Jump to content

Arsenal preseason 2022-2023


Stefanb

Recommended Posts

1 minute ago, Pirès#7 said:

Der kom det obligatoriske langskuddet med feilfoten fra Tavares😂

Helt sjukt. Det verste er at høyrefoten hans faktisk er en ganske god pasningsfot, men skuddene hans er jo helt forferdelige. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bellerin inn for Tavares. 

Edit: Solid kamp av Nuno. Slet litt i første, men det var nok mye pga at Mari spilte istedenfor Gabriel. Samarbeidet mellom de to virker å ha blitt bedre over sommeren. 

Edit2: Nelson nesten med mål fra frisparket han skapte selv. I mine øyne, selg Pepe, behold Nelson som backup for Saka. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Vi vinner kamper og det gjør noe med laget. Vi får håpe den trenden fortsetter i lang tid fremover 😁  

Pepe og AMN har ingen fremtid i Arsenal. Det må gå en grense for hvor mange sjanser man skal få for å vise seg drakten verdig. Selg de - hvis noen vil kjøpe de da.

 

Link to comment
Share on other sites

Var en interessant kamp som gir akkurat den typen svar man er ute etter i en pre-season synes jeg.

Det er tydelig at link-up blant de aller beste kommer til å bli fantastisk. De finner hverandre, og kreativiteten og ønsket om mange samtidige bevegelser gjør at jeg synes det er enda mer lovende enn tidligere hva angår spillet vårt både på kontringer og mot etablert forsvar.

Andre svar man får er hvilke spillere man absolutt ikke trenger. Som flere påpeker her... AMN og Pepe har nada positivt i sine bidrag. Det mest irriterende med Pepe er at selv når han starter kampen, så evner han ikke å presse sammen med laget. Enten er det villmann på egenhånd, eller så er det fraværende som lag. I tillegg er det også tydelig at han ikke fungere som forsvarer på den måten Saka gjør. AMN er en story for seg selv.. Jeg lurer av og til på om han i det hele tatt vil spille fotball... Jeg tror han hadde blitt en dugelig rotasjonsspiller på høyre back hvis han hadde satset der som ønsket - istedenfor har han i jakten på hva han selv tror og vil stagnert og mistet det helt. @Gunners68 sier det enkelt -> Selg de. Men det er like aktuelt også om noen vil kjøpe de... 

Arteta var tydelig på hva neste steg på markedet er; "We have to make som decisions on the players that we're not going to be using consistently and be fair with them. That's a process that is going to start very soon". 

I det så tror jeg vi kan forvente mye aktivitet ut fra klubb de neste 2 ukene - og at eventuelle flere signeringer kommer inn etter at det er avklart og gjennomført. Bellerin, Pepe, AMN, Mari, Tavares, Nelson, Leno, Runarsson, Torreira... Det er 9 spillere som vi vet klubben vil ha ut på en eller annen måte (lån eller salg). Arsenal har spilt hardball med flere så langt - men nå mykner de nok opp og vil ha ting gjennomført. Jeg forventer at Leno, Bellerin, Mari, Torreira og Tavares skjer ganske fort - så er vi stuck og sliter med å bli kvitt Pepe, AMN og Runarsson. Disse tre tjener for bra eller tenker for høyt om seg selv - og jeg tror minst 1 heller vil heve høy lønn enn å spille.

Transfermarkt lister opp verdiene (i euro) på spillerne nevnt over slik:

Bellerin - 20mill
Pepe - 25mill (og tenk at vi ga over 70.......)
AMN - 10mill
Mari - 5mill
Nelson - 6,5mill
Leno - 9mill
Runarsson - 1,2mill
Torreira - 20mill
Tavares - 15mill

Det er totalt rett i overkant av 100millioner euro. Nå tror jeg ikke vi får så mye som verdien sier her, og jeg tror også at Tavares heller går på lån enn å bli solgt. Men om man får solgt de 8 andre så er det mulig for oss å frigjøre lønnsmidlene samt innkassere et sted mellom 50 og 75 millioner euro. 

Når det er gjort... Welcome Tielemans and Paqueta ;) 
 

Link to comment
Share on other sites

Leno prisa så lavt er helt latterlig. Det er ett kupp for klubben som henter han i området 10mill. At Bellerin og Torreira er dobbelt verdt, samt AMN og Tavares mer verdt er en gåte.

Som du sier tipper jeg enkelte av prisene her er helt på tryne. Skulle vi klart og solgt hele bøttebaletten som nevnt over tipper jeg 40-50mill. Og den eneste GODE spilleren i mine øyne er Leno. Pepe vet man kan, men snart må man innse at han passer særdeles dårlig i formasjonen og kravene Arteta setter. Han kommer nok til å bøtte inn mål igjen i en annen liga.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Marius- said:

Leno prisa så lavt er helt latterlig. Det er ett kupp for klubben som henter han i området 10mill. At Bellerin og Torreira er dobbelt verdt, samt AMN og Tavares mer verdt er en gåte.

Som du sier tipper jeg enkelte av prisene her er helt på tryne. Skulle vi klart og solgt hele bøttebaletten som nevnt over tipper jeg 40-50mill. Og den eneste GODE spilleren i mine øyne er Leno. Pepe vet man kan, men snart må man innse at han passer særdeles dårlig i formasjonen og kravene Arteta setter. Han kommer nok til å bøtte inn mål igjen i en annen liga.

Ja de prisene lever sin egen verden, og må tolkes som den kuriositeten det er :)

Helt enig med deg om Pepe - jeg håper vi finner en ny klubb til han og han blomstrer igjen. Han har ikke hatt det lett i London - men en retur til Frankrike, eller til Spania/Italia vil nok passe han mye bedre. Jeg vet jeg skriver negativt om han i hans prestasjoner, men jeg håper virkelig han finner tilbake til gamle takter i en ny klubb. Også håper jeg for Arsenal sin del at man faktisk får solgt han og kan hente inn ny i hans plass.

Leno er kvalitet - jeg liker han. Men distribusjonen hans på "vår" måte er ikke bra. Shotstopper er han særdeles bra. Får nok en god periode i Fulham :) 

Leno til Fulham
Torreira til Valencia
Pepe til Lyon
AMN til Nottingham Forrest
Bellerin til Real Betis
Mari til Italia... Jeg tipper Fiorentina
Tavares til Brighton (lån)
Nelson til en engelsk klubb i sjiktet lav PL/høy championship
Runarsson til.. ingen. Bare release by mutual consent. Rett og slett ikke god nok. Ender opp i dansk eller islandsk serie.

Orakelet har talt. 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Torreira har forlatt touren i USA for å dra til Italia (personlige grunner). Nevnes ikke at det er overgangsrelatert. Vi har noen spillere som sitter å gnur lønn for å si det mildt...

Det var vel for høy luftfuktighet i Florida så han måtte til Italia for å grine litt..

Håper snart vi får litt aktivitet på utgående spillere og at vi får inn Tielemans/Paqueta/Savic. Da snakker vi et tilnærmet 10/10 overgangsvindu.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg sett kampen.

Mari er tragisk og har null innsats. Niles og Pepe gir fullstendig faen. Cedric er bare middelmådig på en god dag. Elneny er en grei spiller. Sambi har en lang vei å gå og er pdd. midt i mellom to posisjoner. Ikke god nok defensivt til å spille som #6 og ikke god nok offensivt til å spille som #8/10. Tavares vil mye, men får ikke til all verden. Har dog innsats hvert fall. Han og Sambi burde spille mest mulig for å se om de utvikler seg. Begge disse trenger et lån.

Ramsdale, White, Saliba, Gabriel, Partey, Xhaka, Nketiah, Jesus, Saka og Martinelli ser bra ut. Nelson kommer innpå og gjør en god figur med et mål. Turner og Bellerin lite involvert så lite å dømme de på egentlig.

Blir bra når Tierney, Zinchenko, Tomiyasu, Viera og Smith Rowe er tilgjengelige. Når det gjelder Pepe så burde han miste plassen sin til Marquinhos som neppe kan gjøre det verre enn hva han gjør om dagen. Han og Niles burde bli sendt tilbake til England da de virker helt uinteresserte.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Stefanb said:

Turner og Bellerin lite involvert så lite å dømme de på egentlig.

Jeg dømmer Turner over de tre kampene han har spilt. Han har virket nervøs, men viser tendenser til å spille seg varm i trøya. Ikke fått altfor mange skudd mot seg, så vanskelig å bedømme skuddstoppinga hans. Men, distribusjonen hans har vært overraskende god. Prøver alltid å sette i gang spillet kjapt, samt at han er veldig presis. Skjønner hvorfor vi har hentet ham pga de kvalitetene. Så langt virker han som en veldig kapabel backup for Ramsdale.

Pr dags dato vil jeg si Leno er vår beste 'shot stopper', men distribusjonen hans svikter ham når vi prøver å spille slik som vi gjør. Vil passe bedre i en klubb som ikke er så avhengig av en keeper med god distribusjon. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, sas2002 said:

Spiller vi med Mari , Mai.Ni og Pepe for å få opp verdien i preseason for salg istedenfor ungutter så er det feil strategi, de underpresterer selv mot amerikanske drittlag. Dårlig butikk.

Ikke undervurder amerikanske lag! Everton ble knust og Chelsea tapte på straffer mot amerikanske lag i natt! 

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, Simbad said:

Ikke undervurder amerikanske lag! Everton ble knust og Chelsea tapte på straffer mot amerikanske lag i natt! 

Ke! Pre season betyr jo ikke en dritt, emirates cup sa skal gutta være 90% fit

Link to comment
Share on other sites

Har personlig ment en stund at Nelson ikke er en som er noe å satse på. 

Nå har han vært på utlån i Feyenoord og har gjort det brukbart. Har også vist tendenser i USA. Så lenge det er fremgang så kan det jo være håp for en bedre utvikling. Spørs bare om han får noe særlig med spilletid. 

To som har brukt opp absolutt alt av sjanser er Pepe og AMN. At de to mer eller mindre misbruker alle muligheter de får til å vise seg frem er en skam.

Folk med så dårlige holdninger har vi ikke plass til i Arsenal. 

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Gunners68 said:

Har personlig ment en stund at Nelson ikke er en som er noe å satse på. 

Nå har han vært på utlån i Feyenoord og har gjort det brukbart. Har også vist tendenser i USA. Så lenge det er fremgang så kan det jo være håp for en bedre utvikling. Spørs bare om han får noe særlig med spilletid. 

To som har brukt opp absolutt alt av sjanser er Pepe og AMN. At de to mer eller mindre misbruker alle muligheter de får til å vise seg frem er en skam.

Folk med så dårlige holdninger har vi ikke plass til i Arsenal. 

Ikke misforstå meg, hvis han kan bidra med bredde trenger vi det i dagens tropp. Særlig med El spill. Men jeg har ikke sett noe som tilsier at han har kunne bidra med det (og jeg så ikke kampen, annet enn målet han scoret).

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Marius- said:

Ikke misforstå meg, hvis han kan bidra med bredde trenger vi det i dagens tropp. Særlig med El spill. Men jeg har ikke sett noe som tilsier at han har kunne bidra med det (og jeg så ikke kampen, annet enn målet han scoret).

Jeg vil heller ha en i troppen som i det minste prøver å bidra. Med tanke på kamper i ligacupen og EL kan kanskje Nelson bidra. I alle fall mer en Pepe og AMN. 

Han har ikke mye å vise til i Arsenal. Oppholdet i Feyenoord var positivt. Så blir det opp til Arteta å bestemme om Nelson vil få spilletid .

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marius- said:

Ikke sett kampen, men ser noen mener plutselig Nelson skal beholdes. Spilte han såpass overbevisende? 

Han var frisk. Ikke nødvendigvis kjempeoverbevisende, men han prøvde å skape uro med gode bevegelser og å utfordre. Scoret et mål, skaffet et frispark helt på slutten og tok det selv, var et ganske bra forsøk som ble reddet av keeper. Han bør uten tvil være foran Pepe i køen i mine øyne. 

Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, Simbad said:

Han var frisk. Ikke nødvendigvis kjempeoverbevisende, men han prøvde å skape uro med gode bevegelser og å utfordre. Scoret et mål, skaffet et frispark helt på slutten og tok det selv, var et ganske bra forsøk som ble reddet av keeper. Han bør uten tvil være foran Pepe i køen i mine øyne. 

Det er positivt. Det lille jeg så av det ene målet var også Pepe delaktig da han burde fått straffe for hofteslengen han fikk mot seg. Men igjen jeg så bare bruddstykker 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...