Jump to content

18.01.21 Newcastle (H)


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Just now, Verminator5 said:

Jeg har forsvart Bellerin lenge, men jeg tror Cedric har gjort seg fortjent til å starte neste kamp.

Bellerin hadde en svak kamp sist og Cedric har markert seg veldig positivt. Kan ikke sette ham ut etter  det han har vist idag.

Link to comment
Share on other sites

Flott seier i kveld. Endelig løsnet det for Auba. Tok vekk mye av presset på han med to scoringer. Partey viser hvor viktig han vil bli for oss fremover. Saka og ESR igjen med viktige bidrag - de må være stinne av selvtillit for tiden. Cedrik må ha sørget for at Bellerin fortsatt blir sittende på benk. Går rett inn i laget og markerer seg veldig positivt.

Forsvaret gjør en bra kamp , selv om ikke ble satt på de helt store prøvene. De spilte vel i kveld 5 kamp på rad uten å slippe inn mål. Gjør noe med vår bakre rekke det. 

Hele laget gjorde en god kamp og måtte det bare fortsette.

Link to comment
Share on other sites

Bildene av Auba på tribunen etter at han ble byttet ut synes jeg viser en Auba som endelig(!) har fått litt av presset løftet fra skuldrene. Han har hatt en vanskelig tid i tillegg til at han har måttet være positiv utad for resten av laget. Klarer vi å bygge videre på dette kan alt skje i andre halvdel av sesongen. 

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Simbad said:

Xhaka skal ha skryt når han fortjener det. Kommet tilbake som en helt annen spiller etter det tåpelige røde kortet. Hatt noen veldig gode kamper i det siste. 

Veldig sant. Jeg liker han høyere opp i banen. Jeg var redd for at det skulle bli for langt hem til egen boks, men det har han mestret svært godt.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Stigobert said:

Håper våre to utvalgte midtbanespillere når vi har ballen på kant feks tør en gang i ny og ne ta steget litt nærmere 16 metern til Newcastle enn de har gjordt fram til nå, åpner mange nye muligheter som feks skudd rett utenfra 16 og direkte gjennombrudd pass.

Håper på Partey ikveld og kanskje en enda mer aktiv Auba hvis han spiller, Auba synes jeg viste tegn til å ville mer når han hadde ballen mot palace.

Pepe (hvis han spiller) litt lenger ned på banen når han får ballen så han kan svingen den inn mot/foran mål som han er bedre på enn Bellerin.

Martinelli vil alt og enda mer men håper han hviler litt til, han trengs sårt resten av sesongen. 

Resten av gutta gjør som de har gjort de siste kampene så tror jeg vi kan få en god kamp og et godt resultat. 

Velkommen til forumet! 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Simbad said:

Xhaka skal ha skryt når han fortjener det. Kommet tilbake som en helt annen spiller etter det tåpelige røde kortet. Hatt noen veldig gode kamper i det siste. 

Han var glitterende sammen med Partey ikveld, som en eneste ting å evt si noe på så synes jeg han kan tørre å ta turen litt mer opp når motstander 16 belieres som denne kampen, hans skuddfot fra rett utenfor 16 og som støtte for et angrep som til tider skal kun avslutte på mål innenfor 5 metern.

Ellers så rydde han og partey Newcastle av banen fra 16 meter til 16 meter ikveld. Måtte de fortsette i samme stil med resterende motstandere framover...

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, RP7 said:

ESR minner mer og mer om RP7. Ned- og medtak samt et rykk som er verdensklasse. Helt fantastisk å se på.

Gary Neville er enig med deg. Måten han beveger seg med ball minner mye om Pires. Men måten han beveger seg uten ball, synes jeg minner en del om Ljungberg. Han er veldig god til å finne rom og er også en ballvinner. Mange har glemt den delen av Freddies spill. Vi hadde ikke bare to sentrale ballvinnere i invinciblelaget. Ljungberg var vel så viktig som ballvinner. 

ESR mangler litt enda på løpene inn i boksen for å avslutte selv, men dette tror jeg kommer. Han er et ekstremt talent som begynner å vise at han kan bli en 'World beater' sammen med Saka og Martinelli. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

Så og si alle var veldig stødige i går. Må si at høyresiden vår med Cedric og Saka samarbeidet veldig godt til tider.

Herlig å se Smith-Rowe fortsette å ta nivået som han gjør og at Partey er tilbake

Det var mye som fungerte veldig bra i går. Noe som er gledelig er å se at flere av de som har fått en mulighet til å vise seg frem har tatt vare på muligheten. Saka har spilt bra siden han kom inn i laget. Ikke så lenge siden ESR fikk muligheten. Han har spilt seg inn i laget og viser at han holder nivået. Martinelli har vist at han holder nivået. Mari kom inn og spilte bra . Cedric inn senest i går og fortjener plassen i neste kamp. 

Kan ikke se noen fremtid for Pepe eller Willian i laget. Pepe har spilt så mange kamper nå uten å imponere. Arteta må bruke de som tar vare på sjansene de får til å vise seg frem og det har ikke Pepe eller Willian gjort. Her har ungdommene imponert. Du må ha det lille ekstra for å lykkes.

Link to comment
Share on other sites

Oppløftende kamp i går, men de fikk det lett. De må også prestere mot lag som gir mer motstand, jfr den frustrerende kampen mot Palace. Men gledelig å se at Saka og Smith-Rowe tar nivået. Willian har skuffet totalt, og Pepe er alt for ujevn. Spørs om de har noen fremtid i dette laget. Av de andre unge spillerne er jeg i tvil om Nketiah og Maitland-Niles vil ta det siste steget, mens jeg tror fortsatt at Nelson er en å satse på. Og Martinelli vet vi naturligvis at er god nok. Han er det største talentet av dem alle i mine øyne. Men mulig skaden har satt utviklingen noe tilbake? 

Ellers viktig at Auba fikk et par scoringer. Kanskje det som skal til for at han kvikner til for alvor? Han har spilt nesten i søvne denne sesongen. Den aller største fremgangen til Arsenal under Arteta er likevel det defensive. Det har vært riktig å prioritere dette, selv om det til nå har gått noe ut over det offensive. Man kanskje det lysner nå?

 

 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...