Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduet sommeren 2018


Polljen

Recommended Posts

Sliter litt med logikken. 

1. Vi har ikke penger til å kjøpe i januar men har penger i sommer. Lån med opsjon på kjøp. Betyr det at vi bruker sommerbudsjettet nå? 

2. Skal vi da i sommer låne spillere med kjøpsrett i januar fordi at vi da har penger  til kjøp? 

3. Se pkt 1??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

26 minutes ago, Ben Elfen said:

Sliter litt med logikken. 

1. Vi har ikke penger til å kjøpe i januar men har penger i sommer. Lån med opsjon på kjøp. Betyr det at vi bruker sommerbudsjettet nå? 

2. Skal vi da i sommer låne spillere med kjøpsrett i januar fordi at vi da har penger  til kjøp? 

3. Se pkt 1??

Ny sponsoavtale trer i kraft fra sommeren. Ergo, mer å rutte med.

Link to comment
Share on other sites

Guest Peter Marinello

Håper det. Emery selv, sier han håper spilleren vil greie den fysiske stilen i PL....

Er enig med D. Seaman, som mener vi MÅ ha inn en forsvarsspiller 

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, Verminator5 said:

Det er nok et fornuftig trekk. Han ville nok ikke fått flere kamper i år.

Enig med deg. Smith-Rowe er et fantastisk talent, men han ville nok ikke fått mye spilletid nå som vi ikke er med i flere cuper. Pluss med Suarez og muligens Carrasco/Perisic inn + Mkhitaryan så blir det nok for lite spilletid på han. Går også rykter om at Nketiah er på vei til Augsburg på lån. Tror igjen det er et lurt trekk. Han burde i mine øyne fått mer spilletid enn det han har fått så langt mtp. utviklingen sin.

13 minutes ago, Ben Elfen said:

Özil sa nei til utlånsavtale til PSG

Konge. Özil må bli. Håper bare at Emery finner en vei til å få det til å funke.

 

Edit:

David Ornstein
@bbcsport_david
 Arsenal’s attempts to sign Ivan Perisic from Inter Milan or fellow-winger Yannick Carrasco of Dalian Yifang look to be over but they are still working on Paris-St German midfielder Christopher Nkunku after sealing Denis Suarez deal. Full details below & @BBCSport #AFC #INTER #PSG

Kjedelig at det ikke ser ut til å bli noen nye kantspillere. Ikke overbevist om at Nkunku kommer til å gjøre jobben. Han er hovedsaklig en sentralmidtbanespiller som kan spille på kantene. Emery bla. brukte han tidvis på kanten når han trente PSG.

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, antonius_blok said:

Susrez er vel en helt ålreit signering. Ikke Arsjavin akkurat, men heller ikke Kim Källström (selv om jeg har en svakhet for sistnevnte ble han vel ikke akkurat mottat med rød løper og flaggborg inn dørene på Emirates da han ankom i sin tid).

La oss håpe han gjør seg bemerket.

En Kim Källström uten ryggskade er bedre enn en Kim Källström med ryggskade. 

 

Jeg er ikke overvettes begeistret for Suarez av følgende årsaker:

-jeg tror han er tiltenkt posisjonen jeg ønsker Özil i. 

- jeg ser for meg at han får klippekort i laget siden han er en av Unais tidligere disipler. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Ben Elfen said:

En Kim Källström uten ryggskade er bedre enn en Kim Källström med ryggskade. 

 

Jeg er ikke overvettes begeistret for Suarez av følgende årsaker:

-jeg tror han er tiltenkt posisjonen jeg ønsker Özil i. 

- jeg ser for meg at han får klippekort i laget siden han er en av Unais tidligere disipler. 

 

 

Enig i det. Unai må få Özil i gang, han er fortsatt et av de største talentene i Europa. Det er ikke Dennis Suarez. Håper det er plass til begge to dersom Suarez slår til.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, antonius_blok said:

Enig i det. Unai må få Özil i gang, han er fortsatt et av de største talentene i Europa. Det er ikke Dennis Suarez. Håper det er plass til begge to dersom Suarez slår til.

Det er jo ikke plass til Özil uten en Suarez i klubben, tviler derfor på at det er en plass til Özil med Suarez i klubben. 

 

Edited by Ben Elfen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Det er selvsagt bare uverifiserbare rykter, men det påstås at Emery kommende sesong i hovedsak ønsker å bruke 4-3-3 formasjonen og at salg/kjøp av spillere vil bli forsøkt tilpasset til den formasjonen.

Med utgangspunkt i dette så har jeg gjort meg noen få tanker om vår spillerstall og behovet for nye spillere, i tillegg så tar jeg med noen få av de ryktene som florerer ute på verdensveven.

Jeg vil starte med målvaktene. Det ryktes nå at Emery har bestemt seg for å bruke Emi Martinez som sitt andrevalg i mål kommende sesong. Ospina blir sannsynligvis solgt til Napoli og det kommer ingen ny målvakt inn.

Med en firer bak så er det også et spørsmåltegn rundt våre backer og hvem som skal spille sammen med Sokratis i midtforsvaret. Bellerin vil være vårt klare førstevalg på høyresiden, men så vidt jeg husker av prognosene for hans skade så blir han ikke klar før godt ut på høsten. AMN har vært et alternativ på backen, men da i hovedsak som vingback siden laget har spilt mye med tre stoppere. Jeg er usikker på AMN som ren back.
På den andre siden så ryktes Monreal ut. Arsenal skal etter ryktene ha brukt opsjonen til å forlenge kontrakten frem til neste sommer, men det kan like mye være for å tjene på et salg og ikke fordi de ser han som er alternativ også neste sesong. Kolasinac ryktes også bort, men ryktet sier at det er til Barca så jeg er noe tvilende. Men akkurat som med AMN på motsatt side så er spørsmålet om Kola er god nok defensiv som en ren back, hans offensive kvaliteter betviler jeg ikke.
På midtstopperplass så anser jeg Sokratis som vårt førstevalg, Holding er en god kandidat som hans makker, men slik jeg har forstått det så er det tvilsomt at han blir klar til seriestart.
Både Mustafi og Kocielny ryktes bort, så jeg står ved mitt gamle ønske om en ny midtstopper inn.

På midten ryktes Xhaka bort fra klubben, noe jeg ikke har så mye i mot. VI trenger nok en spiller inn i vinduet som en erstatter for Ramsey (og eventuelt Xhaka).

Offensivt så spørs det hva som skjer med Auba i dette vinduet. Vi trenger nok en god kantspiller inn i dette vinduet, men jeg er ikke sikker på om det er behov for å bruke penger i den sammenhang. Dette er en posisjon der jeg tror vi kan ta sjansen på våre unge og lovende og da tenker jeg først og fremst på Nelson.

 Emery & co har ikke flust med penger tilgjengelig og noen av kjøpene må finansieres med spillersalg. Så grovt sett så anser jeg som et minimum av vi trenger en midtstopper og en B2B-midtbanespiller som pri 1, deretter ny(e) spiller(e) på backen(e). Eventuelle uventede salg vil kunne øke listen over nødvendige kjøp.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er sant at han har bestemt seg for en bestemt formasjon som utgangspunkt, så er det den beste nyheten vi kan få i år, for jeg har slitt stort med å forstå noe som helst av spillemønstret vårt. 

Hvis vi går for 433, så trenger vi høyre og venstreback. Kos har vel kontrakt et år til, så han bør beholdes. Montreal er jeg mer usikker på. 

Link to comment
Share on other sites

Det ryktet jeg kom over nevnte 4-3-3, men hovedpunktet i den artikkelen var at Emery hadde bestemt seg for å satse på en firer i det bakre ledd.
Med en fast oppstilling i det bakre ledd så ser jeg ikke det store problemet med å variere litt mer i de andre lagdelene hvis det er "nødvendig" alt ettersom hvem motstanderen er (jeg tenker da 4-4-2 eller 4-3-1-2 hvis vi fremdeles har både Auba og Laca i laget når sesongen starter).

Men jeg er enig med deg, Tapapa, i at vi trenger å få satt den bakre linjen i større grad rent organisasjonsmessig. Med en firer bak så trenger vi "solide" backer, vi trenger to stoppere vi kan stole på og ikke minst så trenger vi en sentral midtbane som kan hjelpe vår bakre firer. Jeg er ikke så redd for den offensive delen av laget, og når/hvis tryggheten kommer i det bakre ledd så vil denne smitte over på de mer offensivt anlagte i laget. Det store spørmålet er hva ståa er pr dato når det gjelder kvaliteten på de "solide" defensive spillerne i laget.

Jeg er enig med deg, Tapapa,  at det sannsynligvis er behov for nye spillere inn på begge backene. På høyre trenger vi et godt alternativ, en god backup til Bellerin og på venstre så trenger vi kanskje ett nytt førstevalg. Jeg beholder gjerne Kos ett år til, men er usikker på om han (helsemessig) holder som ett førstevalg en sesong til.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...