Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Faktisk et veldig godt poeng jeg ikke har tenkt på før!

 

Ang Henrikh har jo agenten hans gått ut og sagt st han ønsker å spille for man utd og ingen andre ved siden av dortmund (ikke spør meg hvorfor).

 

Er vel mulig å godta at spillere har personlige preferanser uten å vri alt over til dritt mot Wenger?

Link to comment
Share on other sites

Får håpe at både Ramsey, Özil, Kos og Giroud kommer tilbake litt ekstra sultne etter å ha 'vært så nære'.
Alexis er kanskje den eneste jeg ikke er redd for at vil være mett etter å ha vunnet noe stort, men spesielt kanskje Özil, Ramsey og Giroud er litt mer den type spillere som kan bli 'mette på suksess' i mine øyne.


Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

3 mål på Zlatan og så langt etter 35min av citys andre kamp har aguero også 3mål. Men Wenger sitter å ruger på penga og mener det ikke finnes bedre spisser de siste 3 åra på markedet.

 

Forstå det de som kan.....

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Morsomt å se alle de legendene på begge lag :D kult å se hvor seriøse de ble når de gikk på banen..cygan og vieri kranglet nesten tidligere :P di canio og winterburn med en artig situasjon.

 

Faen for ett tempo på overmars!

Edited by Pirès#7
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skaden kom kanskje ut av det blå, men utnevnelsen (den offisielle) kom etter at det ble klart at Per ville være ute av laget første halvdel av sesongen. Så utnevnelsen av en "ikke spillende kaptein" ble gjort med vitende vilje.

Man kunne gjerne forsvare det med at Per tross alt (sannsynligvis) er tilbake tidlig neste år, men er det egentlig noen som tror at han igjen blir å anse som et "førstevalg" ved siden av Kos nå som vi har fått Mustafi inn.

 

Enkelte av oss har ment at vi ikke har hatt en "skikkelig" kaptein siden Vieira, og når jeg skriver akkurat det så dukker det en tanke opp i mine få grå celler i topplokket. Er det slik at Wengers "nedgangstid" (satt på spissen) i Arsenal samsvarer med den perioden vi har vært uten en "skikkelig" kaptein (d.v.s. startet når Vieira forlot klubben)? Jeg sitter ikke med årstall i hodet når jeg skriver dette, så jeg kan ta feil med en liten eller stor margin :shy:

 

EDIT: Jeg har sikkert skrevet det før, men i Wengers første ni sesonger så hadde vi to klare ledere som kapteiner, Adams og Vieira. I de påfølgende sesongene så virker mange av utnevnelsene (sett fra min side) mer som en belønning enn å finne en god leder. Henry, Fabregas og RvP er denne typen spillere som jeg mener fikk vervet mer som en belønning enn som klare ledere. Når det gjelder Gallas så var og fremdeles er utnevnelsen en gåte.

Når det gjelder Vermaelen og Arteta så var utnevnelsene forsåvidt logiske, selv om ingen av de var i nærheten av Adams/Vieira, og utnevnelsen av Per kommer for så vidt i samme kategori selv om jeg ikke finner det like logisk når han tross alt vil være ute av laget i en så lang periode. Jeg er enig med Marius at Kos virker som en bedre leder enn Per, men jeg savner likevel en "Vieira-type" i laget.

 

EDIT EDIT: Utnevnelsene av enkelte av de kapteinene jeg har nevnt som ikke klare ledere, har av enkelte gjennom årene blitt forsvart med at de er gode forbilder/ledere "off-pitch" og det kan sikkert være riktig det, men det jeg virkelig har savnet lenge er en klar leder "on-pitch".

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...