Jump to content

2013.06.10 West Bromwich B


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Bendtner inn ja. Blir nok 2 poeng tapt her hvis dansken er i samme lune som han var mot WBA sist.

 

Må forøvrig si at jeg virkelig gleder meg til vi får Podolski, Chamberlain og Cazorla tilbake så vi har litt slagkraft på benken.

Link to comment
Share on other sites

de to eneste kampne Arsenal har avgitt poeng denne sesongen har de blitt bortdømt... når det er sagt var jo resultatet rettferdig tross alt. Og ikke noe elendig resultat borte mot et så godt lag som WBA. Men det er naturligvis en del å sette fingeren på for Wenger...

Link to comment
Share on other sites

...

 

Viser med all tydelighet at laget virkelig trenger en målscorer av rang. Må være førstepri i januar.

 

Særlig med Podolski og Cazorla ute med skader så er det særdeles få som kan komme inn og snu kampen. Rosicky er en av de få, men vi trenger pdd. en ren midtspiss til inn i laget. Og da en spillertype som er ulik Giroud, Bendtner og Sanogo.

Forøvrig må jeg si at jeg stusser litt over Gnabry: Gutten får tillit i fraværet til Walcott og innfrir ganske greit etter den første kampen hvor han tidvis var litt "lost". Den siste kampen han var involvert i vant vi etter at unggutten scoret og Ramsey ble matchvinner, men etter dette har han verken startet eller engang blitt brukt som innbytter i kampene mot Napoli og WBA. Særlig i dag ville jeg trodd at han ville komme inn. Etter målet virket blant annet Wilshere veldig tung i beina og bidro med forholdsvis lite, men allikevel så forble han på benken.

 

Skuffet over hvor svake vi var i dag forøvrig. Ikke ufortjent at WBA tar et poeng og hadde vi tapt så ville jeg heller ikke beskyldt de for å snyte oss for en seier. De kjempet knallgodt i dag og var i mine øyne det beste laget.

Link to comment
Share on other sites

Skuffende forestilling. Wilshere skulle hatt to straffer i andreomgang. Men ellers har vi ikke så mye å klage på. WBA var litt bedre hele kampen igjennom, spør du meg. 1 poeng er sånn sett greit nok på en dårlig dag. Det er mer enn Tott kan skryte av. West Ham dagens høydepunkt!

Link to comment
Share on other sites

Syns det er veldig rart at vi velger å stille med tre offensive midtbanespillere i trioen bak Giroud i en kamp vi møter et lag med to sittende midtbanespillere. Det sier seg selv at det blir trangt der inne i midten av banen, tror faktisk vi hadde hatt mer igjen for å ha brukt Gnabry ute på kanten i denne kampen, til tross for at ikke heller han er spesielt god til å holde bredden.

 

Det er også kjedelig at Arteta kommer inn å tar plassen til Ramsey i den bakre toern på midtbanen. Hadde burde beholdt den, behold heller Arteta på benk enn så lenge.

 

Syns forøvrig vi har det litt daffe preget i denne kampen, som vi så enkelte kamper i fjor. Forskjellen er at vi nå tar med oss ett poeng, fremfor å gi bort alle 3, det er en forbedring. Men er det godt nok? Tiden vil vise.

Link to comment
Share on other sites

KAMPSTATISTIKK

West Bromwich AlbionArsenal

44%Ballbesittelse56%

12Avslutninger14

4Avslutninger på mål5

0Avslutninger i stengene0

6Cornere2

411Pasningsforsøk547

340Vellykkede pasninger480

11Frispark for6

31%Ballbesittelse siste 5 min69%

FOTBALL PÅ VGTV

 

 

Tja, u er vel helt ok basert på avslutninger på mål osv. Men nok en gang er det dommeren som hindrer oss å ta med alle poengene hjem. Vi

Link to comment
Share on other sites

Ikke mange som imponerer i dag. Stopper parret gjør en god kamp, men litt sløvt fra resten. Wilshere med en håpløs første omgang, men retter opp med og sikre 1 poeng. Den som skuffer mest, er Jenkinson! Gir et hav av rom til WBA spillerne, slurvete balltap og bruker for lang tid på ball. Giroud viser litt av sine mangler igjen, og med over £100 mill på bok, så er alternativet Bendtner..

Men 1 poeng, og fortsatt liga ledere, og fortsatt en kamp på bortebane uten poengtap :)

Link to comment
Share on other sites

Du justerte før det 70. minutt Arsene. Du viser at du kan. Det ble betraktlig bedre, men aldri helt bra. Likevel, vi fikk med oss 1 poeng borte på en dag da det meste lugget. Som det ofte gjør for Arsenal etter Champions League. Jeg er sånn sett noenlunde fornøyd likevel. Nesten ironisk at Jack Wilshere skulle bli nøkkelspilleren til slutt, og Lee Mason - hvordan får du det til. All honør til begge lag for å holde seg i skinnet. Det kan ikke ha vært lett. Ledelsen skrumpet inn, men vi klorer oss fast i tabelltoppen. Kanskje vår beste enkeltspiller stod i mål i dag? Usikker. Så hørte jeg at Sam Allardyce er lagt i oksygentelt fordi han holdt på å le seg ihel. Hva i all verden kan han ha bevitnet som skal få slike konsekvenser?

Link to comment
Share on other sites

Syns det er veldig rart at vi velger å stille med tre offensive midtbanespillere i trioen bak Giroud i en kamp vi møter et lag med to sittende midtbanespillere. Det sier seg selv at det blir trangt der inne i midten av banen, tror faktisk vi hadde hatt mer igjen for å ha brukt Gnabry ute på kanten i denne kampen, til tross for at ikke heller han er spesielt god til å holde bredden.

 

Det er også kjedelig at Arteta kommer inn å tar plassen til Ramsey i den bakre toern på midtbanen. Hadde burde beholdt den, behold heller Arteta på benk enn så lenge.

 

Syns forøvrig vi har det litt daffe preget i denne kampen, som vi så enkelte kamper i fjor. Forskjellen er at vi nå tar med oss ett poeng, fremfor å gi bort alle 3, det er en forbedring. Men er det godt nok? Tiden vil vise.

 

Veldig skuffet over at Wenger velger å plassere vår beste spiller denne sesongen ute på kant for å gi plass til Arteta på midtbanen. Nå liker jeg Arteta, men jeg syntes han står for en langt tregere fotball enn det Flamini og Ramsey står for. Noe jeg syntes han beviste greit i dag og forrige kamp mot WBA også. I mine øyne burde Arteta bli plassert på benken så lenge Flamini og Ramsey er klare for spill. At Gnabry ikke starter kampen og at vi igjen stiller med 2 midtbanespillere ute på kantene mot WBA er sørgelige greier. Vi trekker konstant inn i midten og den ene karen som har vært en måltrussel fra sentrale områder er langt unna disse områdene fordi han blir tvunget til å spille på kant. Særlig etter første omgang så ser vi ganske greit at det ikke fungerer like bra i Premier League som i Champions League..

 

En endring i dynamikken burde kommet tidlig her. Rosicky satte litt mer fart i midtbanen når han kom innpå, men etter scoringen så dabbet Wilshere for alvor av og burde blitt erstattet av Gnabry i mine øyne. Introduksjonen av Bendtner var også noe jeg ikke var en stor fan av. Var dog ikke så altfor ille på topp når han kom inn, men jeg syntes bare han generelt sett ikke er en spiss som er skapt til å lede linja. Han var mer interessert i å spille småspill litt utenfor 16 enn å finne rom hvor han kunne komme til sjanser.

Link to comment
Share on other sites

Men snur man litt på det så ville jeg vært strålende fornøyd om vi faktisk hadde fått straffe på en av de situasjonene med Wilshere, og dratt i land en 2-1 seier i kveld. Så små er marginene mellom frustrasjon og glede - og West Brom. har i Clarks tid ikke vært noen kasteball i ligaen og vil ta poeng fra andre topplag også. Manchester United tapte alle tre poengene hjemme, og det gjorde Tottenham også i dag mot West Ham. Vi topper fortsatt ligaen og skal tilbake på vinnersporet hjemme mot Norwich etter landslagspausen!

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er skuffet over resultatet, men all honør til WBA. De jobbet knallhardt. Det bør i tillegg nevnes at det ikke er vanskelig å forsvare seg til ett poeng når ALT er tillatt. Skulle så gjerne hatt seier, men uavgjort var nok til å beholde tabelltoppen en runde til. Kveldens høydepunkt kom utvilsomt på WHL. #FOYS # COYG

Link to comment
Share on other sites

Likevel, vi fikk med oss 1 poeng borte på en dag da det meste lugget. Som det ofte gjør for Arsenal etter Champions League.

 

Jeg også har hatt inntrykk av at det lugger i PL-kampen etter CL, men kommentatoren hevdet noe annet. Hån påsto at vi var ubeseiret på de siste 17. 13 seire og 4 uavgjort (5 etter i dag). Har ikke dobbeltsjekket, men tar det for god fisk og tenker 'så feil man kan ta'. Det er jo i så fall en ganske imponerende stætts.

Link to comment
Share on other sites

Seiersrekken på bortebane stoppet. Men vi er fortsatt..:

 

- Ubeseiret på bortebane så langt denne sesongen

- Ubeseiret i de siste 11 kampene (alle turneringer)

- De som har tatt flest poeng i PL i kalenderåret 2013

- Ikke gått målløse av banen så langt denne sesongen.

 

det er sant.

 

vi er rett og slett jævlig gode for tiden.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...