Jump to content

2014.12.06 Stoke City


Polljen

Recommended Posts

Tror få her inne ønsker spillere som skader motspillere i Arsenal FC. Jeg ønsker det iallefall ikke, men det handler noen ganger om å skyte brystkassa frem og ta noen kamper. Vieira er den siste virkelige krigeren vi hadde i laget. En leder som stod frem før, under og etter kamp. Han fikk sine kort, noen taklinger var styggere enn andre. En Vieira type kan jeg leve med, men en Keane type er uaktuellt.

 

Når det er sagt ønsker jeg heller ikke typer som tar kvelertak på motspillere og holder helt til linjedommer kommer løpende. Smått utrulig at linjedommer ikke gir beskjed om å gi direkte rødt der. At man holder slik ett sekund kan vel sikkert bortforklares, men Adams fortsatte å holde. Mulig han hadde håpet at Sanchez klikket? Han spillte jo med Suarez i sin tid den godeste Adam, og trodde vel han hadde samme blod som kanibalen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

 

Yes, der sier du det! Å være mann handler om å utøve vold så ingen andre tør å prøve seg. Akkurat slike holdninger vi vil ha i AFC. Slike skader som Alf Inge Håland, Ramsey og Eduardo fikk er bare en del av spillet. Slikt må man tåle i en fysisk idrett.

 

Vieira fikk forøvrig rikelig med kort i sin tid, så det at dommerene ikke fikk med seg slikt er tøv. Det er greit å være frustrert, og jeg er helt enig i at laget har mye å lære når det gjelder håndtering av "bøller" som Stoke, men det er en mellomting mellom tøffe dueller og ballekvesting.

..........................................................................................................................

 

Det var satt litt på spissen ! Tåler du ikke at spillere får kort fordi de er harde så bør du finne en annen idrett en fotballen og PL. Det jeg snakker om er ikke å skade andre med vilje, men å ta knallhardt i når sjansen byr seg. Det er det eneste som harde PL spillere forstår, det er litt av kulturen i PL og ikke minst et hakk lenger ned i England.

Du kommer ingen vei som lett teknisk spiller som løper til dommer for å få beskyttelse. De som må beskytte deg er lagkameratene. Da trenger man noen "beinknusere" som kan rydde opp, men også ha fotball i seg. Hadde aldri kjøpt spillere under 180 og 80 kg om jeg hadde fått bestemme :)

Joda noen teknikere trenger et lag, men fysikken i Arsenal er forsømt. Det fungerer ikke, det beviser de 8 siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

..........................................................................................................................

 

Det var satt litt på spissen ! Tåler du ikke at spillere får kort fordi de er harde så bør du finne en annen idrett en fotballen og PL. Det jeg snakker om er ikke å skade andre med vilje, men å ta knallhardt i når sjansen byr seg. Det er det eneste som harde PL spillere forstår, det er litt av kulturen i PL og ikke minst et hakk lenger ned i England.

Du kommer ingen vei som lett teknisk spiller som løper til dommer for å få beskyttelse. De som må beskytte deg er lagkameratene. Da trenger man noen "beinknusere" som kan rydde opp, men også ha fotball i seg. Hadde aldri kjøpt spillere under 180 og 80 kg om jeg hadde fått bestemme :)

Joda noen teknikere trenger et lag, men fysikken i Arsenal er forsømt. Det fungerer ikke, det beviser de 8 siste sesongene.

Det er selvsagt en forskjell på "røft spill" og stygt spill og det hadde ikke skadet med litt mer "røffness" i Arsenallaget. Jeg har derimot ikke noe problem med å kjøpe spillere under 180 cm og 80 kg, hvis de er gode nok selvsagt :proud: og hvis det er i en "offensiv" posisjon. VI trenger en miks av de litt større "tøffe" og de gjerne litt mindre "tekniske" begavelsene.

 

I dagens Arsenallag så trenger vi, på midtbanen, en som tåler litt og som kan gi litt tilbake uten at det da blir "Roy Keane spill". Den lille "røffheten" som er i dagens Arsenallag er i for stor grad preget av holding og "etterslenger" når enkeltspillerne blir utspilt, vi mangler den (de) spilleren(e) som motstanderen har respekt for før dommeren blåser kampen i gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke sett kampen, så jeg har ikke tenkt og kommentere den. Leser her at folk reagerer på dømmingen. Denne dømmingen overrasker ikke meg i det hele tatt, når man tar i betraktning at det var Anthony Taylor som dømte kampen. Samme mann som dømte åpningskampen mot Aston Villa forrige sesong. Etter den kampen ble han degradert til Championship for en periode.

Link to comment
Share on other sites

Samme mann som dømte åpningskampen mot Aston Villa forrige sesong. Etter den kampen ble han degradert til Championship for en periode.

 

Og der burde han blitt! Ikke forstår han fordelparagrafen, og kortstokken sitter løsere enn hos enn full pokerdeltaker. Dog er kvelertal noe han ikke regner som et overtramp. Jeg har sett mye svak dømming i Premier League, men hver eneste gang jeg ser Taylor, blir jeg sjokkert. Han er med klar margin den verste dommeren jeg har sett i engelsk fotball.

 

Likevel gir jeg ham null skyld for den latterlige fadesen på lørdag. Det sier litt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...