Jump to content

2013.08.12 Everton H


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Syntes personlig at vi fortjente 3 poeng i dag, men det er ikke alltid man får det gitt. Everton løftet seg dog stort etter målet, men det er rett og slett svake prestasjoner (eller det lille ekstra i kvalitet) foran mål som gjør at vi ikke vinner.

 

Giroud hadde et fantastisk skudd på tampen der som fortjente å gå inn, men bortsett fra det hadde han ikke akkurat verdens beste dag foran mål. Er dog et fantastisk oppspillspunkt, men det er så vanvittig trist at han ikke har noe fart. Det gjør han til en så mye mindre trussel. Hadde han bare hatt like mye fart i beina som Bendtner ville han trolig hatt et par mål i dag..

Link to comment
Share on other sites

Ett poeng er greit, ikke bra, men greit. Vi hadde den vanskeligste kampen denne runden av topplagene og økte allikevel ledelsen i serien med ett poeng. Rundens "vinner" blir i så måte Liverpool. Jeg syns vi taper litt for mange dueller kampen igjennom noe som naturlig nok bryter opp mye av rytmen vår. Allikevel er det vår egen feil da vi brenner altfor mange sjanser. Dette var vel ett ganske typisk møte mellom Arsenal og Everton der vi står for mest kvalitet og de står for mest innsats. Meget skuffende at vi mister ledelsen på denne måten, men kampen sett under ett så er vel poengdeling rettferdig.

Link to comment
Share on other sites

Noen vil si ett poeng vunnet andre vil si to poeng tapt, kampen sett under ett så hører jeg nok til de førstnevnte selv om jeg ikke mente det rett etter utligningen.

 

Det finnes noen/mange der ute som ikke forstår fascinasjonen med det spillet som vi kaller fotball, og det hender rett som det er at jeg forstår grunnen til det, men andreomgangen i dagens kamp må være den beste "reklame" som man kan få for den "besettelsen" vi har for fotballen.

 

Vi kunne absolutt ha vunnet denne kampen, vi kunne likegodt tapt den og til slutt så fikk Everton sin syvende uavgjort for sesongen. Etter første omgang var jeg misfornøyd med Arsenal, etter andre omgang kan jeg ikke være misfornøyd med laget til tross for to "tapte" poeng. Polakken er for meg MOM med sine matchredninger.

Link to comment
Share on other sites

Nervepirrende. Everton er det beste laget vi har møtt så langt i PL i år og fikk ødelagt mye av vårt spill gjennom midtbanen. Samtidig var vi nærmest seier og hadde de største sjansene på en dag litt undert pari, og det siste skuddet til Giroud hadde fortjent et bedre utfall. Ett poeng er surt når vi fikk ledermålet med mindre enn ti minutter igjen, men igjen: Everton var jævlig gode.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...