Jump to content

2020.01.21 Chelsea (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 minutes ago, sas2002 said:

Er vi så pisse dårlig?? Vært på konsert

Vi spiller store deler av kampen med ti mann og klarer oss imponerende godt. Da vi havnet under 2-1 så trodde jeg at det var game over, men vår capi ville det anderledes. 

Link to comment
Share on other sites

Enorm innsats og til tider fantastisk bra med 10 mann. 
Hvis dytten til Luiz en dytt så kan de begynne å blåse hver gang det er en duell. Jeg mener det er hårreisende å gi rødt. Alle må se at Luiz prøver å takle foran.

At Abraham ikke er offside på 2-1 er enda mer uforståelig. Ballen blir slått mot ham og han er mm unna å berøre en ball han går mot. Holding stopper jo nesten. 
 

VAR/dommer har snytt oss i absolutt alle kamper siden Arteta overtok. Det er en komplett skandale. Jeg håper klubben legger frem en offisiell henvendelse og viser hva som har som har skjedd. 
 

I dag får City en helt fortjent straffe. En spiller tar Mahrez på vei forbi. Han står faktisk stille og løfter ikke benet. I vår kamp mot samme lag løfter samme spiller foten og tar Pépé. Etter vurdering av VAR er det ikke straffe. Det er rett og slett helt uforståelig. Jeg blir bare mer og mer frustrert. Herregud for en fiasko dette er 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Fikk dessverre ikke sett kampen pga jobb. Jeg satte på sendingen når jeg var ferdig, og det første jeg ser er Mustafi som nok en gang driter seg ut. Er @Ben Elfen og @Polljen fortsatt av den oppfatning at han er god og bør bli værende i klubben? #bygdelogikk 😁

Da gikk du glipp av en kjempekamp - sterkt av Mustafi og ta seg sammen og spille en god kamp etter den tabben.

Link to comment
Share on other sites

Mustafi kostet oss mål og utvist spiller imot, det er utenfor diskusjon. Etter det spiller han godt, men jeg mener det er fordi vi da ligger mye mer kompakt og at han ikke blir isolert i dueller som tidligere i kampen da vi åpner oss mer opp. Mustafi er godt nok hvis man spiller på ett dyptsittende lag der man skal forsvare mer enn man angriper. Nå tror jeg ikke det er retningen Arteta ønsker oss, så da bør Mustafi vekk.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, RP7 said:

Enorm innsats og til tider fantastisk bra med 10 mann. 
Hvis dytten til Luiz en dytt så kan de begynne å blåse hver gang det er en duell. Jeg mener det er hårreisende å gi rødt. Alle må se at Luiz prøver å takle foran.

At Abraham ikke er offside på 2-1 er enda mer uforståelig. Ballen blir slått mot ham og han er mm unna å berøre en ball han går mot. Holding stopper jo nesten. 
 

VAR/dommer har snytt oss i absolutt alle kamper siden Arteta overtok. Det er en komplett skandale. Jeg håper klubben legger frem en offisiell henvendelse og viser hva som har som har skjedd. 
 

I dag får City en helt fortjent straffe. En spiller tar Mahrez på vei forbi. Han står faktisk stille og løfter ikke benet. I vår kamp mot samme lag løfter samme spiller foten og tar Pépé. Etter vurdering av VAR er det ikke straffe. Det er rett og slett helt uforståelig. Jeg blir bare mer og mer frustrert. Herregud for en fiasko dette er 

«A fool with a tool, is still a fool». Det er de samme menneskene som tar avgjørelsen, selv om de får se situasjonene i reprise. VAR har vært en komplett fiasko, og det kommer fra meg som har drømt om videodømming i en årrekke.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ray1955 said:

Da gikk du glipp av en kjempekamp - sterkt av Mustafi og ta seg sammen og spille en god kamp etter den tabben.

Han spilte en god kamp sist og, men hadde allikevel to grove tabber. Jeg har aldri kritisert toppnivået hans. Det er det vanvittig lave bunnivået jeg kritiserer, samt hvor hyppig han faller ned på dette nivået.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Han spilte en god kamp sist og, men hadde allikevel to grove tabber. Jeg har aldri kritisert toppnivået hans. Det er det vanvittig lave bunnivået jeg kritiserer, samt hvor hyppig han faller ned på dette nivået.

Svak psyke.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Verminator5 said:

Fikk dessverre ikke sett kampen pga jobb. Jeg satte på sendingen når jeg var ferdig, og det første jeg ser er Mustafi som nok en gang driter seg ut. Er @Ben Elfen og @Polljen fortsatt av den oppfatning at han er god og bør bli værende i klubben? #bygdelogikk 😁

Jepp. 
merker meg at bydelogikk kommentaren satte sine spor 😂

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Ben Elfen said:

Jepp. 
merker meg at bydelogikk kommentaren satte sine spor 😂

Er det mangelen på alternativer i klubben som er grunnlaget for å ville beholde han? Ja den bet jeg meg merke i, da jeg egentlig forsøkte å sette ting på spissen, på lik linje med en viss forumist fra Mortensrud :P 

Link to comment
Share on other sites

Mustafi gjør en veldig god kamp etter utvisningen. Det er to ting som endrer alt:

Før utvisningen tok Chelsea ut Luiz som oppspillspunkt og lot Mustafi ta rollen. Verken Torreira eller Xhaka kom langt nok ned til å avlaste ham. Da ble det mange baller som ble slått bort og det ble skapt brudd i mot. Tilbakespillet er grusomt og skal ikke skje uansett. 
Etter utvisningen kommer Xhaka ned og merkelig nok fortsetter ikke Chelsea det ensidige presset. De legger om og presser jevnt over hele linjen uten at Xhaka eller Torreira blir tatt ut. Özil dropper dypere og blir oppspillspunkt uten at Chelsea låser av. Mange kritiserer Özil i dag, men jeg tror ikke han har et eneste balltap etter utvisningen og lukker midtbanen fullstendig. Han løper mye og stenger masse rom. Alt man ikke forventer av ham. Medspillere blir trygge av å ha ham der fordi han alltid er spillbar og kan løse opp låste situasjoner. 
Mustafi får da en kamp hvor han kan dytte ballen kort og uten feil. Han slipper å bli isolert og kan konsentrere seg om duellspill og kriging. Da er han god. Han stopper enormt mye, blokkerer og sloss hele resten av kampen. 
 

Det kompakte forsvarsspillet Arsenal viser i dag er det beste jeg har sett av laget i år. Det løpes enormt mye og det løpes riktig stort sett hele tiden. Arteta har utrettet mye allerede. 

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Verminator5 said:

Er det mangelen på alternativer i klubben som er grunnlaget for å ville beholde han? Ja den bet jeg meg merke i, da jeg egentlig forsøkte å sette ting på spissen, på lik linje med en viss forumist fra Mortensrud :P 

Nei, ikke mangel på alternativer, men jeg synes han er god, men for tiden mangler han litt selvtillit. Jeg synes han viste klasse med sin oppførsel etter utvisningen. Han tok seg rett og slett sammen. 
 

mortensrud er i allefall innenfor bykjernen. SPYdeberg derimot 😂

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

Ja, Mustafi tok seg kraftig opp etter gigatabben som får Luiz utvist, men det er nettopp det at han har slike tabber nesten uansett når han spiller at jeg har mista fullstendig troa på ham. Han koster mer enn han betaler tilbake slik jeg ser det. 

Xhaka har i det minste begynt å gjøre færre feil, og ser faktisk mye bedre ut under Arteta. 

VAR er et kapittel for seg selv, og jeg føler vi oftere blir straffet enn andre lag for lignende situasjoner. De som sitter og skal ta avgjørelsene er så lite konsekvente at man kan begynne å lure. Vi har blitt snytt for veldig mye generelt denne sesongen. Begge kampene mot Palace feks, et visst rødt kort Chelskij slapp unna på Emirates osv osv. Begynner å bli veldig mange situasjoner nå. Robertson hadde feks en lignende takling som Auba, men pga måten VAR har blitt misbrukt slapp han unna noe som helst. 

Link to comment
Share on other sites

Chelsea var best den perioden. Det var ikke mye vi presterte før Luiz gikk ut etter 26 minutter. Mustafi driter på draget 2 minutter etter utvisningen og 1-0. Det som skjer med oss deretter er noe vi sjelden ser i store kamper. Vi går ikke i oppløsning , noe vi ville ha gjort under Wenger og Emery , og vi ligger under 2 ganger og reduserer. 

Chelsea gjør 2-1 ca 5 minutter før slutt. Der hadde vi vært ferdig under våre to forrige managere , men nei , vi klarte å redusere nok en gang. Hadde jeg aldri trodd skulle skje.

Vi gjør to blundere som vi blir straffet for , det var noe rusk her og der , men i går viste laget at det faktisk er moral i laget nå. 10 mann på brua og uavgjort står det respekt av.

Mustfi spilte seg opp etter tabben - han skal ha det - men ikke i nærheten av noe som gjør at jeg har lyst til å se han i start ellveren igjen. Selg ham - hvis det er mulig.  Tror ikke det er kø for å signere han.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

et ran dette, en liten revansje for kampen i romjula. Sett over to kamper mot Chelsea på kort tid fortjente Arsenal å få noe ut av disse oppgjørene. Og noe av grunnen til at det ble et ran var den ubegripelige utvisningen. Enten er det noe riv ruskende galt med regelverket, eller så er dommerstanden helt på jordet når det gjelder sine vurderinger. Kan ikke argumentere med forseelser (en liten dytt) de aldri blåser straffe for en gang, som grunnlag for å gi rødt kort. Men Arsenal skal ha full cred for måten de kjempet på, og Arteta har tydeligvis fått til mer mhp defensiv organisering i løpet av en måned enn hans forgjengere fikk til gjennom flere år. Og for en gangs skyld var Arsenal effektive; 100% uttelling på sjansene er det ikke ofte man ser! :) Og Martinelli er den største sensasjonen i klubben på laaang tid. For et talent; enorm fysikk (løper fra Chelsea-forsvaret med ball, etter å ha kjempet så hardt en time), god spilleforståelse, iskald og ikke minst god avslutter, oppofrende jobbing hjemover. Og god på hodet. Han har det meste så vidt jeg kan se. Han kommer til å bli en superstjerne, og ham må klubben sette himmel og jord i bevegelse for å beholde. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...