Jump to content

Hvilke nye spillere ønsker dere?


ashcole3

Recommended Posts

Første dag for det moderne Arsenal. Spilleren som ingen hadde maken til den gang Arsenal bestod av defensive fibre.

 

Dennis+Bergkamp+Football.png

 

Nå består vi av offensive fibre og trenger en ny kur med omvendt virkning.

Så, hvem kan står frem som bautaen som det gjenoppståtte Arsenal kan fundamenteres på?

Denne karen her?

 

Gianluigi-Buffon1_1552862.jpg

 

Thumbs up !!

Link to comment
Share on other sites

Buffon er en fantastisk keeper og skulle gjerne sett han i Arsenal, men det er litt urovekkende med ryggproblemene han har slitt med. Vi trenger ikke flere spillere som sliter med skader og som vi må betale i dyre dommer for. Allikevel er han skadefri og på sitt beste så ville det så klart vært en ypperlig forsterkning.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart at Buffon hadde vært en glimrende signering.

Personlig vil jeg heller ha Joe Hart enn Buffon.

Her er min begrunnelse:

Joe Hart

År: 23

Nasjon: England

Allerede god, og har potensiale til å bli bedre.

 

Buffon

År:32

Nasjon: Italia

Allerede god, men kan han bli bedre?

 

Foretrekker heller en keeper på 23år fra England som er god og kan bli bedre. Dessuten tror jeg vi kan få Hart billigere enn Buffon. Også tror jeg ikke Hart krever like mye i lønn som Buffon.

Tommel`n opp for Joe Hart.

Link to comment
Share on other sites

...

Foretrekker heller en keeper på 23år fra England som er god og kan bli bedre. Dessuten tror jeg vi kan få Hart billigere enn Buffon. Også tror jeg ikke Hart krever like mye i lønn som Buffon.

Tommel`n opp for Joe Hart.

Nå spørs det om City er villige til å slippe Hart... Given er ute til oktober(?). Stuart Taylor er vel også langtidsskadd, og da står de igjen med Nielsen(hvis de ikke velger å kjøpe Fulop eller forlenge lånekontrakten hans).

 

Håper virkelig Wenger klarer å snappe opp Hart, men tviler sterkt på det nettopp pga Givens skade...

Ny keeper er uansett alfa omega for lagets fremgang.

Link to comment
Share on other sites

Tja, å velge Hart foran Buffon høres ut som om å velge Walcott foran Messi. Buffon kan ha en 6-8 gode år foran seg.

Risiko på begge vil jeg si. Er ikke sikkert at Hart vil fortsette sin utvikling. Og det er heller ikke sikkert at Buffon blir kvitt den ryggskaden. Det som er sikkert er at vi trenger en keeper med gode ferdigheter til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Tja, å velge Hart foran Buffon høres ut som om å velge Walcott foran Messi. Buffon kan ha en 6-8 gode år foran seg.

 

Enig. En må tenke litt videre enn det rent fotballtekniske. Bauta, Joe Hart? Neppe, men en god talentfull keeper er han. Buffon derimot er i tillegg til en god keeper en legende med autoritet. Til og med en 110 kg no-brainer tenker seg om et par ganger før han kødder med Buffon. For ikke å snakke om den rent mentale effekten det vil ha innad i spillergruppen. Vi trenger absolutt noen som oser av respekt. Buffon v Hart = walkover. Buffon ville være et scoop, forutsatt at han har helse til å stå oppreist selvsagt. Det er det eneste forbeholdet jeg har. Pris? Whatever. Han er dessuten akkurat i passe alder for at et par av novisene våre kan utdannes i andre klubber i mellomtiden.

 

Hvis en så får en "gratis" Chamakh (som jeg ser på som en Bendtner med bedre ferdigheter) understøttet av van Persie og Arshavin med frisk og motivert Fabregas som mater på med kreativitet - ja da begynner det å bli ganske så potent. Back-up mengden og kvaliteten i det departementet er også tilfredstillende som det er.

 

Gallas må selvsagt erstattes av en i samme støpning hvis han drar. Et råskinn. Med ny kontrakt til Campbell samt en friskmeldt Djourou er vi i nærheten. Skulle hatt en til - Nordtveit? Nah, usikker på han gitt. En stopper til.

 

Til sist trenger vår nye nøkkelspiller Alexandre Song en avløser med skjeggvekst. Han har vi rett og slett ikke i klubben pr. i dag. Diaby og Denilson er en fare for rikets sikkerhet i en slik rolle. Eastmond har vist takter, men han har også vist at han fortsatt har en lang vei å gå før han kan regnes som en tilfredstillende vikar for Song. Nordtveit her? Nah.

 

 

1 keeper - helst Buffon

 

1-2 midtstoppere

 

1 defensiv midtbanespiller

 

Chamakh

 

Det ble 4-5 spillere Wenger, ikke "one for sure, perhaps two, maximum three".

Link to comment
Share on other sites

For meg heller er det liten tvil. Vi trenger en STOR keeper

og med Buffon får vi virkelig en keeper som kan gi oss en del ekstrapoeng.

 

Chamakh virker som han er klar og da er spissproblemet vårt løst.

Spørsmålet er om vi har gode nok pasningsleggere på vingene til å utnytte Chamakh sine ferdigheter. En Rix,Marwood el Overmars type hadde ikke vært dumt.

 

Går Gallas er det klart vi trenger en ny solid midtstopper som er god i lufta,sterk i kroppen og som kan lede forsvarsfireren. Rett

og slett en yngre Campbell.

 

Wenger har vel uttalt at han ikke kommer til å handle i midtbaneleddet. Synd for jeg mener vi hadde trengt en skikkelig utfordrer til Song. Håpet er at Diaby tar et godt steg til neste sesong. Blir han stabil og defensivt tryggere så hadde ikke det vært noe problem.

 

Da ender jeg opp med 4 spillere. Håpet er at det iallefall blir minimum 3.

Link to comment
Share on other sites

Har en følelse av at Wenger ikke kommer til å gjøre noe med keeperplassen til neste sesong. Dvs. at vi ser Almunia neste sesong også.. :blink:

Det forundrer meg ikke. Når det kommer til Wenger så er det ingenting som forundrer meg. Det er alltid en "hake" ved lovnadene hans.

Link to comment
Share on other sites

Sitatet fra Wenger i signaturen min (Dette innlegget blir meningsløst den dagen jeg igjen endrer signaturen) antyder vel at det kommer forsterkninger i de bakre rekker. Uten at det spesifikt peker ut keeperplassen. Men det defensive definitivt.

 

Så Chamakkk (ordbok anyone?) blir nok ikke det eneste fjeset vi får se som er nytt..

 

Og siden dette er en ønsketråd: Jeg ønsker meg en god keeper og en bedre backup for Song.

Link to comment
Share on other sites

Sitatet fra Wenger i signaturen min (Dette innlegget blir meningsløst den dagen jeg igjen endrer signaturen) antyder vel at det kommer forsterkninger i de bakre rekker. Uten at det spesifikt peker ut keeperplassen. Men det defensive definitivt.

 

Så Chamakkk (ordbok anyone?) blir nok ikke det eneste fjeset vi får se som er nytt..

 

Og siden dette er en ønsketråd: Jeg ønsker meg en god keeper og en bedre backup for Song.

Nok en gang er jeg 100% enig med deg, Runkie, og dette skriver jeg ikke bare fordi jeg synes at det er hysterisk moro å skrive Runkie. Helt oppriktig er jeg enig med deg Runkie :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Nok en gang er jeg 100% enig med deg, Runkie, og dette skriver jeg ikke bare fordi jeg synes at det er hysterisk moro å skrive Runkie. Helt oppriktig er jeg enig med deg Runkie :)

 

Takk Tufsmo.

 

(Jeg synes ikke det er like morsomt å svare med Tufsmo. Tufsmo klinger ikke like godt liksom.. Forslag til bedre kallenavn mottas med takk.)

Link to comment
Share on other sites

Takk Tufsmo.

 

(Jeg synes ikke det er like morsomt å svare med Tufsmo. Tufsmo klinger ikke like godt liksom.. Forslag til bedre kallenavn mottas med takk.)

Her er jeg uenig med deg Runkie. Tufsmo er et meget passende kallenavn.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Takk Tufsmo.

 

(Jeg synes ikke det er like morsomt å svare med Tufsmo. Tufsmo klinger ikke like godt liksom.. Forslag til bedre kallenavn mottas med takk.)

 

Syns personlig Tufsmo klinger godt. Nå er ikke jeg så fantasifull og kreativ, men Tøsmo hadde vært fint. :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er noe i dette Vil jeg gjerne ha Curtis Davies til klubben :)

Helt klart en spiller som hadde forsterket stallen. Er ganske sikker på at Wenger kommer til å hente en forsvarspiller. Flere aviser melder idag at Arsene skal forsterke forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...