Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Interessant hvor forskjellige oppfatninger en kan ha. Aldri i livet rødt etter min mening.

 

Selvfølgelig spiller det en rolle om det er tilsiktet eller ikke. Nani prøver å nå ballen (som kommer ovenfra -

dermed har man langt mindre oversikt over hva som skjer fremfor en), er uheldig, noe klønete og treffer

Arbeloa. Gult, ikke preg av oransje engang. Men takk skal du ha ref, dette var moro å bevitne :D

Dette er jo egentlig ganske teit, for bortsett fra i enkelte tilfeller, som f.eks Barton,Cattermole osv, så kan man jo ikke si hvorvidt det er tilsiktet eller ikke! Martin Taylors tackling på Eduardo var nok ikke tilsiktet. Ikke rødt kort altså???

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo egentlig ganske teit, for bortsett fra i enkelte tilfeller, som f.eks Barton,Cattermole osv, så kan man jo ikke si hvorvidt det er tilsiktet eller ikke! Martin Taylors tackling på Eduardo var nok ikke tilsiktet. Ikke rødt kort altså???

Du er inne på noe. Det er det som skjer som betyr noe vedrørende kortfarge eller om kort i det hele tatt skal tildeles. Tilsiktet eller ikke blir en fullstendig subjektiv "opplevelse" og bør ikke bety noe i en slik sammenheng.

Jeg har ikke sett situasjonen mellom ManU og Real så den kan jeg ikke kommentere, men hvis kort skal tildeles på grunnlag av "synsing" om noe er tilsiktet eller ikke da blir det totalt kaos.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo egentlig ganske teit, for bortsett fra i enkelte tilfeller, som f.eks Barton,Cattermole osv, så kan man jo ikke si hvorvidt det er tilsiktet eller ikke! Martin Taylors tackling på Eduardo var nok ikke tilsiktet. Ikke rødt kort altså???

 

Ja, hva som er "tilsiktet" kan være såmangt. For Taylor sin del var det vel tvilsomt et mål med taklingen å la det gå slik det gikk, men spillere som spiller farlig slik som Taylor og Nani, de vet hva de driver med (la det ikke være unevnt: Taylor er/var mange hakk verre). Argumentet om at Nani ikke kunne se motspilleren komme fritar ham ikke fra verken skyld eller ansvar. Nani gjorde noe de fleste kunne ha gjort, men han gjorde det med en risiko. Når det går galt, må han selvfølgelig ta det på sin kappe.

 

Vanligvis straffes farlig spill uavhengig av konsekvenser, men i et slikt tilfelle som med Nani, så ville man tvilsomt straffet ham hvis ikke det gikk galt. Det er også litt synd, for Nani kunne trolig ikke se motspilleren. Men slik er det faktisk også som regel når det gjelder straffeutmålinger (eller fraværet av straff) i samfunnet for øvrig. Konsekvenser blir lagt vekt på. Nanis farlige spill fikk konsekvenser og da bør straffen være åpenbar.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, hva som er "tilsiktet" kan være såmangt. For Taylor sin del var det vel tvilsomt et mål med taklingen å la det gå slik det gikk, men spillere som spiller farlig slik som Taylor og Nani, de vet hva de driver med (la det ikke være unevnt: Taylor er/var mange hakk verre). Argumentet om at Nani ikke kunne se motspilleren komme fritar ham ikke fra verken skyld eller ansvar. Nani gjorde noe de fleste kunne ha gjort, men han gjorde det med en risiko. Når det går galt, må han selvfølgelig ta det på sin kappe.

 

Vanligvis straffes farlig spill uavhengig av konsekvenser, men i et slikt tilfelle som med Nani, så ville man tvilsomt straffet ham hvis ikke det gikk galt. Det er også litt synd, for Nani kunne trolig ikke se motspilleren. Men slik er det faktisk også som regel når det gjelder straffeutmålinger (eller fraværet av straff) i samfunnet for øvrig. Konsekvenser blir lagt vekt på. Nanis farlige spill fikk konsekvenser og da bør straffen være åpenbar.

Du skrev: "Argumentet om at Nani ikke kunne se motspilleren komme fritar ham ikke fra verken skyld...". Enig, man kan jo ikke premiere Nani for å ha dårlig overblikk ;)

Edited by Ravenghost
Link to comment
Share on other sites

City ligger under for Everton for øyeblikket og ManUs situasjon i PL ser rimelig grei ut nå. I 4. siste runde spilles Arsenal - ManU og i runden etter er det ManU - Chelsea. Det er ikke usannsynlig at PL er avgjort før minst én av disse kampene (ManU møter også City på Old Trafford før dette). Jeg tror ikke at ManU kommer til å gi bort så mye gratis etter at det er avgjort heller, men det er vel ikke urimelig å forvente litt ekstra "trøkk" når de faktisk skal avgjøre. Det beste for oss er nok at PL er avgjort før både vi og Chelsea møter dem.

 

Så ... Heia ManU? Nei. Det klarer jeg ikke helt.

Link to comment
Share on other sites

City ligger under for Everton for øyeblikket og ManUs situasjon i PL ser rimelig grei ut nå.

 

Forøvrig skandaledømming i ovennevnte kamp. At det er mulig å dømme frispark på situasjonen hvor Fellaini handser 1 meter innenfor 16-meteren er rett og slett uforståelig. At Milner ikke fikk sitt andre gule kort er også helt på trynet. Nivået på dømmingen blir dessverre bare verre og verre

Link to comment
Share on other sites

Trist at dette er seriemesteren i år. Premier League er så dårlig for tiden.

 

Arsenal, Liverpool og Chelsea har blitt merkbart dårligere samtidig som Manchester United er et hakk under hva de pleide å ligge på. City ligger også hakket under hva samtlige av disse lagene pleide å ligge på, men i kontrast til forfallet på alle disse klubbene så tror alle at de holder et skyhøyt nivå.

Link to comment
Share on other sites

Det mest tragiske er at denne drittsesongen kommer til å toppe seg når vi må stå Guard of Honor for RvP på Emirates i april.

 

Jeg føler det øyeblikket kommer til å være et symbol på hvordan denne sesongen har vært. Verste på lang, lang tid.

Edited by Wilshere
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Merkelige greier. Selv om jeg respekterer politikken, laget, triumfene - nesten alt rundt Manchester United over City, syntes jeg det var skikkelig digg at de tapte derbyet i går.

 

Det at Manchester United taper er kanskje det jeg elsker nest mest i fotballverdenen, nest etter at Arsenal vinner selvfølgelig, men over tap for Tottenham.

 

På tide at vi gir de skikkelig kamp igjen til neste år!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det var veldig dårlig for oss at City vant igår. Kan vi da få en situasjon der Manure vinner PL på Emirates? Jeg er redd for at hvis Manure MÅ vinne mot oss for å avgjøre der og da, så gjør de nettopp det. Hvis de derimot er mestere før kampen på Emirates så har vi en (liten) mulighet.

 

tja, nå tror jeg ManU vinner ligaen åkkesom, og selv om de ikke nødvendigvis har helt avgjort det når de skal møte Arsenal, vet jeg ikke om det kommer til å bety så mye. Det KAN jo slå begge veier... ManU har begynt å vise tegn på "slitasje". Egentlig utrolig at de leder så klart.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Trodde aldri jeg skulle si det; men takk og pris for at Webb dømmer United i dag. Stoppet nettopp opp en livsfarlig kontring helt grunnløst. Kan bli avgjørende for oss :)

Dog tror jeg Chelsea tar det til slutt..

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Det der MÅ være feildømt, se på Luiz som ligger å flirer da!

Synes det røde kortet er greit jeg. Rafael sparker etter at ballen er borte. Totalt unødvendig. Hva Luiz flirer av i etterkant er det bare han som vet.

Link to comment
Share on other sites

Synes det røde kortet er greit jeg. Rafael sparker etter at ballen er borte. Totalt unødvendig. Hva Luiz flirer av i etterkant er det bare han som vet.

Greit av Luiz egentlig, han flirer jo fordi de leder og at motstander spiller på seg rødt kort. Elendig av United, Evra spesielt, virket som han ikke ville vinne for oss..

Link to comment
Share on other sites

Pokkers møkkalag...

 

Men - det er vår egen skyld at vi har gjort oss avhengig av hjelp fra andre.

 

Nå må vi bare be og håpe at Tottenham ikke slår Chelsea. Hvis vi antar at alle tre lagene vinner sine andre kamper, vil tabellen bli slik avhengig av Chelsea-Tottenham:

 

Chelsea-seier:

Chelsea 77

Arsenal 73

Tottenham 71

 

Uavgjort:

Chelsea 75

Arsenal 73

Tottenham 72

 

Tottenham-seier:

Chelsea 74

Tottenham 74

Arsenal 73

Link to comment
Share on other sites

Med Chelseaseier mot Tottenham kan vi faktisk koste på oss en uavgjort og en seier de to siste kampene. La oss bare håpe at spursa ikke klarer å seire, det ville vært helt jævlig slik ting står seg nå.

Link to comment
Share on other sites

Greit av Luiz egentlig, han flirer jo fordi de leder og at motstander spiller på seg rødt kort. Elendig av United, Evra spesielt, virket som han ikke ville vinne for oss..

At han flirer er jo en ting, det som er ille at han legger seg ned og er skadet igjen etter at han har ledd ferdig.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...