Jump to content

2016.09.13 Paris Saint Germain (B)


Polljen

Recommended Posts

Paris Saint Germain parissaintgermain.png?2016-2017 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Tirsdag 13. september 2016, kl 20:45. Parc des Princes


Champions League, gruppespill, 1. kamp


Kampen vises direkte på Viasat Sport




Skadesituasjonen ser ut til å være uendret i forkant av kampen på tirsdag. Koscielny fikk seg en "trøkk" i fjeset (kutt), men jeg antar at han er klar til kampen på tirsdag.



I denne kampen så anser jeg PSG som favoritter, og det er kanskje tross alt ett pluss da forventningspresset ikke blir et "problem" for gutta. Med en liten oppsving i form og taktikk så kan Arsenal ta med seg poeng hjem, men dette er den kampen i gruppespillet der jeg kan leve med poengtap (så lenge laget viser vilje, tæl og gjerne en fremgang i banespillet).



Når det gjelder laget så ser jeg ikke noen grunn til store utskiftninger. De bakre fem blir de samme, jeg vil beholde Coq på midten men sammen med Zhaka. Offensivt så velger jeg Alexis fremfor OX og på topp så velger jeg å forsette med Lucas Perez. Lucas hadde ingen stor kamp mot Southampton, men han viste likevel mer enn det Giroud gjorde, og hvis han kan vise mer av det han viste i sine beste perioder av kampen så skal jeg ikke avskrive han ennå ;D



Cech


Bellerin - Mustafi - Holding (Koscielny) - Monreal


Xhaka - Coquelin


Walcott - Özil - Alexis


Lucas



EDIT: Jeg har endret midtstopperduo, der jeg i utgangspunktet nå vil starte med Holding i stedet for Koscielny. Men denne endringen skyldes kun at jeg ikke ønsker at det å spille kamp få dager etter skaden kan forverre Koscielny sin skade i ansiktet. Hvis skaden i de få dagene frem til kampen blir vurdert som "ufarlig" så ser jeg det som naturlig at Kos likevel starter.



Oppdatering 13. sept: Koscielny er klar til dyst iflg. Wenger på pre-match briefingen.


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Etter hva jeg har lest er Aurier og muligenst Silva ute med skade. Er det tilfellet ser det isåfall syltynt ut bak der. Det på toppen av en ikke veldig overbevisende sesonginnledning med tap mot Monaco og uavgjort mot St.-Etienne i de to siste bør vi ha en meget god mulighet til å få med oss et resultat hjem!

Link to comment
Share on other sites

uavgjort borte i Paris ville vært et godt resultat for oss. Seier er selvfølgelig optimalt, men dette er et meget godt lag, så det blir ingen enkel sak. Vi snakker trossalt om fjorårets suverene seriemester og kvarfinalist i CL. Av viktige spillere som har fortlatt laget er naturligvis Zlatan, David Luiz og Lucas Digne. Derimot har de fått inn sterke spillere som Krychowiak, Ben Arfa og Jese. Blir sikkert en spennende kamp, håper på seier, men tipper 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Fant meg det som ser ut til å være en bra stream. arabisk kanal er vel ikke værre enn norske kommentarer), og noe av det første jeg ser er en skjerm på stadion som sier at kampen er utsatt p.g.a. været. Men siden spillerne varmer opp på banen så var det vel en "spøk" (eller kort utsettelse).

Link to comment
Share on other sites

Cech burde tatt scoringen til Soton. Greit at han droppes for han har ikke gjort seg fortjent til klippekort til laget.

Jeg tror ikke at Cech er droppet p.g.a. kampen sist helg, jeg tror at Wenger velger å ha en "liga-målvakt" og en "cup-målvakt". Jeg er egentlig ikke uenig med Wenger i dette (tro det eller ei), siden Ospina også trenger "kamptrening" med laget og ikke bare spilletid i landslagspausene. Jeg mener forresten også at enkelte undervurderer Ospina.

 

Der jeg derimot er fullstendig uenig med Wenger er at han nok en gang setter Alexis på topp. Jeg ser ingen grunn til at vi ikke kan bruke en av våre "dedikerte" spisser, selv om ingen av de imponerte på lørdag. Jeg skulle gjerne også sett Xhaka på banen, men den "vrakingen" kan jeg leve med.

Link to comment
Share on other sites

Fant meg det som ser ut til å være en bra stream. arabisk kanal er vel ikke værre enn norske kommentarer), og noe av det første jeg ser er en skjerm på stadion som sier at kampen er utsatt p.g.a. været. Men siden spillerne varmer opp på banen så var det vel en "spøk" (eller kort utsettelse).

?

 

 

Merkelig uttak ja, Sanchez på "topp" (eller fungerer han som de Bruyne i helga som falsk 9er?) fungerte ikkje dei tre første kampane, så kom spisskjøpet før kampen mot Soton. Blei benytta men no tilbake til start? Det der virkar heilt ulogisk for meg. Ospina dekk sjansen i fjor og i CL-kampane og gjorde en kjempeblundar mot Olympiakos, og Cech blei igjen CL-keeper. Ulogisk av Wenger, og virkar ikkje å lære av fjoråret der han vraka Ospina og nå er han tilbake som CL-keeper. Det er noe som heter å lære av historien, eventuelt kan ein spørje seg kvifor vrake Ospina I fjor når han på ny får sjansen i år? Må vi hamne på bakhæla kvar einaste gong før vi stiller våre beste menn? Eg skjønar ingenting akkurat nå. Heile laguttaket bryt med alle logikk.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...