Jump to content

2014.10.01 Galatasaray


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 galatasaray.png?2012-13 Galatasaray



Onsdag 1. Oktober 2014, kl. 20.45, Emirates Stadium


Gruppespill Champions League, andre runde.




(Jeg er litt tidlig ute med å poste denne kamptråden, men ......)



Kampen mot Tottenham førte til at Arsenal har enda flere spillere på en allerede lang nok skadeliste. Hvor lenge Arteta og Ramsey blir ute får vi nok litt mer viten om de kommende dagene, men jeg blir særdeles overrasket hvis noen av de er klare til midtukekampen.



Tyrkiske lag er aldri en ønskemotstander, men selv med skader så bør Arsenal klare tre poeng i denne kampen. Siden ikke både Jack og Aaron kan starte denne kampen så forventer jeg at vi er tilbake i 4-2-3-1 med Özil i den posisjonen han hører hjemme. Jeg antar at vi starter med bortimot samme laget vi avsluttet med, det store spørsmålet er om Wilshere er med fra start. Han fikk en stygg vridning i foten mot Tottenham, og selv om den ikke så ut til å hindre han noe særlig så er det likevel mulig at han blir hvilt fra start.



Hvis Wilshere ikke starter så antar jeg at Cazorla tar posisjonen ved siden av Flamini. Hvis Wilshere starter så stor jeg ar Cazorla starter på benken, men det er også mulig at han starter på en av vingene.




Szczesny


Chambers - Per - Kos - Gibbs


Wilshere/Cazorla - Flamini


OX - Özil - Sanchez


Welbeck








Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Etter Flaminis innhopp i forrige kamp er det nesten så jeg håper Diaby starter..

Joda, Flamini gjorde en dårlig jobb i forkant av Tottenes mål, men det var flere slike tilfeller i siste del av første omgang der balltap (fra andre Arsenalspillere) burde ha ført til mål mot oss. Heldigvis så var avslutteregenskapene til Tottenes angrep ganske tannløst i den perioden. Totalt sett så synes jeg ikke at Flamini sin innsats var så dårlig at jeg har det minste ønske om å se Diaby i denne rollen fra start.

Link to comment
Share on other sites

Er Wilsheres ankel klar for spill så ønsker jeg å se dette laget:

 

Szczesny

Chambers - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Wilshere - Chamberlain

Sanchez - Özil - Cazorla

Welbeck

 

Den midtbanen der ville blitt voldtatt til de grader.. :P

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så sikker på det mot nettopp Galatasaray. Wilshere har blitt mye mer dedikert i spillet sitt og har hevet seg fra forrige sesong. Chamberlain er som Ramsey veldig mobil og kan jobbe over et stort område, han har fysikken til å gå i duellene og er hurtig i pasningsspillet slik at ballen kan gå fort fra forsvar og over til angrep. Ikke som når Arteta eller Flamini spiller, at de holder på ballen og går et par runder rundt seg selv før de slår en 5-meterspasning.

Link to comment
Share on other sites

Selv håper jeg på at Rosicky får sjansen i denne. Flamini - Rosicky på midten (Wenger har vel uttalt at han ikke vet om Wilshere er ute, men er uansett ikke noe vits i å risikere noe med tanke på neste PLkamp)

Özil fortsetter i sin sentrale rolle, med Ox og Sanchez evt Cazorla og Sanchez på hver sin kant. Om Welbeck er så sliten som han så ut mot slutten av kampen i helja må han gjerne starte på benk og Ox - Cazorla på kantene, Sanchez da på topp. Siden dette er hjemme bør vi uten tvil klare å karre til oss 3 poeng. Blir nok verre i Tyrkia..

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så sikker på det mot nettopp Galatasaray. Wilshere har blitt mye mer dedikert i spillet sitt og har hevet seg fra forrige sesong. Chamberlain er som Ramsey veldig mobil og kan jobbe over et stort område, han har fysikken til å gå i duellene og er hurtig i pasningsspillet slik at ballen kan gå fort fra forsvar og over til angrep. Ikke som når Arteta eller Flamini spiller, at de holder på ballen og går et par runder rundt seg selv før de slår en 5-meterspasning.

 

Wilshere jukser fortsatt ekstremt mye defensivt. Chamberlain vinner rundt 30% av duellene han har vært i når han har spilt på midtbanen og sliter generelt sett med posisjoneringen sin som Wilshere gjør. Han har energi til tusen, men ingen av de to er duellspillere. Chamberlain er heller ikke den beste pasningsspilleren når han spiller sentralt i mine øyne. Han er brukbar ute på kanten, men når han er inne sentralt så er det et av hans svakeste områder i mine øyne. En annen ting er at ingen av disse to heller er flinke til å droppe dypt mellom midtstopperene for å plukke opp ballen og føre den videre/sentre ballen fremover. Noe som trolig vil føre til at ballen ofte må spilles langt og som vil føre til at Galatasaray vil få en lettere jobb.

 

Jeg klarer virkelig ikke å se annet enn at den midtbanen der blir overkjørt mot Galatasaray, men selvsagt man vet jo aldri. Jeg ville hvertfall ikke gamblet med noe slikt i en Champions League kamp som kan ha store konsekvenser for hvorvidt vi tar oss med videre fra gruppespillet hvis jeg var manageren hvertfall.:P

Link to comment
Share on other sites

Da er det vel rødt og 11 mot 10? ;) Neida men hjemme mot galla må vi da vinne? Legg om formasjon inn med Özil sentralt. Cazorla eller podolski kant og OX motsatt. Bør holde

Hehe, fikk kanskje ikke helt frem poenget mitt, Melo er kanskje ikke den spilleren man håpet han skulle bli for noen år siden, men han har strålende fysikk og kunne nok lett holdt unna Ox og Wilshere. Heller Flamini enn Ox sentralt.

Link to comment
Share on other sites

4-1-4-1? Med Özil og Cazorla sentralt foran Flamini. Eller faller Ox ned sentralt?

Özil og Cazorla bytter på sentralt og vingplassen mens Ox spiller indreløper tipper jeg.

+ til det over: Santi spilte tidvis som en av to dype i Malaga, men var nok Toulalan som gjorde det meste bakover der selv om Santi faktisk er taktisk bra og prøver hardt defensivt.

Edit: Hat at det ble ny side når jeg skrev over.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...