Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2018


Polljen

Recommended Posts

Er faktisk foreløpig jævlig skuffa over overgangs vinduet...

At vi ikke har fått inn noe spesielt er litt dumt.

Hadde trengt mer i forsvar, iallefall når man tenker at man låner ut Chambers, og Kosc er vel ute en stund?

 

Og en ving..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply
1 minute ago, ben elfen said:

Jeg er godt fornøyd med vinduet jeg elx. Viktigste signeringen denne sommeren var helt klart signeringen av Emery 

 

BE

 

Ser jeg tok litt av når jeg skrev jævlig skuffa..

Emery, Leno og Torreira tror jeg kommer til å bli helt kanon! Er litt mer usikker når det gjelder Lichtsteiner(alder) Og Sokratis, da jeg ikke har sett han så mye.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra det økonomiske forutsetningene så er jeg relativt fornøyd, eneste minuset er den manglende stopperen (en ny stoppersjef). 

Plusser: Wenger er borte. Vi har fått en DM som virker lovende. Bellerin har fått konkurranse. Et ukjent franskkjempetalent på midtbanen og enda en lovende pjokk fra egne rekker. Og en forhåpentligvis oppgradering på keeperplass. 

Minuser: en manglende klassestopper. Kroenke snart med 100% av aksjene. 

Link to comment
Share on other sites

Carl Jenkinson på £45 000 i uken blir verre å kvitte seg med enn Dat Guy tenker jeg.

Ellers er jeg godt fornøyd med vinduet, alle innkjøpene gir mening og adresserer svakheter i troppen. På samme tid er det fortsatt rom for at våre unge lovende, og de er det flere av, kan vise seg frem på en forholdsvis jevn basis. 

Stusser som flere her inne over hvorfor vi lånte ut Chambers framfor Holding og Mavropanos, men vi får se hvordan det blir.

Terningkast: 5

Link to comment
Share on other sites

Satser på at Mustafi og Holding tar seg opp flere hakk denne sesongen. Pluss at Mavropanos bygger videre på det han viste i slutten av sesongen.

Når det gjelder venstreback så er jeg lei meg på vegne av Kolasinac. Startet vanvittig bra forrige sesong, ble skadet og var en skygge av seg selv i etterkant. Hadde sjansen til å imponere nå, men har vært en "mixed bag", men allikevel soleklart den som kom til å spille i starten av sesongen. Blir i stedet skadet igjen og er nå ute i 2-3 måneder. Ufattelig synd for han (og oss).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
6 hours ago, Marius- said:

Nelson er i ferd med å bli solgt ser det ut til. 

http://www.goal.com/en/news/arsenal-youngster-reiss-nelson-set-to-join-hoffenheim/1g7bodmoxqmoc19zv806hgpriw

frustrerende å se fler av de antatt gode fra akademiet forsvinne sånn uten videre ? 

Jeg har forstått det sånn at han skal til utlån. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Polljen said:

Det er nok et utlån, men han har enda  ikke skrevet under på en forlengelse av kontrakten med Arsenal som utløper etter denne sesongen. 

Ja ser artikkelen nevner lån nå, leste en annen artikkel som antydet permanent overgang. Skal se om jeg finner, ett lån kan man selvsagt se nytten av.

 

Link to comment
Share on other sites

Det er vel flere versjoner der ute og enkelte bruker uttrykket "signere" som kan tolkes som permanent overgang, men for meg så kan det like gjerne bety utlån. 

Daily Mail sin versjon er at han kommer til å signere ny kontrakt med Arsenal for så å bli utlånt til den tyske klubben. 

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-6106271/Arsenal-youngster-Reiss-Nelson-set-join-Hoffenheim-stalling-signing-new-contract.html

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på mengden tillit Nelsson fikk i pre-season syns jeg det ville vært rart at han på nåværende tidspunkt valgte å søke lykken andre steder. På den andre siden tilhører han en svært utålmodig generasjon. Åkkesom håper jeg han binder seg til Arsenal og får et produktivt år i Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

On 8/29/2018 at 7:53 AM, Verminator5 said:

Med tanke på mengden tillit Nelsson fikk i pre-season syns jeg det ville vært rart at han på nåværende tidspunkt valgte å søke lykken andre steder. På den andre siden tilhører han en svært utålmodig generasjon. Åkkesom håper jeg han binder seg til Arsenal og får et produktivt år i Tyskland.

Reiss Nelson skrev under på en ny langtidskontrakt med Arsenal før han dro på utlån til Hoffenheim   ?.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Ben Elfen said:

Veldig bra, MEN jeg mener han burde få spille en del for a laget i år allerede, slik som Gandouzi får. 

 

BE

Joda, en god tanke det. Men jeg tror det i hovedsak ville blitt EL/ligacup og slikt han ville fått spilt, og da er spørsmålet om ikke et utlån er vel så bra for vår fremtidige bruk av Reiss. Selvsagt forutsatt at han får relativt bra med spilletid i Hoffenheim.

Jeg sitter også med en følelse (som jeg ikke kan gi en god rasjonell forklaring på) av at Guandouzi ikke blir like mye å se på banen i forsettelsen av PL som han har vært hittil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Reiss Nelson må bare få bli værende i Hoffenheim og fortsette utviklingen han har. Vi må ikke finne på å rive han tilbake hit nå selv om Welbz er skada og vi muligens trenger en backup. Vi har Henrik, Auba, Øzil, Iwobi, Laca, (Ramsey) som er etablerte spillere som kan dele på de 4 plassene forover på banen og så er det mulig å heller bruke Smith-Rowe eller Nketiah som talenter inn hvis vi leder komfortabelt. Har ikke noe trua på at Nelsom skal komme tilbake nå og etablere seg på en høyre kant eller på spissplassen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...