende) at laget vil bli forsterket kommende sommer.

Men uansett hvor mye troppen måtte bli "fornyet" i det kommende overgangsvinduet så er det ikke nok for at jeg skal akseptere en eventuell ny kontrakt for Wenger når den nåværende går ut om vel et år.

For meg så er det vel så viktig å få se en "fornyet" Wenger neste sesong. Jeg vil se en Wenger som ikke er den surmulende stae gubben som står på sidelinjen. Jeg vil se en Wenger som kan veksle mellom flere spillerstiler. Jeg vil se en Wenger som klarer å se an motstander før kamp og legge taktikk etter det. Jeg vil se en Wenger som forstår viktigheten av alle lagdeler og som klarer å bruke sine medarbeidere til å få et helhetlig lag. Jeg vil se en Wenger med humør som ikke framstår som en "hykler" når ting går i mot. Jeg vil se en Wenger som forstår at stahet ikke alltid er den rette oppskriften.

Jeg er klar over at det å huske tilbake "i tid" ikke er min store evne, men jeg ønsker å se igjen den Wenger jeg innbiller meg at jeg så på slutten av nittitallet.

 

Jeg vil gjerne ha en "ny" Wenger med på laget i flere år, men hvis det jeg opplever neste sesong fremdeles er en "fantasiløs", surmulende, sta og til tider en hyklerisk Wenger, da kan jeg garantere at jeg skal stå ved barrikadene med et stort banner påskrevet "WENGER OUT". For jeg er sikker på at vi får en lignende skuffende sesong neste år, uavhengig av spillerkjøp, hvis Wenger da fremdeles "kjører i samme spor" som han har gjort de siste sesongene..

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man si om Wenger for tiden?

 

Han har fått mye tyn de to siste sesongene. Når det kommer til managing av klubben synes jeg det er vanskelig å si noe bestemt da vi ikke har god nok innsyn i hvem som egentlig trekker i trådene. Det er sikkert en god blanding mellom Wenger selv, styret og formann. Da er det enklere å si noe om Wengers taktiske disposisjoner; startoppstilling og bytter, forberedelser til kamp, managing fra sidelinjen under kamp. Her har nok Wenger hatt en del å hente, spesielt kanskje de siste par årene der vi ofte har blitt forutsigbare samt hatt vanskelig for å "endre kampbildet".

 

I disse situasjonene blir ofte Ferguson brukt som moteksempel, han er standarden Wenger måles opp mot. Greit nok. Men Ferguson er standarden nesten samtlige managere måles opp mot, ikke bare i England, men i resten av Europa for øvrig. Problemet for Wenger er at han var på linje, hvis ikke over, i noen sesonger som virker litt for lenge siden. Har Wengers taktiske egenskaper gått rett i dass mens Rødnebb har blitt bedre?

 

I fjor endte United i alle fall 19 poeng over oss. Sesongen før var vi 12 poeng bak. I 2009/10 var det 10 (Chelsea vant med 11 poeng mer enn oss), mens det i 08/09 var 18. Sist vi var virkelig nære var i 07/08 da vi endte fire poeng bak. Det er altså fem sesonger siden vi reelt sett var med og kjempet helt inn. I år igjen ligger vi håpløst langt bak. Uten å imponere ligger United p.d.d. 18 poeng over med en kamp mindre spilt.

 

United har holdt seg i toppen, vi har mer enn nok med å sikre fortsatt spill i Champions League. Problemet United. Hvis vi setter United til side et øyeblikk, ser vi at Wenger og Arsenal tross alt har hatt tøffere kår de siste årene. Først kom oligarken Abramovich og dopet Chelsea til suksess ved å ganske enkelt prise de beste spillerne ut av markedet. Deretter kom sjeikene til Manchester City og gjorde det samme. Likevel har United greid å kapre en god del av de beste, mye på grunn av at klubben fremdeles makter å "garantere" sølvtøy og trofeer, sist sett ved vår egen juvel Robin van Persie før årets sesong. United kan gi denne garantien, Arsenal kan det ikke.

 

Slik jeg ser det står Arsenal dermed kun igjen med én formidlende omstendighet vis-á-vis Manchester United som kan forklare forskjellen mellom de de to gjennom de siste fem-sju sesongene. Det jeg siker til er selvsagt byggingen av Emirates med medfølgende kutt i spiller-og lønningsbudsjett. Hva dette har hatt å si er vanskelig å si noe eksakt om, men det vil være naturlig å si at litt av forskjellen ligger her. Hvis man legger dette til grunn, bør Arsenal med litt tid greie å bygge opp et lag som kjemper om trofeer igjen hvis ikke forspranget har blitt for stort. I så fall vil det igjen i stor grad stå på Wengers ferdigheter som manager: da vil han ikke ha noe å gjemme seg bak, i hvertfall ikke vis-á-vis Ferguson.

 

Da skal vi ikke minst greie å legge mindre klubber som Tottenham og Everton trygt bak oss. Det bør vi som Goonere kunne forvente oss.

Link to comment
Share on other sites

I skrivende øyeblikk så holder RVP på å sikre Manu seriegullet, takk f.,,,, skal du ha Wenger.

Tror du virkelig Wenger selger disse spillerene av egen fri vilje? Med Kroenke sin "record" for de andre klubbene han leder så høres det ikke usannsynlig ut at styret hadde et par ord med i saken.

Link to comment
Share on other sites

Tror du virkelig Wenger selger disse spillerene av egen fri vilje? Med Kroenke sin "record" for de andre klubbene han leder så høres det ikke usannsynlig ut at styret hadde et par ord med i saken.

 

Styret slik jeg har forstått har vel egentlig ingenting å si. Det er nok mest sannsynligvis Gazidis som handler på vegne av Kroenke sammen med Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Ferguson om RVP:

 

- Jeg tror nok vi hadde forventninger til ham. Prestasjonene hans for Arsenal i fjor var sensasjonelle, og jeg husker Arsène (Wenger, Arsenal-manager) sa til meg at han (Robin van Persie) var bedre enn jeg trodde da vi avsluttet handelen. Jeg tror han hadde rett.

 

Huff, nå skal det vel tas med en klype salt (tabloid osv), men hva faen skjer da?

Link to comment
Share on other sites

Ferguson om RVP:

 

- Jeg tror nok vi hadde forventninger til ham. Prestasjonene hans for Arsenal i fjor var sensasjonelle, og jeg husker Arsène (Wenger, Arsenal-manager) sa til meg at han (Robin van Persie) var bedre enn jeg trodde da vi avsluttet handelen. Jeg tror han hadde rett.

 

Huff, nå skal det vel tas med en klype salt (tabloid osv), men hva faen skjer da?

Det eneste som kommer frem her er at Wenger skryter av RvP som spiller. Ser ikke noe kontroversielt i akkurat det.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som kommer frem her er at Wenger skryter av RvP som spiller. Ser ikke noe kontroversielt i akkurat det.

 

Bingo ! Du ville ALDRI sett Ferguson gjort det samme. Selv om han hadde tatt en kasse Whisky på styrten,og så handlet likt,hadde han ikke sagt eller blitt som Wenger uansett. Der har du forskjellen på en som vinner serien,og en som selger spillere til en som vinner serien.

Link to comment
Share on other sites

det som skjedde i Manchester i går kveld bør få hele Arsenal-ledelsen til å gå i seg selv, og tenke fundamentalt nytt; Wenger, Gazidis, Kroenke.

 

Ikke bare venter jeg på ny sesong. Det jeg gleder meg aller mest til er at Wenger forsvinner,noe nytt skjer,og den gamle historien kan glemmes. Jeg kommer faktisk aldri til å minnes Wenger noe særlig. Det er ulidelig trist faktisk. Trodde aldri jeg skulle mene noe slikt i 2005. Slik er det blitt.

Frem til da skal jeg bare følge med Arsenal slik jeg gjorde på 70,80 og deler av 90 tallet uten noen som helst forventninger om noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

 

Bingo ! Du ville ALDRI sett Ferguson gjort det samme. Selv om han hadde tatt en kasse Whisky på styrten,og så handlet likt,hadde han ikke sagt eller blitt som Wenger uansett. Der har du forskjellen på en som vinner serien,og en som selger spillere til en som vinner serien.

Nå blåser du ting ut av dimensjoner. Salget av RvP var ikke til å unngå. Når ting ble som det ble så er det ikke galt å gi en spiller skryt.

Her er ett eksempel på at Ferguson skryter av Ronaldo. Ett salg som kan sammenlignes med vårt salg av RvP.

 

http://www.telegraph...ing-header.html

 

Det er mange forskjeller mellom SAF og AW som gjør SAF til en bedre manager. Men akkurat denne uttalelsen er det ikke noe galt med. Makan til heksejakt.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...