Jump to content

28.04.14 Newcastle H


Marius-

Recommended Posts

Arsenal - Newcastle United


Barlays Premier League - Emerates Stadium


Mandag 28. april 2014. Kl. 21:00



Skader Arsenal:


Diaby, Vermaelen, Gibbs, Gnabry, Miyaichi, Wilshere, Walcott



Skader Newcastle:


De Jong, Cisse, Ben Arfa, Santon, Sissoko, Ameobi, Obertan, Taylor



(kilde Fysioroom)



Vi kan ta ett langt steg mot ny 4.plass med seier ikveld. Vi stiller følgende lag:



Szec


Sagna - Per - Kos - Monreal


Arteta - Ramsey


Özil - Cazorla - Podolski


Giroud



Subs: Fabianski , Jenkinson, Vermaelen, Källström, Flamini, Sanogo, Rosicky


Link to comment
Share on other sites

Lenge siden vi har kontrollert en kamp så til de grader som i kveld, herlig dag! St.Totteringhams day og alt!

Hvordan Newcastle ligger på 9.ende er ett under, de var helt forferdelige. Noe de har vært i flere måneder.

Men vi skal ikke ta noe ifra gutta's prestasjon idag, klasse fra første berøring.

Link to comment
Share on other sites

utrolig proff forestilling av Arsenal, selv om de møtte et dårlig lag. Newcastle virker resignerte. I tillegg fremsto de som defensive. Men det bør ikke ta noe i fra Arsenal. Egentlig merkelig at dette laget var så utafor for bare noen uker siden... Özil har et merkelig kroppsspråk. Han spiller strålende, men virker aldri helt glad. Han virket nesten likegyldig da han banket inn 2-0. Greit at Giroud burde ha passet til ham i stedet for å skyte selv, men hvorfor reagere slik? Eller er det jeg som mistolker hans reaksjoner? At Ramsey og Özil tilfører laget mye kreativitet er det ingen tvil om, men det ser ut som de har enda større betydning for laget rent mentalt. Ingenting er avgjort før det er avgjort, særlig i fotball, men Arsenal bør vel ha fjerdeplassen i sin hule hånd nå? Hvis Everton IKKE vinner sine to siste, trenger Arsenal bare ett poeng på de to siste.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Everton IKKE vinner sine to siste, trenger Arsenal bare ett poeng på de to siste.

 

Dersom Everton taper mot City på lørdag, er fjerdeplassen i boks før våre to siste kamper. Da vil de ha bare 1 kamp igjen av sesongen og være 4 poeng bak

Link to comment
Share on other sites

 

Dersom Everton taper mot City på lørdag, er fjerdeplassen i boks før våre to siste kamper. Da vil de ha bare 1 kamp igjen av sesongen og være 4 poeng bak

-----------

Ja, vi får da endelig håpe Everton taper, slik at fjerdeplassen er klar allerede på lørdag (og slik at ManC kommer et steg nærmere tittelen....) ;)

 

... og hvis Arsenal slår WBA er det jo knekkende likegyldig hva Everton gjør, da er fjerdeplassen sikret åkkesom....

Link to comment
Share on other sites

Özil har et merkelig kroppsspråk. Han spiller strålende, men virker aldri helt glad. Han virket nesten likegyldig da han banket inn 2-0.

 

Ja, kroppspråket hans har jeg også undret meg over. Men, men. Henry fikk jo også endel tyn for ikke å smile når han hadde putta..

 

Liverpool møter dette Newcastle-laget i siste runde. Kan hende må de vinne med tosifret antall mål for å bli seriemestere da. Det ser jeg ikke på som en umulighet. Med #pardewout bannere og den slags hos egne(!) supportere... En umulig klubb! :)

Link to comment
Share on other sites

Hadde Özil slikt kroppspråk i glansdagene i Real? Jeg husker ikke men han virker ikke veldig tilpass til tross for meget god innsats og spill. Mulig mye av kritikken har gått inn på han. Jeg tror han kommer til å bli enorm neste år hvis vi får inn en ny beveglig og rask spiss, samt at Ramsey holder seg frisk.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig behagelig kamp å se på. En litt rufsete start var det, men jeg følte aldri at poengene var truet. Det sier sitt når det kommer fra en superpessimist. Det var mange som fortjener skryt. Forsvaret var sjeldent testet, men demmet opp når det var behov. Jeg vil spesielt fremheve Monreal. I går var han en nytelse å se på. Demmet opp for det lille Newcastle hadde å komme med, og løper som besatt fremover i banen når han får muligheten. Dette var nok en kamp som passet han som hånd i hanske. Gode innlegg slår han og. Kombinerte godt med Özil og Podolski. Özil og Ramsey var også meget gode, og deres innsats løftet prestasjonene til Arteta som leverte en god kamp. Giroud er Giroud. Jobber og sliter, skyter og bommer men fikk målet sitt. En praktfull heading var det. Alt i alt en glimrende kamp.

Link to comment
Share on other sites

Man ser i hvert fall veldig godt at Podolski trives mye bedre når han trekker inn mot midten og mot mål enn når han presses ut mot sidelinja eller må jobbe defensivt hjemover. Det er jo misbruk av mannen å ha han ute på venstre flanke. Kjøp en utpreget kantspiller som kan frese oppe og ned på sidelinja og legge gode innlegg, så skal du ikke se bort fra at Podolski kunne vært en vel så effektiv målscorer som Mr Giroud!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...