Jump to content

2014.10.01 Galatasaray


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Motstander er av den svake typen, men Wenger skal ha skryt av å satse på Arsenals styrker i denne kampen. Istedet for ballspilling mellom midtstrek og motstanders 16-meter så ser vi et direktespill som i store perioder rett og slett må kalles "vakkert".

Forhåpentligvis er 4-1-4-1 nå begravet og vi i fremtiden får se dette laget med Özil/Cazorla som kreative spillere som kan dra nytte av sine hurtige medspillere. Welbeck viser hva som bor i han og med det "rette" offensive spillet så kan han bli "stor" foran mål.

Link to comment
Share on other sites

Herregud så ræva av polakken. Håpløs inngripen, godt det ikke er mer kritisk punkt av kampen.

 

Edit: Meget fornøyd med Ospina iallefall :) For noen reddninger han har hatt, særlig headingen tror jeg neppe vår polakk hadde tatt.

Dog litt å jobbe med med igangsetting

Link to comment
Share on other sites

Flott seier. De to som skiller seg soleklart mest ut er Welbeck og Cazorla. Welbeck jobber og sliter på topp, og hattrick er knall. Cazorla løper, sliter, dribler og skaper rom hele kampen. Synd avslutninga der helt på slutten ble for svak.

Godkjent pluss av resten, med unntak av en hodeløs takling av Flamini som han får gult for, og en klønete og unødvendig inngripen av Szczesny. Ospina fikk noen redninger, et par av de veldig flotte, og viser at han har god reaksjonsevne.. Likevel virket han fryktelig nervøs til tider, selv om han som regel har kontroll.

Link to comment
Share on other sites

Ospina er sånn cirka 312 hakk over Szcz på igangsettinger.

 

BE

Synes også at Ospina er god til å sette i gang raskt, tar heller 19 av 20 raske og presise utkast enn 20/20 treige utkast til backene når mostanderen har kommet seg bak ballen igjen.

 

Viste at han kan være en matchvinner for oss med den redningen sin i dag.

 

Welbeck BB. Ox, Cazorla og Sanchez også meget gode, Wilshere med et meget lekent innhopp.

Melo burde vært utvist for taklingen på Sanchez, også nære å klippe ned Ox senere i kampen, Wojciech sin takling en feilbedømmelse av keeperen og fortjent rødt, men surt å tenke på at han blir suspendert i 2-3 kamper mens Melo kan spille.

Link to comment
Share on other sites

Blir bare suspendert i én kamp når det er en såkalt "professional foul". Uansett en klønete inngripen.

Welbeck imponerte meg idag, måtte det fortsette til helga!

 

Cazorla håper jeg starter på sentral midtbane mot Chelsea, var stort sett helt ekstrem der idag!

 

Flott gjennomført kamp, som mest sannsynlig ville blitt enda mer målrik hadde melo fått rødt og szczesny ikke!

Link to comment
Share on other sites

Flott gjennomført kamp. Det er utrolig deilig å se at det slås i bakrom og at vi har spillere på banen som når stikkerne. Med Sanchez, Welbeck og Ox går det fort, og dette savnet vi utrolig mye sist sesong. Jeg har alltid forsvart Giroud, men jeg må innrømme at han neppe hadde scoret på mulighetene Welbeck satte/skapte for seg selv i kveld. Heia Danny!

Link to comment
Share on other sites

Er egentlig ganske fornøyd med at Balotelli "glapp" og at vi måtte "nøye" oss med Welbeck :lol:

 

Ja, Balotelli skuffer enormt så langt. Welbeck var meget god, men det var Alexis også. De to river tyrkerene i filler gir Özil har noen og spille på. Cazorla sentralt gjør en god kamp. Om jeg motvillig etter en 4-1 seier skulle peke på en spiller som ikke virket helt på nett så blir det innbytter Rosicky - igjen etter et mareritt i ligacupen.

 

3 poeng etter 2 kamper. Vi trenger 9 etter 4, så her er det ikke rom for å dvele for lenge over denne kvelden. Alt er fortsatt igjen å gjøre, men først Chelsea som nok biter mer fra seg enn Galatasaray.

Link to comment
Share on other sites

En hendelse jeg syntes var morsom var da Sneijder og Chambers var i duell ute på kanten, og Chambers gir Wesley en dytt. Sneijder så ut til å bli dritforbanna. Men synes det er utrolig morsomt og positivt at vi har en spiller som Chambers i stallen. 19-åring med null respekt for motstandere nesten uansett navn. Gir fra seg i dueller og står på. Han har selvfølgelig noen juniorfeil enda, men noen ganger ser han ut som at han har spilt på dette nivået i årevis allerede. Gir små "rutinerte" dytter som dommer ikke ser, men som får motstpiller ut av balanse.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med hattrick for Welbeck. Den gjorde nok underverker for selvtilliten hans. Det som faktisk imonerte meg mest var soloraidet han forsøkte sent i kampen. Var ikke mye om å gjøre at han klarte å komme alene med keeper i den situasjonen. Selv etter å ha scoret hattrick og jobbet utrettelig gjennom hele kampen, var han fortsatt sulten på flere mål.

Link to comment
Share on other sites

En hendelse jeg syntes var morsom var da Sneijder og Chambers var i duell ute på kanten, og Chambers gir Wesley en dytt. Sneijder så ut til å bli dritforbanna. Men synes det er utrolig morsomt og positivt at vi har en spiller som Chambers i stallen. 19-åring med null respekt for motstandere nesten uansett navn. Gir fra seg i dueller og står på. Han har selvfølgelig noen juniorfeil enda, men noen ganger ser han ut som at han har spilt på dette nivået i årevis allerede. Gir små "rutinerte" dytter som dommer ikke ser, men som får motstpiller ut av balanse.

-------

Chambers er en åpenbaring. Han har vært enda bedre enn jeg turde å håpe på. Tegner til å bli et av Wengers beste kjøp. Fortsetter han på denne måten kommer han til å bli en legende.

 

strålende kamp i går. Som andre skriver, dette er viktig for selvtilliten i laget, og til Welbeck i sær. Som også Kjetil Rekdal påpekte ser han nå ut til å finne roen, og da blir det lengre mellom de tåpelige feilene. Og scoringene kommer tettere (?). Han viste jo i går at han definitivt har avslutteregenskaper! Dette var klasse. så gjenstår det å se om man klarer å følge opp mot Chelsea. Å tette igjen bakover blir første pri der. Så får man ta de på kontringer. Håper i hvertfall at Wenger har lært NOE av katastrofekampen i vår....

Link to comment
Share on other sites

Håper i hvertfall at Wenger har lært NOE av katastrofekampen i vår....

 

 

Ja man må vel kunne håpe på dette iallefall. HVIS Wenger skulle finne på å kjøre en form for taktikk mot Mourinho kan det bli en dørgene kjedelig kamp. Mourinho tipper jeg tenker Wenger er naiv som alltid og dundrer fremover.

Link to comment
Share on other sites

Ospina hadde noen horrible forsøk på hurtige igangsettinger, men virker god på strek. Hvis han også er god i luftrommet på def. dødballer har vi en kjempekeeper! Synes dog mange er vel kritiske til Szczesny..

 

God forestilling! Har hatt en uvane med å skru på TVen litt sent de siste kampene da det skjeldent skjer noe med Arsenal første 35, men fortsetter det sånn må jeg begynne å bli mer presis :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...