Jump to content

27.09.2014 Tottenham Hotspur


Polljen

Recommended Posts

Arsenal arsenal.png?2012-13 tottenhamhotspur.png?2012-13 Tottenham



Lørdag 27. september 2014, kl. 18:30, Emirates Stadium


Premier League.


Kampen vises på TV2 Sport Premium /TV2 Sumo



Lørdag er det klart for årets "storkamp" med hatoppgjøret mot de litt lenger nord i gata.



Jeg antar at Wenger nå holder seg til 4-3-2-1 og at vi i stor grad starter med samme lag som mot Villa. Unntaket er at jeg antar at Sanchez er med fra start og jeg er usikker på om den andre vingen blir dekket av OX eller Cazorla. Personlig så vil jeg gjerne starte med Oxlade-Chamberlain i denne kampen. Ramsey har heller ikke levd opp til sitt beste og Wilshere kan være et alternativ i den posisjonen, men jeg tror jeg vil foretrekke Ramsey p.g.a. hans noe bedre defensive kvaliteter.



Jeg fikk ikke sett kampen mot Southampton og har derfor ikke grunnlag for å bedømme om Ospina er å foretrekke framfor polakken mellom stengene, så av gammel vane setter jeg opp vår offisielle førstekeeper.



Szczesny


Chambers - Per - Kos - Gibbs


Ramsey - Arteta


Sanchez - Özil - OX


Welbeck



Link to comment
Share on other sites

Paul Merson er som alltid edruelig optimist, 3-0 tipper han:

 

I don’t see anything but an easy Arsenal win. I just don’t think Tottenham are very good. Seriously, they got beaten at home to West Brom last week and when Sky Sports showed the highlights, the best Spurs chance was a pass going through and Emmanuel Adebayor getting tackled. They didn’t have any good shots and I’m not just saying it, I honestly think this will be an easy win for Arsenal. Spurs look very soft and haven’t got anyone who will go there and kick Arsenal off the park. If the game is “you-pass-we-pass” I don’t see how they can stay with Arsenal. Playing Mesut Ozil behind Danny Welbeck worked a treat at Villa and I expect more of the same. I’ll say 3-0 to Arsenal – and that’s being kind!

Link to comment
Share on other sites

Paul Merson er som alltid edruelig optimist, 3-0 tipper han:

 

I don’t see anything but an easy Arsenal win. I just don’t think Tottenham are very good. Seriously, they got beaten at home to West Brom last week and when Sky Sports showed the highlights, the best Spurs chance was a pass going through and Emmanuel Adebayor getting tackled. They didn’t have any good shots and I’m not just saying it, I honestly think this will be an easy win for Arsenal. Spurs look very soft and haven’t got anyone who will go there and kick Arsenal off the park. If the game is “you-pass-we-pass” I don’t see how they can stay with Arsenal. Playing Mesut Ozil behind Danny Welbeck worked a treat at Villa and I expect more of the same. I’ll say 3-0 to Arsenal – and that’s being kind!

 

Jeg er helt enig med Merson. Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har hatt lavere skuldere foran en kamp mot Tottenham. Faktisk forventer jeg at vi vinner mer enn 3-0. Tottenham har aldri klart å "parkere bussen" og er etter mitt syn dømt til å tape. Jeg ser fram til stor underholdning lørdag kl 1830.

Link to comment
Share on other sites

 

jeg er dog aldri optimist foran slike oppgjør, selv om Arsenal har rimelig godt tak på spurs (det skulle bare mangle). Men Arsenal BØR jo vinne dette på ren kvalitet.

Jeg er helt enig i at Arsenal bør vinne på kvalitet, men samtidig er det et "faktum" at når Arsenal IKKE har dagen så kan selv middelmådige lag (som f.eks. tottene) fremstå som en tøff motstander.

Men i utgangspunktet er jeg enig med Paul Merson, denne kampen skal vi vinne. Og det at jeg er så sikker på seier gjør meg samtidig litt "redd". Slik er hverdagen for en litt nevrotisk Arsenal-supporter.

Link to comment
Share on other sites

Er 'redd' Wenger velger å la Wilshere starte. Hvis han starter håper jeg virkelig ikke det blir til fordel for Özils rolle som den sentrale offensive midtbanespilleren. Özil bør uten tvil få fortsette der. Ox eller Cazorla på venstre og enten Wilshere eller Ramsey. Vil helst ikke ha begge to på banen samtidig. Regner med Arteta fortsetter og forsvaret er vel relativt 'bankers'.

Link to comment
Share on other sites

Er 'redd' Wenger velger å la Wilshere starte. Hvis han starter håper jeg virkelig ikke det blir til fordel for Özils rolle som den sentrale offensive midtbanespilleren. Özil bør uten tvil få fortsette der. Ox eller Cazorla på venstre og enten Wilshere eller Ramsey. Vil helst ikke ha begge to på banen samtidig. Regner med Arteta fortsetter og forsvaret er vel relativt 'bankers'.

 

åh nei..

Link to comment
Share on other sites

Først en halvtime med god kontroll, der prioriteringen tydeligvis var ball-trilling for å få høyest mulig score på posession-prosenten. Med noen ytterst få "unntak" så var vi totalt harmløse foran målet til tottene. I resten av omgangen så har tydeligvis Arsenal følt et behov for å få gjestene mer med i kampen med altfor mange unødvendige balltap. Mot dette i utgangspunktet "tannløse" totte-laget så burde vi ha hatt såpass offensive kvaliteter at vi allerede nærmest skulle ha avgjort kampen. Vi ble "snytt" for en straffe, men jeg har problemer med å kalle det en dommerfeil så lenge en det må nærbilder i reprise til for å avgjøre dette.

 

Skadesituasjonen i laget ser ut til å bli en reprise av foregående sesonger og det er bare å håpe at byttene var "føre var" og ikke en måned eller to på sidelinja for Arteta og Ramsey.

 

Inn med Sanchez senest i 60. minutt og et mer direkte angrepsspill så slår vi dette Tottenhamlaget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...