Jump to content

Drakter


fabre

Recommended Posts

Usikker på om denne burde være i "Nostalgi" eller "Arsenal".

 

Er det noen andre som samler på Arsenaldrakter her? Jeg samler bortedrakter, og har alle fra 1984 og frem til idag, inkludert tredjedrakter. Mangler bare èn, som er umulig å få tak i :)

 

Hva er deres favorittdrakt gjennom tidene? Hvilken er vår styggeste?

 

-fabre-

Link to comment
Share on other sites

Kult!

 

Jeg mangler drakten vi brukte mot Lens på Wembley http://sch-foot.com/file/2013/05/18564arsenal_lens.jpg i 1998. Regner ikke med at jeg kommer til å få tak i den heller. :( Finnes kun de 15 fra troppen i denne kampen så vidt jeg vet. Peter Rapley (den jeg vet om som har den største samlingen) har det eneste eksemplaret jeg har sett https://picasaweb.google.com/101654138655214982302/ArsenalShirtsAwayAnd3rdShirts#5147793658700628274

 

Mine "høydepunkter" i samlingen er en match worn med lange ermer av "bruised banana"-drakten ( https://picasaweb.google.com/101654138655214982302/ArsenalShirtsAwayAnd3rdShirts#5240581849652747954 ), brukt av Steve Bould mot Benfica. Dessuten har jeg både kort- og langermet versjon av tredjedrakten fra 94-96. ( https://picasaweb.google.com/101654138655214982302/ArsenalShirtsAwayAnd3rdShirts#5147792700922920610 ) Den/de er veldig sjelden også. Ble kun brukt i èn ligacupmatch i 95 og èn i 96.

 

Hvilken/hvilke er du du savner mest?

 

Kult å snakke med noen likesinnede :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er det noen som husker hva fargen på 2005-drakta heter på engelsk? Den burgunderfargen hadde et spesiellt navn som jeg helt har glemt.

Nja, det er mulig men det ringer ingen bjelle hos meg. Har tenkt på både black- og redcurrant, men jeg mistenker at fargen hadde et annet navn.

The colour of the shirt, a deeper shade of red, termed redcurrant, has been copied from ancient kits in the Arsenal museum.

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/columnists/andrewbaker/2354145/Simply-red-suits-Arsenal.html

Link to comment
Share on other sites

Usikker på om denne burde være i "Nostalgi" eller "Arsenal".

 

Er det noen andre som samler på Arsenaldrakter her? Jeg samler bortedrakter, og har alle fra 1984 og frem til idag, inkludert tredjedrakter. Mangler bare èn, som er umulig å få tak i :)

 

Hva er deres favorittdrakt gjennom tidene? Hvilken er vår styggeste?

 

-fabre-

 

 

Det begynte egentlig ikke med samling av drakter, men det har utviklet seg til det og pr nå har eg 76+ Arsenal drakter og den eldste og kanskje mest verd eg har, er denne fra 88-90:

 

DSCN1189.JPG

 

 

Den fineste jeg har er denne fra 10-11:

 

DSCN3911.JPG+

 

 

Den styggeste må vel være denne traktor drakta som den blir kalt i Norge eller bruised banana som den blir kalt i England, 91-93:

 

DSCN1197.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 3 months later...

Jeg har endelig fått laget et album over alle draktene mine. Kult om dere vil ta en titt på dem!

 

https://picasaweb.google.com/108629098145100613207/ArsenalKitCollection?authuser=0&feat=directlink

 

 

Oppdatert albumet nå, etter å ha fått mange nye tilskudd til kolleksjonen de siste månedene:

 

https://picasaweb.google.com/m/viewer#album/108629098145100613207/5976488613174438209

Joda mye pent der. Link nr 1 fungerer, link nr 2 fører oss ikke i nærheten av din samling

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jeg håper at den direktesendte YouTube saken ikke er representativ for Puma-samarbeidet, for denne unveilingen var en farse.

 

For oss som ikke fikk sett lanseringen, hadde det vært fint om du spesifiserte litt hva som gjorde det hele til en farse :)

Link to comment
Share on other sites

 

For oss som ikke fikk sett lanseringen, hadde det vært fint om du spesifiserte litt hva som gjorde det hele til en farse :)

 

Skrevet litt i "affekt" en sen kveldstid, men skuffende var det.

 

Puma og Arsenal hadde annonsert en "live" unveiling på Puma sin YouTube kanal. Denne bestod i virkeligheten av en reklamevideo spilt av med en "vannsky" som bakgrunn i området rundt hjulet. seansen varte ca 90 sekunder og så var det over.

 

Farsen slik jeg definerer den var at dette var hypet opp som en livesending og det eneste som var live var den korte fremvisning av en video som må ha blitt spilt inn for et par måneder siden.

 

Det som er enda mer skuffende er når jeg i dag leser at tre av våre spillere var live utstillingsdukker i vinduet på Puma sin butikk i Carnaby Street på samme tid. Dette hadde passet bedre som en livesending.

Link to comment
Share on other sites

 

For oss som ikke fikk sett lanseringen, hadde det vært fint om du spesifiserte litt hva som gjorde det hele til en farse :)

 

Skrevet litt i "affekt" en sen kveldstid, men skuffende var det.

 

Puma og Arsenal hadde annonsert en "live" unveiling på Puma sin YouTube kanal. Denne bestod i virkeligheten av en reklamevideo spilt av med en "vannsky" som bakgrunn i området rundt hjulet. seansen varte ca 90 sekunder og så var det over.

 

Farsen slik jeg definerer den var at dette var hypet opp som en livesending og det eneste som var live var den korte fremvisning av en video som må ha blitt spilt inn for et par måneder siden.

 

Det som er enda mer skuffende er når jeg i dag leser at tre av våre spillere var live utstillingsdukker i vinduet på Puma sin butikk i Carnaby Street på samme tid. Dette hadde passet bedre som en livesending.

Link to comment
Share on other sites

Som ventet likte jeg ikke draktene, for thighte etter min smak, ikke lagd for fans. Sikker på at jeg kommer til å like disse og, likte jo ikke de forrige under unveilingen(Og de viste seg å være eyecandy.) Tror nok jeg kommer til å fortsette å gå i de gamle selv, disse nye er jo ikke akkurat lagd for fans.

 

Angående fargene naila de hjemmedrakta, den var fin, bortedrakten var helt okei, mens tredjedrakten var litt mer WTF.

Link to comment
Share on other sites

Som ventet likte jeg ikke draktene, for thighte etter min smak, ikke lagd for fans.

Har tenkt på det samme under VM. De fleste (alle?) lagene som har spilt med Pumadrakter har hatt skikkelig tighte drakter. Som du sier er de ikke lagd for fans. Vi som ikke har superatletiske kropper kommer nok til å se ganske deilige ut på fotballpubene framover ;)

Link to comment
Share on other sites

Ble det ikke meldt for en stund siden at fans-drakter og spiller-drakter ville være forskjellige? Nettopp med hensyn til at de fleste av oss ikke er überatletiske. Har ingen kilde på dette atm, men rimelig sikker på at det er greia. Til dels stramt vil det nok fortsatt være

Link to comment
Share on other sites

Dette skal visst være den som har "regular" fit.
pic.twitter.com/rN15RL1LPO

BsN6OH8CMAA-cQV.png
Leste også om to prispunkter. 55 pund for den som er avbildet over, og laget for fans. Og 100 pund for den som spillerne bruker. Den er strammere og mer teknisk.
Kilde er diverse på twitter, så en lite klype med salt bør tas med. Men for meg virker det logisk!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...