Jump to content

2019.10.21 Sheffield United (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bra forsøk av Xhaka!

Vi mangler kreativitet ja. Liker veldig godt Willock, men han er ikke en kreativ spiller når det gjelder pasningsspill. Som en av de dype på midten er han i mine øyne fantastisk.

Ceballos har også vært skuffende totalt sett synes jeg. Tror ikke han kommer til å sku denne kampen. Lacazette derimot.. 

Link to comment
Share on other sites

ZzZ. Ting tar tid... Når vi får litt powerplay er det livlig, ellers er det traust og kjedelig. Midtbanen klarer ikke utnytte enorme rom på 0-0, det er 45m å løpe på for spissene uten at noen klarer å slå pasningen. Pep hadde rivd seg i håret, eller vent han har ikke hår igjen... Det er utilgivelig. 

Link to comment
Share on other sites

Pepe har et fantastisk rykk, eksepsjonell nær teknikk og beveger seg mye. Men sliter med å få det helt til. Likevel mye positivt fra ham så langt. Auba blir fryktelig isolert når vi spiller slik som vi gjør. Håper Laca kommer innpå i andre for Saka og Auba ut på vingen. Willock mangler litt på kreativiteten. Vi tar mer over mot slutten av omgangen, men sliter litt med å skape de største sjansene. Med en gang vi setter fart på direkte mot mål med vegger ser vi at Sheffieldforsvaret sliter med å henge skikkelig med. 

 

Var et herlig skudd av Xhaka som dessverre ble reddet, men det går fryktelig sakte med sveitseren når han skal prøve å styre spillet. Synes han ofte bruker altfor lang tid på å orientere seg.. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Bra forsøk av Xhaka!

Vi mangler kreativitet ja. Liker veldig godt Willock, men han er ikke en kreativ spiller når det gjelder pasningsspill. Som en av de dype på midten er han i mine øyne fantastisk.

Ceballos har også vært skuffende totalt sett synes jeg. Tror ikke han kommer til å sku denne kampen. Lacazette derimot.. 

Helt enig. Dog har ingen av de tre fremme gjort seg bort. En kamp Arsenal egentlig har kontroll på og burde ledet. Pepe burde satt sin og Sokratis skal ha straffe. Syns egentlig Saka skal ha straffe også, men den er mer i grenseland. Uansett helt håpløst med gult for filming. Hvorfor tenker Dean ikke to ganger og hører med VAR i en slik situasjon? I det han trekker opp kortet sier han at han har sett situasjonen og VAR kan ikke gripe inn uansett med mindre det er snakk om utvisning. Idiotisk regel, men enda mer idiotisk av Dean som gjør seg til klovn i situasjonen. 

Det går sakte på midten, men dette bør de snu. 

Link to comment
Share on other sites

Dårlig intensivitet, lite kreativitet og generelt en dårlig gameplan er ting som karakteriserer Emery sitt Arsenal.

Hvorfor spilles ikke ballen over topp for Auba/Pepe oftere når mulighetene er der? Hvorfor går det så tregt? Hvorfor er vi såpass variable i presset? Hvorfor skal det absolutt spilles ut fra forsvaret når vi gang på gang skaper problemer for oss selv?

Jeg er ikke imponert over det Emery får ut av dette laget. Jeg er ikke imponert over de stadige rare laguttakene hans. Det går ikke en kamp uten rotasjon/endringer i formasjon/spilleplan. Spillerne virker ikke akkurat å stortrives heller.

Andrelaget vårt spiller VESENTLIG bedre fotball enn førstelaget. Hvordan kan det ha seg..?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Stefanb said:

Andrelaget vårt spiller VESENTLIG bedre fotball enn førstelaget. Hvordan kan det ha seg..?

 

Delvis går det selvfølgelig på kvalitet på motstander, men mitt største ankepunkt er at andrelaget ikke har Xhaka..

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

 

Delvis går det selvfølgelig på kvalitet på motstander, men mitt største ankepunkt er at andrelaget ikke har Xhaka..

Jeg også er ganske sikker på at det er greia også. Xhaka er en god spiller, men fy faen så treig han er. Han hadde et par gedigne muligheter til å spille gjennom Auba og Pepe, men brukte for lang tid på å orientere seg til at de løp i offside/Sheffield kom seg i posisjon.

1 minute ago, Ben Elfen said:

Eneste han er klinkende klar på er at han skal være dust mot Özil

Det er det eneste vi kan være 100% sikre på ja. Det og at Xhaka starter om han er skadefri..

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...