Jump to content

2013.08.12 Everton H


Bergkamp88

Recommended Posts

God kamp. Skuffet over Gibbs og Szcz på utligningen. Gibbs er ikke god nok til å holde Monreal på benken. Han er alt for ofte feilplassert, og det fører til at Cazorla må ned i backposisjon. Uansett ok med ett poeng. Giroud sitt skudd hadde fortjent å bli avgjørende for resultatet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Argh! Utrolig surt å tape poeng når vi tar ledelsen slik vi gjør. All ære til Everton som ikke fortjente å tape i dag, men slett forsvarsmarkering på målet i mot. Delofeu skal ha skryt for skuddet dog, det er hardt og går rett over hodet til Szczesny. Kan diskuteres om han skal ta den, men det er hardt og fra kort hold. Veldig vanskelig.

 

Litt kjedelig at vi med seier her kunne vært 7 poeng foran Pool og Chelskij istedet for "bare" 5. Likevel øker vi ledelsen ned til andre plass med ett poeng fra før runden. Det kan komme godt med de neste kampene. Nå venter Napoli i CL. Borte mot City i neste, og hjemme mot Chelskij kampen deretter. Kan fort ende med 0 poeng i de to kampene. samt at vi fort kan ende med å ryke ut av CL med tap for italienerne.

 

Tar vi 0 poeng i kampene mot City og Chelskij kan det fort hende at vi ligger på 4. plass når jula ringes inn. City på Etihad er vanskelig og de begynner å komme skikkelig i gang nå. Wenger har fortsatt aldri slått Mourinho, så har lite tro på seier her også.

 

Det viktigste nå er uansett at vi tar tre poeng i Napoli og vinner CL-gruppa vår. Satser på at vi møter et Napoli lag som vil sloss som gale for å unngå muligheten for å ryke ut. Føler det egentlig er lite annet å gjøre nå, enn å støtte laget og ta én kamp av gangen. Og forhåpentligvis topper vi også ligaen etter nyttår!

 

COYG!!

Link to comment
Share on other sites

Skal egentlig ikke klage så mye på 1-1, men jeg juger om jeg sier at det ikke svei å få den 1-1 scoringen i trynet så fort etter å ha gått opp i ledelsen. Det er ikke riktig bra nok. Monreal puster Gibbo i nakken nå.

Link to comment
Share on other sites

Vil nok en gang si noe om Aaron og Jack... Synes ikke de fungerer særlig godt når de begge spiller. Ramsey har flere feil i dag, enn han har hatt på hele sesongen. Wilshere er svak. Bedre om bare en av de er på banen"

Delvis enig, men tror det var flere faktorer enn det som spilte inn i dag. Ramsey var svært langt under det vi har blitt vant med denne sesongen, mens Wilshere vel kanskje var litt under hans variable jeg han også. Likevel gjorde Everton en sinnsykt bra kamp mot oss; for eksempel var Barkley vanvittig god. Leser i kommentarfeltet på guardian at enkelte fans mener forestillingen Everton oppviste i dag var deres beste på bortebane i deres levetid.

Link to comment
Share on other sites

en veldig god og underholdende kamp mellom to gode lag. Everton er den av Arsenals motstandere som har imponert klart mest denne høsten. Litt surt å miste to poeng når man først tok ledelsen så sent. Synes kanskje Sczez burde tatt skuddet, og Girouds skudd burde jo avgjort det hele. Men alt i alt et rettferdig resultat. Og ingen grunn til å henge med hodet for Arsenal. Dette kaller jeg stø kurs.

Link to comment
Share on other sites

en meget god kamp ja, synes vi brukte litt lang tid på å komme i gang ordentlig, var vel ikke et skudd på mål i hele 1. omg..... det er for dårlig. På målet synes jeg Gibbs må ta mesteparten av sjkylden, altfor dårlig press opp i Delofeu, han skal jo ikke ha mulighetene for å legge ballen til rette der. Skuddet kommer jo hardt og rett over hodet på Sczhezny, jeg klandrer ikke han.

Link to comment
Share on other sites

sjefen er Everton-supporter, og vi har hatt et hyggelig morgenpassiar om gårsdagens forrykende oppgjør. Hun er spesielt fornøyd med at Matinez har klart å ta laget et steg videre. De spiller jo for øyeblikket bedre fotball enn både ManU og Liverpool. Det er jo litt ironisk at ManU nå fremstår akkurat like trauste og kjedelige som Everton var under Moyes... ;) Og Pool er for avhengig av at en mann leverer varene, mens Everton faktisk fremstår som et LAG.

 

Og Arsenal må jo lære av dette oppgjøret. Som du skriver innbytterbenken hadde laget startproblemer. Men når de først kom igang viste de i perioder sitt sedvanlige flotte kombinasjonsspill offensivt, som nær hadde gitt flere mål. De må unngå å bli tatt slik på senga av ManC til helgen. De må ha den samme freidige tilnærmingen som Everton hadde i går, og sette ManC under press fra starten av.

 

for øvrig enig i at det ikke var noen keepertabbe av Szcez. Skuddet er hardt, han er delvis dekket, og den lager nesten midtskill på sczez, men får han opp hendene er det mulig å ta det skuddet...

Link to comment
Share on other sites

Slik dette ble er vel uavgjort greit. Everton er i utgangspunktet er anstendig fotballag, og når de gir bånn gass og trekker opp fysikkortet så hadde vi mer enn nok med å henge med egentlig. Spesielt yndlingene Ramsey og Wilshere slet med å prege begivenhetene og Cazorla er ikke på fjorårsnivå. Wenger var av same mening for han klinket til med noe såpass sjeldent til han å være som et trippelbytte. Nevnte trio ble ofret for et tilskudd av fart, energi og fandenivoldskhet. Walcott fikk assist på vårt mål, men vi fikk ellers ikkje utnyttet hans egenskaper spesielt. Flamini er et syn han freser rundt utpå banen. Rosicky også involvert oppbyggingen til vårt mål.

 

Szczesny gjør en ny bra kamp. Mange stiller spørsmålstegn ved hans opptreden ved Everton sitt mål. Det var også min første tanke, men så liketil er det likevel ikke. Jenkinson klarte seg brukbart defensivt i denne kampen, men savnet av Sagna var likevel påtagelig. Vel kan Jenkinson slå noen bra innlegg til tider, men som angrepsvåpen har han mye å gå på før han er på samme nivå. Mertesacker gjør på nytt en god kamp, men denne gang må den største rosen i de defensive rekker gå til kollegaen Koscielny. Mot Everton var han stor. Gibbs gjør sine saker bra også selv om jeg ofte synes han trekker langt inn i banen. Arteta har hatt bedre dager på jobben. Han jobber frenetisk, men gjør også en del feil med ball. Ramsey og Wilshere er omtalt tidligere. Özil preger heller ikke begivenhetene selv om han viser at han er en klasse over sine lagkamerater ved flere anledninger. Scoret mål igjen. Fremst jobber Giroud som alltid som besatt, og kanonen i sluttsekundene kunne gjort han til dagens helt.

 

Bottom line er at når vår midtbane ikke klarte å diktere kampen ble dette langt på vei ble en kamp på Evertons premisser. Imidlertid viser vi igjen en defensive soliditet som har vært sårt savnet i lang tid. Et poeng vunnet eller to poeng tapt? Jeg er villig til å akseptere at dette til syvende og sist er ett poeng vunnet.

Link to comment
Share on other sites

Et ganske åpenbart problem i det offensive spillet er jo at vi har vært for smale. Her har Arsenal.com lagt ut en grafisk analyse over gjennomsnittsposisjoner mot Everton. De fem fremste står så og si oppå hverandre. Det er nesten umulig å skille Ramsey og Wilshere, noe som kan forklare hvorfor begge hadde relativt dårlige prestasjoner:

 

http://www.arsenal.com/match-menu/3679039/first-team/arsenal-v-everton?tab=statscentre

Link to comment
Share on other sites

Funfact: forut for kampen lå Arsenal på 15. plass og Everton på 18. på TV2s lagbørs. Trist så forutinntatte de er, må være lov å kreve mer av eksperter.

 

Norske eksperter kommenterer ut fra penger brukt og meritter fra tidligere sesonger. Det at de ikke greier å være mer objektive og kommentere utfra spill - I NÅTID - gjør sendingene uprofesjonelle, noe jeg ikke bruker pengene mine på.

Link to comment
Share on other sites

En artig kamp å se ringside. Begge lag hadde sine perioder og Everton imponerte meg kraftig.

De er absolutt et lag å regne med denne sesongen.

Stemningen på tribunen var god.

Defensivt er vi meget gode og artig å se BFG styre baki der. Kos er fantastisk god.

OG WS i mål er solid.

Flamini er som en terrier på midtbanen når han kommer inn. Kjefter og smeller og dirigerer.

Herlig å se,

Øzil er fantastisk. Enkelt og greit. Skuddet til Giroud er en kanon og kjipt den ikke gikk inn.

Uavgjort er greit.

Link to comment
Share on other sites

Ballinhav:

 

44,1 vs 55,9

 

 

Urovekkende mener jeg.

 

Pressekonferanse i forkant av napoli kampen:

 

"Take the ball, take control of the ball". Ikke kom her å si at vi "lar" bortelaget styre kampen. Sludder! ( Rettet mot de som hevder det)

 

Southampton hadde også et større ballinhav en oss, men ikke så mye som everton hadde i( 1.omgang)

 

Hadde Everton 1 eller 2 spillere i verdensklasse, så ville de defintivt slått oss.

 

 

sjekk statestikken!!!:

 

First-Half Statistics Arsenal Everton Total Passes ( Excl Crosses & Corners ) 196 317 Passing Accuracy 75.51% 87.07% Possession 37.90% 62.10%

 

First-Half Statistics Arsenal Everton Total Passes ( Excl Crosses & Corners ) 196 317 Passing Accuracy 75.51% 87.07% Possession 37.90% 62.10%

 

 

Riktignok så testet de ikke keepern vår en eneste gang i første omgang ( hvis jeg ikke tar feil) , men det er fortsatt ikke akseptabelt.

 

Nei, jeg undervurder heller ikke Everton, de har noen riktige gode spillere, men mener fortsatt når vi spesielt spiller hjemme, så skal vi dominere kampen.

 

Wenger som nevnt, vil at vi skal styre kampen mot NAPOLI. Så jeg må nesten tro at vi kanskje undervurderte everton.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...