Jump to content

2015.02.07 Tottenham Hotspur


Polljen

Recommended Posts

Hva gameplan var her vites ikke, men når tott får komme til så mange avsluttninger og har så stort press må man gjøre en endring i pausen. Bortsett fra heldig mål i 1omg er det en svak svak forestilling. Vi fortsetter å tape disse tidlige lørdagskampene, tilfeldig? tvilsomt...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 69
  • Created
  • Last Reply

Er dette sesongen vi havner utenfor topp 4? Tottene, Southampton og Manure er foran oss nå. Det er få poeng, men de er foran og alle virker å være bedre enn oss. I tillegg er Pool på vei tilbake i kampen etter at Sturridge er tilbake fra skade. Det er fortsatt mange kamper igjen, så alt kan skje, men konkurransen er så enormt mye større i år enn tidligere... Jeg er redd.

Det er stor grunn for å frykte at vi havner utenfor cl-plass denne sesongen, men jeg frykten min er ikke SÅ stor ennå. Det kommer til å bli avgitt poeng også av våre konkurrenter i tiden som kommer, så spenningen rundt 3. og 4. plass vil nok holde seg lenge.

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt skuffet over resultatet. Dette var kampen der vi måtte unngå tap, og den holdingen syns jeg var tydelig på banen. Målet kom muligens for tidlig. Jeg er enig i Wengers taktikk i dag. Tottenham er på mange måter likt oss, dårlig forsvar og glad i ballinnehav. I så måte var det lurt å bruke samme taktikk som mot City. Det at spillerne ikke virket tent, tapte dueller og ikke tok vare på kontringsmulighetene er ikke Wengers feil. Cazorla var ikke med i dag, og han tapte alt av dueller mot Mason og Bentaleb. Helt enig i det byttet. En hissig Welbeck med gult kort og få bidrag ut for Walcott, helt enig. Dette tapet er det spillerne som må ta ansvar for. Tottenham ville mer og jobbet mer. Det er utenfor Wengers rekkevidde.

Link to comment
Share on other sites

Hva gameplan var her vites ikke, men når tott får komme til så mange avsluttninger og har så stort press må man gjøre en endring i pausen. Bortsett fra heldig mål i 1omg er det en svak svak forestilling. Vi fortsetter å tape disse tidlige lørdagskampene, tilfeldig? tvilsomt...

 

Jeg syns det var ganske tydelig hva taktikken var, men spillerne var ikke med på notene i dag. Vi har dårlig statistikk kl 13.45, men hva skyldes det? Jeg ser ikke helt poenget med å lage skrekk og gru med slik statistikk uten å påpeke hva det kan skyldes. Jeg vet sannelig ikke.

Link to comment
Share on other sites

I dag visste tydeligvis ikke Wenger ikke så mye. Totalt sett en dårlig kamp som vi Spudz dessverre vinner fullt fortjent.

 

Nå blir det virkelig knallhardt i toppen. Vi får håper at det blir noen overraskelser i resultatene som kommer. Kan bli langt tøffere enn hva vi ønsker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kritisert Wenger mye denne sesongen, og jeg mener ikke at han er feilfri i dag, men akkurat i dag så er jeg nok tilbøyelig å være enig med Verminator5 og ikke legge all skyld på Wenger.

 

Sett utfra de spillerne han i dag hadde tilgjengelige så var det enkelte posisjoner der han kunne valgt andre spillere til å starte, men jeg er ikke overbevist om at det ville gjort det noe bedre. De mest åpenbare alternativene til å starte kampen var Gibbs for Monreal (men Monreal gjorde etter min mening en god innsats). Flamini eller Rosicky hadde vært alternativer til Ramsey (jeg tviler på at noen av de hadde vært bedre defensivt, Rosicky ville kanskje vært bedre offensivt). Walcott var alternativet til Welbeck, og kanskje (men bare kanskje) hadde han vært et bedre valg.

 

Hvis det skal fordeles skyld så gir jeg den til hele "kollektivet" både på banen og på benken, men vi møtte rett og slett et godt lag i dag.

Link to comment
Share on other sites

Langt nede når vi taper for tott, men det er iallefall som alltid med Arsenal iår også: vi kjemper med nebb og klør for en 4plass i PL. Det er for dårlig for klubben spør du meg, det underpresteres over hele sesonger år etter år.

Her er jeg fullstendig enig. Det må bli slutt på at ambisjonene er å klare 4. plass og CL-kvalifisering, og at underprestasjonene ikke er noe nytt denne sesongen er jeg også helt enig i.

Link to comment
Share on other sites

Den her svei. Orker ikke åpne nettavisene og bli påminnet nederlaget. Hater følelsen.

 

Kanskje vi ikke greier fjerdeplass. Kanskje er det ikke så farlig heller. Det er jo hele tiden slik at klubber i de store ligaens havner utenfor, men kommer tilbake året etter.

 

Fortjent tap. Så får vi prøve å dra nytte av lærepengen, og finne ut hvorfor vi så lett blir overkjørt kl 12:45, selv i derbyet alle bør være tent til.

Link to comment
Share on other sites

At vi tapte en fotballkamp er surt nok i seg selv, men det som smerter mest er innsatsen vi legger ned, eller rettere sagt mangelen på innsats.

Dette er jo den\de eneste kampen(e) vi ikke skal tape. Uansett hvordan det går i ligaspillet, dette er kampene vi skal blø og dø for drakta når det gjelder innsats og guts!!!!! Skuffende at ikke Wenger klare å motivere til kamp, spesielt når kampen i seg selv burde være motivasjon nok.

Link to comment
Share on other sites

Den her svei. Orker ikke åpne nettavisene og bli påminnet nederlaget. Hater følelsen.

Du er ikke alene, og siden jeg har et inntrykk av (om det er rett er en annen sak) at det finnes vel mange i (norske) sportsredaksjonene som koser seg ekstra mye når Arsenal går på trynet så har jeg roet ned på de sidene.

 

Kanskje vi ikke greier fjerdeplass. Kanskje er det ikke så farlig heller. Det er jo hele tiden slik at klubber i de store ligaens havner utenfor, men kommer tilbake året etter.

Selvsagt så ønsker jeg at laget havner høyest mulig på tabellen, men kanskje klubben trenger å havne utenfor de fire for at de som styrer klubben skal forstå "alvoret". Det har altfor lenge vært OK for eier og styre at vi klarer den berømte fjerdeplassen. Det er for såvidt greit å havne på fjerdeplass hvis det er det beste vi kan klare ut fra klubbens økonomiske og "Menneskelige" ressurser, men etter min mening så har vi de siste sesongene både har hatt spillermateriell (med unntak på enkelte posisjoner) og økonomi (til å korrigere de manglene) for å gjøre det bedre enn å kapre fjerdeplassen (med et nødskrik).

 

Hvis vi havner utenfor topp fire i år så håper jeg at vi "unngår" 5. plassen. EL er etter min mening en "bortkastet" turnering for oss (Selvsagt hvis vinner vi FA-cupen så må vi dit likevel da O_O )

 

Fortjent tap. Så får vi prøve å dra nytte av lærepengen, og finne ut hvorfor vi så lett blir overkjørt kl 12:45, selv i derbyet alle bør være tent til.

Jeg ser at enkelte ute på webben mener at vi er "Jinxet" når det gjelder start 12.45. Tull og tøys, sier jeg. I går tapte vi fordi vi møtte et bedre lag!

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til så mange 1245 tap er jo at det somregel er storkamper. Disse pleier vi tape med glans, city kampen ett unntak (forøvrig ikke en 1245 kamp). Men ser man litt i perspektiv, var hull iferd med å gjøre det samme igår, så city var kanskje ikke så god målestokk likevel?

 

Det blir litt søkt å si at tidspunktet i seg selv er en forbannelse, som sagt tror jeg at kampene som spilles da har større betydning!

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til så mange 1245 tap er jo at det somregel er storkamper. Disse pleier vi tape med glans, city kampen ett unntak (forøvrig ikke en 1245 kamp). Men ser man litt i perspektiv, var hull iferd med å gjøre det samme igår, så city var kanskje ikke så god målestokk likevel?

 

Det blir litt søkt å si at tidspunktet i seg selv er en forbannelse, som sagt tror jeg at kampene som spilles da har større betydning!

Der har du ett godt poeng Marius-. Det hadde jeg ikke tenkt på. Da er det kanskje motstander og ikke klokkeslett som er "forbannelsen".

Link to comment
Share on other sites

I dag er det virkelig ikke noe festlig å bo med en spurv. Mindreverdighetskompleksene har blitt forvandlet til ett forkastelig hovmod og det er ikke lenger noen tvil om at Tottenham er nr 1 i Nord, at Eriksen er langt bedre enn Özil og at vi er ett "one-man team". Det er hangover søndag!

Vi hadde en dårlig dag på jobben, men jeg syns ikke Tottenham var så forferdelig gode heller. Tottenham viste en imponerende arbeidsmoral, og vant majoriteten av duellene. Det skal de ha all honnør for. Jeg har derimot tilgode å bli imponert av deres angrepsspill. Til tross for mye ballinnehav, spillte de ikke fornuftig. Bellerin var ofte feilplassert, og Rose hadde en hel langside for seg selv. Dette utnyttet de altfor sjeldent. Monreal hadde gult kort, men ble ikke utfordret all verdens. Spurs brukte masse touch, og forsøkte å tråkle seg igjennom midten, der Per, Kos, og Coq i lange perioder hadde relativt god kontroll. Lamela og Eriksen vandret konsekvent innover i overfylte rom. De fikk muligheter, så absolutt, men dette var mange langskudd som Ospina stort sett hadde kontroll på. Målene kom etter en corner der vi glipper i markering og ett innlegg der Kane rager høyest. At Spurs ikke utnyttet kantene mer aktivt er for meg ett mysterium. Men igjen, all honnør til lillebror. De vant fortjent. Coq ble mer usynlig utover i kampen, og Monreal ble naturlig nok mer forsiktig etter sitt gule kort. De var våre beste menn i første omgang. Özil ble rett og slett utkjempet av kampen og Welbeck trakk inn sentralt med Giroud. Dermed var vårt vingspill eliminert, noe som har vært essensielt i vårt kontringsspill i 2015.

Om United vinner sin hengekamp er det fire poeng opp til tredjeplassen. Tottenham skal spille mot Liverpool og West Ham i sine to neste ligakamper og har i tillegg en EL kamp mot Fiorentina i mellomtiden. Kampen om fjerdeplassen blir ett hinsides rotterace, men jeg tror vi klarer det.

Link to comment
Share on other sites

Özil ble rett og slett utkjempet av kampen og Welbeck trakk inn sentralt med Giroud. Dermed var vårt vingspill eliminert, noe som har vært essensielt i vårt kontringsspill i 2015.

 

 

Du trekker frem et godt poeng når du nevner mangelen på vingspill, men det er dessverre ikke noe som er spesielt for 2015, I flere sesonger nå så har vi, med unntak av noen enkeltkamper, sett et Arsenal lag der vingspillet i stor grad er "eliminert". De som burde dekke vingrollen har i alt for stor grad trukket inn sentralt og mye av vingspillet har blitt overlatt til backene. Vi har i samme periode "slitt" med en ikke optimal defensiv midtbane og vi har dermed til tider vært "underbefolket" bak når motstander kommer hurtig fremover etter at vi har tapt ballen og backene dermed er på etterskudd i sin defensive rolle.

 

Walcott har på mange måter vært "alibiet" vårt på vingplass, men han trekker også i stor grad inn sentralt når Arsenal går i angrep. Jeg har faktisk store problemer med å huske når Arsenal sist brukte "ekte vingspillere" i sin normale taktikk. Går det helt tilbake til "Pires-æraen"? Husken mitt er dessverre litt for (mye for) dårlig når det gjelder dette.

 

I de få kampene der vi bruker bredden skikkelig og får fart på angrepene så er Arsenal farlige, men av en eller annen grunn så virker det på meg som at Wenger ikke prioriterer det å bruke bredde i angrepsspillet i en større grad.

Link to comment
Share on other sites

Må innrømme at jeg ikke er nevneverdig bekymret med tanke på CL-plass i årets sesong. Når det kommer til gårsdagens kamp så taper vi 2-1 der det er bred enighet om at Arsenal leverte en av sine dårligste kamper denne sesongen, samtidig som Spursfansen snakker om sesongbeste for deres del. Og dette er mot en direkte konkurrent om 3./4. plass.

 

Syns Arsenal har utvilsomt best potensiale av de 4/5 lagene som kjemper om CL-plass, og jeg syns vi er de som har levert best spillmessig i det siste. Samtidig har vi et meget overkommelig program igjen med mange hjemmekamper!

Link to comment
Share on other sites

Det hjelper også mye på humøret for helja at Manure er heldige som får med seg ett poeng fra London.. Synd det var klareringa til Jenko som endte opp med å bli assist til utligninga.

Jeg må innrømme at jeg de siste sesongene har vært såpass metta av tv-fotball så jeg ser svært lite annet enn Arsenal-kamper og litt norsk fotball, og det betyr at jeg ikke har fulgt med på Jenkinson i West Ham.

 

Jeg antar at de fleste av dere er mer oppgående om det som rører seg i andre PL-klubber, så jeg lurer rett og slett på: Har Jenkinson utviklet seg i West Ham? Hvis han fremdeles er på det nivået han var sist sesong så ser jeg ikke noe behov for å hente han tilbake til sommeren, ett salg er da mer aktuelt slik jeg ser det.

Selv om Bellerin så absolutt har sine problemer, så synes jeg at han totalt sett pr. dato er bedre enn det Jenkinson var da han dro østover i London.

 

Som sagt så er jeg ikke kompetent til å vurdere de opp mot hverandre pr. dags dato, så noen vurderinger fra andre her på forumet hadde vært ønskelig ;D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser langt i fra på alt, men ser som regel en kamp eller to ekstra i helgen. Da ofte et lag som en i vennegjengen heier på eller storkamper. innimellom dukker da feks West Ham opp på banen. Av det jeg har sett virker det som om han er blitt bedre defensivt og er flinkere til å ta bedre valg fremover i banen. Innleggene hans er veldig bra. I tillegg er han ganske stor og sterk og har en enorm løpskapasitet. selvfølgelig er det en del å jobbe med, men er ytterst få 23-åringer som er ferdig utvikla som fotballspillere. .

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson har etter deg jeg har sett denne sesongen utviklet seg sammenlignet med det nivået han var på før utlånet. Men jeg mener Bellerin har et større potensiale, samt at vi har en av de beste høyrebackene i ligaen i Debuchy. Så det store spørsmålet er jo om det i det hele tatt er plass til Jenkinson i stallen?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...