fabre Posted December 10, 2013 Report Share Posted December 10, 2013 Usikker på om denne burde være i "Nostalgi" eller "Arsenal". Er det noen andre som samler på Arsenaldrakter her? Jeg samler bortedrakter, og har alle fra 1984 og frem til idag, inkludert tredjedrakter. Mangler bare èn, som er umulig å få tak i Hva er deres favorittdrakt gjennom tidene? Hvilken er vår styggeste? -fabre- Link to comment Share on other sites More sharing options...
49 unbeaten Posted December 10, 2013 Report Share Posted December 10, 2013 Hvilken mangler du? Samler også på drakter og har alle fra 1986/87, med bortedrakta fra 2004/05 sesongen som favoritt siden den er signert av Ljungberg og Reyes etter uavgjortkampen på Lerkendal mot Rosenborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabre Posted December 10, 2013 Author Report Share Posted December 10, 2013 Kult! Jeg mangler drakten vi brukte mot Lens på Wembley http://sch-foot.com/file/2013/05/18564arsenal_lens.jpg i 1998. Regner ikke med at jeg kommer til å få tak i den heller. Finnes kun de 15 fra troppen i denne kampen så vidt jeg vet. Peter Rapley (den jeg vet om som har den største samlingen) har det eneste eksemplaret jeg har sett https://picasaweb.google.com/101654138655214982302/ArsenalShirtsAwayAnd3rdShirts#5147793658700628274 Mine "høydepunkter" i samlingen er en match worn med lange ermer av "bruised banana"-drakten ( https://picasaweb.google.com/101654138655214982302/ArsenalShirtsAwayAnd3rdShirts#5240581849652747954 ), brukt av Steve Bould mot Benfica. Dessuten har jeg både kort- og langermet versjon av tredjedrakten fra 94-96. ( https://picasaweb.google.com/101654138655214982302/ArsenalShirtsAwayAnd3rdShirts#5147792700922920610 ) Den/de er veldig sjelden også. Ble kun brukt i èn ligacupmatch i 95 og èn i 96. Hvilken/hvilke er du du savner mest? Kult å snakke med noen likesinnede Link to comment Share on other sites More sharing options...
termax Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Er det noen som husker hva fargen på 2005-drakta heter på engelsk? Den burgunderfargen hadde et spesiellt navn som jeg helt har glemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andfje Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 kan det ha vært blackcurrant? Som i solbær? Det er eneste forslaget jeg har egentlig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
termax Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 kan det ha vært blackcurrant? Som i solbær? Det er eneste forslaget jeg har egentlig... Nja, det er mulig men det ringer ingen bjelle hos meg. Har tenkt på både black- og redcurrant, men jeg mistenker at fargen hadde et annet navn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefanb Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Blackcurrant var nærme, men det er så enkelt som "redcurrant" (hagerips). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tapapa Posted January 12, 2014 Report Share Posted January 12, 2014 Er det noen som husker hva fargen på 2005-drakta heter på engelsk? Den burgunderfargen hadde et spesiellt navn som jeg helt har glemt. Nja, det er mulig men det ringer ingen bjelle hos meg. Har tenkt på både black- og redcurrant, men jeg mistenker at fargen hadde et annet navn. The colour of the shirt, a deeper shade of red, termed redcurrant, has been copied from ancient kits in the Arsenal museum. http://www.telegraph.co.uk/sport/columnists/andrewbaker/2354145/Simply-red-suits-Arsenal.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jazze Posted January 14, 2014 Report Share Posted January 14, 2014 Usikker på om denne burde være i "Nostalgi" eller "Arsenal". Er det noen andre som samler på Arsenaldrakter her? Jeg samler bortedrakter, og har alle fra 1984 og frem til idag, inkludert tredjedrakter. Mangler bare èn, som er umulig å få tak i Hva er deres favorittdrakt gjennom tidene? Hvilken er vår styggeste? -fabre- Det begynte egentlig ikke med samling av drakter, men det har utviklet seg til det og pr nå har eg 76+ Arsenal drakter og den eldste og kanskje mest verd eg har, er denne fra 88-90: Den fineste jeg har er denne fra 10-11: + Den styggeste må vel være denne traktor drakta som den blir kalt i Norge eller bruised banana som den blir kalt i England, 91-93: Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabre Posted January 16, 2014 Author Report Share Posted January 16, 2014 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabre Posted February 15, 2014 Author Report Share Posted February 15, 2014 Jeg har endelig fått laget et album over alle draktene mine. Kult om dere vil ta en titt på dem! https://picasaweb.google.com/108629098145100613207/ArsenalKitCollection?authuser=0&feat=directlink Link to comment Share on other sites More sharing options...
fabre Posted June 7, 2014 Author Report Share Posted June 7, 2014 Oppdatert albumet nå, etter å ha fått mange nye tilskudd til kolleksjonen de siste månedene: https://picasaweb.google.com/m/viewer#album/108629098145100613207/5976488613174438209 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted June 7, 2014 Report Share Posted June 7, 2014 Jeg har endelig fått laget et album over alle draktene mine. Kult om dere vil ta en titt på dem! https://picasaweb.google.com/108629098145100613207/ArsenalKitCollection?authuser=0&feat=directlink Oppdatert albumet nå, etter å ha fått mange nye tilskudd til kolleksjonen de siste månedene: https://picasaweb.google.com/m/viewer#album/108629098145100613207/5976488613174438209 Joda mye pent der. Link nr 1 fungerer, link nr 2 fører oss ikke i nærheten av din samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bergkamp88 Posted June 7, 2014 Report Share Posted June 7, 2014 Rått Link to comment Share on other sites More sharing options...
elx Posted July 7, 2014 Report Share Posted July 7, 2014 Rett og slett imponerende samling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted July 10, 2014 Report Share Posted July 10, 2014 Jeg håper at den direktesendte YouTube saken ikke er representativ for Puma-samarbeidet, for denne unveilingen var en farse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 Jeg håper at den direktesendte YouTube saken ikke er representativ for Puma-samarbeidet, for denne unveilingen var en farse. For oss som ikke fikk sett lanseringen, hadde det vært fint om du spesifiserte litt hva som gjorde det hele til en farse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innbytterbenken Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 Synes denne var sterk! http://www.tv2.no/2014/07/11/sport/arsenal/5799882 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 For oss som ikke fikk sett lanseringen, hadde det vært fint om du spesifiserte litt hva som gjorde det hele til en farse Skrevet litt i "affekt" en sen kveldstid, men skuffende var det. Puma og Arsenal hadde annonsert en "live" unveiling på Puma sin YouTube kanal. Denne bestod i virkeligheten av en reklamevideo spilt av med en "vannsky" som bakgrunn i området rundt hjulet. seansen varte ca 90 sekunder og så var det over. Farsen slik jeg definerer den var at dette var hypet opp som en livesending og det eneste som var live var den korte fremvisning av en video som må ha blitt spilt inn for et par måneder siden. Det som er enda mer skuffende er når jeg i dag leser at tre av våre spillere var live utstillingsdukker i vinduet på Puma sin butikk i Carnaby Street på samme tid. Dette hadde passet bedre som en livesending. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polljen Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 For oss som ikke fikk sett lanseringen, hadde det vært fint om du spesifiserte litt hva som gjorde det hele til en farse Skrevet litt i "affekt" en sen kveldstid, men skuffende var det. Puma og Arsenal hadde annonsert en "live" unveiling på Puma sin YouTube kanal. Denne bestod i virkeligheten av en reklamevideo spilt av med en "vannsky" som bakgrunn i området rundt hjulet. seansen varte ca 90 sekunder og så var det over. Farsen slik jeg definerer den var at dette var hypet opp som en livesending og det eneste som var live var den korte fremvisning av en video som må ha blitt spilt inn for et par måneder siden. Det som er enda mer skuffende er når jeg i dag leser at tre av våre spillere var live utstillingsdukker i vinduet på Puma sin butikk i Carnaby Street på samme tid. Dette hadde passet bedre som en livesending. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1Bergkamp0 Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 Som ventet likte jeg ikke draktene, for thighte etter min smak, ikke lagd for fans. Sikker på at jeg kommer til å like disse og, likte jo ikke de forrige under unveilingen(Og de viste seg å være eyecandy.) Tror nok jeg kommer til å fortsette å gå i de gamle selv, disse nye er jo ikke akkurat lagd for fans. Angående fargene naila de hjemmedrakta, den var fin, bortedrakten var helt okei, mens tredjedrakten var litt mer WTF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
termax Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 Som ventet likte jeg ikke draktene, for thighte etter min smak, ikke lagd for fans. Har tenkt på det samme under VM. De fleste (alle?) lagene som har spilt med Pumadrakter har hatt skikkelig tighte drakter. Som du sier er de ikke lagd for fans. Vi som ikke har superatletiske kropper kommer nok til å se ganske deilige ut på fotballpubene framover Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pirès#7 Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 Jeg likte de! Desverre blir jeg å se ut som en feit tysk manne-hore hvis jeg bruker de Link to comment Share on other sites More sharing options...
bergkampje Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 Ble det ikke meldt for en stund siden at fans-drakter og spiller-drakter ville være forskjellige? Nettopp med hensyn til at de fleste av oss ikke er überatletiske. Har ingen kilde på dette atm, men rimelig sikker på at det er greia. Til dels stramt vil det nok fortsatt være Link to comment Share on other sites More sharing options...
HaakonFG Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 Dette skal visst være den som har "regular" fit.pic.twitter.com/rN15RL1LPO Leste også om to prispunkter. 55 pund for den som er avbildet over, og laget for fans. Og 100 pund for den som spillerne bruker. Den er strammere og mer teknisk. Kilde er diverse på twitter, så en lite klype med salt bør tas med. Men for meg virker det logisk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.