Jump to content

2014.12.06 Stoke City


Polljen

Recommended Posts

Stoke City stokecity.png?2012-13 v arsenal.png?2012-13 Arsenal



Lørdag 6. desember 2014, kl. 16:00, Britannia Stadium


Premier League.


Kampen vises IKKE direkte på TV2 Sport Premium/Sumo,




Arsenal får kanskje Szczesny tilbake til denne kampen, men jeg ser ingen grunn til at Martinez (i så fall) skal degraderes til benken i denne kampen.


Helsesituasjonen til våre venstrebacker er jeg usikker på, men siden begge var i troppen på onsdag og siden det ikke har kommet noen negative signaler etter Southampton-kampen så antar jeg at begge er klare. Hvis de begge er like "friske" så kan det våre en ide å la de alternere på backen i tiden som kommer, så derfor velger jeg Gibbs i startelleveren.


Ramsey får mye pepper for tiden og Rosicky har blitt trukket frem som et alternativ, jeg er dog usikker på om vi har noen bedre alternativer enn Ramsey når det gjelder den defensive jobbingen så jeg velger derfor å ikke bytte ut Ramsey.


Framover er jeg mer usikker, Sanchez er et automatisk førstevalg man han spiller mye og kanskje er dette kampen har bør få hvile, Jeg tviler på at Wenger tør sette han ut, men jeg håper han blir utelatt fra troppen når laget drar til Tyrkia neste uke. Spissplassen er jeg usikker på, men jeg vil gjerne se Giroud fra start i denne kampen.



Mitt tips til hva Wenger velger



Martinez


Chambers - Per - Kos - Monreal


Ramsey - Flamini


OX - Cazorla - Sanchez


Welbeck



Personlig kunne jeg tenkt å hvile noen få spillere og prøve denne startoppstillingen:


Martinez


Bellerin - Chambers - Kos - Gibbs


Ramsey - Flamini


OX - Cazorla - Podolski


Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Tror også det kan være lurt å gi Sanchez litt hvile nå. Inn med Poldi, han må jo få en sjanse fra start snart?! Martinez kan bare fortsette i mål, virker å være vel så god som polakken for meg. Giroud fra start!!! Welbeck ikke god nok om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Eg kjenner at eg syns Stoke er viktigare enn CL kamp. Trur dortmund sikrar seg siger i gruppa. Difor meiner eg fullt lag i helga, samt spare spelarar i neste veke.., det betyr giroud og gibbs inn, cazorla og monreal ut for min del. Alexis i midten og ox+wel på kant bak giroud...

Link to comment
Share on other sites

En liten oppdatering av skadesituasjonen.

 

Monreal er ute denne kampen. Koscielny er usikker, ikke p.g.a. skade men fordi han (iflg Wenger) kanskje bør hvile etter å ha spilt to kamper på få dager etter skadeavbruddet.

Dette kan eventuelt gi følgende fire bak: Bellerin - Chambers - Per - Gibbs

Link to comment
Share on other sites

Går halv ni på sumo.SP2 visstnok.

Tusen takk!

 

Jeg tar aldri noe for gitt på Britannia, spesielt ikke dersom Koscielny er ute. Shawcross har allerede vært ute i mediene og hisset opp gemyttene. Dette blir krig, og det taler nok for Giroud fra start. Gruer meg til denne bataljen.

Ja og vi vet ikke hvor bra Alexis er før etter kampen i dag. Spillere fra andre ligaer må spille bra på Britannia på en kald vinterkveld for å bli godkjent.

Link to comment
Share on other sites

Må Alexis bevise noe som helst mer for enkelte her? Uten han hadde vi vært nærmere nedrykk enn noe top4 denne sesongen. Håper selvsagt Alexis gjør en knallkamp nok en gang, men har sett tegn på at han er FRYKTELIG sliten for tiden... Noe som er ganske forstålig. Nevn en i samme posisjon og som løper like mye, som har spillt like mange fulle kamper som han har. Tviler på det finnes

 

Forøvrig laget:

 

Martinez, Bellerin, Chambers, Mertesacker, Gibbs, Flamini, Ramsey, Oxlade-Chamberlain, Alexis, Cazorla, Giroud

Benken: Szczesny, Koscielny, Ajayi, Maitland-Niles, Campbell, Podolski, Welbeck

 

Noen navn på benken der som får meg til å høyne øyenbryna gitt...

Ellers er det vel ingen bombe det som er i front av laget, spennt på om Giroud klarer noe i denne kampen. Det er lettere å komme innpå enn å dominere fra start. Han har dog sett frisk ut, så støtter han fra start mot Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...