Jump to content

Flamini vs Arteta


termax

Hvem bør ha den dypeste posisjonen på midten?  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Flamini kom overraskende inn i overgangsvinduet og har stjålet Arsenalfansens hjerter med en rekke innsatsfylte kamper.

 

Arteta var sammen med Cazorla vår beste spiller i fjorårssesongen. Mot Dortmund knallet han til med hele 11 taklinger (Ramsey har flest i PL med 5,5 pr kamp).

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Arteta var absolutt god igår. Mens Ramsey hadde en dårligere kamp. Jeg tror nok vi hadde kommet bedre ut av det med Flamini/Arteta som anker enn gårsdagens sammensetning.

 

Eneste jeg er kritisk til Arteta på, er at han ofte bruker litt mye tid med ballen. Og ofte skal det kjøres piruetter som dreper farten.

Link to comment
Share on other sites

Tøffheten og gutsen virker større med Flamini-Arteta, og mot de gode lagene er det den midtbanen jeg ville brukt.

Vi så det mot Dortmund også at Arteta er den eneste på midten som kan trø til i dueller og vinne dueller.

Det er gull verdt.

 

Men ryddegutt nummer 1....er Flamini.

Ellers er det positivt at vi endelig kan rullere litt på midtbanespillerne våre. Vi har vel kanskje PL beste midtbane...etter min mening;-)

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi så mange gode midtbanespillere med forskjellige kvaliteter at vi har muligheten til å rullere etter motstander. I vanskelige kamper i CL mot kontringssterke lag som Dortmund anser jeg Arteta og Flamini sammen som den ideelle løsningen. Begge har som tidligere nevnt i tråden duellstyrken og defensiv disiplin, i tillegg til at de har evnen til å sette i gang angrep fra sine dype roller. En ideell midtbane mot Dortmund hadde i mine øyne vært Arteta, Flamini, Özil, Cazorla og Walcott. Defensiv disiplin og kontringsstyrke i en og samme midtbane. Og så er det Ramsey da. Det er meget vanskelig å utelate han i den formen han er i. Mot overkommelig motstand så tipper jeg at Arteta og Flamini kommer til å rotere.

 

Liten tvil om at Wenger har ett luksusproblem på sentral midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Største forskjellen mellom Flamini og Arteta er vel at Arteta er "milevis" foran offensivt? Mens jeg mener Flamini er hakket mer tøff, selvom jeg absolutt er fornøyd med Arteta, som jeg synes var en av de beste i gårdagens kamp mot Dortmund!

Link to comment
Share on other sites

Arteta er nok en bedre allround-spiller enn Flamini. Likevel har jeg aldri vært spanjolens største fan. Det er vanskelig å sette fingeren på; men det er bare et eller annet der.. Noe som gjør at jeg aldri har blitt helt overbevist. Og akkurat i denne rollen mener jeg Flamstern er et bedre valg.

Link to comment
Share on other sites

I de fleste kamper mener jeg det beste alternativet vil være Flamini og Ramsey. Men i kamper som i går hvor vi møter lag som presser høyt og er sterke på kontringer, vil det være en fordel med Flamini og Arteta

Link to comment
Share on other sites

I de fleste kamper mener jeg det beste alternativet vil være Flamini og Ramsey. Men i kamper som i går hvor vi møter lag som presser høyt og er sterke på kontringer, vil det være en fordel med Flamini og Arteta

 

Det sistnevnte kan muligens diskuteres litt hvis Wenger ber Ramsey holde igjen som han gjorde før. At Ramsey ligger langt høyere i banen er ikke tilfeldig akkurat. Samtidig så viste jo også kombinasjonen Flamini - Arteta mange av de samme symptomene som det Arteta - Ramsey gjorde i går når de spilte sammen mot WBA i ligacupen og i starten mot Norwich. Nemlig at Arteta holder igjen og Flamini presser opp.

 

Den manglende disiplinen ligger nok neppe hos spillerene selv, men heller at manageren gir de den friheten til å gjøre disse løpene fremover såpass mye som de gjør. At Ramsey i går ikke fungerte optimalt verken fremover eller bakover hadde dog ingenting med den taktikken å gjøre. Han hadde bare en dårlig kamp. Syntes dog at han virket veldig sliten fra avspark til kampen ble blåst av. Den pausen han egentlig burde hatt mot Norwich (men ikke fikk) gjorde nok litt utslag på unge Rambo.

 

I mine øyne er Flamini - Ramsey den beste kombinasjonen nærmest uansett motstander såfremt de begge to er i god form og er i fysisk god form. Arteta er dog et meget godt alternativ til både Ramsey og Flamini, men han trenger litt mer justering for å spille med hver av disse to da partneren til Arteta som oftest må ligge litt dypere enn hva Flamini og Ramsey vanligvis gjør.

 

Alt i alt så har vi en meget god midtbane med disse tre.

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig at Wilshere - Ramsey har fått så mye som 21% av stemmene mtp. at de rett og slett fungerer dårlig sammen og at Arteta - Ramsey har fått 5% på tross av at de var en av hovedgrunnene til at vi sikre topp 4 forrige sesong.

 

Mye kjærlighet til Wilshere fordi han er "Arsenalgutt" hvertfall, men pdd. så er han et fjerdevalg på midten og ville trolig vært et femtevalg hvis Diaby var skadefri også (haha).

Link to comment
Share on other sites

Ufattelig at Wilshere - Ramsey har fått så mye som 21% av stemmene mtp. at de rett og slett fungerer dårlig sammen og at Arteta - Ramsey har fått 5% på tross av at de var en av hovedgrunnene til at vi sikre topp 4 forrige sesong.

 

Mye kjærlighet til Wilshere fordi han er "Arsenalgutt" hvertfall, men pdd. så er han et fjerdevalg på midten og ville trolig vært et femtevalg hvis Diaby var skadefri også (haha).

 

Ja, wilshere må faktisk skjerpe seg. Rosicky hadde en bedre kamp enn han ( mot dortmund). Så det at han er arsenalgutt/engelsmann, burde ikke engang være en grunn til at han skal starte framfor spillere som rosicky osv.

Link to comment
Share on other sites

wilshere er ikke på topp akkurat nei, men jeg ser fremskritt kamp etter kamp selv om kampen mot dortmund ikke var så bra. Nå skal det sies at Ramsey var katastrofalt dårlig på tirsdag, for første gang på lenge! Spilte i mitt syn mye dårligere enn Jack.

Wilshere hadde 65% pasningssuksess. Ramsey hadde 81%. Ikke strålende det heller, men Wilshere var virkelig svak. Ramsey ble veldig synlig pga. balltapet som førte til mål, men generelt sett var han flere hoder foran Wilshere som i mine øyne var banens dårligste med klar margin.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i utgangspunktet uenig i "problemstillingen" Flamini vs Arteta og sier egentlig "ja takk begge to". Jeg mener selvsagt ikke at vi nødvendigvis skal spille begge to samtidig i hver kamp, men jeg vil ha begge to i bakhånd. Som nevnt av andre så vil jeg ha begge på banen i kamper der vi trenger ekstra defensiv styrke på midtbanen. I "lettere" kamper så bør de alternere. Flamini er i utgangspunktet min favoritt til å bekle den defensive rollen, men vi trenger to alternativ og slik jeg ser det så har vi ingen flere. Hverken Ramsey eller Wilshere er rette spillere til den mest defensive rollen på midtbanen. Flamini ser også ut til å samle på gule kort med sine (av og til) litt "ekstra" harde taklinger.

Link to comment
Share on other sites

Wilshere hadde 65% pasningssuksess. Ramsey hadde 81%. Ikke strålende det heller, men Wilshere var virkelig svak. Ramsey ble veldig synlig pga. balltapet som førte til mål, men generelt sett var han flere hoder foran Wilshere som i mine øyne var banens dårligste med klar margin.

 

Forskjellige øyne ser forskjellig. I mine var Ramsey direkte svak og kunne forårsaket flere baklengs enn det ene. Mulig han hadde høyere passningssikkerhet ellers i kampen. Wilshere hadde en annen rolle enn sentralt, og tok naturlig nok flere offensive og mer risikofyllte valg. Ingen av de spillte særlig bra, men å kalle Ramsey mye bedre enn Wilshere i denne kampen blir feil for meg. Wilshere forårsaket ikke ett mål imot og potensielt flere. Ellers i sesongen har Ramsey vært den bedre av de to, helt klart.

Link to comment
Share on other sites

Det Arteta imponerte meg mest med i går, var at det virka som om han brukte kjeften mye bedre enn tidligere. Kanskje han har lært litt av Flamini?

Husker en situasjon veldig godt hvor Arteta slår en elendig pasning rett i føttene på en Poolspiller. Men direkte posisjonerer han seg riktig og begynner å rope på medspillerne om å komme seg i posisjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var brennsikker før denne kampen hvem jeg ville velge, og det var Flamini, nå etter Lpool kampen er jeg faen meg ikke sikker lenger!

 

Klar BB I denne kampen.

Og ingenting er jo like positivt som å ha 2 veldig gode "ryddegutter" På midten!

Link to comment
Share on other sites

Markant forskjell ja. Fortsatt ikke like bevegelig som Flamini, men han har hevet seg vesentlig.

 

Tror også at det faktum at han har fått spille noen flere kamper med Ramsey og at samarbeidet deres nå sitter langt bedre har mer enn bare "litt" å si. Ikke bare for han sin form, men også for Ramsey sin del.

 

Pdd. to meget gode alternativer som ankeret på midten i Arteta og Flamini, men gutten ved siden av er det kun en skikkelig utfordrer. Og det er Ramsey. Selv om selvfølgelig de to andre gutta kan spille sammen også, men de har ikke helt den samme dimensjonen som det waliseren tilfører laget.

Link to comment
Share on other sites

I kampen mot ManU var det ikke noe tvil om hvem av disse som kom best ut. Flamini virket litt rusten, og brukte for lang tid med ball og var ofte på etterskudd uten ball. Arteta var en av våre beste. For meg ser det ut som de IKKE bør spille samtidig.

Link to comment
Share on other sites

I kampen mot ManU var det ikke noe tvil om hvem av disse som kom best ut. Flamini virket litt rusten, og brukte for lang tid med ball og var ofte på etterskudd uten ball. Arteta var en av våre beste. For meg ser det ut som de IKKE bør spille samtidig.

 

Nå kom jo Flamini tilbake fra en ørliten skade, så det kan jo definitivt ha påvirket han prestasjon i går. Det ser ut til at du kan ha rett angående disse to herrene i tospann. Nå er det jo lett å sitte her å være etterpåkloke, men da jeg så lagoppstillingen så var jeg enig. Vi stilte med et lite wildcard i midtforsvaret, en stopper som har en skummel tendens til å havne utenfor posisjon. Å da ha to defensive midtbanespillere ga for meg mening når vi møter to såpass habile spisser som RvC og Shrek.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...