Jump to content

2018.12.02 Tottenham Hotspur (H)


Polljen

Recommended Posts

arsenal.png?2016-2017   Arsenal   v   Tottenham Hotspur  Tottenham Hotspur  crest
Søndag 2. desember 2018, kl. 15:05. Emirates Stadium
Premier League, 14. serierunde.
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo 

Skadesituasjonen: Welbeck (langtidsskadd), Mavropanos (tilbake i desember en gang), Monreal (forventet tilbake  om et par uker). Lacazette er usikker, men kan bli klar til søndag. Koscielny spilte en om gang for U23 på mandag og er kanskje på benken i denne kampen.

Årets største kamp for gooners når naboen nord i gata kommer på besøk. Tottene ligger på tredje plass i PL, tre poeng foran oss og med lik målforskjell. Det blir en tøff, vanskelig men ikke umulig oppgave for Arsenal.

Laget sier seg selv langt på vei. I mitt laguttak så satser jeg på at Lacazette er klar for spill i denne kampen.

Leno
Bellerin - Mustafi - Sokratis . Kolasinac
Torreira - Xhaka
Iwobi - Özil - Aubameyang
Lacazette

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 132
  • Created
  • Last Reply
Guest Gunners68

Blir spennende å se om gutta klarer å fortsette den gode trenden. Kunne tenkt meg å få tørket fliret av Spurs gjengen mandag morgen :-)

Blir på mange måter Øzils kamp dette hvis han stiller fra start. Ble satt ut i siste bortekamp. Emery var av den formening at kampen mot Bmouth ikke var en kamp for Øzil. Nå blir det nok en tøff kamp. Spiller han fra start så vil han ha søkelyset på seg mer enn på lange tider. Han har ikke spilt kamper i det siste , skal være uthvilt og må nå stå opp for hele laget. Spesiellt hvis han bærer kapteins bindet i tillegg. Leverer han det vi vet han er i stand til så bra for ham og laget.

Leverer han en dårlig kamp så vil media verden spise ham levende. Emery vil få bekreftet at han er i sin rett til å benke ham.

Får håpe han er ekstra  tent og spiller en topp kamp. Såpass må det være mulig å forlange av en Arsenal spiller mot Tottenham på Emirates. Skal ikke være mulig å finne mer motivasjon en å slå Spurs på hjemmebane.

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Guest Gunners68 said:

Blir spennende å se om gutta klarer å fortsette den gode trenden. Kunne tenkt meg å få tørket fliret av Spurs gjengen mandag morgen 🙂

 

Kjenner du virkelig noen som offentlig bekjenner seg å holde med tottene? 🙄

I mitt lange liv så har jag pratet engelsk fotball med mange slags supportere, men jeg sliter med å erindre at jeg har møtt noen totter som har kommet ut av "skapet" 😜

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Å jada. De dukker opp som teremitter når de slår Arsenal.

Pool supporterne er enda verre. Sleven renner fra munnvikene deres når Pool banker Arsenal. Du får høre det i ukesvis :-)

Link to comment
Share on other sites

Eksamen for Emery dette. Bedre anledning til å vise hvor laget står finnes ikke. Her er det kun resultatet som teller. Tap her og sesongen vil bli lang og tung. 

Özil viste mot ‘pool at han kan løpe og fighte som alle andre. De må gjentas mot Spurs. I tillegg må våre spisser putte på de mulighetene som kommer. Dette blir ikke som mot Wolves eller B’mouth med 7-8 gode målsjanser. Dette blir trolig tett, hardt og med 3-4 sjanser. 

Ramsey har alltid levert mot Spurs og han vet hva dette betyr. Jeg hadde brukt ham i denne kampen i en 3-4-2-1formasjon:

    Mustafi- Sokratis- Holding

Bellerin- Torreira- Xhaka- Kolasinac

                Ramsey- Özil

                         Auba 

Spurs etterlater mye rom bak vingbackene sine. Ved å la Ramsey starte kan han og Auba brette ut i de rommene når ballen vinnes. Bellerin og Kolasinac vil få et ansvar med å låse motsatt side og hindre Spurs i å bygge opp runde Dele og Sissoko som begge ønsker ballen i mellomrom mellom 1 og 2 i forsvaret. Dette rommet forsvinner delvis med en 3er bak og litt mer defensive kanter i 4ern på midten. 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Eksamens dag for Emery skriver RP7 over her. Han første test mot Spurs. Men , det blir eksamens dag for andre også. 

Det har gått veldig bra siden våre første to tap innledningsvis i sesongen. Litt rusk her og der - men man kan si klart bedre enn mange fryktet. I dag blir det fullt søkelys  på samtlige av våre. 

Du må levere eller  så vil alle være over deg. Det skjer  vel egentlig i hver eneste kamp , men dette blir verre da så mye står på spill. De 11 som går utpå må brette opp ermene , fult fokus og det er ingen rom for å kunne gjøre feil. De feilene blir ofte veldig katastrofale.

Seier idag vil bety enormt mye for manageren , laget og  ikke minst supporterne. 3 poeng og vi er for alvor med der oppe. Vi vil da sende en alvorlig melding til de andre lagene. 

Vil se innsatsen som vi la ned hjemme mot Pool. Vi kan faktisk slå Spurs idag hvis alle er skrudd på. De 11 han sender utpå må være det. 

 

Link to comment
Share on other sites

On 11/30/2018 at 11:30 AM, Guest Gunners68 said:

Å jada. De dukker opp som teremitter når de slår Arsenal.

Pool supporterne er enda verre. Sleven renner fra munnvikene deres når Pool banker Arsenal. Du får høre det i ukesvis 🙂

Enig, pol er blitt de verste supporterne.

Link to comment
Share on other sites

Spiller vi som vi gjorde mot Liverpool er alt mulig, men jeg er svært pessimistisk i forkant av dagens kamp. Tottene har sterke resultater denne sesongen, og måten de spiller mot de andre topplagene imponerer. Høyt press og høy intensitet. I forrige runde mot Chelsea ble Jorginho satt under stort press og Xhaka blir nok utsatt for det samme i dag. Vi får håpe gutta er heltente og klare til å gå i krigen. Å ligge seks poeng bak tottene i kveld vil være tungt å svelge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke påstå at jeg er direkte pessimistisk foran kampen, men enhver realist innser at våre står foran en særdeles vanskelig oppgave i dag. 

Som du sier Verminator5, så kan vi vinne denne kampen hvis laget spiller opp mot sitt beste, men jeg er også bekymret for våre "flaskehalser". 

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunners68

Øzil ble satt ut sist , da Emery mente kampen mot Bmouth ikke passet ham - en fysisk kamp som ikke var noe for Øzil. Det er vel en enda tøffere fysisk kamp i dag. Det sier meg at Emery ikke vil sende Øzil utpå . Øzil presterte bra mot Pool , men har hatt en egen evne til  å under prestere i de viktigste kampene i PL. Vel - han kan bli skadet som alle andre i dette gamet -  men det begynner å bli en vane nå. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Rosicky07 said:

Er ikke så fan av den 3 bak varianten. Syns vi ofte gir fra oss insjativet i matchen da. Krysser fingrene for seier

For å lukke rommene som Dele og Sissoko oppsøker. Kan trekke inn våre ytterste midtbanespillere for å eliminere rommene.

Dog meget lite effektivt så lenge HM7 er på banen. Hadde brukt Ramsey for å få litt trykk. Han presterer som regel meget godt mot Spurs

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...