Jump to content

2016.09.13 Paris Saint Germain (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Er vi rett og slett ikke bedre er følelsen jeg sitter med. Det er ingen ting i sesonginnledningen som tyder på at vi er bedre, mulig alle andre har hevet seg? Alexis som spiss har aldri fungert, han har i tillegg en dårlig kamp. Iwobi har man knapt sett, hverken fremover eller bakover. OX same as usual. Özil ute av form? Ett under vi fremdeles er med i kampen her.

Link to comment
Share on other sites

Wengers Arsenal gjør det i allefall lett for de av oss som er litt "sytete" å finne ammunisjon for våre klagesanger.

 

Målet får stopperne helt og holdent ta på sin kappe, selv om Monreal blir rundet "lett" så virker det som at stopperne ikke har fått med seg at kampen var satt i gang.

 

For meg så er forskjellene mellom lagene lette og se og noen av punktene er:

PSG har en spiss, Arsenal har det ikke.
PSG forstår at kantene må brukes, Arsenal driver fremdeles og "ignorerer" denne posisjonen.

PSG forstår angrepsfotball, Arsenal lunter fremover med et småspill de ikke behersker slik at PSG får allverdens tid til å komme seg i forsvar.

 

Det er skremmende å se hvordan et Arsenallag bare blir mer og mer forutsigbare i sin angrepsfotball der det som var lagets styrke (fart) totalt blir gitt F i.

 

Bakover sliter vi også og da i hovedsak med Cavani. Jeg vet ikke om Cavani var i offside eller ikke da han kom bak våre forsvarere etter ca 41 minutter, men det er noe galt i mine øyne når Mustafi bare stopper opp, kaster opp hånden og tror han er dommer.

 

For hver kamp jeg ser med Arsenal så blir bare min overbevisning om at vi må ha inn en ny sportslig ledelse mer og mer styrket. Er det virkelig slik at det knapt nok finnes kandidater som er gode nok til å erstatte Wenger? Vi trenger noen med "ideer" til å lede dette laget, ikke en kar som sitter med inngrodde ideer som ikke har fungert over en lenger periode.

Link to comment
Share on other sites

Özil spiller førstepress nå. Han virker til å gå surere for hvert min som går her

Det er jo fankern ikke vanskelig å forstå at han går sur, når han har en offensiv lagdel med seg som ikke fungerer. Hva skal vi med Özil når Wenger nekter å skape et lag rundt han som kan bruke hans evner. Jeg ønsker Özil med videre, men jeg forstår det virkelig hvis han vil finne seg en klubb der han får spille "sin type" fotball!

Link to comment
Share on other sites

Özil fikk med seg pasningen på målet Og den til Iwobi. Ellers dårlig. Ospina redder oss til gangs. Rar kamp, det tok seg opp i 2omg, usikker på om vi ble så mye bedre eller Psg slapp seg ned. Uansett ett ran ble det, og 1p borte lever vi med. Idioti fra første sekund på banen av Giroud, fortjent send av banen, men godt gjort å få med seg en motspiller.

Link to comment
Share on other sites

Et klart positivt steg fremover for Wengers Arsenal i andre omgang, der vi klarer å få med oss ett poeng fra Paris. PSG er farlige også i andre omgang og de er nærmere tre poeng enn det Arsenal er. Vår "utskjelte" ;D Ospina redder Arsenal i dag og jeg er ikke i tvil om at han i dag forsvarer uttaket. Ospina hadde to "tvilsomme" inngrep, corneren fra Di Maria i første omgang og et håpløst utspark i andre omgang (etter ca 71 minutter), Når det gjelder corneren så var han tross alt på ballen, det at han står et steg ute fra streken er ikke unormalt på en målvakt i en cornersituasjon, for meg var dette mer en perfekt slått corner fra Di Maria enn en tabbe fra Ospina.

 

1-1 og ett poeng er godtkjent kampen sett under ett, men jeg står ved all kritikk jeg kom med mot lager og Wenger når det gjelder første omgangen.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har sett scoringen til Cavani fra en ok vinkel? Bare ut ifra livebildene så det jo forferdelig off-side ut?

 

Ellers stusset jeg også veldig på at xhaka ikke startet. Men alt i alt er ett poeng borte mot PSG godkjent. Akkurat det som må til for å fortsatt kunne ta gruppeseieren.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...