Jump to content

2015.02.07 Tottenham Hotspur


Polljen

Recommended Posts

Jeg er ikke uenig i at mye kunne vært bedre, men jeg er likevel ikke like negativ som det kan virke som noen andre er. At vi trenger skjerping bakover er jeg enig i og kanskje bør Gibbs inn tidlig, rett og slett siden Monreal vil være noe utsatt med sitt gule kort.

 

Tottenham kommer til å forsette presset, så jeg ser gjerne at vi får Walcott inn tidlig i andre omgang med fart som kan skape flere kontringer.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

 

Vi leder borte mot Tottenham. Uansett hvordan man vrir og vender på det så er ikke det en elendig førsteomgang. Vi har ikke spilt særdeles bra, men vi har scoret og ikke sluppet inn mål. Det er ikke hva jeg kaller elendig.

Enig I din vurdering her Stefan B. Dette er ikke elendig. Noe kan bli bedre, men her må vi tillate oss å ta resultatet i betraktning. Monreal har forrige vært eminent.

Link to comment
Share on other sites

Slettes ikke bra, men vi leder. Jeg mener bestemt at Rosicky gjør en bedre jobb enn Ramsey, og også Walcott vil gjøre en bedre jobb enn Welbeck. Når det gjelder Ospina, kommer nok de rare avgjørelsene av at forsvarsspillerne har vært forferdelige. Uroen brer seg. Det ordner seg til andre omgang. Ospina er og blir en klassekeeper.

Høyresida fungerer dårlig. Spesielt defensivt. Men Welbeck lykkes vel strengt tatt kun med en ting i første omgang, og det er forspillet før målet. Ellers bidrar han overhodet ikke med annet enn balltap. Hver eneste gang han involveres. Han bør nok ha noen kamper på å finne formen, og derfor mener jeg at han bør byttes nå.

Link to comment
Share on other sites

Hva i helvette er det Ramsey tenker på? Spurs har en farlig spiller, og han lar han fan meg gå alene! Forkastelig. Men oppsummerer Ramsey sin innsats siden han kom tilbake fra skade. Han burde så absolutt ikke spilt så mye enda, og så ukonsentrert som han er nå, bør fasn meg noen riva han av banen i en helvettes fart!

Link to comment
Share on other sites

Tottenham har tilnærmest hatt en perfekt "gameplan" mot oss i dag dog. Selv om vårt tidlige mål lagde litt ubalanse så har de bare fortsatt å spille og spille. Wenger må virkelig dra en kanin opp av hatten her nå hvis vi skal få med oss poeng, men jeg har virkelig ikke troa akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Sett over hele kampen så er det fortjent at vi taper. Vi skaper tilnærmest ingenting mens Tottenham skaper mange store sjanser i løpet av kampen.

 

Dog er det ekstremt surt å lede 1-0 til pause for deretter å tape 2-1 med det mannskapet vi har. Syntes Wenger var altfor defensiv i dag. Var tydelig at han prøvde nogenlunde den samme taktikken som han gjorde mot City, men i motsetning mot City hvor laget evnet å beholde ballen og være en trussel de gangene vi kom fremover offensivt samtidig som vi ikke tillot City å skape mer enn et par sjanser så var vi tannløse fremover i dag og slapp til Tottenham gang på gang.

 

Vil bare påpeke at jeg syntes Giroud var svak på topp i dag. Han har dog vært veldig god siden han kom tilbake fra skade, men i dag så var han veldig sjeldent på samme bølgelengde med lagkameratene sine. Fikk dog ikke allverdens å jobbe med selvfølgelig, men de gangene han gjorde det så klønet han det til.

Link to comment
Share on other sites

Er dette sesongen vi havner utenfor topp 4? Tottene, Southampton og Manure er foran oss nå. Det er få poeng, men de er foran og alle virker å være bedre enn oss. I tillegg er Pool på vei tilbake i kampen etter at Sturridge er tilbake fra skade. Det er fortsatt mange kamper igjen, så alt kan skje, men konkurransen er så enormt mye større i år enn tidligere... Jeg er redd.

Link to comment
Share on other sites

Sett over hele kampen så er det fortjent at vi taper. Vi skaper tilnærmest ingenting mens Tottenham skaper mange store sjanser i løpet av kampen.

 

Dog er det ekstremt surt å lede 1-0 til pause for deretter å tape 2-1 med det mannskapet vi har. Syntes Wenger var altfor defensiv i dag. Var tydelig at han prøvde nogenlunde den samme taktikken som han gjorde mot City, men i motsetning mot City hvor laget evnet å beholde ballen og være en trussel de gangene vi kom fremover offensivt samtidig som vi ikke tillot City å skape mer enn et par sjanser så var vi tannløse fremover i dag og slapp til Tottenham gang på gang.

 

Vil bare påpeke at jeg syntes Giroud var svak på topp i dag. Han har dog vært veldig god siden han kom tilbake fra skade, men i dag så var han veldig sjeldent på samme bølgelengde med lagkameratene sine. Fikk dog ikke allverdens å jobbe med selvfølgelig, men de gangene han gjorde det så klønet han det til.

Jeg synes du oppsummerer det ganske godt, og pr dato så har Tottenham en fungerende spiss mens vi har to alternativer som kanskje fungerer mot svake lag men som viser behovet for en ny "klassespiss" i sommervinduet. I dag var Tottenham best og selv om det smerter å si det så fortjente de poengene.

 

Det eneste positive jeg har å si for Arsenal sin del er at vi (til tross for to baklengsmål) har funnet vår nye førstemålvakt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...