Jump to content

2013.08.17 Aston Villa H


Stefanb

Recommended Posts

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply
Fy faen å dårlige vi er i forsvar og i midtbaneleddet uten Arteta.

Skjønner ikke Wenger NÅ at vi trenger å handle kan han bare ta den tidligere magiske hatten sin å gå i skam. Utrolig skuffa nå. Og utrolig forbanna. Dommeren gjør det heller ikke bedre ved å gi Villa et feilidømt straffe og gult kort til Kos, og derfor et feil rødt kort. Hvorfor fikk ikke Vlaar sitt andre gule i en ganske lik situasjon er det bare dommeren som kan svare på. Ræva kamp av oss og ræva kamp av dommeren.

Link to comment
Share on other sites

Realiteten er at vi ikkje prøver å sikre oss spelarar. Vi har jo knappast sendt eit bud på to månader. Det er vel ei fare for at det er lite blekk i fax maskina til wenger og at han spare på blekket. Rart når det er noko i Arsenalfansen sitt hjerte som blir gla når ein taper, fordi ein håper manageren skal våkne!

Link to comment
Share on other sites

Realiteten er at vi ikkje prøver å sikre oss spelarar. Vi har jo knappast sendt eit bud på to månader. Det er vel ei fare for at det er lite blekk i fax maskina til wenger og at han spare på blekket. Rart når det er noko i Arsenalfansen sitt hjerte som blir gla når ein taper, fordi ein håper manageren skal våkne!

 

Fakta er også at de få budene vi har sendt har vært betraktelig lavere enn det spillerene er verdt. Det samme gjelder lønningene.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting som er ytterst imponerende er at vi allerede etter 1 kamp har sluppet inn 3 mål. Tok oss 5,5 kamper omtrent for å nå 3 baklengs forrige sesong og da møtte vi lag som Liverpool, City og Chelsea.

 

Ser at vi bygger videre på fundamentene som allerede er lagt på plass!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har mine tvil på at han våkner noe særlig uansett. Wenger er ett stabeist, og hadde han ville hatt skikkelige forsterkninger hadde han gjort det tidligere. Han virker besatt på at talentene han har handlet som unge skal blomstre uansett konsekvens. Ta feks keeper plassen vi har hatt problemer med nå i åresvis. Polakkene er sikkert megatalenter, men noen talenter slår ikke ut. For noen % av budskjettet kunne han hentet Begovic og vært kvitt hele problemet på den plassen.

 

Higuain var tydeligvis ikke bra nok, siden vi ikke la inn bud engang. Suarez er ett urealistisk mål. Wenger sier han ikke har lest hva Liverpools eier har sagt engang, det virker til å være hvor oppdatert han er. Glemmer aldri når Benzema ble solgt for noen år tilbake, da var Wenger totalt sjokkert, for det skulle ikke skje den sommeren i hans hode.

 

Nei, noe drastisk må skje med hele klubben. Selv om han skulle panikkhandle noen spillere nå på slutten så er han helt ute å sykle.

 

Nei nå går jeg å tar meg en røyk, jeg røyker ikke normalt men nå trenger jeg virkelig en.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om dommeren var dårlig, og straffespark nr 2 var nok (sannsyligvis) feildømt og dermed kom et feilaktig gult kort. Men når det gjelder det røde så er det Kos sin "plikt" å ha det første gule kortet i tankene når han går inn i nye taklinger. Dessverre så er vel "tankeløshet" Kos sin eneste, men store akilleshel, og derfor blir laget straffet på grunn av litt for mange dumheter.

 

Målet til Giroud er meget flott, men det er ikke tvil om at laget virkelig mangler en ekte goalgetter der fremme. Det er heller ikke vanskelig å se behovet for en spiller som kan styre det defensive på midtbanen. Arteta har vært vårt alibi så langt, men med han på skadelisten og det faktum at ha ikke er det "fødte" anker på midtbanen, så må det graves dypt i lommeboka for å finne en som skal eie den posisjonen og ikke en "billig" vikar.

Det tredje målet i mot er greit, Wenger valgte å gamble med et minimalt forsvar etter utvisningen. Det har jeg ingen problemer med, Å tape med ett eller to mål spiller ingen rolle.

 

Var alt bare negativt i dag? Neida, i perioder så man glimt av "storhet" og tjekkeren viser at han fremdeles har noe inne, selv om jeg har litt problemer med å "tilgi" at han bommer på sin megasjanse.

 

Jeg er ikke i tvil om at Wenger klarer å bortforklare dette tapet også. Å "flykte" fra virkeligheten, når det gjelder å beskrive et kampbilde begynner snart å bli hans beste egenskap.

 

Jeg "håper" at det bare var et kutt som sendte Gibbs ut av banen og at han er klar til kampene i kommende uke. Sagna blir satt ned på stopperplass foreløpig (når det gjelder neste PL-kamp), men posisjonen som skremmer meg mest når laget spiller i Tyrkia nå i midtuken er den defensive midtbanen. Kommer vi gjennom bortekampen med et hederlig resultat så¨kan vi ha en sjanse til gruppespill.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren er elendig, men det er Arsene også. Kun Rosicky som gjør en god kamp. Wilshere, Ramsey og Szczecny er elendige i dag. Wenger er en klovn om han ikke henter minst tre kvalitetsspillere.

 

Ramsey blir elendig når han spiller sammen med Wilshere, men etter Koscielny ble sendt av var Ramsey strålende når han spilte som DM/sweeper. Problemet er dessverre at vi trenger en mer defensiv spiller ved siden av Ramsey og Wilshere er langt ifra den spilleren (og Ramsey motsatte veien for Wilshere). Wilshere endte opp med hele 2 taklingsforsøk i dag. I en kamp som dette så er det ytterst lite, men dessverre helt i takt med hva Wilshere vanligvis ligger på.

Link to comment
Share on other sites

Ah, hvor skal man starte? Klovn i mål, klovner i backrekken og klovner fra midten og fremover.og utrolig nok sitter det klovner på benken også. Det må bli komikveld av slikt. Jeg har aldri likt klovner og de får meg til å bli forbannet og ikke til å le. Det er dårlig, det er uten plan og det er helt grusomt å se på. Når skal det ende? Hvor langt kan Wenger la laget synke før Silent Stan kommer på banen? Det er noe av det aller aller aller verste jeg har sett under Wenger og det enest jeg forventer er at han faktisk innrømmer det. Det er så bra at det kommer i første kamp på hjemmebane fordi nå kan ingen skjule seg bak de 10 kampene på slutten av forrige sesong. Dette er virkeligheten, dette er dagens Arsenal. I tillegg er vi helt sikkert uten Gibbs og uten Sagna på tirsdag. Vi har Cazorla som sjefsklovn på midten og vi har "småsten i skoen" Giroud foran mål.

Jeg hadde gledet meg så lenge, nå skulle jeg ønske det var siste seriekamp allerede. Det kommer til å bli et mareritt fra uke til uke hele vinteren med dette laget. Det er faktisk helt ekstremt å tape 1-3 hjemme i ligaåpningen. Det er så dårlig at det ikke er ord for å beskrive det. Fy f.. jeg er forbannet

Link to comment
Share on other sites

Dette innlegget skriver jeg i stor frustrasjon, men det driter jeg i.

 

For det første er dommeren så elendig idag at jeg ikke har ord. Det er aldri straffe, og dermed aldri gult kort til Koscielny. Syns til og med det andre han får er strengt. Vlaar gjør akkurat det samme som Kos men blir ikke utvist. Det er en parodi. Dommeren dømmer 70/30 i Villas favør, og det er helt uakseptabelt i Premier League. Håper den fitta av en dommer blir degradert til Conference fra og med imårra. Han suger sikkert der også.

 

Når det er sagt kan vi ikke skylde på dommeren idag... (dessverre)

 

Det er i bunn og grunn vår egen feil. Vi starter friskt og scorer et pent mål, med gode prestasjoner fra Rosicky, Ox og ikke minst Giroud som går på et flott løp. Så roer det seg ned (som vanlig), og Agbonlahor tar E6 gjennom forsvaret og får en soleklar straffe som Benteke ekspederer i mål (sort of). Etter dette kunne det fort blitt 1-2 når Villa har et stolpeskudd. Rævva er vi særlig etter hvilen, og Cazorla gjør vel tidenes mest elendige innhopp i kampen. Gir de ballen som skaffer de en feil idømt straffe. Etter dette er han føkkings usynlig resten av kampen, Cazorla, med unntak av superredningen til Guzan. Også kommer utvisningen, og det er jo et sjokk at det er kløna Koscielny som får den, selv om han aldri skulle vært utvist in the first place. Uansett skaper vi noen få sjanser før Villa setter spikern i kista. I bunn og grunn en elendig forestilling av oss.

 

De som er gode for Arsenal idag er: Rosicky og Ox (i første). Ramsey heller ikke verst.

De som er ræva for Arsenal idag er: WILSHERE, WALCOTT, JENKINSON, SZCZESNY

 

 

Resten er verken det ene eller andre.

 

 

Det som derimot irriterer meg mest er Wenger. Hvorfor i helvete blir Podolski først byttet inn etter en skade på Sagna? Det betyr at Wenger ikke engang hadde tenkt til å prøve. Og det er Podolski vi snakker om, en stjerne for Tyskland. Hadde jeg vært Podolski nå hadde jeg faen i meg levert inn transfersøknad i mårra, for jeg hadde bare ikke giddi det. Det hele er så latterlig flaut å være vitne til.

 

Ellers: Håper det går bra med Sagna.

 

Spend some fucking money, det er vi faktisk nødt til om vi i det hele tatt skal klare topp 6. For dette var faen i meg tynn suppe. Vi skal få slite mot Fenerbahce.

Link to comment
Share on other sites

Stygt å si det, men jeg håper faktisk at vi ikke klarer å kvalifisere til CL i år. Da regner jeg med at Wenger rykter på dagen!

Jeg forstår hvorfor du sier det. Men jeg kan nok aldri håpe på et Arsenaltap, selv om det skulle medføre "gode" resulater. Nå er jeg også ganske sikker på at Wenger blir sittende selv med exit i CL, det skal mer til for at amerikaneren våkner fra dvalen.

Link to comment
Share on other sites

Silent stan var vel ikke på kampen idag engang, det er så engasjert han er i klubben. Normalt viser regien bilder av eier'ne hvis de er tilstede. Mulig han hørte buinga etter kampen helt over dammen, uten at jeg tror det påvirker han så mye. Ellers er det vel like sterkt å se at halvparten av setene var tomme før man blåste av i årets første kamp i PL som buinga etterpå. Ifjor var det protesttog i gatene, skjer iår også vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Murphy's law: Anything that can go wrong, will go wrong.

 

En forferdelig sesongåpning! Stygge smeller for Sagna og Gibbs. Koscielny utvist. Da har vi 2 forsvarere igjen, da... Herlig!

 

Den første straffen er klar. Elendig forsvarsspill av oss i forkant. WS er kanskje heldig som ikke blir utvist. Jeg mener uansett dommer gjør rett i å ikke vise ham ut, da Agbonlahor uansett ikke ville kommet i en bedre posisjon enn lagkameraten som faktisk avsluttet.

 

Straffe nr. 2 er feil idømt. Men det er ikke så lett å se før man har sett noen repriser. Koscielny burde uansett vite hvilken risiko han tar. Han burde ikke satt inn den taklingen!

 

Utvisningen av Koscielny er totalt sett billig. Og det er mildt sagt snodig at Vlaar får lov til å fullføre kampen når en ser hvordan Koscielny straffes. Uansett sitter jeg med en følelse av at vi skaper vår egen ulykke. Det tas ganske enkelt for risikofylte/dårlige valg i avgjørende situasjoner.

 

 

Det gjør vondt i magen å høre mishagsytringene mot Wenger på slutten. Men sånn er fotballivet. Folk har punget ut i dyre dommer for nye sesongkort. Og klubben v/Gazidis "reklamerte" altså i våres på denne måten:

(when he was asked if the club could afford to pay £25m and £200,000-a-week in wages to one player – the kind of deal required to acquire Rooney – he said)

 

"Of course we could do that. We could do more than that.

"We have a certain amount which we've held in reserve. We also have new revenue streams coming on board and all of these things mean we can do some things which would excite you.


Dessverre var det mange medier som ikke tok med resten av utsagnet:

 

What excites Arsène isn't necessarily what excites you

Hva nå, Arsene? Hva nå???

Det er så mange ting å ta tak i - og plutselig så lite tid til å gjøre noe med det: Keeperplassen. Nesten hele forsvaret. Den sentrale midtbanen. Spissplassen. Bredden i stallen...

Nei, i kveld blir det gravøl. Dette kan bli et langt år!

Link to comment
Share on other sites

Silent stan var vel ikke på kampen idag engang, det er så engasjert han er i klubben. Normalt viser regien bilder av eier'ne hvis de er tilstede. Mulig han hørte buinga etter kampen helt over dammen, uten at jeg tror det påvirker han så mye. Ellers er det vel like sterkt å se at halvparten av setene var tomme før man blåste av i årets første kamp i PL som buinga etterpå. Ifjor var det protesttog i gatene, skjer iår også vil jeg tro.

 

Det største problemet med Kroenke er at han gir fullstendig faen i hvordan klubben gjør det sportslig så lenge verdien på klubben øker. Det nest største problemet er at han har gitt praktisk talt absolutt alt ansvar til Wenger og mtp. at Kroenke har gitt fra seg dette ansvaret så står han igjen uten noen som kan utfordre han og presse han. Pdd. så står Wenger fritt ut til å gjøre praktisk talt absolutt alt han vil uten å måtte stå til ansvar for noe. Det samme kan også Kroenke gjøre da han sier at han har full tiltro til Wenger igjen.

 

Tipper til og med Wenger sitter og skriver sin egen kontrakt og velger lenge/lønn/bonuser/krav o.l. selv.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...