Jump to content

2013.08.17 Aston Villa H


Stefanb

Recommended Posts

Ok, dommeren var fæl. Kanskje den svakeste jeg noen gang har sett.

 

MEN, det hjelper ikke!

Forsvaret er fortsatt som en grusomt dårlig stabla vedhaug. Man kan faktisk ikke føle seg trygg i det hele tatt på "villminken" Kos og "spettet" Per. Magasårstoppere. Og bak står en polsk klovn, som ikke er bedre enn at han med nød og neppe holder plassen fra enda en polsk klovn.

På midtbanen opererer han som har blitt så jævli god siden forrige sesong, Aron Ramsey. Mannen uten taktomslag, som spiller mer og mer hillieransk. Ramesy er symtomatisk for Arsenals nivå. Med slike spillere vinner vi alldeles ikke PL.

Og som enslig spiss, premier leagues tregeste spiller, Giroud. han er god ja, men det er innenfor 5-meteren. Utenfor det området er han omtrent hjelpesløs.

 

Og så var det vår skinnmagre manager, bokstavelig talt, som ikke evner å skaffe sårt tiltrengte stjernespillere til klubben. Dette blir for magert Wenger! Og hva gjør en smålubben spanjol på flanken, når angrepsvåpenet Podolski kan spille i samme posisjon?

 

Og kanskje på tide at Wenger konsentrerer seg om spillets gang, i stedenfor å konversere med 4. dommeren. Patetiske Wenger.

Denne sesongen ser ikke ut til å bli stort bedre enn forrige.....kanskje verre.

 

Kanskje forumets forhatte Myles Palmer har rett. Arsenal kommer ikke videre som Arsene FC.

( Og måtte marjonetten Gazidiz og utbyttekongen Kroenke bli skiftet ut med Usmanov og Dein).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

 

Kanskje forumets forhatte Myles Palmer har rett. Arsenal kommer ikke videre som Arsene FC.

( Og måtte marjonetten Gazidiz og utbyttekongen Kroenke bli skiftet ut med Usmanov og Dein).

 

Og hvorfor skulle vi hente tilbake Dein? Han er jo faktisk delvis skyld i situasjonen vi har havnet i. Det var jo faktisk han som forsøkte å hente inn Kroenke til klubben, attpåtil bak ryggen på resten av styret. Hadde ikke Dein opptrådt som han gjorde, er det stor sjanse for at han fortsatt hadde vært i klubben, og at Kroenke ikke hadde hatt majoriteten av aksjene

Link to comment
Share on other sites

 

Og hvorfor skulle vi hente tilbake Dein? Han er jo faktisk delvis skyld i situasjonen vi har havnet i. Det var jo faktisk han som forsøkte å hente inn Kroenke til klubben, attpåtil bak ryggen på resten av styret. Hadde ikke Dein opptrådt som han gjorde, er det stor sjanse for at han fortsatt hadde vært i klubben, og at Kroenke ikke hadde hatt majoriteten av aksjene

 

Vel. Fair play til Dein så prøvde han senere å hente inn Usmanov når han så hvordan Kroenke holdt på. Si hva du vil om Dein, men han ønsker at Arsenal skal være den største klubben i verden sportslig sett. Ikke bare på "revenue".

Link to comment
Share on other sites

Vinner City imorgen, noe de sikkert gjør har vi tapt 3 poeng til alle lagene vi skal kjempe med. Ikke overraskende at de andre presterer, men desto mer skremmende at vi til de grader ikke gjør det selv. Onsdag er det en knalltøff batalje i Istanbul. Lørdag venter en ennå værre kamp mot Fullham. Tviler på at vi vinner begge disse med dagens mannskap for å si det slik :/

Link to comment
Share on other sites

I følge en eller annen på Twitter så er vistnok Gibbs klar. Hvis så skulle være tilfelle så kan vi muligens stille en forsvarsfirer. Det er da en start.

Så lenge det bare er sting og ingen rystelse burde ikke det være noe problem. Remember Terry Butcher......

Link to comment
Share on other sites

Folkens, da er det ikke såå galt. Vi tapte mot Villa, men så hadde de også dommeren på sin side. DET kan skje med alle. Og ja, vi var ikke svært gode! Vi mangler kvalitet i stallen når vi blir skaderammet som nå...

 

Men på onsdag stiller vi fremdeles med et sterkt lag!

 

Polakken

 

Jenkinson - Per - Kos - Gibsy

Ramsey - Wilshere

Walcott - Santi - Rosicky

Giroud

 

Dette kan være godt nok, inntil vi får forsterkninger!

Link to comment
Share on other sites

Det sier faktisk litt om hvor elendig dømmingen var. Er ikke ofte FA degraderer dommerne etter dårlig dømming.

 

Man kan mene hva man vil om den jobben, eller mangelen på jobb Wenger har gjort i sommer i forhold til å styrke laget, og man kan godt mene at Arsenal ville ha feid Villa av banen dersom vi hadde hentet inn de nødvendige spillerne før sesongstart. Men man skal jaggu meg være temmelig låst fast i "anti Wenger bobla" dersom man ikke evner å se at dømmingen til Taylor hadde en direkte innvirkende faktor på kamputfallet. Det er jaggu ikke lett å være fotballspiller på banen, når du ser motstanderen får tildelt feilaktige avgjørelser til sin fordel gang på gang, når du selv opplever å bli sparket ned gang etter gang uten at dommeren gjør en dritt. Når assistentdommeren som har full innsikt i situasjonen med den andre dommeren ikke markerer for straffespark, mens dommeren som umulig kunne ha sett hvorvidt Koscirlny var på ball eller ikke presterer å dømme straffe, vitner det om total mangel på forståelse for spillet fotball, og da burde man aldri få lov til å ikle seg en dommerdrakt

 

For å si det slik, så hadde jeg jaggu ikke blitt overrasket om det hadde kommet for en dag at Taylor var innblandet i kampfiksing i denne kampen. Så ekstremt dårlig og i favør Villa var faktisk dømmingen.

Link to comment
Share on other sites

Cazorla og Kos er vel suspendert til onsdagskampen? Gule kort fra Munchen-kampen... Stemmer det?

 

 

Er det ikke bare suspensjoner i form av røde kort man drar med seg suspensjoner over i påfølgende sesong?

Link to comment
Share on other sites

Det sier faktisk litt om hvor elendig dømmingen var. Er ikke ofte FA degraderer dommerne etter dårlig dømming.

 

Man kan mene hva man vil om den jobben, eller mangelen på jobb Wenger har gjort i sommer i forhold til å styrke laget, og man kan godt mene at Arsenal ville ha feid Villa av banen dersom vi hadde hentet inn de nødvendige spillerne før sesongstart. Men man skal jaggu meg være temmelig låst fast i "anti Wenger bobla" dersom man ikke evner å se at dømmingen til Taylor hadde en direkte innvirkende faktor på kamputfallet. Det er jaggu ikke lett å være fotballspiller på banen, når du ser motstanderen får tildelt feilaktige avgjørelser til sin fordel gang på gang, når du selv opplever å bli sparket ned gang etter gang uten at dommeren gjør en dritt. Når assistentdommeren som har full innsikt i situasjonen med den andre dommeren ikke markerer for straffespark, mens dommeren som umulig kunne ha sett hvorvidt Koscirlny var på ball eller ikke presterer å dømme straffe, vitner det om total mangel på forståelse for spillet fotball, og da burde man aldri få lov til å ikle seg en dommerdrakt

 

For å si det slik, så hadde jeg jaggu ikke blitt overrasket om det hadde kommet for en dag at Taylor var innblandet i kampfiksing i denne kampen. Så ekstremt dårlig og i favør Villa var faktisk dømmingen.

 

----------------------------------------------

 

Katastrofal dømming var det uten tvil og det fryder meg at han blir degradert. At det hadde en utslagsgivende effekt på kampen er utvilsomt. Vlaar uttalte vel selv etter kampen at han var heldig som fikk avslutte kampen. Han burde definitivt vært utvist om dommeren hadde lagt seg på samme linje som han gjorde med Koscielny. Laget som entret matta på Emirates på lørdag var mer enn godt nok til å slå Villa, men problemene med stallen ble åpenbare ettersom skadene gjorde seg gjeldene. Derfor forstår jeg at ett tap mot Villa fungerer som bensin på bålet for allerede frustrerte fans (meg selv inkludert).

Link to comment
Share on other sites

Anthony Taylor har forøvrig blitt droppet/degradert etter skandaledømmingen mot oss.

 

Det var ingen bombe. Bare hold han langt vekke fra PL. Mulig Kos sitt kort blir strøket hvis Arsenal legger inn protest?

Link to comment
Share on other sites

ja, kortet til Kos burde strykes, hvis FA er konsekevnte da. JA, egentlig var jo dømmingen så dårlig at kampen burde vært spilt om igjen...

hvorfor skal man akseptere dømming som så til de grader påvirker kampens utfall? Når det er sagt, betyr ikke det at jeg er fornøyd med den

prestasjonen Arsenal gjorde, så definitivt ikke.

Link to comment
Share on other sites

Det sier faktisk litt om hvor elendig dømmingen var. Er ikke ofte FA degraderer dommerne etter dårlig dømming.

 

Man kan mene hva man vil om den jobben, eller mangelen på jobb Wenger har gjort i sommer i forhold til å styrke laget, og man kan godt mene at Arsenal ville ha feid Villa av banen dersom vi hadde hentet inn de nødvendige spillerne før sesongstart. Men man skal jaggu meg være temmelig låst fast i "anti Wenger bobla" dersom man ikke evner å se at dømmingen til Taylor hadde en direkte innvirkende faktor på kamputfallet. Det er jaggu ikke lett å være fotballspiller på banen, når du ser motstanderen får tildelt feilaktige avgjørelser til sin fordel gang på gang, når du selv opplever å bli sparket ned gang etter gang uten at dommeren gjør en dritt. Når assistentdommeren som har full innsikt i situasjonen med den andre dommeren ikke markerer for straffespark, mens dommeren som umulig kunne ha sett hvorvidt Koscirlny var på ball eller ikke presterer å dømme straffe, vitner det om total mangel på forståelse for spillet fotball, og da burde man aldri få lov til å ikle seg en dommerdrakt

 

For å si det slik, så hadde jeg jaggu ikke blitt overrasket om det hadde kommet for en dag at Taylor var innblandet i kampfiksing i denne kampen. Så ekstremt dårlig og i favør Villa var faktisk dømmingen.

Om jeg er i en fastlåst "anti-wenger"-boble, vet jeg ikke. At jeg hører til gruppa "wenger-skeptikere" er det ikke tvil om.

Men til tross for min tilhørighet så har jeg ingen problemer med å erkjenne at dommeren snøt oss for poeng, i alle fall ett. At han er kjøpt har jeg ingen tro på, han er rett og slett en dårlig dommer.

 

Men når det er sagt så er ikke dommerens prestasjoner noen grunn til redusere Wenger sitt ansvar for det som skjedde før/i kampen. Jeg skal ikke snakke for andre, men mitt store problem er og har vært en syltynn stall som ikke tåler skader. Ett at de store problemene på lørdag var en til tider manglende defensiv evne på midtbanen som gjorde det enda vanskeligere for midtforsvare å demme opp når Villa satte fart fremover.

 

Som sagt dommeren snøt oss for poeng, men å eventuelt bruke hans innsats som en bortforklaring/frikjennelse av Wengers ansvar synes jeg blir feil.

Link to comment
Share on other sites

men å eventuelt bruke hans innsats som en bortforklaring/frikjennelse av Wengers ansvar synes jeg blir feil.

 

Jeg prøver på ingen som helst måte å frikjenne Wenger for hans ansvar. Wenger har ikke gjort jobben sin i sommer, det er klinkende klart. Men dersom man ikke evner å se at dommeren ødelegger denne kampen, så skjønner jeg ingenting.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg prøver på ingen som helst måte å frikjenne Wenger for hans ansvar. Wenger har ikke gjort jobben sin i sommer, det er klinkende klart. Men dersom man ikke evner å se at dommeren ødelegger denne kampen, så skjønner jeg ingenting.

Arsenal skaper to avslutninger på mål i løpet av første 76 minutter hjemme mot ett av seriens svakeste lag... Burde egentlig sagt: "Nuff said", men i tillegg må man jo si at straffesituasjonen ikke er en stor feil. Det er ekstremt vanskelig å se den der. Det er ikke akkurat som i situasjonen Kuyt vs Hleb hvor hele verden ser at Arsenal blir snytt for straffe...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...