Jump to content

04.11.23 Newcastle (B)


Simbad

Recommended Posts

Ble tap som jeg fryktet . Vi forsvarte oss meget godt. Fremme var det tynt. Vi hadde fortjent å få med oss 1 poeng i denne kampen. Jeg likte at vi tok igjen mot alle triksene til Newcastle spillerne. Vi stod i mot og ga de kamp.

Hvordan målet kunne bli godkjent orker jeg ikke å prøve å forstå. VAR er dessverre kommet for å bli. 

Vi får sikkert masse sympati i media og nok en unnskyldning fra dommerstanden, men hva hjelper det.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

6 minutes ago, Pirès#7 said:

Vi mangler en Giroud der oppe som kan lage litt helvete. Nketiah er ubrukelig mot slike lag som Newcastle 

Han er god mot middelmådige lag. Mot topplag er han hjelpeløs! Vi må få inn en verdensklasse spiss. Vi har verdens beste midtstopper og to av verdens beste midtbanespillere,  men mangler mye på topp. Hadde vi hatt en Harry Kane ish på topp hadde vi vunnet ligaen! 

Edited by Bekkern
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Bekkern said:

Han er god mot middelmådige lag. Mot topplag er han hjelpeløs! Vi må få inn en verdensklasse spiss. Vi har verdens beste midtstopper og to av verdens beste midtbanespillere,  men mangler mye på topp. Hadde vi hatt en Harry Kane ish på topp hadde vi vunnet ligaen! 

Det er det ingen tvil om. Trenger en skikkelig nummer 9. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Marius- said:

Hvis jeg ikke hørte feil mente var at de:

1 ikke kunne bedømme ballen da de ikke hadde bilder

2 offside hadde de ikke vinkler til.

3 frispark mener de det ikke var… 

1. Det er forsåvidt ikke så ille i seg selv. Men de burde absolutt ha kameraer langs dødlinjene for å se slikt i verdens 'beste' og rikeste liga. 

2. Offside er kanskje vanskelig å se hvis de ikke har gode nok bilder, og slik de bruker offsideteknologien i PL pr nå. 

3. Soleklart frispark, to armer i ryggen og dytter Gabriel overende. Skal ikke være mulig med VAR å ikke annullere den/gi frispark. 

4.(!) Ballen treffer klart(!) høyrearmen til Joelinton, og siden det da blir direkte mål etter den situasjonen skal det etter reglene svart på hvitt gis frispark for hands og målet skal annulleres.

Av 4 situasjoner, hvor 2 av det er usikre(én av de burde være sikker) og 2 er soleklare, klarer man med videobilder/videobevis likevel å la målet stå. I tillegg skulle Guimaraes hatt et soleklart direkte rødt kort i førsteomgang.

PGMOL lar dommerne få tjene penger/dømme i Saudi pro league som er deleid av både eierne til Newcastle OG (samarbeidspartnerne) eierne til Manchester City. Er det noen som helst tvil om at det er korrupsjon? 

Link to comment
Share on other sites

Dommeren idag syntes jeg ikke gjorde store feil, men de vil alltid ha i bakhodet at viktige avgjørelser blir sett på, og dømme deretter. Han så ikke bruno sitt slag. Og i kaoset så man han var i tvil særlig på armene i ryggen på Gabriel. Men så har de i bakhodet at var sjekker og «redder» de om nødvendig. Var idag var horribelt, han/de som satt der bør aldri sitte der igjen. Bruno sin er rødt, overfall som er rødt. Og det de presterer på målet er skandaløst. 
 

Ikke hver gang oss, men nå var det det. Har vært flere skandaler i år, og dette funker ikke. 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Marius- said:

Dommeren idag syntes jeg ikke gjorde store feil, men de vil alltid ha i bakhodet at viktige avgjørelser blir sett på, og dømme deretter. Han så ikke bruno sitt slag. Og i kaoset så man han var i tvil særlig på armene i ryggen på Gabriel. Men så har de i bakhodet at var sjekker og «redder» de om nødvendig. Var idag var horribelt, han/de som satt der bør aldri sitte der igjen. Bruno sin er rødt, overfall som er rødt. Og det de presterer på målet er skandaløst. 
 

Ikke hver gang oss, men nå var det det. Har vært flere skandaler i år, og dette funker ikke. 

Sant nok, VAR må gjøre jobben sin, men det er visst helt umulig for dem, så hva er vitsen ?

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Ray1955 said:

Sant nok, VAR må gjøre jobben sin, men det er visst helt umulig for dem, så hva er vitsen ?

Bedre når dommeren må ta egne avgjørelser og behold måleteknologi. Idag gjemmer de seg bak ett ikke fungerende VAR system. 

Bruk VAR eller en eller annen for ting dommeren ikke klarer få med seg: ref slag, spytting eller annet 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Marius- said:

Dommeren idag syntes jeg ikke gjorde store feil, men de vil alltid ha i bakhodet at viktige avgjørelser blir sett på, og dømme deretter. Han så ikke bruno sitt slag. Og i kaoset så man han var i tvil særlig på armene i ryggen på Gabriel. Men så har de i bakhodet at var sjekker og «redder» de om nødvendig. Var idag var horribelt, han/de som satt der bør aldri sitte der igjen. Bruno sin er rødt, overfall som er rødt. Og det de presterer på målet er skandaløst. 
 

Ikke hver gang oss, men nå var det det. Har vært flere skandaler i år, og dette funker ikke. 

Synes og dommeren gjør en ok+ jobb..

VAR derimot...

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Marius- said:

Dommeren idag syntes jeg ikke gjorde store feil, men de vil alltid ha i bakhodet at viktige avgjørelser blir sett på, og dømme deretter. Han så ikke bruno sitt slag. Og i kaoset så man han var i tvil særlig på armene i ryggen på Gabriel. Men så har de i bakhodet at var sjekker og «redder» de om nødvendig. Var idag var horribelt, han/de som satt der bør aldri sitte der igjen. Bruno sin er rødt, overfall som er rødt. Og det de presterer på målet er skandaløst. 
 

Ikke hver gang oss, men nå var det det. Har vært flere skandaler i år, og dette funker ikke. 

Alt det du sier her blir feil i forhold til intensjonen med VAR:

Dommerne skal dømme etter det de ser og kun ved åpenbare feil skal de bli reddet. Du mener at de gjør motsatt? Dømmer noe annet enn det de ser og deretter håper at det er feil?? Hvis så er tilfelle og det er instruksen så kan man gi opp. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...