Jump to content

2016.03.02 Swansea


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 swanseacity.png?2012-13 Swansea City


Onsdag 2. mars 2016, kl 20:45. Emirates Stadium


Premier League, 28. serierunde


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium 3 / Sumo



Akkurat nå frister det ikke å lage ny(e) kamptråd(er), men det gjør det vel ikke i morgen heller så det er bare å hoppe i det.



Jeg antar at det ikke er noen endringer i skadesituasjonen.



Når det gjelder laget som bør stille mot Swansea så sliter jeg med å rettferdiggjøre flere spilleres plass i laget, men alternativene er ikke mange.


Det er også et spørsmål om det er noen av spillerne som bør hviles med tanke på årets viktigste kamp nord i gata på lørdag. Samtidig så kunne dette være en kamp for flere av de som skuffet til å få tilbake "god-følelsen" før kampen mot tottene. (jeg tror vel og merke ikke at det blir noen lett kamp mot Swansea)



Jeg er generelt skuffet over det som Arsenal viser og har vist over lang tid, men sliter rett og slett med å vrake flere av de jeg mener fortjener det, på grunn av manglende alternativer.



I backfireren så velger jeg å sette ut Gabriel og Monreal. Førstnevnte siden han ikke fungerte så godt som jeg skulle ønske, sistnevnte fordi han bør spares til lørdag (av fare for skade) og fordi vi har et godt alternativ i den posisjonen.



På midtbanen så var hverken Ramsey eller Coq imponerende, men jeg er også usikker på hvor vi har Elneny og Flamini bør være uaktuell. Så jeg sliter med et forslag her. Jeg velger nok Elneney/Coq under tvil.



Offensivt så har vi mye å gå på. Sanchez er ikke tilbake ennå, men jeg ser ikke noen alternativer og han må "spilles" i form. Özil hadde målgivende pluss en scoring i dag uten å imponere, jeg vil ikke vrake han men spørsmålet er om også han bør hviles med tanke på lørdagen Jeg tar sjansen på å la Özil starte på benken. Welbeck skal spille på onsdag, Walcott skal ikke spille og når det gjelder Giroud så er det et spørsmåltegn men jeg tar nok han med i mitt forslag.



Mine elleve (tretten):


Cech


Bellerin - Per - Kos - Gibbs


Elneny - Coq


Sanchez - Iwobi - Ramsey/Welbeck


Giroud/Welbeck



Min største usikkerhet er om Welbeck bør spille spiss eller kant, så det blir en liten gardering her.


Benk: Usikker, men akkurat nå finner jeg ikke plass til Walcott på benken heller, dessverre!


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 121
  • Created
  • Last Reply

Og klippekortet til Sanchez fortsetter vel, har ikke bidratt med veldig mye etter skaden.

Klippekort? Ja, kanskje det. Mitt største problem når jeg velger Sanchez i mitt oppsett er alternativene, samt at vi vet hva han leverte før skaden og håpet mitt er at spilletid er det som skal til. Hadde vi hatt et klart alternativ så hadde jeg ikke hatt noe problem med å benke Sanchez når jeg foreslår de som skal starte.

 

Selv om jeg er litt utydelig i starttråden, så ønsker jeg egentlig Welbeck på topp. Hvis jeg da også skulle vrake både Walcott og Sanchez pluss at jeg har valgt å "hvile" Özil så sliter jeg med å se alternativene. Både Iwobi og Campbell er akseptable alternativer på kanten med Özil på laget, men jeg er usikker på om jeg vil ha med begge de to fra start.

Link to comment
Share on other sites

Tapapa, Iwobi har hatt ett elendig innhopp i år. I en kamp hele laget svikter. Ellers har han sett spennende ut de andre gangene han har fått sjansen. Walcott har vært forferdelig etter at han kom tilbake fra skade. Sanchez har heller ikke vært spesielt god, men han skaper iallefall problemer for motstanders forsvar. Ramsey, med unntak av noen glimt her og der, har også vært rimelig ræva. Det burde da være mulig å finne spilletid for Iwobi da slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget;

 

Cech

Bellerin-Gabriel-Kos-Monreal

Elneny-Coq

Joel-Özil-Sanchez

Welbeck

 

Welbeck på topp siden han virker å være den eneste spissen vi har som er i noenlunde målform om dagen. Sanchez, siden vi vet hva han kan gjøre om han kommer i form, og vi trenger å få ham i form nå. Joel på høyre fordi Walcott er helt ute av det og Elneny sentralt fordi Ramsey ikke fungerer om dagen. Men han er viktig med tanke på de offensive løpene han tar så at han kommer inn på høyre eller istedet for Elneny ut i andreomgangen tror jeg kan fungere. Gabriel fortsatt sammen med Kos selv om han hadde en heller uheldig kamp mot Manure. Jeg tror det vil være viktig å få i gang Gab-Kos samarbeidet fremover.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget;

 

Cech

Bellerin-Gabriel-Kos-Monreal

Elneny-Coq

Joel-Özil-Sanchez

Welbeck

 

Welbeck på topp siden han virker å være den eneste spissen vi har som er i noenlunde målform om dagen. Sanchez, siden vi vet hva han kan gjøre om han kommer i form, og vi trenger å få ham i form nå. Joel på høyre fordi Walcott er helt ute av det og Elneny sentralt fordi Ramsey ikke fungerer om dagen. Men han er viktig med tanke på de offensive løpene han tar så at han kommer inn på høyre eller istedet for Elneny ut i andreomgangen tror jeg kan fungere. Gabriel fortsatt sammen med Kos selv om han hadde en heller uheldig kamp mot Manure. Jeg tror det vil være viktig å få i gang Gab-Kos samarbeidet fremover.

 

Mange fornuftige betraktninger her. Men, dette laget er bedre :-)

 

Cech

Bellerin Mertesacker Gabriel Monreal

Welbeck Ramsey Elneny Sanchez

Giroud

 

Jeg skjønner godt at folk er misfornøyde med Ramsey, men han er en x-faktor som kommer på farlige løp. Han har ikke scoret mye, men kommer til målsjanser hver bidige kamp. Etter mitt syn er det Coq som har skuffet mest av de to sentrale, så jeg bytter han med Elneny. Giroud har ikke spilt dårlig, til tross for en periode med måltørke. Han kommer i likhet med Ramsey til målsjanser hver eneste kamp. Jeg håper og tror at det løsner litt for disse to herremennene. Det må det nesten hvis vi skal bli seriemestere eller bare havne foran Tottenham.

 

Welbeck har vært god etter skadeavbrekket, så han kommer før Campbell til denne kampen. Walcott var sjokkerende dårlig og man må tilbake til Stepanovs i kampen borte mot Manchester United da vi tapte 6-1 for å finne en Arsenalspiller som hadde en verre kamp. Utskjelte Gus Caesar hadde et bunnivå som lå skyhøyt over det Walcott dessverre viste denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Kanskje jeg bytter ut Gabriel til fordel for Koscielny, men ingen av disse to har en veldig høy stjerne hos meg for tiden.

 

 

 

Er veldig få i hele laget som har høy stjerne hos meg for tiden desverre. Özil og Bellerin har gjort greie figurer, men ellers har det vært tafatt over hele linjen.

Link to comment
Share on other sites

Bellerin var svak mot united han også med unormalt mange balltap og klønete involveringer.

Nei det er fristende å sette Sanchez og Ramsey ut av laget, og Walcott til U-21 kamp. Rett og slett som en reaksjon på elendige opptredner. Men det skjer jo ikke, og nevnte spillere er noe av det bedre vi har i troppen.

 

Ønsker meg noe slikt:

Cech

Bellerin - Per - Kos/Gabriel - Moreal/Gibbs

Elneny - Coq

Campbell - Özil - Sanchez

Welbeck

Link to comment
Share on other sites

.. mangla sjølvsagt Özil. Blir i frekkeste laget å spele med 10 mann.

 

Jeg antar at godeste Mr. Tapapa heller ikke vil spille med 10 mann på banen ;D . Det kan selvsagt være en annen spiller en Özil han har "glemt" :proud:

 

 

Cech

Bellerin Mertesacker Gabriel Monreal

Welbeck Ramsey Elneny Sanchez

Giroud

 

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at flere bør droppes til dette oppgjøret. Kanskje er ikke alternativene isolert sett bedre, men se på United. Se hva sultne, unge spillere har gjort for dem de siste kampene. Videre må det, tittelkamp eller ikke, være klart at middelmådig innsats ikke aksepteres.

Link to comment
Share on other sites

Spiser Fish & Chips, tar en øl og sitter med et skikkelig sug i magen. Skal være med på å lage knallstemning på Emirates idag når vi knuser svanene.

 

Håper på denne elleveren

Cech

Bellerin-Kosc-Gabriel-Monreal

Coq-Ramsey

Campbell-Ozil-Iwobi

Welbz

Link to comment
Share on other sites

CckGTbbW4AAN84D.jpg

 

Jeg savner Welbeck fra start, men Wenger gjør kanskje rett i å spare han med tanke på kampen mot tottene på lørdag.

 

Kos er ute pga et ett lite problem med leggen (calf problem)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...