Jump to content

04.11.23 Newcastle (B)


Simbad

Recommended Posts

2 minutes ago, RP7 said:

Alt det du sier her blir feil i forhold til intensjonen med VAR:

Dommerne skal dømme etter det de ser og kun ved åpenbare feil skal de bli reddet. Du mener at de gjør motsatt? Dømmer noe annet enn det de ser og deretter håper at det er feil?? Hvis så er tilfelle og det er instruksen så kan man gi opp. 

Er ikke det han sier.

Han sier at dommerene er MINDRE redde for å gjøre feil, fordi de vet at VAR sitter å kan ta en avgjørelse om den de tar er totalt feil.

Og ja.. VAR SUGER

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1) Assistendommer har nok ok utsikt til om ballen er ute, den kjøper jeg. 
2) Dytten i ryggen er åpenbar. Hvordan to armer i ryggen på en spiller som helt klart vil nå en ball før han plutselig går i bakken omtrent på mållinjen ikke dømmes på er uforståelig. 
3) Det må være offside da Gordon må tilbake for å hente ballen. Det er kun ballens posisjon som teller. Det er en arsenalspiller i situasjonen og derfor må ballens posisjon bestemmes. Den må være innenfor Joelintons høyre arm, og det er veldig lett å se at Gordons fot er innenfor Joelintons arm. Da tremger du ikke et annet bilde. De er rett og slett tilbakestående. 
4) Ballen treffer helt åpenbart Joelintons arm og det ser de ikke på. 
 

Jeg gir opp

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, elx said:

Er ikke det han sier.

Han sier at dommerene er MINDRE redde for å gjøre feil, fordi de vet at VAR sitter å kan ta en avgjørelse om den de tar er totalt feil.

Og ja.. VAR SUGER

Ikke slik jeg tolker det:

Hvis dommer er veldig i tvil om dytten og VAR bruker tid; hvorfor kommuniseres ikke dette og dommer blir bedt om å vurdere sin egen beslutning?

Er ikke dommer i tvil så skal ikke VAR gå inn. Her bruker de lang tid og da bør dommer se situasjonen selv. Alt blir feil her. Mener han det er frispark så skal han blåse det med en gang uavhengig av neste situasjon. Ikke gjøre en vurdering og håpe den blir omgjort. 
 

I dette tilfellet feiler både dommer og VAR grovt og viser igjen at de har ingen forståelse for spillet eller hvordan de skal bruke verktøyet. Det er skammelig. 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, RP7 said:

Alt det du sier her blir feil i forhold til intensjonen med VAR:

Dommerne skal dømme etter det de ser og kun ved åpenbare feil skal de bli reddet. Du mener at de gjør motsatt? Dømmer noe annet enn det de ser og deretter håper at det er feil?? Hvis så er tilfelle og det er instruksen så kan man gi opp. 

Leser du hva jeg skrev? Jeg tror dommerne gjemmer seg bak at de har var når de selv er usikkre. Og det har du rett i at er feil i intensjonen med VAR. Men det er hva jeg ser. Ikke bare i våre kamper men andres også

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig nok å konkurere mot man city uten dommer/VAR feil. Når de kommer titt og ofte er det så å si umulig. Man city har vært heldige å fått VAR avgjørelser med seg i år som har gitt de plusspoeng. Arsenal og Liverpool som skulle være de største utfordrerne til city har begge fått avgjørelser mot seg som har gjort st de har mistet poeng. Det som er litt doggy er at de 2 lagene som har fått flest VAR avgjørelser med seg er Man city og Newcastle. Begge styrt fra rike arabere. Når attpåtil de rike araberne betaler for dommerne til å dømme i Saudi Arabia blir det litt suspekt. Begynner å tenke i de baner at det er korrupsjon i  bilde. Har ikke tenkt i de baner før. Men nå begynner jeg å lure. For min del er fotballen ødelagt. Er dritlei VAR og feil. Gleden med å se på pl forsvinner mer og mer for hver runde som går. Gjelder ikke bare Arsenal men flere lag. Nå har det kommet så langt at det er dommerne/VAR som avgjør hvor de forskjellige lagene vil havne på tabellen. Hvem som vinner og hvem som rykker ned kommer helt ann på hvem som har fått avgjørelser med seg eller mot seg. Har nesten ingenting å si hvordan du presterer på banen, bare hvilken VAR avgjørelser du får med eller mot.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tony said:

Det er vanskelig nok å konkurere mot man city uten dommer/VAR feil. Når de kommer titt og ofte er det så å si umulig. Man city har vært heldige å fått VAR avgjørelser med seg i år som har gitt de plusspoeng. Arsenal og Liverpool som skulle være de største utfordrerne til city har begge fått avgjørelser mot seg som har gjort st de har mistet poeng. Det som er litt doggy er at de 2 lagene som har fått flest VAR avgjørelser med seg er Man city og Newcastle. Begge styrt fra rike arabere. Når attpåtil de rike araberne betaler for dommerne til å dømme i Saudi Arabia blir det litt suspekt. Begynner å tenke i de baner at det er korrupsjon i  bilde. Har ikke tenkt i de baner før. Men nå begynner jeg å lure. For min del er fotballen ødelagt. Er dritlei VAR og feil. Gleden med å se på pl forsvinner mer og mer for hver runde som går. Gjelder ikke bare Arsenal men flere lag. Nå har det kommet så langt at det er dommerne/VAR som avgjør hvor de forskjellige lagene vil havne på tabellen. Hvem som vinner og hvem som rykker ned kommer helt ann på hvem som har fått avgjørelser med seg eller mot seg. Har nesten ingenting å si hvordan du presterer på banen, bare hvilken VAR avgjørelser du får med eller mot.

Det er en ørliten forskjell melllom doggy og dodgy

 

 

Link to comment
Share on other sites

Newcastles mål og VAR er naturlig nok heftig diskutert i media. En ting er at VAR ikke hadde noen bilder som viste at ballen var helt ute , men de to strake armene i ryggen på Gabriel er det ingen tvil om.

Vi skulle hatt poeng i går. Vi forsvarte oss veldig godt og gutta tok igjen når det var nødvendig. 

Men , fremme var det tynt. Martinelli prøvde , Saka veldig anonym og Eddie fikk ikke mye til. 

Flere hevdet i går at Arsenal vinner ikke PL før vi får en klasse spiss. Tror Arteta må gjøre noe på topp .

Link to comment
Share on other sites

image.png.017c45b88f8e752466f21cbb7168133d.pngBallen var inne, så den er det ikke noe vits i å diskutere mer. Men det tar fortsatt ikke bort det faktum at målet absolutt skulle vært annullert. To strake hender i ryggen på en motspiller som skal prøve å heade ballen er alltid frispark, spesielt hvis det hindrer spilleren i å faktisk heade/nå ballen.

I tillegg var det en klar hands fra Joelinton og selv om en 'accidental handball assist to goal'(scored by another player) ifølge reglene skal tillates, er denne handsen en 'deliberate act of handball'.

Deliberate act of handball
The first change centres on interpreting what is a deliberate act of handball.
Referees will now look for a deliberate action on behalf of the player, with an emphasis on whether the hand/arm is in a natural position or not.
An arm extended away from the body makes that body bigger, in an unnatural position," explains Mike Riley, Managing Director of Professional Game Match Officials Limited (PGMOL), the referees' body.

Ballen treffer klart Joelintons høyre arm, før den faller perfekt for Gordon. Begge armene til Joelinton er utstrekt(strake) i ryggen på Gabriel. Hvis man også ser på reaksjonen til Joelinton etter at Gordon har satt ballen i mål, kan man se at han vet at han har gjort noe mot reglene. Om det så er dytten, handsen eller begge deler. 

Handsregelen har vært uendret siden 2021, da Mike Riley fortsatt var lederen av PGMOL.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

14 hours ago, Marius- said:

Hvis jeg ikke hørte feil mente var at de:

1 ikke kunne bedømme ballen da de ikke hadde bilder

2 offside hadde de ikke vinkler til.

3 frispark mener de det ikke var… 

Hugser ikkje mot kva lag, men Martinelli fekk jo eit mål annullert når det var for mange spelarar mellom ball og kamera til at ein kunne konkludere 100%. Er ein vits heile greia.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Ulfagrafr said:

Hugser ikkje mot kva lag, men Martinelli fekk jo eit mål annullert når det var for mange spelarar mellom ball og kamera til at ein kunne konkludere 100%. Er ein vits heile greia.

Hvis jeg husker riktig så ble det da tatt en onfield avgjørelse om å annulere og VAR hadde ikke bilder som motbeviste. Det er litt annerledes. 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, RP7 said:

Hvis jeg husker riktig så ble det da tatt en onfield avgjørelse om å annulere og VAR hadde ikke bilder som motbeviste. Det er litt annerledes. 

Det stemmer vel ikke?

Dette var vel mot Brighton, og målet stod frem til VAR grep inn for å sjekke om det var OK eller ikke. De brukte 4 minutter, og klarte ikke å motbevise en feil.. men valgte allikevel å annullere målet.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Stefanb said:

Det stemmer vel ikke?

Dette var vel mot Brighton, og målet stod frem til VAR grep inn for å sjekke om det var OK eller ikke. De brukte 4 minutter, og klarte ikke å motbevise en feil.. men valgte allikevel å annullere målet.

Jepp. 

 

Screenshot_20231106-000732.png

Link to comment
Share on other sites

Begynner å lure på om Raya er god nok til å være førstevalget, tviler på om Ramsdale vil være 2.valg. Skjønte ikke helt dette valget av Arteta. Vi trenger en ny midtbanespiller og spiss.

Ellers når det gjelder VAR har jeg vert skeptisk fra første sekund og med de rare avgjørelser vi har sett må det skje noe der.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Stefanb said:

Det stemmer vel ikke?

Dette var vel mot Brighton, og målet stod frem til VAR grep inn for å sjekke om det var OK eller ikke. De brukte 4 minutter, og klarte ikke å motbevise en feil.. men valgte allikevel å annullere målet.

Jeg skal være den første til å gi meg, men mener assistendommer løfter flagget i situasjonen. 
Jeg skal lete frem klipp og sjekke 

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

hele VAR-greiene går fra galt til verre. Man burde jo samle alt dette tullet, og fremlegge det i en høring. Det er jo nesten så man burde vurdere rettslige skritt. Det kan ikke fortsette på denne måten. Uten VAR gikk noen episoder mot, og noen med, men selv om man også da kunne føle seg utsatt for skjevheter, var det for så vidt til å leve med. Nå kan man jo bli direkte konspiratorisk av mindre. Dette er langt forbi det som kan forklares med rent statistiske skjevheter.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Simbad said:

Har sett alt dette, men jeg mener å ha sett en video hvor assistendommer løfter flagget. 
Når det er sagt så er det ganske så sannsynlig at det var offside. 
Begrunnelsen er akkurat den samme som jeg brukte mot Joelinton: Det bildene ikke viser er like viktig som det de viser: Ballen må være til venstre for Joelintons høyre arm. Dvs de kan trekke en linje derfra og ut. Hvis noe av Gordons kropp er innenfor så er det offside. Ut i fra bildene er det ganske åpenbart at det er offside. 
Når det gjelder Martinelli så kan man trekke en linje fra hans fot. Hvis ingen annen kroppsdel er innenfor denne linjen så er det offside. Det er ingen synlige kroppsdeler innenfor, derfor er det med meget stor sannsynlighet offside. 
 

Konklusjonen GunnerTalk på en måte gjør narr av er egentlig helt korrekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fryder meg faktisk litt etter all den tynen vi Arsenal-fans fekk og Arteta fekk etter matchen. For Artetas del så var det jo ein blow up totalt sett etter fleire hårreisande avgjersler og ikkje den eine isolert sett. 
Newcastle framstår jo som berre eit ekkelt lag som heile tida spelar velvitande på grensa og spelar uskuldig når spelarar reagerer eller domaren bles! Ufyseleg gjeng😤

ingen nemner da Meghales blei regelrett dradd i bakken i januar og verken domar eller VAR braut inn, for ikkje å snakke om handsen på overtid i same kamp. Også blir den dytten på samme Gabriel VARA, det e så dumt og inkonsekvent som du får det! 

IMG_1415.jpeg

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...