Jump to content

2015.01.18 Manchester City


Polljen

Recommended Posts



Manchester City manchestercity.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal


Søndag 18. januar 2015, kl. 17:00, Etihad Stadium


Premier League


Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium/Sumo




Arsenal er soleklare "underdogs" i denne kampen, men i EPL så kan det meste skje så det er absolutt lov til å ha troen på at undere kan skje :D



Gibbs er den eneste som er friskmeldt den siste uken og er da aktuell sammen med de som ble klar til Stoke-kampen (Ramsey, Flamini og Özil).


Ospina starter nok garantert i mål, i midtforsvaret forventer jeg vårt radarpar men jeg er usikker på hvem som bekler både høgre og venstre back.


Siden vi møter et på papiret bedre lag, så har jeg en følelse av at Wenger tenker defensivt på midten og tar med både Coq og Flamini. Giroud er mest sannsynlig på topp og Sanchez er selvsagt med fra start, men ellers så er jeg usikker på om noen av de nylig friskmeldte starter kampen.



Sesongens (så langt) mest usikre tips fra meg (om hva Wenger velger) når det gjelder startoppstilling er som følgende:



Ospina


Chambers - Per - Kos - Gibbs


Flamini - Coquelin


Sanchez - Cazorla - OX


Giroud





EDIT! Ved en "uheldig" feiltakelse ble Debuchy (som er skadd) satt opp i min originale lagoppstilling.



Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Som alltid når vi møter topplag har jeg null tro, det viser seg somregel stemme også. Men en gang klarer man vel å vinne en viktig toppkamp også..

 

Tipper polakken er tilbake i mål dessverre. Ellers er Debuchy som trådstarter har med, skadd i 3mnd.

 

Resten av laget ser sannsynlig ut.

 

Tips blir 3-1

Link to comment
Share on other sites

Ellers er Debuchy som trådstarter har med, skadd i 3mnd.

 

Slik er det med "kopier og lim", feil sniker seg inn. Jeg mente selvsagt at jeg tror Wenger velger Chambers, selv om Bellerin er et reelt alternativ. (feilen er rettet opp)

Link to comment
Share on other sites

Haha håper jeg er en spøk. Gutten var ikke god nok for legia heller. Ville ikke vært overraskende for Arsenal da

 

“Yes, he will go into the first-team squad,” Wenger said. “He’s a defensive midfielder, 6ft 2in [tall], he has a good energy level and technical level. It’s a gamble but, on what we saw, it’s worth to take the gamble. It’s an awful lot of money for a player if he doesn’t succeed. If he does succeed, then it’s cheap.”

Link to comment
Share on other sites

Det er rimelig sykt, da har man altså gått for en 17 åring som ikke er god nok for Legia, som skal rett inn i troppen til Arsenal.. Det er slik klubber med latterlig dårlig råd er nødt til å gjøre.

 

Hvorfor ikke handle inn rutine hvis man først er så jævelig ute å sykler? Da hadde det vært bedre med Källström på lån igjen :P

Bielik _KAN_ bli god selvsagt, men at han plutselig skal prestere godt på Arsenal når han ikke anses som god nok på Legia er smått utrolig.

 

Men igjen, det er mye med denne klubben og overganger som er uforstålig.

Link to comment
Share on other sites

Altså: Wenger sier han vil gå inn i førstelagstroppen. Det betyr ikke at han plutselig skal starte kamper eller sitte på benken, men det betyr at han vil trene med førstelaget og at Wenger vil følge utviklingen hans nøye. Vi har flere spillere som er i førstelagstroppen som knapt nok får noe spilletid (Akpom, Hayden, Zelalem og Bellerin tidligere i sesongen bla.)

 

Vi får neppe se Bielik mot City for å si det slik, men han vil nok få noen innhopp etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstod at han ikke blir fast på førstelaget. Men jeg mener det er ett seriøst problem når en 17åring som aldri har prestert på lignende nivå plutselig skal bli en man _KAN_ bli avhengige av.

 

For å si det slik: Coq er vel 1 gult unna suspensjon og Flamini orker ikke spille alt. Arteta er ute så å si resten av sesongen. Sjansene for at vi må bruke han er overhengende, kanskje allerede kampen etter City.

Link to comment
Share on other sites

Uten Toure håper jeg Wenger for en gangs skyld klarer å kjøre litt kynisk fra start. Sette Kos til å øremerke Aguero og gå til litt hardt på Silva. Resten av City har jo prestert langt under par så hvis vi en gang skal vinne en toppkamp burde dette være en å håpe på.

Link to comment
Share on other sites

Har liten tro på at fraværet av Toure og Bony vil være nok til å gi oss poeng. Forventer dessverre nok et tap i en denne toppkampen. Skulle det bli poeng vil det være en stor overraskelse.

 

Vi må nok en gang sette vår lit til Sanchez. Hvem ellers skal score målene?

 

Ellers ser det ut til at alle lagene rundt oss har god poengfangst om dagen. Liker det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Grusom runde. Forventer ikke poeng, men på den annen side: når skal vi ta poeng borte mot topplagene om ikke i morgen? Sanchez er med, Cazorla har vært bra, Kos er tilbake, Walcott, Özil etc er på gang. Nok kvalitet til at jeg hvertfall forventer at vi stiller opp fra første minutt og bidrar til moroa.

Link to comment
Share on other sites

Grusom runde. Forventer ikke poeng, men på den annen side: når skal vi ta poeng borte mot topplagene om ikke i morgen? Sanchez er med, Cazorla har vært bra, Kos er tilbake, Walcott, Özil etc er på gang. Nok kvalitet til at jeg hvertfall forventer at vi stiller opp fra første minutt og bidrar til moroa.

Dette har vi trodd på før og blitt nedsablet ila 10min. Nå er det pellegrini og ikke Mourinho vi møter. Hadde det vært sistnevnte ville det være fristende å doblet sine kroner på en H. Jeg tror vi med MAX flyt får en U. Ser ingen tegn på at vi skulle begynne å vinne toppkampene denne sesongen heller.

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke litt kjedelig å være så pessimistisk? Jeg tror og håper at vi slår City. Jeg syns ikke City har imponert så voldsomt de heller og de har ikke vært så skaderammet som oss. Vi tar dem i morgen og etterpå kan de mest optimistiske av oss faktisk drømme om seriegull i mai!

Link to comment
Share on other sites

Er det ikke litt kjedelig å være så pessimistisk? Jeg tror og håper at vi slår City. Jeg syns ikke City har imponert så voldsomt de heller og de har ikke vært så skaderammet som oss. Vi tar dem i morgen og etterpå kan de mest optimistiske av oss faktisk drømme om seriegull i mai!

Er det kjedelig å være pessimist`? Ja så absolutt! Men det er tross alt en historie bak denne pessimismen som vi alle kan alt om. Jeg har i det siste vært en av de store pessimistene, man av en merkelig grunn så er jeg bare "forsiktig pessimist" i morgen.

Forventer jeg seier? Nei på ingen måte! Men mot alle odds så tror jeg at vi kan bli positivt overrasket. Jeg gir totalt F** i om vi tar null, ett eller tre poeng, men jeg har en merkelig magefølelse på at laget kan overraske spillemessig mot City i morgen. Viser laget positive tendenser på banen så er jeg fornøyd, gir det utslag i poeng så blir jeg (nesten) :nuke: :teehee:

Link to comment
Share on other sites

At du gir totalt F i 0p tror jeg ikke på. Men forventer du det er vi like. Jeg gir ikke F i 0p, det gir meg ennå mer tro på at Wenger må ut. 3p derimot vil lamslå meg

Det er et snev av sannhet i min påstand, men du har rett i at jeg ikke er likegyldig til poengfangsten.

 

Jeg har i andre diskusjoner her på forumet som har handlet om hvilke målsetninger vi bør ha for Arsenal hatt en litt "sær" innfallsvinkel til hva som for meg er viktigst. Der noen forlanger pokaler og andre er fornøyd med fjerdeplasser så mener jeg oppriktig at plasseringer og pokaler ikke er det viktigste når jeg vurderer "mitt Arsenal" (derav F'en). For meg er det viktige at jeg er "stolt" av det som laget leverer både på banen, på sidelinjen og i styrerommet.

Hvis laget/klubben klarer å levere ut fra de forutsetningene den har så er jeg fornøyd. Hvis laget og lagledelsen yter sitt beste i en kamp så er jeg fornøyd selv om det blir null poeng. Hvis vi vinner på tross av dårlig spill så er jeg selvsagt glad for poengene, men jeg er likevel ikke fornøyd med laget.

Så langt i sesongen er jeg på ingen måte fornøyd med innsatsen til hverken styre, manager eller det som har blitt levert på banen.

 

Selvsagt vil jeg ha poeng mot City, men jeg overlever null poeng hvis det jeg ser på banen spillemessig er ett klart skritt fremover.

 

PS!! når det gjelder behovet for et skifte i managerstolen så har vi nok i prinsippet vært enig lenge.

Link to comment
Share on other sites

Fin sjanse til Giroud. Etter en litt veik start hvor City fikk trille mye ball uhindret er vi nå litt mer aggressive og kommer her på en overgang hvor Giroud header rett utenfor. Fortsett slik!

 

 

Edit; Fine kombinasjoner av Monreal og Giroud! Straffespark og 1-0!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...