Jump to content

2019.04.21 Crystal Palace (H)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Ble en voldsom nedtur dette her når vi taper hjemme mot Palace.  Bortekampen mot Everton var bånn i bøtta. Bortekampen mot Watford var elendig , men vi fikk to gavepakninger og vant. Vi har hatt to seire mot Napoli i mellom noen av disse kampene , så spørsmålet er hvorfor spillerne presterer så ujevnt.

Lagene  har vært  forskjellig fra kamp til kamp , jeg er klar over det , men jeg syntes det bør  være noen  ting Emery må ha fått med seg. Elneny har ingen ting i Arsenal å gjøre. Noen kaller ham en god squad player. Mulig det , men han hadde ikke fått kontrakt i noen av de andre topp 5 lagene. Men , i Arsenal er det plass til Elneny. Mustafi er en risiko til en hver tid , med noen hederlige kamper av og til. Må ut av laget - i nød på benken.

Arsenal med og uten Torreira er en av hovedforklaringene når vi sliter. Han må inn fra start og spille når han kan. Sliter han med skade så la han hvile og ikke bruk ham i det hele tatt.

Emery har vært litt opp og ned denne sesongen og i dag trynet han skikkelig når det gjaldt lag uttaket. Han gamblet og tapte. Vi er fremdeles med. Vi må heve oss helt klart og vi må slippe flere glipper angående lag uttaket.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende, men det skal fortsatt være mulig å karre seg til topp fire fra den posisjonen vi er i nå. Hvis ikke så har vi en fair sjans i EL. Greier vi én av delene kan ingen si at ikke førstesesongen til Emery har vært en kjempesuksess. For meg er pari på Arsenal anno 18/19 sjetteplass i ligaen og semifinale i EL. 

Liker for øvrig at publikum blir stående og at atmosfæren på stadion er bra, selv når vi ligger under. Igjen, skuffende med tap, men sett med makro-øyne står ting bra til.

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, antonius_blok said:

Skuffende, men det skal fortsatt være mulig å karre seg til topp fire fra den posisjonen vi er i nå. Hvis ikke så har vi en fair sjans i EL. Greier vi én av delene kan ingen si at ikke førstesesongen til Emery har vært en kjempesuksess. For meg er pari på Arsenal anno 18/19 sjetteplass i ligaen og semifinale i EL. 

Liker for øvrig at publikum blir stående og at atmosfæren på stadion er bra, selv når vi ligger under. Igjen, skuffende med tap, men sett med makro-øyne står ting bra til.

Utenfor top4 og ikke EL triumf er ikke godkjent nei, men noe sparking roper jeg ikke på. Har sagt lenge at han må få minst 4 overgangsvinduer... da ser vi hva han vil. 

Link to comment
Share on other sites

Helt korrekt etter mitt syn også Marius. Jeg forventet ikke topp 4 i Emerys førte sesong - ei heller seier i EL. Han må få sette sitt preg på dette og bli kvitt folk som ikke er verdig en Arsenal drakt. Vi har for mye daukjøtt fra Wengers regime. Få de ut og la Emery få midler til å forsterke. Skadefri stall så er vi i stand til å stille med en brukbar startellver. Når vi skal hvile spillere så er ikke benken sterk nok. 

De andre lagene kan hvile spillere og sette innpå bra folk. Skjer det ikke noe denne sommeren og i januar så har vi fortsatt Chambers , Jenkinson , Elneny , Mustafi , Mikke mus. Disse er ikke gode nok for Arsenal.  De må bort. Så lenge disse spiller for oss så vet vi hva som skjer over tid. Vi taper terreng med sånne folk i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forlanger mer av Emery i første sesongen, han må no fan med klare å ta ut ett skikkelig lag. Han må jo fan med se at enkelte ikke holder mål. Hvis han roter mer med laguttak i de siste kampene kan han bare gå og få inn en annen. Helvete så forbanna,.

Link to comment
Share on other sites

Naivt laguttak som viser at våre nest beste ikkje held nivået. Me hadde alle tiders sjanse til å gå forbi Tottenham på tabellen og rota det vekk med tull og tøys. Denne kampen må gløymast snøggast råd. Resten av sesongen må spelast med våre beste men fra start.

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk noen svar mtp stallen i dag, noen av de utvalgte 'reservene' er ikke gode nok. Dette kan ikke Emery lastes for mye for da dette er arvesølvet han tok over. Så får vi se hva han gjør med det i sommer, da kan han dømmes utifra hva han velger å gjøre. 

Det er mange som har ropt skjellsord etter Mustafi, jeg har vært tilbakeholden for jeg har tenkt at forsvarsproblemet er kollektivt, men i dag sprakk det for meg. I dag mistet jeg troen på Mustafi som en fast stopper for Arsenal FC. 

Link to comment
Share on other sites

  • Med 3(!)  forsvarsfeil skal det godt gjøres å vinne fotballkamper... 😳!
  • Ser Mustafi får slakt etter førstemålet, men er det ikke Jenko som skal ta skylden her? Benteke hadde vell tydelig vært offside hvis ikke Carl opphevet den..
  • 2-målet er selvsagt gedigen feil av Mustafi og hele mannen oser dessverre usikkerhet og hodemist i alt for mange kamper. 
  • Mavropanos virket særs ubekvem i sin rolle. Hvorfor ikke bruke Monreal?? Spanjakken har hatt mye hvile ila. sesongen og bør vell tåle denne belastningen. Men selvfølgelig kan det være ting man ikke vet om, selv om han var på benken.. Forøvrig: Er Lichtsteiner skadet? Selv om man kan rive seg i håret av sveitseren også, så er han hvertfall langt bedre taktisk skolert og erfaren enn ung-greker`n.
  • Guendozi imponerte og sjarmerte oss alle første halvdel av sesongen. Det har vell unektelig blitt lagt altfor mye ansvar på så unge skuldre? Synes han har vært svakere en stund nå. Men med Xhaka og Ramsey ute blir det selvsagt påtvunget å bruke han 90 min idag. 
  • Elneny. Det er sjeldent jeg er den som roper høyt at spillere må ut. Men denne mannen må bare bort. Det er langt fra godt nok, enkelt og greit. Periodevis ok den første tida i klubben, men nå har det vært altfor dårlig prestasjoner over lang tid. Utrolig frustrerende spiller å bivåne må jeg dessverre få si. 
  • Auba usynlig nesten hele kampen. Synes han også har falmet litt i det siste. Men han putter et mål og det alene burde jo sørge for at vi ikke taper kampen... 
  • Dagens høydepunkt er for meg avslutningen til Øzil. Helt utrolig hvor kontroll han har på den unike skuddteknikken.

 

Med skader og suspensjoner var det ikke til å komme bort fra at laget ville være noe svekket. Men jeg synes Emery gamblet for mye idag. Jenkinson, Elneny OG Mavropanos fra start er for meget i mine øyne. Jeg forstår at Emery kanskje ønsker å spare noen ben til EL, men dette var i overkant. Med Torreira og Monreal i startoppstillingen er det grunn til å tro at vi hadde hatt bedre grep om denne kampen. Et noe spekulativt og "lett-å-være-etterpåklok" utsagn selvfølgelig, men det var tydelig at samspillet ikke harmonerte idag og det er ikke rart det lugger når de mønstrene som skal lages offensivt idag involverer spillere som har lite matchtrening, og heller ikke er spesielt gode i utgangspunktet. - En gruppe er ikke sterkere enn det svakeste ledd er det noe som heter..  Selv om dette kanskje ikke er direkte overførbart til fotball, blir jo unektelig hele laget skadelidende av for mange - i mangel av et bedre ord - mediokre fotballspillere. 

Det er selvsagt ikke Emery som utfører tabbene og det kunne meget vell blitt seier tiltross for at han kjørte litt sparebluss. Men det pekes naturligvis mot laguttaket når resultatet ble som det ble. Se på Liverpool, de kjører omtrent samme laget hver kamp. De har heller ikke tropp-styrken til City og Klopp vet han må bruke stort sett samme laget hver kamp for å vinne i både CL og PL. Den tankebanen skulle jeg ønske Emery også var inne på før dagens kamp, og kampene som kommer. 

Goonerish night

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i det laget som Emery tok over sist sommer så vil ikke denne sesongen være en fiasko uansett hva som skjer ved sesongslutt, men det betyr ikke at vår nye sjef skal slippe unna kritikk for det laget leverer på banene etter at han har styrt laget nesten en sesong.

Det er vel en bred enighet, men muligens noe få unntak, om at den stallen han overtok ikke har god nok bredde. Det finnes en god del potensiale i laget, men bak de "beste" så er det relativt tynt når det gjelder backupen. Jeg skal ikke skrive så mye om det i denne tråden (det blir vel kanskje enda en overdreven avhandling fra min side senere i en mer passende tråd 😏).

Skader og suspensjoner er det begrenset hvor mye man kan forebygge, men samtidig så er det noe kan burde vært unngått. Jeg tenker da på Sokratis sitt tiende gule kort. Den potensielle risikoen for dette kortet var noe både Emery og Sokratis burde vært fullt klar over. Reglene i PL er slik at straffen for fem og ti gule kort ikke gjelder for en hel sesong, men har et på forhånd avklart antall kamper der grensene må oppnås for å føre til suspensjon. Sokratis tiende gule kort, som gav to kampers suspensjon, kom i den siste kampen som var innenfor grensen for å være straffbart, hadde det kommet i den påfølgende kampen så ville ikke Sokratis fått straff for ti gule kort denne sesongen. Jeg ser rett nok på dette fra et etterpåklokskapens perspektiv, men jeg mener dette kortet burde vært unngått. Såvidt jeg husker så var dette kortet gitt i en situasjon der Sokratis ikke hadde grunn til å gå "hardt" inn i situasjonen, men jeg aksepterer at det blir vel spekulativt av meg å se på det fra den vinkelen. Det viktigere spørsmålet er, gitt hvordan grensene for kort er i PL, om Emery burde satt Sokratis ut av laget i den kampen, igjen så innser jeg at det også blir for spekulativt fra min side, siden det i realiteten ville fungert som en "suspensjon" i den kampen. Men selv om det blir for mye synsing fra min side, så mener jeg at risikoen for et tiende gult kort i den kampen var noe som klart burde (og kanskje ble det og så det) vært adressert internt i forkant av kampen.

.

Når det gjelder kampen i går så var det laget som helhet, inkludert Emery, som feilet. Enkeltspillere kan kanskje skyldes for sin opptreden rundt målene i mot, men det er få som kan ha hodet høyt hevet etter denne kampen. Forhåpentligvis så vil hele laget også ha et ønske om hevn når vi nå skal spille to vanskelige bortekamper den kommende uken.

Håpet om topp fire er selvsagt ikke borte, men hvis man klarer å se objektivt på kampprogrammet de siste fire serierundene så har vi små marginer å gå på. Vi kunne passert Tottenham i går og inntatt tredjeplassen, sannsynligvis ligger vi som nummer fem når Chelsea spiller sin fjerdesiste kamp i kveld. Med utgangspunkt i kampprogrammet så er Tottenham nå enda større favoritter til tredjeplassen, og det er tre klubber som må kjempe om den siste plassen i CL. I utgangspunktet så tror jeg det står mellom oss og Chelsea når det gjelder den plassen.
Chelsea og United skal møtes internt, samtidig som United også skal møte City, men marginene er så små for oss rent poengmessig at jeg er usikker på om vi tåler flere poengtap hvis vi skal klare fjerdeplassen. Kanskje tåler vi en uavgjort, men jeg tviler på om at vi tåler ett tap til på de siste fire.

Link to comment
Share on other sites

Det er rett og slett tragisk å falle sammen på den måten som laget gjorde i går. Samtidig er torsdag kveld bort og søndagskamp en helt grusom kombo som alle har advart mot. 

Laget i går tror jeg alle, ink Emery, så på som ren gambling. Hadde Arsenal fått første målet så kunne det gått, å jage med et slikt lag er selvmord. Dessverre skjedde det som ikke skulle skje.. Mustafi klarte i tillegg å gi bort mål nr to helt alene og det er verken laguttak eller andre spillere sin skyld. 

Syns det er synd at spillere som Jenkinson kun får prøve seg når halve laget er ute. Da faller de igjennom og blir syndebukker i stedet for at han kunne fått noen kamper med de beste for å bygge selvtillit. 

Vi hadde sjansen til å koble grepet. Nå må vi vinne de 4 siste. Håpet ligger i at de andre trolig vil avgi poeng alle sammen. 

Link to comment
Share on other sites

Det blir for meg ennå mer irriterende når vi nærmest kunne avgjort top4 i vår fordel i helgen. At de andre også driter seg ut på rekke og rad er flaks for oss, men slikt varer ikke. Wolves imorgen, mindre sjans for poeng der enn det var hjemme mot CP  

Link to comment
Share on other sites

Vi hadde flaks at de andre lagene rundt oss tapte poeng denne runden-. Så får vi se om vi er i stand til å kunne levere en god bortekamp mot Wolves. Det er vel ikke for mye å be om når vi spiller for en plass i CL. Men , med et lag omtrent strippet for ledere og et forsvar som det vi har så vet man aldri. 

Ser i engelsk presse i dag at Ospina , Jenkinson , Chambers og ikke minst Mustafi kan bli solgt i neste vindu. Problemet er bare å finne kjøpere. Mikki og Øzil kan også være på vei ut for å frigjøre lønnsmidler.

Det må taes grep dette vinduet iallefall. Vi må få inn forsterkninger.

Link to comment
Share on other sites

Man må gjerne finne trøst i at de andre lagene rundt oss også driter seg ut, jeg gjør det ikke så lenge mitt eget lag også driter seg ut!!

Jeg vil se et Arsenal som tar topp fire fordi de er gode nok til det, og ikke fordi resten rundt oss driter seg ut (selv om det er en bonus).
Jeg vil se et Arsenal som på nytt viser at de er det beste laget i Nord-London, noe vi var godt på vei til før vi selv dreit oss ut mot CP.

Jeg vil rett og slett se et Arsenal som vi kan forvente at de leverer på banen både mot gode og dårlige lag, både hjemme og borte.

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson, Chambers, Elneny, Micke og Mus er det bare å selge. Ingen av de holder mål. Sats på Kos og Sok de er enorme men må ha backup ved skader. Må ha en kriger på midtbanen når Ramsey forsvinner. For guds skyld kjøp kvalitet, er fornøyd hvis vi for inn en stopper og en midtbanespiller men det må være verdensklasse slik som Virgil VD. Vi trenger ikke flere middelmådigheter. Og ikke hvile spillere i tide og utide.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Gunners77 said:

Jenkinson, Chambers, Elneny, Micke og Mus er det bare å selge. Ingen av de holder mål. Sats på Kos og Sok de er enorme men må ha backup ved skader. Må ha en kriger på midtbanen når Ramsey forsvinner. For guds skyld kjøp kvalitet, er fornøyd hvis vi for inn en stopper og en midtbanespiller men det må være verdensklasse slik som Virgil VD. Vi trenger ikke flere middelmådigheter. Og ikke hvile spillere i tide og utide.

Synes vi skal beholde Jenkinson og Chambers. De er homegrown i tillegg til gode back up. 

 

elneny, Micke, Mus, Ospina, Lichsteiner, Suarez og Welbeck er det bare å frigjøre. 

 

Jeg håper Arsenal blir flinkere til å benytte seg av egne unggutter i fremtiden. AMN har slått gjennom i gå (og forsåvidt Guondouzi også) - men jeg håper vi satser mer på de unge guttene. Nketiah burde ha fått flere innhopp i kamper vi leder greit enn det han har fått som et eksempel. 

Link to comment
Share on other sites

BEHOLDE Jenkinson?: vi trenger kvalitet. Han har vært megaheldig pga lønnsituasjon som Arsenal gutt men ville knapt vært i stallen til Cardiff eller Fulham. Vi er i samme båt som Utd. For mye spillere som ikke er gode nok og mange spillere mangler mentaliteten og tøffheten til å være i en topp 4 klubb. Nevn 1 spiller hos oss som ville hevet city eller pool. Til sommeren må logistikken jobbes med. Problemet vårt er at vi har spillere som Jenkinson, Eleny og Mustafi som hever langt høyere lønninger en toppklubber i Spania. Vi blir ikke kvitt de heller. Redd vi spiller torsdagskamper neste år også

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, sas2002 said:

BEHOLDE Jenkinson?: vi trenger kvalitet. Han har vært megaheldig pga lønnsituasjon som Arsenal gutt men ville knapt vært i stallen til Cardiff eller Fulham. Vi er i samme båt som Utd. For mye spillere som ikke er gode nok og mange spillere mangler mentaliteten og tøffheten til å være i en topp 4 klubb. Nevn 1 spiller hos oss som ville hevet city eller pool. Til sommeren må logistikken jobbes med. Problemet vårt er at vi har spillere som Jenkinson, Eleny og Mustafi som hever langt høyere lønninger en toppklubber i Spania. Vi blir ikke kvitt de heller. Redd vi spiller torsdagskamper neste år også

Ja du leste rett - beholde Jenkinson

Link to comment
Share on other sites

Stygt redd det blir torsdagskamper. Er helt på tryne at vi er så dårlige at vi er avhengige av andre lag taper. Vi vinner aldri de siste 4. Blir det ikke noen skikkelig spillerkjøp i verdensklasse så blir det ikke mange turer over. Har vi begynt på en ny wenger æra med å gjøre stan enda rikere?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...