Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2018


Polljen

Recommended Posts

Jeg er fullt klar over at det er i tidligste laget å starte en tråd for sommervinduet allerede noen få dager etter at januarvinduet stengte, samtidig så registrerer jeg at vi så snart januarvinduet stengte startet å komme med tanker rundt hva som bør gjøre når sesongen er over. Derfor starter jeg tråden allerede nå slik at slike tanker kan samles istedet for å havne på diverse tråder rundt på forumet.

 

Jeg tror at det er mange som allerede nå har klare tanker om hva som bør skje, noen har kanskje ikke klare navn på blokka men har sine tanker om hvilke posisjoner som bør forsterkes, andre har også konkrete spillere i tankene.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

du er tidlig ute ja! ;) men for all del, selv om det ble gjort mye bra i dette vinduet er det fortsatt en del å rette på; ny keeper, muligens en ny midtstopper, og en defensiv midtbanespiller... men aller viktigst er endringer i hvordan laget organiseres defensivt, for å unngå alle de unødvendige baklengsmålene.

Link to comment
Share on other sites

Som nevnt i første posten så er det vel kanskje litt tidlig å snakke om hvilke spillere som vi vil ha inn kommende sommer, men jeg mener vi har brukbart grunnlag til allerede nå å vurdere våre lagdeler og også det spillermateriellet vi allerede har i klubben.

 

Troppen vår pr. idag:

 

Målvakter: Cech og Ospina.

Begge våre målvakter har kontrakt til sommeren 2019. Cech vil til sommeren være 36 år, Ospina blir 30 sent i august. Ospina var nesten på vei ut av klubben sist sommer og jeg forventer at han forlater Arsenal kommende sommer. Jeg vil gjerne beholde Cech, og selv om jeg anser hans tid som det soleklare førstevalget som snart over, så vil jeg gjerne ha han med videre som ett andrevalg og mentor for ny målvakt.

Jeg vil ha en ny målvakt som kan gå rett inn som et førstevalg.. Jeg har ingen favoritter, men ser at akkurat nå så er det Oblak i Atletico Madrid som er det "hete" tipset i rykteverden.

 

Backer: Bellerin, Monreal og Kolasinac. I tillegg ett par unge, men ikke naturlige backer, i bakhånd. Monreal har kontrakt til sommeren 2019, de to andre har flere år igjen på kontrakten.

Monreal har hatt en god vinter, Kolasinac viser potensiale men har ikke ennå kommet dit vi vil ha han. Bellerin er på ingen måte dårlig, men står på stedet hvil eller har kanskje gått litt bakover.

Dette er ikke en prioritert posisjon for å få inn nye spillere, men hvis Barcelona på nytt vil ha Bellerin så er jeg ikke noen direkte motstander mot salg så lenge vi får inn en like god eller bedre erstatter.

 

Stopperplass: Koscielny, Mustafi, Holding, Chambers, Mavropanos og Mertesacker. Per pensjonerer seg som aktiv spiller til sommeren , de resterende har kontrakter som det gjenstår minst to år på. Monreal har også fungert som stopper, men jeg anser han først og fremst som back.

Dette er en posisjon vi virkelig trenger forsterket med minst en ny spiller. Kos er vårt klare førstevalg, men synes å slite mye med akillesen. Mustafi blir jeg ikke helt klok på, han kan både være fantastisk og så nærmest helt hodeløs (dette gjelder forsåvidt også Kos). Holding og Chambers kommer etter min mening aldri til å bli gode nok til å bli førstevalg i Arsenal, så spørs det hvor ivrige de er etter å forsette som et fjerde/femtevalg. Grekeren har jeg null peiling på, jeg antar at han går på utlån til sommeren så jeg kalkulerer ikke han med. Til sommeren så bør det bli salg eller utlån på enten Chambers eller Holding. Mustafi var også nesten på vei ut fra klubben sist sommer så han er også et usikkerhetsmoment.

Vi må ha inn en stopper og det må være en som kan gå inn som et førstevalg. Hvis Mustafi eventuelt skulle dra så må vi ha to stoppere inn. Med Kos sitt skadepotensiale så trenger vi tre gode spillere som kan dele på de to stopperplassene i laget.

 

Sentral midtbane/DM: Wilshere, Ramsey, Xhaka, Elneny, Maitland-Niles, Mkhitaryan og Cazorla. Kontraktene til Wilshere og Cazorla utløper denne sommeren, Ramsey har kontrakt ett år til. Maitland-Niles har jeg ingen kontraktdato på, og resten har to eller flere år igjen på kontrakten.

Arsenal driver så vidt jeg vet med forhandlinger om å forlenge kontrakten til Jack, men ryktene sier at det Arsenal tilbyr er en redusert lønn, kombinert med bedre bonuser. Dette for å sikre seg hvis skadeproblemene til Wilshere oppstår igjen, men dette kan slå tilbake mot klubben. Jeg vil meget gjerne ha Wilshere med videre.

Cazorla har hatt store skadeproblemer, og selv om jeg meget gjerne vil se Santi tilbake på banen for Arsenal så tror jeg skadeproblemene kombinert med alder gjør at det er en stor sjanse for at han ikke er i Arsenal neste sesong. Han vi uansett ikke komme tilbake som et klart førstevalg.

Elneny er grei å ha som "stallfyll" men han kommer aldri til å bli noe mer enn en god backup. Jeg ser ikke bort i fra at han selges til sommeren. Xhaka har mye fotball i seg, men slik han blir brukt i Arsenal kombinert med hvilke andre spillere vi har tilgjengelige i de litt mer offensive rollene, så bør det kanskje også vurderes et salg av Xhaka.

Vi er brukbart forspent på sentral midtbane, MEN vi mangler den personen som skal ta det defensive hovedansvaret på midtbanen, og en slik spiller bør være noe av det viktigste å få inn kommende sommer.

 

Offensiv midtbane/angrep: Aubameyang, Lacazette, Welbeck, Iwobi og Özil. I tillegg har vi noen talentfulle unggutter. Welbeck har ett år igjen av kontrakten ellers så har de resterende to eller flere år igjen av sine kontrakter.

Etter kjøpene denne sesongen så mener jeg vi er godt forspent i denne lagdelen. Jeg har ikke behov for å kvitte meg med noen av våre spillere, men den som vel vil være nærmest å forlate oss vil nok være Welbeck.

 

Sportslig ledelse: Om det er Wenger eller en annen som styrer skuta neste sesong så er det som Piscator skriver viktig at det blir tatt tak i den defensive organiseringen. Jeg mener at uavhengig av hvem som er manager så trenger laget generelt å få litt mer struktur når det gjelder taktikk/formasjon. Pr i dag så virker det til tider litt for planløst.

 

 

Jeg vil gjerne se et Arsenallag noenlunde som dette:

 

Ny målvakt (Cech)

Bellerin (eller ny back) - Ny stopper - Per/Mus - Monreal/Kola

Wilshere - Ny DM

Mhiki - Özil - Ramsey/Iwobi

Auba/Laca

alternativt

Ny målvakt (Cech)

Bellerin (eller ny back) - Ny stopper - Per/Mus - Monreal/Kola

Wilshere/Ramsey - Ny DM - Mhiki

Özil

Auba - Laca

Link to comment
Share on other sites

Hvem og hva som skal inn er litt avhenger av hvem som drar om noen drar, men midtbanen bør prioriteres i sommer, den defensive delen av midtbanen. Selve forsvaret vårt står ikke så mye tilbake for hva konkurrentene våre har. Men evnen til å forsvare oss, der har vi mye å gå på, men da aller helst leddet foran forsvaret har mye å gå på sånn rent defensivt organisert.

Vi burde lære oss å forsvare oss allerede fra angrepet og bakover. Når vi taper ballen uansett hvor på banen, så bør første prioritet være å vinne den tilbake fort som faen!! Sanchez var inne på noe med sine forsøk med høyt press, men hele laget må være med på det eller så blir det bare dumt og håpløst. Rent offensivt med de spillerne vi har å angripe med, så kan det gå veldig fort forover med presisjon som kan være nådeløst for motstandere, med så mange spillere med raske fotballhjerner kan det bli gøy i fremtiden, men den defensive organiseringen vår kan bli vår achilles.

 

Er det spillere som tenker på å bytte klubb eller av andre grunner ikke er sikre på om de vil være med videre, få de vekk og erstatt dem med en gang.

Link to comment
Share on other sites

Alt for tidlig å spenulere i dette når det fjelder forvar og midtbane. Vi har ca 20 kamper ogjen og mye av formasjoner etc kan sitte innen den tid. Strengt talt er vi godt dekket på midtsopperplass, vi må bare få det til å sitte. På midtbanen har vi også nok av hoder så får vi se om disse holder ut sesongen.

 

Keeper derimot mener keg kan diskuteres allerede nå. Selg begge og kjøp minst en stjerne. Så noen vage rykter om Oblak. Sett lite til ham, men likevel et rykte jeg liker.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Synes Pope på burnley ser ut som et virkelig spennene keeperprospekt, stor og sterk, samtidig som han er atletisk og slepen. Har alt som ska til for å bli en toppkeeper, selv om han fikk et seint gjennombrudd da han er 25 år gammel, men det er ingen alder for en keeper . Ikke sitt kaffen i halsen om han spiller for England i VM.

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

Enig at man må begynne å kikke etter en ny keeper, Cech er relativt stabil han, men er godt over toppen... Vet ikke hvem som bør inn. Alltid en vanskelig plass å få inn riktige spillere det...

 

og så må vi få orden på forsvaret, men enig her at det er brukbart materiell, men henger ikke sammen i det hele tatt. Tror Mustafi og Koscielny er et bra par, litt tynnere bak dem... Bellerin er ikke akkurat "on fire" om dagen, Monreal er jo i free-scoring form... Men det er ikke et solid forsvar...

 

Og så har jeg ønske til og det er å bytte ut Xhaka som defensiv midtbane, han er altfor svak, en brukbar squad-spiller, men ikke en midtbanegeneral slik vi trenger. (Skal ikke dra fram minnet om Vieira igjen, men....)

Link to comment
Share on other sites

 

 

og så må vi få orden på forsvaret, men enig her at det er brukbart materiell, men henger ikke sammen i det hele tatt. Tror Mustafi og Koscielny er et bra par, litt tynnere bak dem...

Jeg er enig i at Mustafi og Koscielny er et bra par og med litt bedre organisering og ikke minst med en mer stabil sentral midtbane så kan de to skape et godt stopperpar også neste sesong. Men som du også skriver så er det tynnere bak de to, og dette kombinert med at vi må forvente at Koscielnys "helseproblemer" også vil holde han ute i perioder også i kommende sesong, er for meg en god nok grunn til å få inn en ny stopper. Og hvis vi skal ha inn en ny stopper så holder det ikke med en "sånn passe"-stopper, da bør man se fremover og kjøpe en av "klasse" som skal styre vårt forsvar i flere sesonger fremover. Vi har behov for å heve det generelle nivået totalt sett på det materiellet vi har på stopperplass.

 

VI trenger ikke mange spillere inn til sommeren, men vi trenger det som i fremtiden skal være vår defensive "ryggrad". Målvakt, stopper og DM. Det som er viktigst av alt er at på de plassene så trenger vi noen som allerede viser kvalitet, ikke noen unge og lovende som kanskje kan bli store om to tre år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Når jeg leser det jeg skrev i den foregående posten så må jeg innrømme at jeg ikke har blitt noe mer positiv til den defensive delen av laget på de to månedene som har gått siden jeg skrev det innlegget.

 

Her er hva jeg mener bør skiftes ut i prioritert rekkefølge (PS!! Skrevet i et snev av frustrasjon):

 

1. Eier (Null forståelse av fotballens verden)

2. Styret (se eier)

3. Manager (jeg er usikker på om det hjelper å skifte spillere hvis den som legger opp taktikk, strategier og spillervalg blir med videre)

 

Så til den delen av listen som ikke er fullt så full av frustrasjon):

1. Stopper(e)

2. Målvakt(er)

3. Defensiv midtbane / Boks til boks

 

Stopperplassen er den posisjonen der vi etter min mening må gjøre den største utskiftningen og vi må ha inn ikke bare en men to stoppere av kvalitet.

Ut går Mustafi (som er altfor ustabil). Jeg mener også at Chambers og/eller Holding gjerne kan selges. Når det gjelder Kos så vil jeg gjerne beholde han, men ikke som et førstevalg. Jeg mener Kos kan gjøre god nytte for seg i Arsenal, men skadeplagene han har gjør at jeg mener han bør gå inn i en "trio" av av vår nye stopperstamme. I praksis så ser jeg for mag at Kos da vil være en tredjevalg, men med mye spilletid. Sannsynligvis en urealistisk tanke fra min side, men .........

 

VI har pr dato ikke en Målvakt i Arsenal som er kvalifisert som en klassemålvakt og det trenger vi. Både Ospina og Cech har ett år igjen på kontrakten og minst en av de bør forlate klubben denne sommeren, samt at ny målvakt inn skal være av en slik kvalitet at vedkommende går rett inn som et førstevalg. I utgangspunktet så tenker jeg meg at Cech blir som et andrevalg kommende sesong, men jeg er ikke fremmed for også å få inn en ny spiller i den posisjonen også.

 

Defensiv midtbane har vært en gjenganger når jeg har listet opp mine ønsker og jeg mener at behovet ikke har blitt noe mindre denne sesongen.

Hvem skal så ut, når vi skal fornye midtbanen. Cazorla er på utgående kontrakt og uansett hvor mye jeg liker Santi så bør hans tid i Arsenal være over. Wilshere er en ekte Arsenalgutt og det er nok for meg (subjektivt sett) til å ville ha han men videre, men han er på utgående kontrakt og blir tydeligvis ikke enig med klubben om en ny. Han er også ganske ustabil, fantastisk på sitt beste og elendig på sitt verste. Jeg hater å si det, men Jack bør sannsynligvis ikke være i troppen neste sesong.

Xhaka har fått mye negativt skrevet om seg, men han er tross alt den som på en eller annen måte har klart å holde vår midtbane noenlunde sammen. Jeg mener dog at han spiller i feil rolle som vår mest defensive spiller, så spørsmålet er om det er plass til han hvis det kommer inn en ny DM. Jeg mener at det er det, men da i en litt mer offensiv rolle (B2B), men jeg ser ignen grunn til å beholde Xhaka for enhver pris.

 

I tillegg så er det en del stallfyll/benkeslitere som bør vurderes fremtiden til, men dette er ikke spillere som er en del av hovedstammen i klubben.

 

Offensivt ser jeg ingen grunn til store utskiftninger og je gser ikke behovet for flere "stjerner" inn, det viktige er å få det vi nå har til å fungere sammen. Det har blitt spekulert på nettet om at kjøpet av Aubameyang ville føre til at det ikke er plass til Lacazette i Arsenal, jeg ser ikke det problemet. Jeg mener disse to kan spille i et tospann i mange kamper og så alternere som enslig spiss når kampprogrammet er ekstra tøft.

Sammen med de to så har vi en spennende offensiv stall med Özil, Mhiki og Ramsey pluss ett par unge lovende. Welbeck er jeg usikker på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I disse tider mens vi venter på å få vite hvem som skal lede klubben fremover så er det sikkert noen som har store (kanskje for store) drømmer om hva som skal skje i sommerens overgangsvindu. Jeg skal ikke benekte at jeg selv har gjort meg noen tanker om akkurat dette, men samtidig så tror jeg ikke vi skal ha overdreven tro på at vår neste manager får et stort kjøpsbudsjett å rutte med.

 

Selv om undertegnede flere ganger har sagt at klubben har bedre råd enn det pessimistene har påstått, noe jeg forsåvidt fremdeles mener, så innser jeg at det likevel er en stor forskjell mellom alle de kjøpønskene vi har og hva som er reellt. Det hjelper heller ikke at Wenger visst nok skal ha fått over £10mill som plaster på såret når han nå gikk av under "frivillig tvang" (sannsynligvis).

 

Men med et i utgangspunktet realistisk stort/lite budsjett kombinert med litt inntekter fra spillersalg (og fjerning av eventuelt unødvendige lønninger) så tror jeg likevel at kvartetten Mislintat/Sanllehi/Ivan/"managerX" kan finne gode og "lure" kjøp som kan være med på å skape det laget som skal starte klatringen oppover på tabellen.

Jeg har ingen stor tro på at Arsenal i sesongen 2018/19 kan "kjøpe" seg til ligatittelen, men de nevnte forsterkninger sammen med en forhåpentligvis smart manager burde igjen kunne få oss på skuddhold til og kanskje også inn i topp fire kvartetten.

 

Normalt så er det offensive spillere som virkelig koster penger, men fakta er at Arsenal i liten grad trenger å forsterke den offensive delen av laget. Det Arsenal trenger å få orden på er den defensive delen og selvsagt så er ikke kvalitet her direkte billig, men sammenlignet med prisene på spisser og offensive midtbanespillere så kan man komme et godt stykke på vei når det gjelder den defensive lagdelen rent budsjettmessig.

 

Som kjent (?) så er det viktige for meg å se et lag på banen som fungerer, og det er for meg viktigere enn all verdens pokaler, men samtidig så man kanskje ha noen mål dette forhåpentligvis velfungerende laget skal nå. Så med det i mente så er mitt første delmål for klubben topp fire og CL plass. I dagens engelske liga så er det tøft nok, da det er seks lag som reelt også neste sesong kommer til å kjempe om disse plassene. City kommer nok også neste sesong til å være en av favorittene. Deretter så er det tre lag som er relativt jevne i United/Pool/Spurs. Chelsea har i likhet med oss hatt en ganske dårlig sesong, selv om de kan ta FA-cupen, og de kommer sannsynligvis til å bruke en del penger på laget før neste sesong pluss at det nok også der blir et managerbytte.

Jeg blir ikke forbauset om minst ett av de overnevnte lagene kommer til å feile neste sesong, men topp fire blir uansett tøft (men på langt nær umulig)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper ikke det blir en kjøpebonanza i sommer. Vi har gode nok spillere til å levere langt bedre enn de har gjort i år. Gi flesteparten sjansen neste år også. Tipper mange vil skinne når de får en ny manager.

Keeperplassen og stopperplassen må det likevel gjøres noe med.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper ikke det blir en kjøpebonanza i sommer. Vi har gode nok spillere til å levere langt bedre enn de har gjort i år. Gi flesteparten sjansen neste år også. Tipper mange vil skinne når de får en ny manager.

Keeperplassen og stopperplassen må det likevel gjøres noe med.

 

BE

 

 

Jeg er helt enig med kjekkasen ovenfor, men ønsker å tilføye at jeg mener at Ospina fortsatt kan være god nok for Arsenal, samt at jeg tror at Kolasinac kan spille på venstre samt flytte Nacho inn som midtstopper.

Penger spart.

 

BE

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg er helt enig med kjekkasen ovenfor, men ønsker å tilføye at jeg mener at Ospina fortsatt kan være god nok for Arsenal, samt at jeg tror at Kolasinac kan spille på venstre samt flytte Nacho inn som midtstopper.

Penger spart.

 

BE

 

BE

Ganske enig med de to over, men synes ikke de er spesielt kjekke.

 

Tror dog ikke Monreal er god nok til å spille stopper i et stopperpar over en hel sesong.

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Burde kjøpe Koulibaly fra Napoli. Monster av en midtstopper.

 

Trenger også en ny keeper. Om det er Timo Horn på billigsalg eller hvem faen det er vet jeg ikke, men det må inn et nytt førstevalg mellom stengene.

 

Når det gjelder midtbanen så må det vel også komme inn en forsterkning. Cazorla er ferdig, Wilshere er trolig på vei ut da han fortsatt ikke har signert ny kontrakt (pluss at han har vært ganske middelmådig totalt sett) og Ramsey har også vært ryktet å være på vei ut. Niles er et spennende prospekt, men jeg ville gjerne hatt en hakket med etablert spiller inn der. Problemet er bare at jeg ikke vet hva slags formasjon vi skal spille for å få det beste ut av laget.

 

Pdd. har vi to klassespisser i Lacazette og Aubameyang. Vi har en verdensklassespiller i Özil og en veldig god kreativ midtbanespiller/offensiv midtbanespiller i Mkhitaryan. Skal man spille med 2 på topp, eller skal Aubameyang skyves ut på kanten? Personlig mener jeg at han spille sentralt på spissplass. Han er en av verdens dødeligste spillere foran mål, og det har man ikke råd til å kaste vekk. Altså må vi finne en måte å spille han som spiss. Enten ved å droppe Lacazette, eller spille de sammen.

 

Personlig mener jeg at en 4-1-2-1-2 hadde vært det mest spennende, men vet ikke hvordan det ville ha fungert i praksis.

 

Keeper

Bellerin - Koulibaly - Koscielny - Kolasinac

Xhaka

Mkhitaryan - Ramsey

Özil

Lacazette - Aubameyang

Link to comment
Share on other sites

Mye fornuftig av herrene over, men min kjepphest gjennom særdeles mange sesonger kommer jeg ikke til å gi opp. Kjepphester er DM-rollen.

 

Jeg er klar over at vår neste manager kanskje har ett mer "fornuftig" syn enn Wenger på det å skape en bedre defensiv balanse i laget, og kanskje kan han få det til uten altfor mye shopping. Jeg har heller ikke noe i mot å ha med Xhaka videre, men ikke som vår mest defensive midtbanespiller.

 

Hvis valget står mellom Xhaka og en "ekte" DM da vraker jeg uten tvil vår sveitser.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Gjenvinningspress og planlagte angrepstrekk tror jeg blir viktigere og viktigere i moderne fotball. Man er litt ferdig med denne «ball posession» greia nå. Fint med ballinnehav men de fleste har skjønt hvordan de forsvarer i etablert forsvar. Overgangen mellom forsvar og angrep er der de fleste mål scores, og der har vi falt for langt bak i leksa. Håper ny manager kan løse dette problemet bedre enn hva Wenger klarte. Spillerne vi har nå skal passe godt til slik tankegang.

Link to comment
Share on other sites

Personlig mener jeg at en spesialisert defensiv midtbanespiller ikke er noe vi trenger hvis vi hadde stilt med Mikky, Ramsey og Xhaka på midten. Få Bellerin til å ikke stå posisjonert som en høyreving hele kampen så har vi automatisk hakket mer balanse i laget, pluss at Ramsey og Mikky har store motorer (samme med Xhaka) og er veldig flinke til å presse.

 

Som sagt: Blir spennende å se hvilken vei vår nye manager går. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fremdeles uenig med de foregående innleggene når det gjelder vurderingen av de defensive kvalitetene i dagens midtbanespillere versus behovet for en ny midtbanespiller som har bedre defensive kvaliteter enn de nåværende.

 

Samtidig så ser jeg poenget om at en ny manager som forhåpentligvis har evnen til å skape en bedre defensiv enhet av de spillerne vi har, kan rette på mange av de defensive problemene vi har hatt.

 

Om dette siste punktet er nok til å få den nødvendige defensive "roen" vi trenger i laget sliter jeg med å tro på.

Mye avhenger selvsagt også av hva som skjer i den bakre linjen denne sommeren.

 

Det er ingen tvil om at managervalg, sommervinduet og oppkjøringen til en ny "Wenger fri" - sesong blir meget spennende. Det blir også spennede og se hvor mange spillere som trenger forlenget ferie etter å ha deltatt i årets VM.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder DM er jeg enig med Polljen. Laget skriker etter en dedikert DM, spesielt nå med Mkhi og Ramsey som to av våre sentrale og både Laca og Auba som i mine øyne burde spille sammen som et spisspar med Özil i en fri rolle bak dem. Kanskje en ny manager klarer å strukturere Xhaka til å bli bedre defensivt, men pr dags dato mener jeg vi trenger en mer dedikert DM. Jeg var en av dem som var skuffet over at Coq forsvant og at vi egentlig aldri fikk se ham som ankeret i en sentral treer på midten.

Link to comment
Share on other sites

Dette er årets mest spennende rykte?

Tilleggsinformasjon til ryktet:

Orakelet husker ikke passordet sitt og «glemt pssord» funksjonen fungerer ikke. Så nå sitter han og gjetter hva passordet kunne være ?.

 

Går det an å nullstille det?

 

BE

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...