Jump to content

2015.01.18 Manchester City


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Santi, Coquelin og Kosc de beste i dag.

 

Enig. Og i den rekkefølgen syntes jeg.

 

Coquelin har vært ekstremt god i dag. Ikke et eneste "tullete" øyeblikk. Hadde vi stilt med Flamini fra start så vet man at man hadde fått en idiotisk avgjørelse eller ti.

Link to comment
Share on other sites

Så stolt, så helvetes stolt, over både spillerne og Wenger.

 

Wenger gjør et gode valg når det gjelder de som starer og med sine innbytter, han viser noe som vi alle vet at han kan men som han av en eller annen grunn ikke har villet vise. Håpet er at dette er noe som forsetter, i så fall kan jeg love at min kritikk skal roes betraktelig ned.

 

Seieren er en skikkelig lagseier, der ALLE spiller med hjertet utenpå drakta og viser en lagmoral og en innsats som det er lenge siden jeg har sett fra et Arsenallag.

 

Som sagt så "Fucking proud"!

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det Stefan, den rekkefølgen der. Satt dem i den rekkefølgen av den enkle grunn at jeg mener det er slik det var:p

 

Syntes også at Bellerin og Monreal var veldig gode i dag. Mertesacker var også nærmere sitt "gamle seg" enn på lenge.

Bortsett fra Ramsey og Alexis syntes jeg samtlige var meget gode. Selv om også de to nevnte her hadde sine gode øyeblikk også selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Wow! Game plan, topp innsats og disiplin, litt kvalitet og litt flaks. Det er hva man trenger. En utrolig imponerende seier, selv om mye selvsagt kunne sett annerledes ut om Aguero eller Koscielny hadde et skonummer større på stillingen 0-1..

 

Først og fremst er jeg imponert over disiplinen i laget i dag. Vi lå kompakt og strukturert i forsvarsarbeidet nesten hele veien. Og Giroud, Cazorla, Sanchez og Oxlade (og Rosicky) jobber defensivt på en måte som jeg ikke er helt overbevist om at Walcott, Øzil og Podolski kunne gjort makan til. Plutselig hadde vi et lag som forsvarte seg - og som så ut til også å ha en klar plan for hvordan!

 

Cazorla med en mektig, mektig forestilling! Banens beste i mine øyne. Coq og Bellerin fortjener også stor heder. Og Giroud har nå puttet mot Everton, United, Liverpool og City i år. Meget bra!

 

Den beste Arsenal-dagen på en god stund!

Link to comment
Share on other sites

Første gang på 16 kamper at vi har slått ligamesterene de siste 3 årene i England. Vi hadde også før kampen i dag en statistikk på 0-1-6 mot City borte.

 

Så for å si det mildt: Dette har vi ventet lenge på! :P

Link to comment
Share on other sites


Francis Coquelin's game by numbers: 7 headers won (88%) 2 tackles won (100%) 6 interceptions 11 clearances 3 blocks.



Han hadde også en pasningsprosent på 87%.



Si hva man vil, men gutten har endelig begynt å vise det potensialet jeg har snakket om i årevis.


Link to comment
Share on other sites

Håper veldig på at Coquelin beholder plassen ut sesongen for å se hvor godt han takler det. Så langt har han vært veldig god, og i dag var han fantastisk. Han har fortsatt noen hodeløse øyeblikk, men potensialet hans vil jeg si er ganske stort. Vil dog fortsatt ha inn en klasseDM som kan sende Arteta og Flamini lenger bak i køen.

Link to comment
Share on other sites

 

Francis Coquelin's game by numbers: 7 headers won (88%) 2 tackles won (100%) 6 interceptions 11 clearances 3 blocks.

Han hadde også en pasningsprosent på 87%.

Si hva man vil, men gutten har endelig begynt å vise det potensialet jeg har snakket om i årevis.

 

Jeg har også snakket om gutten i åresvis, men tror ikke han er svaret, mtp. hvor lavt og svakt laget vårt er fysisk tror jeg vi må ha en med større presence for å hamle opp med for eksempel Chelsea.

Fikk greie forhold i dag når han kunne ligge bakpå og ta i mot håpløse forsøk fra et City som manglet kreativitet, men på den annen side markerte han ut Silva på en strålende måte mesteparten av kampen.

 

Cazorla BB

Monreal svært bra, elsker måten han bryter foran motstander på, bommer nesten aldri på det også.

Coquelin får min tredjeplass etter en bra kamp.

Link to comment
Share on other sites

Håper veldig på at Coquelin beholder plassen ut sesongen for å se hvor godt han takler det. Så langt har han vært veldig god, og i dag var han fantastisk. Han har fortsatt noen hodeløse øyeblikk, men potensialet hans vil jeg si er ganske stort. Vil dog fortsatt ha inn en klasseDM som kan sende Arteta og Flamini lenger bak i køen.

Coquelin sin kontrakt går ut til sommeren og det ryktes at Arsenal nå vil forlenge kontrakten. "Bakdelen" (hvis det uttrykket kan brukes) med hans storspill, etter at han kom tilbake, er at han nå blir mer attraktiv og han kan i teorien allerede nå skrive kontrakt med en ny klubb gjeldende fra kommende sommer.

 

Akkurat som deg så vil jeg fremdeles ha innen ny (klasse) DM i tillegg til Coquelin. Flamini er pr i dag rangert (fra min side) bak Coq og det er gode grunner til å tro at Coq også ør rangeres over Arteta når neste sesong sparkes i gang.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette liker vi. Wenger har lagt en plan i forhold til det laget som står på andre halvdel. La oss håpe at dette er begynnelsen på å gjøre grep ut i fra hvem motstanderen. De eneste negative tingene å ta tak i etter dagens kamp, er Oxlade sin manglende evner til å få fullført det han på mesterlig vis har startet. Så alt for ofte ender han opp med en fryktelig avlevering eller et dårlig skuddforsøk. Det neste var Ramseys prestasjon. Han hang ikke med i det hele tatt, og virket like overrasket hver gang han fikk ballen. Klarte derfor ikke å utnytte de gode posisjonene han flere ganger fikk ballen i. Gutten må være fryktelig treg. Tror jaggu Demichelis holder det tempoet :P

Men det viktige i dag, er planen. Og det at vi fikk se at det var en plan. Prestasjoner på høyt nivå. Caz, Monreal og Coq var fremragende. Og det ser ut til å være større trygghet blant forsvarerne med Ospina i mål.

Link to comment
Share on other sites

Ospina: 6 - rolig kveld, men ennå ingen grunn til at Szczesny skal inn i laget igjen. oooooooooooooSPINA !!!
Bellerin 7 - er som en klegg defensivt, om han ikke er det ennå kan han blir en fantastisk back.
Per: 7 - solid sammen med Koscielny.
Kos: 7 - solid sammen med Mertesacker
Monreal: 8 - Gibbs kommer ikke inn i laget igjen så sant ikke Monreal må inn som midtstopper igjen. Monreal er en av våre aller beste spillere denne sesongen.
Coq: 8 - viser oss alle hva vi har savnet i denne posisjonen. Gi han en kontrakt straks før noen andre gjør det, og skaff oss en til før neste sesong.
Ramsey: 6 - god defensivt, mer rotete offensivt.
Santi: 9 - dance like a butterfly and sting like a bee.
OX: 7 - jobber som en Alexis light, men mer mucle enn flair. Det var det vi trengte i dag.
Sanchez: - 7 jobber og løper som besatt, men i dag var det andre som ble jokerene.
Giroud: 7 - scorer, og det er det han måles på. Jobb utført.

Link to comment
Share on other sites

Dette var bare én seier. Og litt flaks/uflaks/Yaya Toure kunne gjort aftenen til en ganske annen. Kanskje burde man ikke trekke for mye ut av det hele. Likevel: Det var ett eller annet med denne seieren som tente optimismen i meg. For, som Gary Neville sier: Everything we've said Arsenal have lacked in the last four or five years, they showed today - and that's something they should be proud of.

 

Måten seieren kom på, utførelsen av det kollektive defensive arbeidet, det var knapt noe jeg trodde vi var i stand til. Ligagull er utenfor rekkevidde. Men om vi kan gjenta denne type prestasjoner, kan jo CL-våren bli interessant.

 

En god morgen!

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var bare en seier. Men det var den mest profesjonelle forestillingen av Arsenal på flere år. De kan hvis de vil! Blir spennende å se om de kan bygge videre på dette, eller om det var en engangsforeteelse. Som dere andre skriver, strålende kamp spesielt av Cazorla og Coquelin. Bellerin fortjener også cred. Og Ospina liker jeg, en skikkelig "no nonsense" spiller, som gjør en skikkelig proff jobb uten fjas og fakter.

Link to comment
Share on other sites

Dette var bare én seier. Og litt flaks/uflaks/Yaya Toure kunne gjort aftenen til en ganske annen. Kanskje burde man ikke trekke for mye ut av det hele. Likevel: Det var ett eller annet med denne seieren som tente optimismen i meg. For, som Gary Neville sier: Everything we've said Arsenal have lacked in the last four or five years, they showed today - and that's something they should be proud of.

 

Måten seieren kom på, utførelsen av det kollektive defensive arbeidet, det var knapt noe jeg trodde vi var i stand til. Ligagull er utenfor rekkevidde. Men om vi kan gjenta denne type prestasjoner, kan jo CL-våren bli interessant.

 

En god morgen!

 

 

Ja, det var bare en seier. Men det var den mest profesjonelle forestillingen av Arsenal på flere år. De kan hvis de vil! Blir spennende å se om de kan bygge videre på dette, eller om det var en engangsforeteelse. Som dere andre skriver, strålende kamp spesielt av Cazorla og Coquelin. Bellerin fortjener også cred. Og Ospina liker jeg, en skikkelig "no nonsense" spiller, som gjør en skikkelig proff jobb uten fjas og fakter.

Joda, det var bare en seier i en kamp der vi i store perioder hadde ett ganske stort press mot oss i banespillet, men det var en innsats og en vilje i laget som det er lenge siden jeg har sett. Selv om vi ikke hadde fått full pott i denne kampen så var det noe der som får optimismen litt frem i meg (og jeg har vært og er nok forsatt en skeptiker) når det gjelder å få frem potensialet i dette laget. Om dette bare er et blaff eller en kursendring fra laget får tiden vise.

 

Neste kamp er cup-kampen mot Brighton and Hove, og da bør flere av de som har spilt det meste i desember/januar få hvile og gi plass til de som nå trenger kamptrening etter sine skadeavbrekk. Deretter møter vi Villa og Tottene og får se om gårsdagen bare vare en forbigående opptur eller et reelt håp for at vi går lysere tider (på banen) i møte.

Link to comment
Share on other sites

Aston Villa har for andre gang denne sesongen gått 5 kamper på rad uten å score et eneste mål. De har scoret 1 eneste på de siste 7. De har dobbelt så mange poeng som antall scorede mål! Etter at vi har vist frem den beste forsvarskampen på aldri så lenge, blir det en perfekt test for Hornby-sitatet jeg har i min signatur.. Skal vi slippe inn 2-3 mål, da? Reprise fra fjorårssesongen? Nei, nå pakker jeg vekk pessimismen for en stund!

Link to comment
Share on other sites

ja, det ville vært typisk Arsenal å gå på en mine mot Villa etter kampen i går. Det har jeg opplevd alt for mange ganger i min tid som gooner. Men dette er vel mer slik Arsenal var tidligere; de slo de gode og surret seg bort mot de dårlige. Med Wenger har det jo stort sett vært motsatt, særlig de senere årene. Klarer ikke lenger å væe noen stor optimist, men Arsenal bør vel ha nok kvalitet til å slå Villa? time will show.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...