Jump to content

2015.02.07 Tottenham Hotspur


Polljen

Recommended Posts

Tottenham Hotspur tottenhamhotspur.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Lørdag, 7. februar 2015, kl. 13:45, White Hart Line


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




For svært mange av oss så er de to oppgjørene mot vår "erkefiende" de to viktigste enkeltkampene i løpet av sesongen. Det er "stort" å møte de beste europeiske lagene, men det er ikke noe som skaper mer følelser enn når vi møter de litt lenger oppe i gata.



Når det gjelder skadelisten så er det få endringer siden Villa-kampen, men unntak av Welbeck som nå er klar igjen. Sanchez er forsatt ute, men kan være klar til midtukekampen mot Leicester. Wilshere er ventet å være i full trening fra kommende uke, Ox er ennå ikke klar til å starte full trening. Gnabry skal spille U21-kampen mot Newcastle på mandag, da vil også vår nye polske midtbanemann Bielik få vise sine ferdigheter.



Når det gjelder hvilket lag jeg tror vi vil stille mot tottene, så velger jeg å gå for de samme elleve som startet mot Villa. På backene så har vi gode alternativer, så det er mulig at Wenger velger å la noen hvile der


Det er nok enkelte som er uenig i at jeg også denne gang velger å ta med Ramsey, men jeg mener at han er bedre defensivt enn alternativene Rosicky og Cazorla, så det reelle alternativet til Ramsey er Flamini slik jeg ser det så derfor er valget av Waliseren ganske enkelt.



Ospina


Bellerin - Per - Kos - Monreal


Ramsey - Coquelin


Walcott - Cazorla - Özil


Giroud


Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Skuffende lite aktivitet her rett før en utrolig viktig derbykamp mot spurvene...

 

Jeg håper vi får følgende lag:

Ospina

Bellerin - Per - Kos - Gibbs

Coq

Walcott - Özil - Cazorla - Welbeck

Giroud

Neppe særlig realistisk med ett så offensivt lag, men hadde vært artig å KNUST tottene som egentlig bare har Eriksen og Harry som trusler.

Liker egentlig ikke 4-1-4-1 formasjonen heller, men kunne fungert her

 

Mer realistisk lag:

Ospina

Bellerin - Per - Kos - Gibbs

Coq - Ramsey

Walcott - Cazorla - Özil

Giroud

 

Desverre har vi ikke alternativ til Ramsey nå, vi bytter han ikke ut mot Flamini heller. Rosicky kan jo fungere, men er best kreativ og evt erstatte Walcott sin posisjon. Ramsey har vært urdårlig lenge nå, men snart må han vel ha nok minutter i benene til å prestere bedre.

 

Tror ikke på mer enn uavgjort, men samtidig håper en selvsagt på seier.

0-0

eller

0-2

Link to comment
Share on other sites

Sanchez er visstnok muligens klar for kamp, men tipper han startar på benken. Er vel ingen grunn til å bytte på laget som knuste Villa.

Leverer vi som vi gjorde borte mot Man City skal vi vinne greit, tipper ein fin-fin 1-0 seier

Det er korrekt at det ryktes at Sanchez ønker å gå i mot de medisinske rådene for å få spille dette oppgjøret.

Jeg håper at Wenger ikke faller for denne fristelsen, hvis det er i mot rådene til våre medisinske ansvarlige, siden Arsenal nå går inn i noen særdeles hektiske uker med to kamper i uka frem til og med 7. mars (hvis vi går videre i FA-cupen). Med de alternativene vi har når det gjelder offensive spillere så er det rett og slett idioti å ta sjanser med å spille en så viktig brikke i laget før han er 100% klar (rent medisinsk)

Link to comment
Share on other sites

Ospina gjort et par merkelige valg nå, og Tottene virker å nærme seg. Vi gjør mye merkelig med ballen i laget...

 

Særlig den avgjørelsen om å komme ut av buret og bokse Kane i ryggen/bakhodet var urovekkende dårlig av Ospina. Minna om godeste Flappy i glansdagene.

Link to comment
Share on other sites

Elendig første omgang. Coq er god ellers hodeløst forsvarsspill og taper nesten samtlige andreballer....

 

Vi leder borte mot Tottenham. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er ikke det en elendig førsteomgang. Vi har ikke spilt særdeles bra, men vi har scoret og ikke sluppet inn mål. Det er ikke hva jeg kaller elendig.

Link to comment
Share on other sites

 

Særlig den avgjørelsen om å komme ut av buret og bokse Kane i ryggen/bakhodet var urovekkende dårlig av Ospina. Minna om godeste Flappy i glansdagene.

Syns det var en underholdende avgjørelse jeg. Viktig å vise hvem som er sjefen :)

 

Jeg merker for øvrig at nervene mine ikke er vant med vår nye taktiske tilnærming. Jeg syns vi taper for mange dueller og gjør mye rart med ballen. Tottene har vært farlig frempå ved flere anledninger. Mot City hindret vi nesten alt av målsjanser. Det samme kan vi ikke si i dag. Men for all del, vi leder på WHL. Nydelig avslutning av Özil.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...