Jump to content

Bukayo Saka


Simbad

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ja, helt hjernedødt av Southgate. Merkelig med tanke på historien her. Sancho og Saka burde vært lengst bak i køen av straffeskytere. Alle på laget burde være og er nok egentlig gode nok til å skyte, men her spiller psyke så stor rolle, at da setter du inn de eldste og mest rutinerte først. Også bekymret for hva dette gjør med Sancho og Saka, og deres videre karrierer. Selv om de blir ivaretatt, og ingen klandrer dem, skal man ikke undervurdere hvilken knekk dette kan utgjøre for selvtilliten. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Mye tilfeldigheter med straffe, hvor ofte ser vi ikke de beste og etablerte spillere bomme på straffe i mesterskap. Hva vist Saka hadde limt den i kryssset. Southgate genierklært?

Tror nok jeg likevel hadde kritisert ham. Henderson, en spiller som har vunnet og vært med på flere lignende situasjoner tidligere ble byttet ut etter å ha blitt byttet inn tidligere. Hvorfor tok ikke han straffespark? Sterling eller Grealish? Det var mange andre av de mer rutinerte gutta som burde stått frem og tatt straffespark. Men de gjemte seg bak Sancho(21) og Saka(19). Rashford gav mer mening, siden han faktisk har vært i lignende situasjoner med Manure tidligere, selvsagt ikke i samme grad en EMfinale er, men likevel. 

Saka skal ha kudos for at han turte å ta steget frem til straffemerket, men det gav absolutt ingen mening å la ham ta det siste sparket.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Mye tilfeldigheter med straffe, hvor ofte ser vi ikke de beste og etablerte spillere bomme på straffe i mesterskap. Hva vist Saka hadde limt den i kryssset. Southgate genierklært?

det ville vært ren etterpåklokskap.  Poenget er at de rutinerte spillerne har eller bør ha en helt annen forutsetning for å takle en eventuell bom, mens for en ung lovende spiller kan det værekarriereødeleggende. Derfor burde ikke Saka tatt det straffesparket, bom eller ei.

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Verminator5 said:

https://www.arsenal.com/news/club-statement-bukayo-saka

Hold hodet høyt, Bukayo! Vi forguder deg :)

bra, og nesten som påkrevd og forventet at klubben kommer med en slik uttalelse. Når skal dette rasist-svineriet ta slutt? Og ja, vi støtter Saka fullt ut naturligvis. Det at han har baller til å gå fram å ta det straffesparket, viser at han har karakter. Håper han blir ivaretatt, at han ikke lar seg knekke av denne skuffelsen, og kan lære av denne erfaringen. Det er jo nettopp spillere som tør å prøve Arsenal trenger.

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Simbad said:

Tror nok jeg likevel hadde kritisert ham. Henderson, en spiller som har vunnet og vært med på flere lignende situasjoner tidligere ble byttet ut etter å ha blitt byttet inn tidligere. Hvorfor tok ikke han straffespark? Sterling eller Grealish? Det var mange andre av de mer rutinerte gutta som burde stått frem og tatt straffespark. Men de gjemte seg bak Sancho(21) og Saka(19). Rashford gav mer mening, siden han faktisk har vært i lignende situasjoner med Manure tidligere, selvsagt ikke i samme grad en EMfinale er, men likevel. 

Saka skal ha kudos for at han turte å ta steget frem til straffemerket, men det gav absolutt ingen mening å la ham ta det siste sparket.

Er og enig at Saka aldri skulle tatt straffe.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Simbad said:

Sakas kommentarer vitner om en moden spiller med beina godt plantet på jorda. Håper han forblir en Arsenalspiller og ender opp som en legende! 

 

image.thumb.png.8d2fbd70f3968cdb54f3d03579e06953.png

Jeg er enig med deg i at jeg håper han ender opp som en legende. Teksten, akkurat som den til Rashford, er sannsynligvis skrevet av en kommunikasjonsrådgiver. Jeg pleier ikke å legge no særlig vekt på sånt. 

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Tapapa said:

Jeg er enig med deg i at jeg håper han ender opp som en legende. Teksten, akkurat som den til Rashford, er sannsynligvis skrevet av en kommunikasjonsrådgiver. Jeg pleier ikke å legge no særlig vekt på sånt. 

Han har nok fått hjelp, det har du rett i. Men er nok likevel han som har hatt siste ordet.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

×
×
  • Create New...