Jump to content

2018.12.02 Tottenham Hotspur (H)


Polljen

Recommended Posts

Så godt å se et lag i balanse. Bortsett fra perioden 25-35 så har vi full kontroll og avstandene er mer eller mindre prikkfrie. Eriksen, Dele og Sissoko finner ikke rom og det er lett å stoppe de offensive backene til Spurs med denne formasjonen. 

Torreira veldig god sammen med Xhaka. De gjør så vidt jeg husker ingen feil i denne kampen. 

Tempoet til Sokratis er veldig bra og frigjør Mustafi og Holding slik at de kan konsentrere seg om duellspill. 

Ramsey bør starte absolutt alle kamper fremfor HM7. Signer ham og bli ferdig med det. Han er midt i mølja under knuffingen og tar for seg fra første sekund. Han kunne gitt faen ettersom klubben har trukket tilbake tilbudet, men han spiller med hjertet utenpå skjorta. Hva venter Emery på???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply

Gedigen opptur etter å vært på Ullevål å sett Godset tape. Rakk å komme meg hjem å få på Arsenal drakta og se andre omgang. Godt å ha mitt kjære Arsenal tilbake. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, RP7 said:

Så godt å se et lag i balanse. Bortsett fra perioden 25-35 så har vi full kontroll og avstandene er mer eller mindre prikkfrie. Eriksen, Dele og Sissoko finner ikke rom og det er lett å stoppe de offensive backene til Spurs med denne formasjonen. 

Torreira veldig god sammen med Xhaka. De gjør så vidt jeg husker ingen feil i denne kampen. 

Tempoet til Sokratis er veldig bra og frigjør Mustafi og Holding slik at de kan konsentrere seg om duellspill. 

Ramsey bør starte absolutt alle kamper fremfor HM7. Signer ham og bli ferdig med det. Han er midt i mølja under knuffingen og tar for seg fra første sekund. Han kunne gitt faen ettersom klubben har trukket tilbake tilbudet, men han spiller med hjertet utenpå skjorta. Hva venter Emery på???

Ang Ramsey så skjønner jeg emry. Han vil ikke signere og spille for Arsenal uten kjempelønn. Derav konmer klubben til å gå all-inn for salg nå om en mnd. Derav, spill andre. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Jeg gleder meg til en mandag morgen på jobb , Polljen 🙂 Til Tony så er det bare å si at ingen må få tak i den drakta for å vaske den 🙂

Link to comment
Share on other sites

Dette er den herligste kampen jeg har sett på veldig lenge. En emosjonell berg og dalbane. Vi er veldig gode nesten hele kampen igjennom. Allikevel skal vi gjøre det vanskelig for oss selv med to horrible situasjoner. Men det er så mye å glede seg over. Vi løper mest, takler hardest, sender flest folk i knuffingen og er over lillebror i alt. I dag var vi akkurat der vi skal være. Måtte denne lidenskapen tas med til Old Toilet.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Marius- said:

Ang Ramsey så skjønner jeg emry. Han vil ikke signere og spille for Arsenal uten kjempelønn. Derav konmer klubben til å gå all-inn for salg nå om en mnd. Derav, spill andre. 

Det er vel opplest og vedtatt at Ramsey hadde signalert at han godtok forslaget fra Arsenal, og at klubben trakk forslaget tilbake. Ramsey skal ikke tillegges skyld der etter min mening.

Når det gjelder om Ramsey skal spille eller ikke, hvis laget er styrket med han på banen så skal han spilles! En Ramsey som fungerer vil heller ikke være negativt hvis man skal i forhandliger om salg i januar.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Det handler litt om hvilke situasjoner man setter seg i. Å gå for den taklingen mot en tott er høyrisikosport, spesielt med Deal som dommer.

Det hadde nok mest sannsynlig blitt blåst straffe der uansett hvem som hadde dømt. Den er nok objektivt vanskelig å dømme uten mange repriser.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan være uenig om mye her på forumet, men tror vi kan alle være enige at det er en helt ny giv i laget. Det virker som at vi sloss som et lag nå, selv om ikke fin spillet alltid har vært på plass. Vi er på vei, så vil tiden vise hvor langt.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, joppe said:

Det hadde nok mest sannsynlig blitt blåst straffe der uansett hvem som hadde dømt. Den er nok objektivt vanskelig å dømme uten mange repriser.

Et meget viktig punkt du er inne på. 

De fleste av oss trenger av og til å lære å se forskjellen på feildømming og dommertabbe. En dommertabbe er slik jeg ser det en åpenbar feil. En feil som først "åpenbarer" seg etter flere repriser på tv'n er en feil, men ikke en tabbe. 

Jeg mener at straffen som Tott fikk er meget tvilsom, men som Joppe skriver så er sannsynligheten stor for at også mange andre dommere ville dømt straffe. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Begynner å få igjen et normalt gangsyn etter å ha vært utrolig høyt oppe - sjelden høyt oppe. Vi har ikke vært bortskjemt med mange prestasjoner ala dagens seier de senere år. Noen har det vært , men ikke for mange. 

i dag var det måten vi vant på som gledet et pessimistisk Arsenal hjerte. Det ble dessverre for mange nedturer med Wenger som har sørget for den pessimistiske delen av meg. Vel , det er et nytt kapitel som skal skrives nå og jeg ser meget lysere på det meste som skjer hos oss.

Det var ikke flaks at vi vant idag. Vi var det klart beste laget. Det var innsats på banen vi har etterlyst lenge - engasjement - manager som får spillerne til å yte. Vi ligger under og er i stand til å snu kampen. Noen blemmer hadde vi også idag som vi må kvitte oss med - men idag er det 4 - 2 over Tottenshitt som gjelder. Vi lar blemmene være for denne gang.

Emery har så langt vært definitivt rette mann for laget vårt. Spillerne spiller for ham og supporterne. Det er glede i laget - fellesskap - mer enn på lange tider. Emery må være mannen som må få kreditten for dette. 

Jeg har et gangsyn , selv etter dagens seier , som sier at vi definitivt ikke vinner PL. Topp 4 - absolutt innenfor rekkevidde når vi nå er i stand til å prestere som vi har gjort denne høsten.

For første gang på lenge ser jeg frem til å møt Man U på Old (Toilet) som en kalte plassen over her . Kunne godt ha tenkt meg å se underleppa på Jose El Condor Pasa Mourinho etter et hjemmetap mot Arsenal onsdag kveld 🙂

 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Stefanb said:

Ny ventilator må til, og vask av tak/vegg. Bare håper det ikke er noe verre enn det. Får kikke på det i morgen når jeg demonterer faenskapet 😂

Godt, godt. 

Gratulerer med velfortjente 3 poeng i dag. Fantastisk kamp, rett og slett. 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Ben Elfen said:

Godt, godt. 

Gratulerer med velfortjente 3 poeng i dag. Fantastisk kamp, rett og slett. 

 

BE

Rett og slett en herlig dag. Fy faen som det smakte med seier etter at vi hadde 0 flaks på vår side. I dag var det ren skjær vilje, og lillebror hadde ikke sjangs!

Link to comment
Share on other sites

Just now, Stefanb said:

Rett og slett en herlig dag. Fy faen som det smakte med seier etter at vi hadde 0 flaks på vår side. I dag var det ren skjær vilje, og lillebror hadde ikke sjangs!

Synes vi sjelden har flaks, men vi er ofte gode

 

be

Link to comment
Share on other sites

Ramsey sin situasjon er helt merkelig. Klubben trekker et forslag og kommer ikke med et nytt. Jeg skjønner det bare ikke. Dette er dessverre en idiotisk situasjon som Ramsey håndterer på en utrolig måte. Han aksepterer situasjonen og leverer når han får sjansen. I dag er han outstanding etter at han kommer inn. Trykk i alt han gjør og passet til 2-2 er en liten tryllekunst. Å vinkle det passet 90 grader med en spiller i kroppen og i full speed... 

Jeg bare håper at det ikke er en maktkamp som foregår og at Emery velger Ramsey når det er det beste for laget. 

Jeg vil se Laca, Auba og Ramsey mot United. 

Link to comment
Share on other sites

Veldig fornøyd med matchen i dag, syns presset sitter stort sett bra gjennom 90 min. Vi får en liten hjernesvikt i perioden der tottenham skårer 2 mål. Auba og Laca lukter mål! Syns kolasinac har sett bra ut i de 2 siste matchene, håper han klarer å holde seg skadefri å få ut potensielaet sitt i denne sesongen. Den fyren har alt som skal til for å bli/være en venstreback av ypperste kvalitet. Tar av meg hatten for Torriera, herregud for en spiller! Kan ikke skjønne at vi fikk han så billig og tilsynelatende uten konkuranse fra andre klubber. Nei, gutter dette prosjektet er på riktig vei. Lurer på hva han lille rotten av en chilener sitter å tenker oppi Manchester nå. Håper han kan se oss spille ball i hatt med dem fra tribunen på onsdag

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, joppe said:

Vi kan være uenig om mye her på forumet, men tror vi kan alle være enige at det er en helt ny giv i laget. Det virker som at vi sloss som et lag nå, selv om ikke fin spillet alltid har vært på plass. Vi er på vei, så vil tiden vise hvor langt.

 

Dette er helt klart essensen. Diskuterte det med noen medgoonere på 1-2 i pausen. Det ble sagt at selv om det skulle bli tap idag, så er man meget positive til prosjekt Emery. Noe jeg tross skuffelsen var enig i. Nettopp pga det joppe sier, trenerteamet virker å ha fått alle til å dra i samme retning og jobba sokkene av seg for laget. Dette har vært sårt savnet, lenge! 

Elsker Emery sine taktiske grep. Etter at Scum tar over siste del av første omgang, nøler han ikke. Rett inn med Laca og Ramsey i pausen! Tidlige taktiske grep er ikke noe vi har vært bortskjemte med de siste åra..

Torreira, for en fyr! Makan til kjøter. Stykker opp uttalige Tott-angrep og viser attpåtil at gamle kunster fra spiss-plassen ikke har falmet.  Auba. 20 på 27 PL kamper nå (?). Rett og slett fantastisk deilig å endelig ha en slik klassespiss i klubben igjen. 

Keep it goonerish

 

Link to comment
Share on other sites

I studio på svensk tv sa Jonas Ohlsonn fra West B at spurs var mye bedre enn arsenal, han påsto at det var kun 2 spillere som kanskje kom med på spurs. Måtte bite i seg de ordene, jeg ville ikke hatt en spurs spiller på arsenal. Eller jeg må innrømme at son var god. Husk på at spurs kom fra noen skikkelige gode prestasjoner så det forteller mye om våres innsats. Fy fan det er deilig med engasjement. Taktisk geni av Emery som byttet 2 i pausen. Med denne innsats på onsdag ser det lyst ut. Skal bli vanskelig for Koz å spille seg inn nå.

Link to comment
Share on other sites

Tror

48 minutes ago, Gunners77 said:

I studio på svensk tv sa Jonas Ohlsonn fra West B at spurs var mye bedre enn arsenal, han påsto at det var kun 2 spillere som kanskje kom med på spurs. Måtte bite i seg de ordene, jeg ville ikke hatt en spurs spiller på arsenal. Eller jeg må innrømme at son var god. Husk på at spurs kom fra noen skikkelige gode prestasjoner så det forteller mye om våres innsats. Fy fan det er deilig med engasjement. Taktisk geni av Emery som byttet 2 i pausen. Med denne innsats på onsdag ser det lyst ut. Skal bli vanskelig for Koz å spille seg inn nå.

Tror Emery og resten av laget ser frem til at Koscielny kommer inn. De trenger avlastning sentralt. Det er 9! kamper i desember. Belastningen er skyhøy. Vi hviler heldigvis spillere enkeltkamper, men likefullt er reising og restitusjon en dårlig kombinasjon. Etter en kamp som den i EL i Ukraina så trenger spillerne nærmere 48 timer på å være klare igjen. 

Taktisk geni og taktisk geni.. Han bommet med å utelate Ramsey fra start. Men, fint at han innså feilen tidlig nok😉

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Emery er definitivt en mann som tar grep. Mikki spiller aldri i verden fra start mot Man U. Ramsey er en mann som kan være veldig variabel i prestasjonene. I de siste innhoppene sine fra benk har han vært veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

oi oi oi, dette er noe av det beste jeg har sett av Arsenal på flere år. Rett og slett flatterende for Spurs at de bare taper med to, og at dette i det hele tatt ble spennende. Arsenal gjør det fortsatt unødvendig vanskelig for seg selv. Der er det fortsatt et stort forbedringspotensial. Men spillemessig er de absolutt på rett vei, og offensivt er de jo imponerende, selv om de gjerne kunne ha scoret flere mål. Men fire er uansett bra mot en rival. Deilig å få spurvene litt ned på jorda.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...