Jump to content

2013.06.10 West Bromwich B


Umlaut

Recommended Posts

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Ser du la ut før meg så da bruker vi denne.

 

Dette er en kamp som skal og må vinnes om vi skal opprettholde den gode formen og selvtilliten - på et viktig tidspunkt før spillerne drar hver for seg på landslagsopphold. Liverpool tok med seieren over Crystal Palace i dag over tabelltoppen, noe som jeg håper og satser på trigger spillerne til å yte det lille ekstra. Følger vi opp tempoet, presisjonen og kynismen fra kampen mot Napoli bør West Brom. være en grei skuring. Største fallgruven er at spillerne er så høyt oppe at de tar for lett på oppgaven - uten at vi har sett noen tegn på dette tidligere i sesongen.

Skader: Walcott, Cazorla, Podolski, Oxlade-Chamberlain, Diaby, Sanogo og Sagna.

Forventet lagoppstilling:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Ramsey

Gnabry - Özil - Wilshere

Giroud

Benken blir da kanskje slik: Fabianski, Vermaelen, Monreal, Rosicky, Arteta, Bendtner og Akpom

Mulig endring er Arteta inn for Gnabry og Ramsey på kant slik som mot Napoli, men vil tro unggutten får starte denne igjen og bygge videre på formen fra kampen mot Swansea. Wilshere startet på som kjent på benken mot Napoli og går derfor inn fra start i denne. Sagna pådro seg en strekk på onsdag og er ute i tre uker så Jenkinson kommer rett inn og erstatter han.

Link to comment
Share on other sites

Sitter på flyet til Kos når denne kampen spilles, så får desverre ikke sett siste kamp før landslagspausen men håper på følgende lag:

 

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Arteta

Gnabry - Özil - Ramsey

Giroud

Ramsey fungerer jo hvor som helst om dagen, og med både Flamini og Arteta bak skal det defensive være sikkret.


Edit: Legger også til at skadelisten til WBA er lang, men nesten alle er forventet tilbake til denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Enig med oppstillingen Marius! dette skal være en trepoenger.

Kos er Kos, var der i fjor sommer! anbefaler IKKE å tryne i dritfylla for så å slå hull i hodet, deretter bli lagt inn på "sykehuset" for å bli lappet ihop med tråd på tykkelse med kjetting. Sykehuset er nesten tatt ut fra en gammel skrekkfilm.

Link to comment
Share on other sites

Trur på dette laget;

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Flamini - Arteta

Wilshere - Özil - Ramsey

Giroud

 

Trur dette blir ein jevn kamp, men vår gode flyt vil avgjøre til vår fordel. Me vil ikkje få noko gratis og må stå skikkelig på for å kapre alle tre poenga. Er redd for at Tottenham og Chelsea kaprar alle poenga i sine kampar, uavgjort er derfor litt for lite for oss i denne kampen.

 

Tippar 0-2, Giroud, Özil

Link to comment
Share on other sites

Jenkinson har vist veldig mye bra de gangene han har fått sjansen det siste året og jeg er trygg på at han vil klare seg greit. Vermaelen har lite spilletid i det siste, men er erfaren og jeg regner med smart nok til å benytte sjansen i dag for å vise hvorfor han skal inn på laget.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal FC@Arsenal

#Arsenal team to play West Brom: Szczesny, Jenkinson, Koscielny, Mertesacker, Gibbs, Arteta, Flamini, Ramsey, Wilshere, Ozil, Giroud

 

Greit lag. Ikke for mange forandringer, noe som jeg synes er positivt.

Blir spennende å se de tre på offensiv midt. 1-2 må hele tiden være villige til å holde bredden, hvis ikke vil vi bare hindre oss selv.

 

Men alt i alt, kvaliteten skal være god nok for en 3-1 seier!

COYG!

Link to comment
Share on other sites

Vanvittig mye slurv. Føler det er veldig mye rom, både mellomrom og bakrom, men det hjelper lite når vi har en spiss like treg som deres midtstoppere, og en offensiv trio som bruker 5+ touch hver gang vi har overgangsmuligheter. Wilshere har vært helt elendig i første omgang. Rosicky må inn der.

Link to comment
Share on other sites

Blir spendene å se hvordan gutta responderer etter en latterlig første omgang. Det går altfor treigt, har vell knapt hatt en skikkelig målsjanse.Arteta vil eg se på benken fremover. Han har vært så statisk etter han kom tilbake. Wilshere ser ut som han røyker sterkere ting en tobakk. Gud bedre meg for en latterlig dommer mason er, en tjukk liten gris som aldri er oppe i situasjonenen. Har ikke fysiske forutsetninger for å dømme på toppnivå

Link to comment
Share on other sites

Med fare for å bli uglesett, her er det mye å ta tak i Wenger. Rytmen i laget er borte vekk. Det er en kar med engelsk som morsmål som er helt på bærtur. Det er også en med engelsk som farsmål hvis involveringer går mer på tilfeldigheter enn bevissthet. Laget gikk over i kaosmodus og WBA målet fikk ligge i luften lenge nok til at det ble en realitet.

Link to comment
Share on other sites

Med Ramsey, Wilshere, Özil, Arteta, Flamini og Giroud som dropper ned blir det forbanna trangt på midtbanen, og Yacob og Mulumbu kan bare ligge i posisjonene sine og sikre foran midtstopperne. Vi mangler totalt bredde i spillet og er ikke i nærheten av å komme til farligheter. Wilshere og Ramsey på kant samtidig fungerer ganske enkelt ikke, og skulle gjerne sett Rosicky inn for Wilshere i pausen her nå, for å skape litt mer gjennombruddskraft og tempo. En stinker av en omgang i forhold til hva vi så mot Napoli...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...