Jump to content

Let's all laugh at Moan Utd


Guest larsenal

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

Neville skulle vært sendt av og WBA skulle hatt straffe på Hawthorns. Rooney skulle vært sendt av mot Wigan. Blackpool skulle hatt straffe og muligens rødt til Raphael på stillingen 2-0 til Blackpool. Helt utrolig hvor fort Manure kidsa glemmer.

 

Et annet morsomt poeng hva media gjelder er at Chelsea er heldig når de får hjelp av dommeren mot United, men Newcastle har ståpå vilje og fightning spirit når dommeren gir dem et poeng mot oss

 

spot on! Snakk om å møte seg selv i døra. Og man kunne gjort lista lengre; hva med straffen mot Liverpool i FA cupen?

 

Og apropos avgjørelsene i går; straffe-situasjonen til Chelsea var NÆR identisk med fellingen til Luiz, der en spiller BEVISST sperrer veien for motspiller, og motspiller løper inn i ham. Problemet var altså ikke at Atkinson dømte straffe, men at han var inkonsekvent. Når han dømte straffe burde han også ha sendt Luiz i dusjen. Men ManU har ingen grunn til å klage, de er fortsatt så langt på plussiden når det gjelder dommere at de må oppleve dette i hver eneste kamp i minst ti år før de har noen grunn til å åpne kjeften. Dessuten kan ikke ManU klage på at de tapte kampen all den tid Chelsea vant helt fortjent etter spill og sjanser.

Link to comment
Share on other sites

At Ferguson i det hele tatt tør å uttale seg om dommeren med tanke på Rooney situasjonen i mot Wigan blir bare latterlig, men slett ikke overraskende.

 

At Chelsea stakk av med alle 3 poengene i går kan vise seg utrolig viktig for våre sjanser til å ta PL trofeet denne sesongen av flere grunner.

United går på sitt andre tap for sesongen i løpet av få kamper, dette gir mest sannsynlig en moral svikt i troppen. At dommeravgjørelsen for en gangs skyld får mot de fører også helt garantert til surmuling blant både spillere og støtteapparat.

Vidic suspendert mot Liverpool til helgen, og Ferdinand er fortsatt ute med skade. Vidic har vært Uniteds viktigste spiller denne sesongen. Det lukter heller ikke seier av stopperparet Smalling – Evans, snarer tvert imot lukter det flere mål i mot mot pool.

Chelsea får blod på tann med seier i kampen og kommer garantert til å gi United kamp til døra også i kampen de skal spille på Trafford. Om United også skulle tape poeng i den kampen, helt på tampen av sesongen vil det potensielt kunne være meget avgjørende med tanke på hvem som stikker av meg pokalen.

 

Vi går noen meget spennende måneder i møte, jeg er ganske sikker på at United vil avgi mange flere poeng på de siste 10 kampene. Det gir oss muligheten til å avgjøre på egenhånd, så får vi bare vente i spenning å se om vårt unge mannskap denne sesongen er menn nok til å virkelig stå frem når det gjelder!

Link to comment
Share on other sites

Chelsea får blod på tann med seier i kampen og kommer garantert til å gi United kamp til døra også i kampen de skal spille på Trafford.

 

og vi skal derfor ikke HELT avfeie Chelsea i tittelkampen heller. Selv om sjansene deres er små, kan de fort få til en lang stripe med seiere på slutten dersom de kommer i flytsonen. Så Arsenal må gjøre jobben sin uavhengig av hva de andre gjør.

Link to comment
Share on other sites

Det lukter heller ikke seier av stopperparet Smalling – Evans, snarer tvert imot lukter det flere mål i mot mot pool.

 

Jeg mener Johnny Evans også er ute med skade, det blir vel Brown eller 'Shea som spiller stopper mot Pool skulle jeg tro, gleder meg til kampen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Johnny Evans også er ute med skade, det blir vel Brown eller 'Shea som spiller stopper mot Pool skulle jeg tro, gleder meg til kampen!

 

Sånn Evans har framstått i år håper jeg det er han som spiller, mener både Brown og O`Shit er bedre alternativer en Evans pt.

Ser på Physioroom at Evans har returndate 6. mars så kan vel da muligens bli spilleklar.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med tre poeng til Chelsea og utrolig nydelig å se at det for en gangs skyld går i mot Man U og Sur Sir. Her om dagen var han nesten litt ydmyk når han tok Rooney i forsvar. Nå flesker han til med følgende:

 

Straffen er så billig. Herregud, sukker Ferguson.

 

- Det er helt utrolig at ikke Luiz får to gule. Det er klart som dagen, dommeren står like ved, men gjør ingenting. Og han skal dømme hver eneste helg? Det er sånne ting som endrer kamper, mener skotten.

 

På spørsmål om Chelsea nå må regnes med i tittelkampen, svarer Ferguson sånn: - Avgjørelser som i dag kan forandre alt. Hentet fra VG.

 

Dommeren blir nærmest latterliggjort (ja, han hadde noen grove feil). Det som imponerer er jo at dette aldri får noen konsekvenser. Mens andre blir irettesatt, går gjengen fra teateret helt fri. Det jeg nå nesten frykter mest etter gårdagens motgang, er at neste dommertrio lar seg påvirke.

 

PS! Fint med rødt kort :P

Link to comment
Share on other sites

Et annet morsomt poeng hva media gjelder er at Chelsea er heldig når de får hjelp av dommeren mot United, men Newcastle har ståpå vilje og fightning spirit når dommeren gir dem et poeng mot oss

 

Ja det har jeg lagt merke til også,dette bare viser hvor lite subjektiv mennesker er når de kommenterer fotball,dette gjelder alle fra 3 åringen i sandkassa til Drillo.

Jeg husker godt da Newcastle fikk 2 !!! tvilsomme straffer mot oss i samme kamp,vi fikk et rødt imot,og dommer unnlot å gi Newcastle spiller rødt kort. I samme kampen. Ja da var det Newcastle som sloss seg til uavgjort. Så får Manu et tvilsomt straffe imot i en kamp,da er helvete løs mot dommeren. Verden er syk når det gjelder det å se fot ball igjennom Colabunner av subjektive briller. :P

 

og vi skal derfor ikke HELT avfeie Chelsea i tittelkampen heller. Selv om sjansene deres er små, kan de fort få til en lang stripe med seiere på slutten dersom de kommer i flytsonen. Så Arsenal må gjøre jobben sin uavhengig av hva de andre gjør.

 

..............

Jo jeg avviser de så kontant. De ligger alt for langt bak,da må både Manu og Arsenal tryne. Det gjør de ikke.

:P

Men med de skadene Arsenal har pådratt seg i senere tid med både Fabregas og Van Persie ute,ja man skulle tro at Februar var en mnd der alle Arsenal sine stjerner bare kunne fått en blanko sykemelding og fylt den ut.

Akkurat det samme skjedde jo i fjor med akkurat de to samme spiller ! Noe som reduserer sjansen vår for noe gull betraktelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en passe krass mail til FA (Har sendt tidligere). Lurer på om de har standardmaler for alle svar de sender som lurer på dommeravgjørelser og FA sin reaksjon i etterkant:

 

Dear Petter

 

Thank you for contacting The Football Association.

 

The FA are only able to use retrospective action in incidents that are ‘not seen’ by referees. In reference to the Wayne Rooney incident this was clarified as having been ‘seen’ by the referee - who awarded a free-kick at the time - therefore ruling out the potential use of retrospective action. The guidance for this is issued by the world governing body FIFA. The FA apply this rule consistently across all levels of the game for which we are responsible.

 

Whilst we appreciate that this may not alleviate your concerns we hope that this clarifies the issue.

 

Jeg mener å lest/hørt om tilsvarende episoder i Spania hvor de har slått kontra selv om dommeren episoden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en passe krass mail til FA (Har sendt tidligere). Lurer på om de har standardmaler for alle svar de sender som lurer på dommeravgjørelser og FA sin reaksjon i etterkant:

 

Dear Petter

 

Thank you for contacting The Football Association.

 

The FA are only able to use retrospective action in incidents that are ‘not seen’ by referees. In reference to the Wayne Rooney incident this was clarified as having been ‘seen’ by the referee - who awarded a free-kick at the time - therefore ruling out the potential use of retrospective action. The guidance for this is issued by the world governing body FIFA. The FA apply this rule consistently across all levels of the game for which we are responsible.

 

Whilst we appreciate that this may not alleviate your concerns we hope that this clarifies the issue.

 

Jeg mener å lest/hørt om tilsvarende episoder i Spania hvor de har slått kontra selv om dommeren episoden.

 

Du burde sende svar tilbake, der du skriver at dersom dommeren rapporterer å ha sett det, uten å ha gitt rødt kort, så burde dette få konsekvenser for dommeren.

Link to comment
Share on other sites

Du burde sende svar tilbake, der du skriver at dersom dommeren rapporterer å ha sett det, uten å ha gitt rødt kort, så burde dette få konsekvenser for dommeren.

 

Har gjort det. Men tviler på at mailen kommer fram da adressen er info@thefa.com . Typisk en adresse som ikke eksisterer eller blir sjekket.

Link to comment
Share on other sites

Denne artikkelen tåler å legges ut i sin helhet, selvom det er et lite spark til oss helt på tampen :)

 

EXCUSES, EXCUSES ...

 

Sir Alex Ferguson is a connoisseur of red wines and purple whines so it was no surprise that he indulged himself after his team's latest dose of the away-day blues. Not that he had enjoyed a tipple when he railed against the performance of referee Martin Atkinson last night – quite the opposite, in fact: the crimson whinger displayed a regrettable lack of bottle.

 

Instead of moaning about David Luiz not being punished for blocking Tabloid Wayne with a clumsy lunge to the thigh rather than a calculated elbow to the face, Ferguson could have been courageous enough to point the finger at the real culprits in United's loss, starting with Rooney, who scored one fine goal but badly botched a series of other chances and, indeed, was himself lucky not be booked after attempting to dupe Atkinson with a preposterous dive in the first half. OK, preposterous and understandable, given that the defender he was trying to frame was none other than England's Brave John Terry.

 

 

Ferguson could also have vilified Nemanja Vidic for virtually pleading with the referee to send him off by repeatedly felling opponents who skipped past him and threatened to score. The lumbering Serb did, of course, belatedly get the red card he deserved and thus United's irresponsible captain won't be at his station when his side take their unconvincing road show to Anfield this weekend, leaving them to rely on Chris Smalling, who showed his inexperience when conceding the decisive penalty last night, and the rusty Wes Brown, who has not played against a top-flight team since November of last year, when United were rogered 4-0 at (a Jonathan Spector-inspired!) West Ham.

 

 

But Lord Ferg doesn't want to publicly rebuke the stumbling of his senior players, preferring as usual to pick on an easy scapegoat. And you can be sure that Liverpool's manager won't publicly rebuke them either – after all, Kenny Dalglish surely recalls how Ferguson's attempt to psyche out Blackburn in 1995 backfired embarrassingly, so certainly won't be pointing out that United seem to be doing a Devon Loch.

 

 

Having said that, for United to fail to win the title from here, those geldings of Arsenal would need to finally grow a pair.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...otel-party.html

 

Penger og status går litt i hodet på enkelte unge spillere, og det er ikke første gang at det er en engelskmann som havner i et slikt fokus.

Trodde virkelig at Smalling var smartere utenfor banen, når han først er iferd med å virkelig ta steget. Lurer på hva Ferguson sier til dette, når de nå står ovenfor en meget viktig kamp til helga uten Vidic og Ferdinand bak der. Smalling fester iallefall ikke på et "timet" tidspunkt i sesongen for Utd sin del, men det er ikke noen ulempe for oss dette :huh:

Link to comment
Share on other sites

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...otel-party.html

 

Penger og status går litt i hodet på enkelte unge spillere, og det er ikke første gang at det er en engelskmann som havner i et slikt fokus.

Trodde virkelig at Smalling var smartere utenfor banen, når han først er iferd med å virkelig ta steget. Lurer på hva Ferguson sier til dette, når de nå står ovenfor en meget viktig kamp til helga uten Vidic og Ferdinand bak der. Smalling fester iallefall ikke på et "timet" tidspunkt i sesongen for Utd sin del, men det er ikke noen ulempe for oss dette :huh:

 

Helt glimrende for Arsenal at det dukker opp slike uheldige hendelser utenfor banen for United i sesonginnspurten!

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...