Jump to content

27.09.2014 Tottenham Hotspur


Polljen

Recommended Posts

Arsenal vinner alt av statistikk og har de beste sjansene. Men dette er gammelt nytt. Arsenal imponerer dessverre ikke slik vi ønsker. Litt gjennomgangsmelodien så langt denne sesongen. Egentlig litt rart med tanke på alle kvalitetene vi har i laget.

 

Fryktelig svakt på baklengsmålet. Der var det mye som ikke stemte.

Link to comment
Share on other sites

Vi pleier, når sant skal sies, å slå Tottene. Ellers var det litt groundhog day da skadene kom, en efter en. Utrolig at Wilshere kunne spille videre efter den knekken, for øvrig.

 

Nei, Arsene. Ikke den helt store sesongåpningen, dette. Med seier på Brua skal jeg si meg fornøyd. Taper vi derimot der er vi 9 poeng bak efter 7 kamper. Det er pr. i dag vanskelig å se hvordan vi skal hente inn.

Link to comment
Share on other sites

To poeng tapt, men jeg er likevel mer optimistisk ut fra det jeg får se i andre omgang. En tabbe av Flamini starter angrepet som gir mål i mot oss, men vi hadde flere slike "tabber" i siste del av første omgang der Tottenham-angrepet sin udugelighet gjorde at vi ikke fikk mål i mot da. Derfor gjør jeg ikke Flamini til "syndebukk" i dag når det gjelder poengtapet.

 

Tottenham hadde i dag en stor spiller i Kaboul som etter min mening reddet Tottenham fra et tap. OX er MOM for meg i dag, Özil har så absolutt ikke sin dårligste kamp. Welbeck får ikke så mye til i boksen, men så får han ikke så mange baller å arbeide med heller, han springer dog mye og jeg har fremdeles tro på han i angrepet.

 

Det er "tragisk" at Ramsey må gå ut med skade, men samtidig tvinger det Wenger til å legge Özil noe mer sentralt i noe som minner om 4-2-3-1, og jeg er ikke i tvil om at det er denne formasjonen vi må rendyrke fremover og da med mer fokus på å bruke vingene bedre. Jeg har tro på et Arsenal med Özil eller Cazorla i nr 10 posisjonen med Sanchez, Ox og snart Walcott på sidene (Cazorla fungerer også der).

 

Konklusjon, En laber balltrillende førsteomgang, en andre omgang med mye mer fart men der det bare manglet det ekstra lille foran motstanders mål. Vi vant ikke et poeng i tag, vi tapte to, men jeg blir mer og mer sikker på at det bor noe i dette laget. Hvis Wenger kan holde seg borte fra eksperimenteringen med 4-1-4-1 (forsvinner vel automatisk så lenge Ramsey er ute) og rendyrker vår mer velkjente formasjon så ser denne pessimisten (undertegnede) noe mer positivt på fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...