Jump to content

2019.10.21 Sheffield United (B)


Polljen

Recommended Posts

Sheffield United    crest   Sheffield United    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Mandag 21. oktober 2019, kl 21:00, Brammal Lane
Premier League, 9. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Utilgjengelige spillere: Det har ikke kommet noen offisiell oversikt fra klubben over skader de siste to ukene, men jeg har vel forstått det slik at Reiss Nelson er ute noen få uker etter å ha pådratt seg en skade ved spill/trening på Englands U-23. 
Lacazette nærmer seg vel snart å kunne bli klar igjen, men jeg tror nok vi må vente til slutten av måneden til han er klar, kanskje mot CP en uke etter denne kampen eller i Carabao Cup sist i oktober.
Pepe er sannsynligvis ikke utilgjengelig, men det er litt motstridende info på nettet om deres kvalikkamp mot Niger til Afrikamesterskapet skal spilles denne helgen eller om den skal spilles i neste landslagspause. Uten at jeg er sikker så tror jeg det siste alternativet er mest sannsynlig.
Vi har ingen suspenderte spillere til denne kampen, men Xhaka er ett gult kort fra en suspensjon.

Vår motstander, Sheffield United, ligger på 13. plass på PL-tabellen og har en seier, to uavgjorte og to tap på sine siste fem kamper i PL. Arsenal ligger på 3. plass i PL og har to seire og tre uavgjorte på sine siste fem i ligaen.

Jeg er usikker på hvilket lag jeg skal velge fra start, men jeg tror Emery kommer til å starte med dette laget:

Leno
Chambers - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Guendouzi - Ceballos - Xhaka
Pepe - Auba - Saka

 

 

Jeg ville nok personlig vraket Xhaka, men det kommer Emery ikke til å gjøre.
Personlig så ønsker jeg snart å se Bellerin, Holding og Tierney fra start i Premier League, men jeg tipper at de kommer til å starte i EL-kampen mot Vitoria førstkommende torsdag og at de kanskje får litt spilletid på PL-laget når vi nærmer oss november. Holding og Tierney er nok ganske sikkert på benken mot Sheffield vil jeg anta.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Enig med Stefanb, på tide å finne en skikkelig ellver og få ut tabbefolka xhaka, luiz og sokratis.  Er Lacca klar må han inn og ut med pepe. Tierny synes jeg virker enorm. På tide vi begynner å vise noe for det som blitt vist av spill hittil har ikke vert bra. Men emery kommer vel først til å ta ut xhaka, få vekk begge 2.

Link to comment
Share on other sites

On 10/18/2019 at 3:36 PM, Stefanb said:

Hvis Bellerin, Tierney og Holding alle er good to go så ser jeg gjerne dette laget (4-3-3)

Leno
Bellerin - Chambers - Holding - Tierney
Torreira - Willock - Guendouzi
Pepe - Saka
Aubameyang

Et meget godt forslag, men gitt at "alle" nå tilsynelatende er er friske og forhåpentligvis spilleklare (med unntak av Nelson) så gjør jeg et par endringer i forhold til ditt forslag 😃

Leno
Bellerin - Sokratis - Holding - Tierney
Torreira - Willock - Guendouzi
Pepe/Saka - Laca - Auba

Under tvil så velger jeg Sokratis fremfor Chambers av frykt for at vi blir for "lette" bakerst uten grekeren. På topp tar jeg med Laca og er usikker på om Pepe eller Saka bør ta den siste offensive posisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Idag gjelder det å være talmodig. Blir fort samme et kampbilde der de ligger lavt og prøver å slå kontra på oss. Tenker vi burde gjøre det motsatte. La de bruke ballen så kan vi kjøre kontra. Forventer en sulten Pepe idag. Vil ha Tierney inn. Kola har 2 kamper i bena for Bosnia mens Tierney har trent på feltet i hele landslagspausen. Vi må ha 3 poeng idag.

Link to comment
Share on other sites

Leno
Chambers - Sokratis - Luiz - Kolasinac
Guendouzi - Xhaka
Pepe - Willock - Saka
Auba

 

Benk: Emi - Holding - Tierney- Veballos - Torreira - Martinelli - Lacazette

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Hvem er Veballos Polljen? ;)

Ellers gøy å se Willock og Saka fra start igjen. Tierney og Holding nærmer seg kamper fra start i serien. 

Godt å se Laca tilbake i troppen. Mye av angrepsspillet vårt er avhengig av ham tilbake. Auba er en fantastisk målscorer, men vi mister mye spillemessig med ham som enslig spiss, kontra Laca, slik jeg ser det. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Slike sjanser må i sette på bortebane i PL. Veldig synd at den ikke satt for Pepe. Han gjorde mye riktig, helt frem til avslutningen.

Pepe har forøvrig tatt tak i sitt defensive arbeid. Flere gjenvinningen på egen halvdel.

Edited by Verminator5
Link to comment
Share on other sites

Just now, elx said:

 

Den hadde farmor satt.... Fyfaen altså

 

Hun hadde aldri vært i den posisjonen 😉

Pepe kommer til å bli knall. Jeg er uten tvil om at han blir jævlig god for oss når ting først begynner å sitte for han.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...