Jump to content

2013.08.12 Everton H


Bergkamp88

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

I de foregående sesongene så ville Arsenals svart på slike "gavepakker". fra deres rivaler, med selv å tape poeng. Men NYE Arsenal viser mye "mot normalt" denne sesongen, så jeg ser absolutt ikke bort fra at laget har et forsprang til på syv poeng ned til 2. plassen ut på søndags kvelden ;D

Link to comment
Share on other sites

Laget slik jeg tipper Wenger vil sette det opp:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Wilshere - Özil - Cazorla

Giroud

Benk: Fabianski, Monreal, Vermaelen, Arteta, Rosicky, Walcott og Bendtner

 

Sagna er fortsatt ute med skade og da må Jenkinson inn. Walcott mangler fortsatt noe spilletid i beina for å starte, så høyst sannsynlig Wilshere starte denne kampen siden Rosicky startet mot Hull. Özil og Cazorla begynner å få knyttet noen bånd og blir viktige i kampen mot Barry og McCarthy - de to defensive ankrene til Everton. Giroud fikk verdifull hviletid etter å ha spilt nesten det som har vært av kamper siden sesongstart, og får bryne seg på et av de beste midtstopperparrene i ligaen. Podolski er tilbake i full trening, men har vært ute så lenge at Wenger vil neppe involvere han i kamptroppen riktig enda - og verdens beste spiss blir henvist til benken i denne kampen til tross for mål sist.

 

Tipper Everton vil starte slik:

Howard

Coleman - Jagielka - Distin - Oviedo

McCarthy - Barry

Mirallas - Barkley - Pienaar

Lukaku

 

Et lag med få svakheter og offensivt spillere som kan gjøre mye på egenhånd. Slik jeg ser det er dette laget sterkere enn det Tottenham og Manchester United stilte med i ligaen mot oss, og antakelig bare Borussia Dortmund som har vært en sterkere motstander så lang i sesongen uansett turnering. Nøkkelen tror jeg ligger i stort balltempo og bevegelse rundt McCarthy, Barry og Distin som ikke er av de mest temposterke. Oviedo har jeg liten kjennskap til og vet ikke hvordan han skal angripes, men vårt angrepsmønster tilsier at Pienaar må være pliktoppfyllende i den defensive jobben. Er spent på hva spesielt Mirallas og Lukaku skal dra opp av hatten i denne kampen. Forsvaret vårt har vært overraskende arbeidsløse de siste kampene og har en statistikk som lukter gull. Ytterst viktig at vi ikke slipper inn først slik at Everton kan samle leddene og spille kontringsfotball på Martinez' vis.

Link to comment
Share on other sites

Ramsey har spilt elendig.

Syntes han så utslitt ut fra avspark allerede. Partneren hans Arteta har ikke akkurat vært strålende heller. I kamper som dette er en stor dominerende bauta på midten og en klassespiss på topp ofte forskjellen mellom lagene. Frykter at Lukaku og Barkley kan finne på noe..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...