Jump to content

Flamini vs Arteta


termax

Hvem bør ha den dypeste posisjonen på midten?  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Foretrekker som oftest Flamini i denne diskujonen fremfor Arteta, men herregud han var god i dag. Fristende å gi han banens beste, men det er nærmest umulig når Ramsey var så god og scorte 2 mål også.

 

Spiller han som han gjorde i dag de fleste av kampene sesongen utover så er det så fantastisk "atte hjælp!".

 

Kampens Arteta øyeblikk er forøvrig dette:

 

961d67aatw1eb3ks9fqctg20be06ee84.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vi tapte også midtbanen TOTALT etter at Flamini ble ofra. Helst så ser jeg at begge spiller toppkampene der vi trenger ekstra duellstyrke på midtbanen.

 

Skal ikke se bort i fra at det hadde sett anderledes ut ja med Wilshere ut for Arteta i City kampen. Bakover ville det vært tettere, og fremover bidro ikke Wilshere stort i denne kampen.

Gutten kan, men får det ikke til. Som mange nevner ligner han på fjorårets Ramsey, så la oss bare håpe han følger lagkammeratens utvikling, da blir det bra greier :)

Link to comment
Share on other sites

Arteta, men mot Chelsea må begge spille. Vi kan ikke tape midtbanekrigen i den kampen også.

 

I hver bidige kamp Arteta og Flamini har startet sammen har de begge to vært svake.. ingen fan av dette og jeg håper Wenger går for Arteta - Ramsey på midten.

Vi skal spille vårt spill og ikke gjøre samme tabben som mot United og gi Chelsea en større sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Arteta og Ramsey, med Özil foran seg dersom Chelsea skal slås

 

Utvilsomt, vel å merke uten analyseverktøy med kun med oppfatning og magefølelse. Arteta er ikke perfekt og han roper og fekter mindre enn Flamini. Ikke løper han like langt heller, men han er likevel der hvor det skjer oftere enn Flamini og han slår bedre pasninger enn Flamini. Den overlegent beste midtbanekonstellasjonen Arsenal har vist frem denne høsten er med Arteta/Ramsey med Özil sentralt. My humble view only ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Synes Arteta var veldig god mot Chelsea også. Jeg blir mindre og mindre i tvil om hvem jeg foretrekker av ham og Flamini.

Var god, men klarte ikke å drive opp tempoet i kampen. Som JM sa i intervjuet etterpå så var Chelseas taktikk å la Arteta få ballen, isolere Ramsey og Özil, droppe lavt og dermed måtte Arteta spille frem og tilbake med stopperne og backene. Han lyktes 100% med taktikken og Arteta var ufarlig med ballen i hele kampen. Han var ikke i stand til å bryte mønsteret.

Vet ikke om Flamini hadde kunnet gjøre noe mer, men han er mindre stasjonær og flinkere til å drive opp tempoet. Jeg hadde byttet disse to i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Synes Arteta er best av de to, Flamini hadde sikkert ikke gjort seg bort i går heller da. RP7 påpeker at Arteta ikke klarte å drive opp tempoet i kampen, er forsåvidt enig. Men han og Rosicky var de to eneste av midtbanespillerne som var god mot Chelsea spør du meg. Vanskelig å diktere tempoet mot dette kyniske drittlaget i tillegg. Kanskje begge to hadde funket sammen i denne kampen, Ramsey var som den siste tiden svak, og burde kanskje benkes ett par kamper.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser på hva Ramsey har blitt bedt eller selv har tatt ansvar for å gjøre de siste 3-4 kampene så er det kanskje ikke så rart? Han er praktisk talt den eneste som prøver å spille "killer passes" jevnlig. Generelt sett solid i taklinger og løpskapasitet, men pasningsprosenten er betydelig lavere enn hva den har vært tidligere i sesongen. Kan dog ikke huske noen særlig med feilpasninger som har endt opp med å skape farlige sjanser imot?

 

Forøvrig skal det også nevnes at Ramsey har skapt mye de siste 3 kampene mot Everton, City og Chelsea. Burde trolig hatt 3-4 målgivende på disse kampene hvis det ikke var for at Giroud er i elendig form foran mål. Og som alltid så huskes gjerne det negative fremfor det positive. Hadde Giroud puttet vinnermålet etter Ramsey sin pasning på mandag (eller sjansene mot de to andre) så ville det neppe vært mange som snakket om Ramsey sin dårlige form.

 

Det å droppe Ramsey blir som å skyte seg selv i beinet på tross av at han er inne i en liten formdupp. Wilshere er ikke i nærheten og vi vet alle at Arteta - Flamini ikke funker. Tipper Ramsey (og Özil for den saks skyld) med en mer bevegelig spiss på topp ville prestert en god del bedre enn hva han gjør for øyeblikket for slik det har vært den siste tida er Ramsey "the main man" og han føler helt klart at han har ansvaret for å skape eller lage mål i motsetning til de andre. Helt klart en lederskikkelse på midtbanen vår.

 

Forøvrig skal det også nevnes at jeg fortsatt ser på Arteta sin mangel på tempo som hans største svakhet. Ble overkjørt mot Everton og de gangene vi ble eksponert på midten ble han regelrett parkert av Lampard. Ønsker meg fortsatt veldig Pogba eller Gonalons inn da jeg syntes at svakhetene hans i langt større grad har vært mer synlige i år enn i fjor.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fra Arseblog:

 

Arteta in the DM Role

 

122/127 - Passes (lead all players)

49/54 - Passes v. Southampton

28/31 - Passes in the CP final 1/3 (1 fewer pass than all of Crystal Palace)

7/10 - Passes in the Southampton final 1/3

2 - Key Passes

1 - Key pass v. Soton

3 - Ball recoveries

9 - Ball recoveries v. Soton

6/7 - Tackles (lead all players)

2/5 - Tackles v. Soton

1 - Interception

3 - Interceptions v. Soton

1 - Clearance

0 - Clearances v. Soton

1 - Foul

0 - Fouls v. Soton

1 - Clean sheet he helped Arsenal earn

 

Arteta really benefited from the energetic and attack-minded Ox in the Ramsey role. He also benefited from not having his midfield teammate sent off for a 2-footed challenge.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg tar fra statistikken: Arteta er fremdeles en glitrende spiller sålenge han spiller med noen med mer fart i beina som kompenserer for hans svakheter. Kanskje derfor han ikke var så overbevisende med Ramsey som han har vært med Wilshere og Ox?(Fordi de er hurtigere enn Aaron)

Link to comment
Share on other sites

Det jeg tar fra statistikken: Arteta er fremdeles en glitrende spiller sålenge han spiller med noen med mer fart i beina som kompenserer for hans svakheter. Kanskje derfor han ikke var så overbevisende med Ramsey som han har vært med Wilshere og Ox?(Fordi de er hurtigere enn Aaron)

 

What...?

 

Ramsey - Arteta har vært rimelig bunnsolid. Arteta - Wilshere derimot har ikke fungert noe spesielt godt.

Link to comment
Share on other sites

 

What...?

 

Ramsey - Arteta har vært rimelig bunnsolid. Arteta - Wilshere derimot har ikke fungert noe spesielt godt.

 

Jeg reagerte også på den påstanden. Kombinasjonen Ramsey og Arteta har vært den desidert beste kombinasjon det siste året. Arteta - Wilshere når ikke Arteta - Ramsey til knærne engang.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg tror Ox-Arteta vil funke bra fremover (bedre enn Art-Flam og Art-Wil) er at Flamini er for dårlig offensivt og Wilshere jukser for mye defensivt. Både Ox og Ramsey er gode både fremover og bakover med mer fokus på box-box enn ren offensiv eller defensiv tankegang.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Arteta trives adskillig bedre når han har en spiller som klarer å gjøre en jobb bakover samt bidrar godt fremover. Når det gjelder de andre partnerskapene syntes jeg Flamini - Ramsey er en meget god kombinasjon og det samme med Flamini - Wilshere. Arteta - Wilshere derimot fungerer ikke spesielt bra og heller ikke Flamini - Arteta.

 

Den siste der dog forundrer meg alltid når de spiller sammen. Det er alltid Flamini som presser høyere opp og skal bidra offensivt fremfor Arteta som er langt mer kapabel (eller var) offensivt enn det Flamster noen gang har vært. Personlig mener jeg at Flamini burde være den holdende og at Arteta burde ligge litt høyere i banen når de to spiller sammen, men av en eller annen grunn så skjer aldri det. Virker som om Arteta er fritatt for alt offensivt ansvar de siste to sesongene.

 

Uansett: Vi har hvertfall 3 gode partnerskap (syntes det blir litt tidlig å regne på Chambo her mtp. at han ikke akkurat har spilt mye sentralt ennå) på midten. Jeg personlig foretrekker Flamini - Ramsey partnerskapet fordi Ramsey får litt friere tøyler og kan dominere mer med Flamini bak seg enn det han gjør med Arteta. Når han var på sitt beste tidligere i sesongen så var det med Flamini ved siden av seg (tror 9 av målene hans kom med det partnerskapet). Arteta - Ramsey kommer på andre. Deretter Flamini - Wilshere som fikk 3 kamper på rappen her tidligere i januar og vant samtlige 3.

 

Når det gjelder Chamberlain så tror jeg han vil fungere meget godt med både Arteta og Flamini.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...