Jump to content

2014.12.06 Stoke City


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 106
  • Created
  • Last Reply

Wenger denne balltrillingen på overtid hva er det for noe ? Rundt på kantene din kvasiprofessor ! Pokker jeg har lyst å ty til vold når jeg ser på disse patetiske kampene vi spiller, og Wenger sine idiotiske kommentarer som en besserwisser totalt uten bakkekontakt. Aldri om dette ender inn i topp 4, isåfall kan de legge ned PL.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal anno desember 2014: like ustabile som tidligere år i nyere tid. Det virker ikke på meg som at Wenger har noen spillergruppe som skal ta pokalen iløpet av 3 år. Men så er det ikke så mange som skjønner seg på hva Wenger tror heller..

 

Gode siste 30min er helt bortkasta når man ikke møter opp til kamp i første omgang, noe vi så skjedde i HELE fjoråret mot gode lag. Og en gang til: Stoke er ræva, det vet de fleste. De har en berykted hjemmebane, men de er fremdeles ett dårlig fotball lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger nok en gang å kun fokusere på det positive slik jeg gjorde etter Sotonkampen...

 

Vi scorer 2 mål på bortebane mot Stoke.

Vi spiller en ok/bra andreomgang og er nære vårt 3. mål.

Vi scorer på corner.

Linjedommerne dømmer relativt likt begge veier.

Vi får et straffespark.

Andre spillere enn Sanchez kan score mål.

Cazorla setter straffesparket.

Vi vinner andreomgangen 2-0.

Link to comment
Share on other sites

For meg fremstår det som en gåte at Wenger er mannen som skal ta dette laget til nye høyder.

 

Man kan selvsagt fyre av mot dommeren, men faktum er at Arsenal overhodet ikke imponerer, verken forover eller bakover. Spesielt defensivt er det mye å ta tak i. Mønsteret har vi sett altfor lenge.

 

Klarer ikke helt å se hvordan dette skal snu. Har null tro på at Wenger forsterker det som trengs i januar. Da er det jo som kjent klin i hælvete umulig å finne gode spillere. Dermed ender vi opp med å bruke de vi allerede har.

Link to comment
Share on other sites

For meg fremstår det som en gåte at Wenger er mannen som skal ta dette laget til nye høyder.

 

Man kan selvsagt fyre av mot dommeren, men faktum er at Arsenal overhodet ikke imponerer, verken forover eller bakover. Spesielt defensivt er det mye å ta tak i. Mønsteret har vi sett altfor lenge.

 

Klarer ikke helt å se hvordan dette skal snu. Har null tro på at Wenger forsterker det som trengs i januar. Da er det jo som kjent klin i hælvete umulig å finne gode spillere. Dermed ender vi opp med å bruke de vi allerede har.

 

Sagt dette i mange år allerede. Jeg ser virkelig ikke hvordan Wenger skal klare å være mannen som tar oss et hakk videre. Han har lagt fundamentet, men han evner ikke å ta steget opp/videre. I mine øyne burde han gi stafettpinnen videre og heller ta hyllestene han fortjener for den fantastiske jobben han har gjort for klubben. I stedet for å ødelegge denne ettermælen ved å sitte for lenge og sørge for at vi må bygge opp på nytt igjen når han forlater oss om kort tid uansett.

Link to comment
Share on other sites

Merkelig match. All taktikk, alle avgjørelser, alle dommeravgjørelser, det var som om alt sammen bare var kastet vilkårlig på et lerret som til slutt utgjør bildet av "Kampen". Det gir ingen mening å skulle forklare det.

 

Britannia, United x 2, Mourinho x 2. Det er 5 kamper det, Wenger, som vi "aldri" vinner. Det er vanskelig å se hvordan du skal vinne serien igjen med et slikt handicap og utgangspunkt. Jeg ønsker meg en ny kost til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

 

Sagt dette i mange år allerede. Jeg ser virkelig ikke hvordan Wenger skal klare å være mannen som tar oss et hakk videre. Han har lagt fundamentet, men han evner ikke å ta steget opp/videre. I mine øyne burde han gi stafettpinnen videre og heller ta hyllestene han fortjener for den fantastiske jobben han har gjort for klubben. I stedet for å ødelegge denne ettermælen ved å sitte for lenge og sørge for at vi må bygge opp på nytt igjen når han forlater oss om kort tid uansett.

 

---

 

Er også veldig usikker på fundamentet til Wenger. Minner mer og mer om et dårlig prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

 

---

 

Er også veldig usikker på fundamentet til Wenger. Minner mer og mer om et dårlig prosjekt.

 

Tenker mer på finansene, stadion, treningsanlegg o.l.

 

Men, syntes vi har et solid lag generelt sett. Problemet er bare at Wenger ikke har fått de til å fungere sammen i det hele tatt. Vi mangler en del, men vi mangler ikke så mye som det man skulle tro.

 

Se på f.eks. hvordan Chelsea gjorde det under Mourinho i starten av sesongen i fjor. I løpet av den første halvdelen så innså han hva deres største problem var og sørget for å få fikset problemet så tidlig som mulig. Derfor punget han ut en ganske stor sum for Matic og resultatene i etterkant taler for seg selv. De løftet seg enormt og kjempet om tittelen på tross av store svakheter i laget (som jeg mener var enda større enn våre).

 

Det største problemet jeg har med Wenger er hans tilnærminger til kamper og hans evner til å analysere svakheter i spillerstallen og spillestil. Det er her de siste 3 har skapt problemer for oss de seneste årene hvor Wenger har ment at laget er godt nok, men gang på gang går på en smell. Samtidig så er spillestilen og taktikken hans som regel ekstremt lett å lese og kontre. Noe som ofte fører til poengtap mot managere som planlegger litt i forkant.

 

Men, en ny manager ville nok fått en del å jobbe med generelt sett. Det er mye å ta tak i her.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok Stefan! Mye ligger til rette når vi ser på infrastrukturen m.m. Men spillermaterialet kan fint styrkes, for der er det en del som ikke holder ønsket nivå.

 

Ellers er du inne på noe Safe Hands. Vi vet/burde ha visst hva som venter oss borte mot Stoke. Og slik kommer det trolig til å forbli. På tide å vise muskler og ta igjen.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok Stefan! Mye ligger til rette når vi ser på infrastrukturen m.m. Men spillermaterialet kan fint styrkes, for der er det en del som ikke holder ønsket nivå.

 

Ellers er du inne på noe Safe Hands. Vi vet/burde ha visst hva som venter oss borte mot Stoke. Og slik kommer det trolig til å forbli. På tide å vise muskler og ta igjen.

 

Litt humoristisk sagt, hvem skal ta igjen? OX, Sanchez, Cazorla, Flamini og Arteta har vel en snitthøyde tilsammen 1.60 og snittvekt på 65kg. Giroud?, han kan de bare løpe fra.

 

Mer realistisk har vi Per, Kos, Chambers, Wilshere, Podolski, Welbeck og Giroud som er fysisk sterke spillere. Idag var 3 av de på banen samtidig. Resterende av spillerene våre er tilnærmet små teknikere. Vi må jo ha kvalifisert personell til å åpne motstanders sentralforsvar...

Link to comment
Share on other sites

Dette her har Stoke fått lov til å holde på med i årevis. Og gang etter gang etter gang står Arsenal og slår ut med armene. For å sitere Bjørge Lillelien: Begynn å ta igjen, gutter!

 

1655954_10154948660365713_61585446271494

 

Det er en romantisk og sjarmerende tanke å ta igjen med samme mynt, men det er ikke alltid like lett å gjennomføre, noe Chambers helt sikkert kan si seg enig i. Jeg klandrer ikke dommeren for dagens resultat, men med ustabile dommerprestasjoner er det vanskelig å vurdere hevn.

Link to comment
Share on other sites

Enig Verminator. Dette har vi sett flere ganger også. Ikke bare ved Chambers i dag, men også med Gibbs da han fikk sitt gule.

Man kan også huske andre kamper opp igjennom mot lag som er nevnt tidligere, Manure, Bolton osv. De fikk lov til fryktelig mye som ifølge regelboka burde vært ulovlig. Ytterst sjelden fikk disse lagene rødt kort når de fortjente det. Mens når vi prøvde å ta igjen var det rett i boka. Ofte for små insidenter som motstanderlaget så vidt fikk frispark imot på.

Link to comment
Share on other sites

Uenig ! Alt handler om å være mann ! Fysisk sterk og ha guts til å ta igjen men på en intelligent måte. Men uten fysikk kommer man alltid til kort. Vieira var oss på toppen.Ingen køddet med han. Et slik nakketak som det der hadde han parert med to knuste testikler til han som prøvde seg, uten at dommeren fikk det med seg.

Link to comment
Share on other sites

Dette har noe med det erkebritiske konservative som dommerene kommer fra. Er du et lag av stort sett britiske spillere får du herje helt vilt. Er du et lag med mange utenlandske spillere som ikke har fysikk så er det helt andre regler. Få inn massiv fysikk og styrke i enkelte ledd iallfall. Noen monstere av DM spillere som kan grisebanke om det trengs, ta gjerne et par solide røde kort i løpet av sesongen om det trengs, ha da en ny man kan kaste inn som kan fortsette der han som ble utvist slapp.

Brekk gjerne et bein eller to om slike som Stoke spillere ikke gir seg er min oppriktige mening. Da setter man seg i respekt i en liga som PL, men det må gjøres med klokskap og ikke som ren vold.

Link to comment
Share on other sites

4evergunners; Så du er uenig i at feks Chambers og Gibbs fikk billige gule kort mens Stokespillerne ikke fikk gule kort for verre overtredelser? Eller har jeg misforstått?

 

Edit; Ja, da ser jeg litt mer hva du mener 4ever. At vi trenger flere spillere med fysikk for å kunne konkurrere mot de beste lagene tror jeg er ganske åpenbart, men om det vil hjelpe oss med tanke på dommeravgjørelser tviler jeg mer på.

Link to comment
Share on other sites

on why they started so slowly…
They started strong, we have to give them credit for that. We were a bit inexperienced at the back - we couldn’t play Koscielny or Monreal and we had Debuchy out as well. We were altogether maybe a bit soft to cope with what they offered us.

 

Når man har en spiller på benken kan den spilleren spille. Hvorfor sitter Kos der om han ikke kan spille? Det er ganske utrolig at Arsenal FC har skadde spillere på benk, og atpåtill sitter Ainsley Maitland-Niles og Semi Ajayi der fra før av. Greit vi har skader, men ærlig talt.

Link to comment
Share on other sites

Tja. Vi trenger ikke ta igjen med nøyaktig samme mynt. Beinknusing og kvelertak skal Stoke få beholde sjæl! Men vi kan kanskje forberede våre egne, små triks til disse kampene?! Se det som en utfordring?! Vi kan øve oss på å holde hodet kaldt i møte med all djevelskapen. Stoke har nemlig, ganske åpenbart, taktikken klar for hvordan bringe Arsenal ut av fatning. Og de lykkes år efter år... Jeg lurer på i hvilken grad vi øver oss på å møte dette?! Hvordan laget visualiserer kampen?! Jeg leter etter tegn på at vi er forberedt, men finner få eller ingen. Den lidende "Kristus-posisjon", som laget også ofte inntar, vitner om at vi er ganske overrasket, hver gang, slik jeg ser det.

 

Møkka-Stoke!

 

 

article-1278105-0969CD86000005DC-336_468

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger nok en gang å kun fokusere på det positive slik jeg gjorde etter Sotonkampen...

 

Vi scorer 2 mål på bortebane mot Stoke.

Vi spiller en ok/bra andreomgang og er nære vårt 3. mål.

Vi scorer på corner.

Linjedommerne dømmer relativt likt begge veier.

Vi får et straffespark.

Andre spillere enn Sanchez kan score mål.

Cazorla setter straffesparket.

Vi vinner andreomgangen 2-0.

Vil også nevne at det er viktig at Santi og Ramsey er i gang igjen..

Må komme med en kritisk ting: Martinez hadde en real stinker, han jukser i posisjoneringen, er ikke sterk nok eller besluttsom nok. Takke meg til Sczcesney så får vi bare be til høyere makter om at Ospina er bedre enn polakken igjen..

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger nok en gang å kun fokusere på det positive slik jeg gjorde etter Sotonkampen...

 

 

Det er alltid hyggeligst å fokusere på det positive, men problemene kommer hvis man ser seg blind på det positive og ignorere det negative (som jeg av og til føler at AW gjør). Og hvis det negative i sum er større enn det positive over tid, da kan det gå rett til hel**te :shy:.

Link to comment
Share on other sites

Uenig ! Alt handler om å være mann ! Fysisk sterk og ha guts til å ta igjen men på en intelligent måte. Men uten fysikk kommer man alltid til kort. Vieira var oss på toppen.Ingen køddet med han. Et slik nakketak som det der hadde han parert med to knuste testikler til han som prøvde seg, uten at dommeren fikk det med seg.

 

Yes, der sier du det! Å være mann handler om å utøve vold så ingen andre tør å prøve seg. Akkurat slike holdninger vi vil ha i AFC. Slike skader som Alf Inge Håland, Ramsey og Eduardo fikk er bare en del av spillet. Slikt må man tåle i en fysisk idrett.

 

Vieira fikk forøvrig rikelig med kort i sin tid, så det at dommerene ikke fikk med seg slikt er tøv. Det er greit å være frustrert, og jeg er helt enig i at laget har mye å lære når det gjelder håndtering av "bøller" som Stoke, men det er en mellomting mellom tøffe dueller og ballekvesting.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...