Jump to content

Arsenal preseason 2022-2023


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sterkt resultat mot Chelsea. Feriefotball i USA eller ikke , dette resultatet svir for Chelsea. Det gir massevis med positive vibber i våre rekker. Det er bra med ro i rekkene inn mot åpnings kampen.

Nå må vi unngå skader før åpnings kampen. Så vidt jeg kan se er Tomi , Tierney , Vieira og ESR fortsatt skadet. Får vi disse på beina også , så ser det lyst ut. 

Så gjenstår det å se om vi blir kvitt noen flere  som ikke har fremtid hos oss. Klarer vi det, samt en god forsterkning til så kan kan det bli en trivelig sesong. 

 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

God pre-season så langt. Bekymringsverdig med skadene arteta bekrefter på sentrale spillere, ellers like gledelig at det virker som de ønsker å forsterke laget ennå mer før sesongen. 
 

resultater i pre-season legger man ikke så mye i, men spillet og evt innsats er viktig. Som Thushel selv sa: jeg ønsker meg alltid en god pre-season da det gir gode vibber. Støttes herfra, og det har vi fått/hatt. 

Link to comment
Share on other sites

Seieren mot Chelsea var sterk. Resultatet har kommet i en kamp uten betydning skrives det enkelte steder i media,  men samtidig skrives det også at det går ikke upåaktet hen når man taper med så store tall mot en rival. Chelsea og deres supportere ble rystet dypt inn i grunnvollen. De sliter om dagen,  manageren har alt begynt å sutre for manglende signeringer.  Blir tyskeren den første som må gå denne sesongen 😁

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Ben Elfen said:

Arsenal møter Brentford «behind closed doors» i morgen. 
 

 

Akkurat nå spiller Brentford borte mot Brighton. Hvis de spiller mot oss i morgen i tillegg ,  så er det vel et blandet lag de spiller med i disse kampene.

Var kun på 60 og 70 tallet at spillerne tålte å spille kamper 2 dager på rad. Sånne folk lages ikke mer 😁

 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Gunners68 said:

Akkurat nå spiller Brentford borte mot Brighton. Hvis de spiller mot oss i morgen i tillegg ,  så er det vel et blandet lag de spiller med i disse kampene.

Var kun på 60 og 70 tallet at spillerne tålte å spille kamper 2 dager på rad. Sånne folk lages ikke mer 😁

 

Leste det bare på en Arsenalgruppe på LinkedIn

Link to comment
Share on other sites

Eller så er det Arteta og co sitt forsøk på å virkelig være "på" når det gjelder 90minute fitness.. 

Men mest sannsynlig veldig forskjellige lag i hver omgang samt at man kan gi noen litt mer spilletid som ikke spilte like mye mot Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

Et rent B lag som taper mot Brentford, men tydelig at flere ikke benyttet anledningen til å vise seg fram. Nevnte Watts stiller spørsmålstegn ved Turner og det er en klar nedgradering fra Leno. Det jeg har sett så langt er ikke overbevisende

Link to comment
Share on other sites

Nedgradering fra Leno er nok sikkert - også vil han nok komme seg utover med spilletid og trening. Han koster heller ikke 100.000 pund i uka slik som Leno gjør.. Å ha en keeper på benken som er en av klubbens mest betalte er ikke bra... Og også naturlig at han ikke ville vært fornøyd på sikt med å være benkesliter.

Link to comment
Share on other sites

Håper vi får solgt Leno, Bellerin, Niles, Pepe, Nelson og Torreira før vinduet stenger. 

Ryktes at Betis bare vil betale 4 mill euro for Bellerin, noe som er en patetisk sum. 

Torreira var en av de beste CM i Serie a forrige sesong,  men fiorentina er notorisk kjip så de byr bare lommerusk. Så håper vi får solgt han til Lazio eller noe sånt,  bør være mulig. For minst 15 mill.

Link to comment
Share on other sites

Så er spørsmålet om 4 mill og å bli kvitt han er like greit for både oss og han, eller om vi prinsipielt skal holde han tilbake. Jeg tipper vi holder unna til heeelt på tampen av vinduet - også slipper vi han av gårde.

Er en liten twist på Leno nå om at Arsenal ser på muligheten til bytteavtale med Leicester for Tielemans. Leicester er ute etter en ny keeper da Schmeichel visst nok skal til Frankrike - og Leno står på lista. Jeg vil tro at Leno er mer interessert i Leicester enn i et nyopprykket lag.

Link to comment
Share on other sites

Da er vi drøye 14 timer unna siste kamp i pre-season. 

Man kan vel forvente det som blir start 11'er mot Palace i morgen. Ramsdale, Zinchenko, Gabriel, Saliba, White, Partey, Xhaka, Ødegaard, Martinelli, Saka og Jesus. Er vel ingen overraskelse hvertfall om det er disse 11 som starter. Eneste som pr i dag i troppen kanskje skulle vært inne er Tomi på høyre back for White. 

Jeg håper vi fortsetter spillet fra Chelsea-kampen, og at vi går ut for å eie hele greia fra forsvar, til angrep og press. 

Jeg tipper 4-0 også i denne kampen. Jesus x 2, Ødegaard og Saka på scoringslista. Martinelli med lekne 3 assist. Kampens høydepunkt blir spillet som leder frem til Ødegaard sin scoring.

Jeg gleder meg no jævlig.

Link to comment
Share on other sites

6-0 mot Sevilla, meget sterk prestasjon. Gabriel Jesus, Saka og Martinelli kommer til å gjøre livet kjipt for våre motstandere. Jesus er en utrolig god signering. Ser lyst ut dette her, og Ødegaard fortjener å få kapteinsbindet. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...