Jump to content

Arsenal preseason 2022-2023


Stefanb

Recommended Posts

8 minutes ago, Marius- said:

Det er positivt. Det lille jeg så av det ene målet var også Pepe delaktig da han burde fått straffe for hofteslengen han fikk mot seg. Men igjen jeg så bare bruddstykker 

Tenker du på målet til Nketiah? Det var Jesus som var involvert i det, ikke Pepe. Pepe fikk en hoftesleng tidligere, men det ble dømt offside fordi Jesus plukket opp ballen etter å ha vært marginalt innenfor.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 180
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ny natt, ny kamp. Chelsea står på andre halvdel. De har spilt 2 kamper i pre-season, 1 seier og 1 uavgjort. Seier mot "Club America" fra Mexico, og uavgjort mot amerikanske Charlotte FC (sistnevnte vant til slutt på straffer).

I kampen mot Charlotte stilte de med en solid lineup første 45, og litt mer reservepreget siste 45. Skal dog bemerkes her at Chelsea hadde 17 skudd, hvorav 9 av dem på mål.

Blir spennende å se hva vi starter med.. Men jeg tipper at for oss så starter Ramsdale i mål mens Soares, Saliba, Gabriel og Zinchenko blir vår back 4'er. På midtbanen får vi nok en trio bestående av Ødegaard, Partey og Xhaka - mens på topp er neste trio bestående av Saka, Jesus og Martinelli. Eneste X-faktor er om man faktisk spiller med 2 på topp så Nketiah kommer inn og at man spiller mer 4-1-3-2. I så tilfelle så er det Xhaka som nok viker og man får en offensiv 3'er med Saka, Ødegaard og Martinelli med Partey som defensivt anker.

At Zinchenko kommer rett inn er nok rett og slett fordi skotten ikke er matchfit og Tavares er Tavares.

Antar også at vi i stor grad kommer til å se første kamp for sesongen hvor vi ikke gjør masse bytter til pause. De fleste, om ikke alle, spiller nok 60 minutter før det renner på med noen bytter.

Spennende blir det. Deilig at det er natt til søndag så man kan se på kampen uten å måtte tenke på jobb dagen etter.

Jeg tipper at vi overbeviser og vinner 3-0.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Orakelet said:

Absolutt. Xhaka er livlig og solid.

Zinchenko pg Partey har hatt noen tvilsomme pasninger, utenom det har alle spilt godt. Gøy å se Arsenal igjen og jeg gleder meg til å sitte ringside mot Sevilla

Link to comment
Share on other sites

Herlig høyt press av gutta. Chelsea har slitt mye med det mesteparten av førsteomgang. Veldig nære at de scorer på slutten av omgangen, men vi har vært klart best og 2-0 til pause er fortjent.

MØ8 og Jesus virker å ha en fantastisk connection på banen allerede. Satser på at det bare blir enda bedre. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Helt utrolig av Xhaka i forkant av målet

Det var veldig godt teknisk utført av Xhaka. To assist! 

Edit: godt det ikke er VAR her. Saka så ut som at stod i offside 😅

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...