Jump to content

2013.08.17 Aston Villa H


Stefanb

Recommended Posts

OK - jeg sjanser på å skrive før jeg tråler tråden.

 

Først og fremst synes jeg vi er uheldige som taper kampen. Villa har ikke mye å komme med, og etter mitt syn er det to dommeravgjørelser som avgjør: straffe 2 (der jeg synes Koscielny er først på ball) og det røde kortet - som er VELDIG billig.

 

Så til de VIRKELIGE bekymringene:

* Var det ÉN ting vi ikke hadde råd til i dag var det flere skader. Så må vi bytte både O-C og Gibbs pga. spade

* Var det ÉN ting til vi ikke hadde råd til var det å forsterke de negative følelsene blant fansen med (nok et) tap

* Vi sliter med å skape nok sjanser (bl.a. fordi vi er for ineffektive), vil ligger under 1-2 og har INGENTING på benken som Wenger stoler nok på ẗil å sette inn

* Vi må sette RAMSEY på midtstopper fordi vi ikke har folk

 

VI HAR IKKE FOLK!

 

Og det er Wenger og ledelsens skyld. Uvisst hvem som er mest skyldig. Det ER mulig å handle tidlig. Stort sett alle andre klarer det, bare ikke vi.

 

HVORFOR!?!?!

 

Vi har nå kasta bort tre poeng. Ikke nødvendigvis noen katastrofe, men der vi trenge en god start mens vi venter på forsterkninger får vi dette.

 

Jeg har alltid vært en Wenger-mann. Jeg begynte å svekkes i troen i Januar, men resonnerte slik at han gamblet på at vi ville klare topp-4 selv uten forsterkninger. Det holdt, og jeg var (sånn passe) fornøyd.

 

Nå er tilliten tynnslitt. Og det verste er - JEG SKJØNNER IKKE HVA SOM FOREGÅR!! Hvordan i huleste er det mulig å ikke være forberedt til seriestart denne gangen? Laget jobbet som galeislaver på våren etter skikkelig godt gammelt Arsenal-under-Graham-merke. Og hva gjør ledelsen!?!? NADA! De sender et helt lag på dør (noe jeg var/er for), men henter inn NADA til seriestart! HVORDAN ER DET MULIG!?!?!

 

Vi har en kjempeviktig kamp i Tyrkia til uka. Jeg er bekymra... :-(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Hadde det nå enn kun vært den latterlig tilfeldige dømmingen som ødela kampen. Men det er det ikke. Arsenal er ikke et lag som havner innenfor topp 4 slik vi spilte i dag.

 

Forsvaret er en katastrofe, noe som illustreres perfekt ved at Agbon tråkler seg igjennom oss. Sisteskansen vår har ikke lært av fjorårets vraking og selger seg totalt ved å ruse ut av 16-meteren atter en unødig gang. Han viser igjen at han er et totalt random kort å ha på hånden. Også backene da... Backene viser igjen at innlegg, det kan de ikke. Ingen av de. Heller ikke i år.

 

Midtbanen taler for seg. Vi har tre spillere sentralt på banen, men vi spiller som om vi kun har en spiller der. Villa har full kontroll på midtbanen. Wally viser igjen at han ikke har det beste fotballhodet. Kampen illustrerer igjen at vi ikke kan satse alt på at Giroud er tilstrekkelig. Ox var jeg fornøyd med. Men han spilte kun de første 45.

 

Vi har strippet stallen for spillere, og har ikke hentet noe nevneverdig. Hallo - skal vi virkelig spille gjennom en sesong som et annenrangs tilfeldig miniputt-lag på Dana-cup, der vi ikke klarer å fylle opp benken med fullgode fotballspillere? Det virker sånn.

Link to comment
Share on other sites

Det som derimot irriterer meg mest er Wenger. Hvorfor i helvete blir Podolski først byttet inn etter en skade på Sagna? Det betyr at Wenger ikke engang hadde tenkt til å prøve. Og det er Podolski vi snakker om, en stjerne for Tyskland. Hadde jeg vært Podolski nå hadde jeg faen i meg levert inn transfersøknad i mårra, for jeg hadde bare ikke giddi det. Det hele er så latterlig flaut å være vitne til.

 

 

Det der sjokkerte meg også - jeg trodde faktisk ikke Podolski var på benken når ikke Wenger gjorde noe på 1-2 og vi slet.

 

Og DER er mitt største ankepunkt mot Wenger: Jeg synes vi var uheldige som lå under. Men vi er Arsenal - vi MÅ legge inn margin for uflaks. Hva hadde vi trengt mest av alt i kveld: NOE PÅ BENKEN SOM KAN GJØRE EN FORSKJELL!!

 

I mine øyne er i og for seg Podolski en slik, men slik er det tydeligvis ikke i Wengers øyne.

Link to comment
Share on other sites

OK - jeg sjanser på å skrive før jeg tråler tråden.

 

Først og fremst synes jeg vi er uheldige som taper kampen. Villa har ikke mye å komme med, og etter mitt syn er det to dommeravgjørelser som avgjør: straffe 2 (der jeg synes Koscielny er først på ball) og det røde kortet - som er VELDIG billig.

 

Så til de VIRKELIGE bekymringene:

* Var det ÉN ting vi ikke hadde råd til i dag var det flere skader. Så må vi bytte både O-C og Gibbs pga. spade

* Var det ÉN ting til vi ikke hadde råd til var det å forsterke de negative følelsene blant fansen med (nok et) tap

* Vi sliter med å skape nok sjanser (bl.a. fordi vi er for ineffektive), vil ligger under 1-2 og har INGENTING på benken som Wenger stoler nok på ẗil å sette inn

* Vi må sette RAMSEY på midtstopper fordi vi ikke har folk

 

VI HAR IKKE FOLK!

 

Og det er Wenger og ledelsens skyld. Uvisst hvem som er mest skyldig. Det ER mulig å handle tidlig. Stort sett alle andre klarer det, bare ikke vi.

 

HVORFOR!?!?!

 

Vi har nå kasta bort tre poeng. Ikke nødvendigvis noen katastrofe, men der vi trenge en god start mens vi venter på forsterkninger får vi dette.

 

Jeg har alltid vært en Wenger-mann. Jeg begynte å svekkes i troen i Januar, men resonnerte slik at han gamblet på at vi ville klare topp-4 selv uten forsterkninger. Det holdt, og jeg var (sånn passe) fornøyd.

 

Nå er tilliten tynnslitt. Og det verste er - JEG SKJØNNER IKKE HVA SOM FOREGÅR!! Hvordan i huleste er det mulig å ikke være forberedt til seriestart denne gangen? Laget jobbet som galeislaver på våren etter skikkelig godt gammelt Arsenal-under-Graham-merke. Og hva gjør ledelsen!?!? NADA! De sender et helt lag på dør (noe jeg var/er for), men henter inn NADA til seriestart! HVORDAN ER DET MULIG!?!?!

 

Vi har en kjempeviktig kamp i Tyrkia til uka. Jeg er bekymra... :-(

 

Arsenal skaper 2 skudd på mål første 75 minutt på hjemmebane mot et av de svakeste lagene i serien. Det alene gjør at man fortjener å tape kampen. Arsenal har gått fra å være et lag som skaper mange sjanser og score mye, til å bli et lag som er ganske effektive, men kun fordi at de skaper så og si ingen ting!

Link to comment
Share on other sites

Syntes Le Grove oppsummerer det greit:

 

Le Grove @LeGrove 4m

First game of the season and we have a left back at right back. A defensive midfielder at centre back. What a shambles.

 

Le Grove @LeGrove 3m

The referee was also disgraceful. So second rate. No excuses though... squad wise, it's looking Portsmouth like, bar the £160m in the bank.

 

Le Grove @LeGrove 3m

Wenger is a disgrace though. He's put pressure on the club, the players and he's turned The Emirates toxic. Again. No one wants that. So sad

 

Le Grove @LeGrove 2m

Booing at half time is horrible. The venom of 'spend some fucking money' was like nothing I've heard before. All after one game.

 

Le Grove @LeGrove 2m

Then he has the cheek to come out and talk of 'positives'. Only one thing puts us back on track. A new manager. Can't come soon enough.

 

Le Grove @LeGrove 2m

One more year people. One more year.

 

Le Grove @LeGrove 1m

Interesting though... everyone I was sitting with, was in full agreement where the buck stopped. The manager. Finally the penny has dropped.

 

 

Ellers er Gibbs, Sagna, Rosicky og Ramsey usikre til neste kamp. Hvor mange spillere er det vi da har igjen? Kan knapt nok stille med en førsteellver.

 

AFCamden har også noe å si:

 

DC @DLDN22 3m

AW is not only ruining this year, but he's also ruining the last 3/4 years where he's banked on this extra money and used it as his defence.

 

Link to comment
Share on other sites

OK - jeg sjanser på å skrive før jeg tråler tråden.

 

Først og fremst synes jeg vi er uheldige som taper kampen. Villa har ikke mye å komme med, og etter mitt syn er det to dommeravgjørelser som avgjør: straffe 2 (der jeg synes Koscielny er først på ball) og det røde kortet - som er VELDIG billig.

 

Så til de VIRKELIGE bekymringene:

* Var det ÉN ting vi ikke hadde råd til i dag var det flere skader. Så må vi bytte både O-C og Gibbs pga. spade

* Var det ÉN ting til vi ikke hadde råd til var det å forsterke de negative følelsene blant fansen med (nok et) tap

* Vi sliter med å skape nok sjanser (bl.a. fordi vi er for ineffektive), vil ligger under 1-2 og har INGENTING på benken som Wenger stoler nok på ẗil å sette inn

* Vi må sette RAMSEY på midtstopper fordi vi ikke har folk

 

VI HAR IKKE FOLK!

 

Og det er Wenger og ledelsens skyld. Uvisst hvem som er mest skyldig. Det ER mulig å handle tidlig. Stort sett alle andre klarer det, bare ikke vi.

 

HVORFOR!?!?!

 

Vi har nå kasta bort tre poeng. Ikke nødvendigvis noen katastrofe, men der vi trenge en god start mens vi venter på forsterkninger får vi dette.

 

Jeg har alltid vært en Wenger-mann. Jeg begynte å svekkes i troen i Januar, men resonnerte slik at han gamblet på at vi ville klare topp-4 selv uten forsterkninger. Det holdt, og jeg var (sånn passe) fornøyd.

 

Nå er tilliten tynnslitt. Og det verste er - JEG SKJØNNER IKKE HVA SOM FOREGÅR!! Hvordan i huleste er det mulig å ikke være forberedt til seriestart denne gangen? Laget jobbet som galeislaver på våren etter skikkelig godt gammelt Arsenal-under-Graham-merke. Og hva gjør ledelsen!?!? NADA! De sender et helt lag på dør (noe jeg var/er for), men henter inn NADA til seriestart! HVORDAN ER DET MULIG!?!?!

 

Vi har en kjempeviktig kamp i Tyrkia til uka. Jeg er bekymra... :-(

----

+1

 

Godt oppsummert! Jeg er stort sett enig i alt sammen!

 

De siste somrene har det vært (ganske) enkelt å finne formildende omstendigheter. Sagaene rundt Adebayor, Nasri, Fabregas og Van Persie. En stram klubbøkonomi. Og så videre.

 

I år er det ingenting å skylde på. Null og niks! Med nye sponsoravtaler, manager-bytter hos "alle" rundt oss mv., har dette tvert om vært den beste sommer-muligheten på mange herrens år! Og i kveld ser det ut til at vi ikke bare har skuslet bort denne muligheten, men faktisk har brukt den til å sette oss i en verre posisjon. Det hele er ganske vanskelig å begripe!

Link to comment
Share on other sites

Har Wenger kommet med intervju etter kampen? Skulle likt å sett hva han sa.

 

Arsenal.com @Arsenal 23m

The boss is here for his post-match press conference… #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 22m

Wenger: "It's a big disappointment because we started well and suddenly everything went against us." #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 22m

Wenger: "Even at 10 men we had chances to come back to 2-2" #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 22m

Wenger: "We have some problems to get players back for Wednesday night." #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 21m

Wenger: "We could have won the game, there were a lot of positives in our game. That is what we have to focus on." #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 20m

Wenger: "We have to live with [the Koscileny penalty decision]. It doesn't mean you have to lose the game." #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 20m

Wenger: "We are hugely disappointed to start with a defeat. It is a huge, huge blow for us." #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 19m

Wenger: "We were on the market before the game and it is the same after the game." #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 18m

Wenger: "Gibbs has a deep cut, Sagna, Rosicky has a problem. Ramsey has a problem with a kick on his ankle." #AFCvAVFC

Arsenal.com @Arsenal 14m

The manager's press conference is over. We will have a transcript on http://Arsenal.com shortly #AFCvAVFC

Link to comment
Share on other sites

en av de verste dommeropptredene ever i toppdivisjonen i England kan ikke brukes som en unnskyldning for at Arsenal er helt ute å kjøre.

Man er uheldige, og blir bortdømt, men i det store og det hele, må man selv ta ansvaret for at man havner i slike sitasjoner. Det er den brutale sannheten.

Klarer Wenger å ta denne reality-sjekken? Jeg tviler...

Link to comment
Share on other sites

En ting som plaget meg ifjor og som fortsetter iår er disse tilsynelatende forhåndsbestemte byttene. OX var en av våre bedre i 1 omgang, han settes rett ut i pausen og inn kommer en rusten Cazorla. Greit nok med Cazorla i 45 min, men hvorfor da ikke ta ut feks Wilshere som var på randen til nytt gult kort og tidlig dusj? Han hadde heller ikke preget kampen i særlig stor grad annet enn innsats som han virkelig tilbyr.

 

Det samme med Podolski, han venter altså til noen blir skadet med å gjøre siste byttet. Det virker på meg som alt er planlagt på møterommet før kampen, og det er kun skader/utvisninger som kan endre på det forhåndsbestemte.

Link to comment
Share on other sites

en av de verste dommeropptredene ever i toppdivisjonen i England kan ikke brukes som en unnskyldning for at Arsenal er helt ute å kjøre.

Man er uheldige, og blir bortdømt, men i det store og det hele, må man selv ta ansvaret for at man havner i slike sitasjoner. Det er den brutale sannheten.

Klarer Wenger å ta denne reality-sjekken? Jeg tviler...

 

For dette er jo ikke nytt - dommerfeil har alltid skjedd og vil skje. Et virkelig topplag klarer å overvinne slikt og vinne allikevel.

 

Jeg synes oppriktig synd på spillerne, for på meg ser det ut som de gir alt og jobber godt. Ja, det er dårlige prestasjoner og valg innimellom, men alt i alt vil jeg ikke skylde på at de ikke prøver.

 

Men de har en manager som tilsynelatende ikke løfter en finger til å hjelpe dem.

 

De vil vinne noe - de VET at de trenger forsterkninger for å få det til.

Vi fansen vil vinne noe - vi VET at det trengs forsterninger for å få det til.

BESTEMORA MI gir beng i Arseal - selv HUN VET at det trengs forsterkninger for å få det til.

 

WENGER - HVA MED DEG!?!?!

 

Og en siste ting (gud jeg er frustert og sur i kveld) - hvis det er sånn at vi ikke KLARER å gjennomføre annet enn helt trivielle overganger - SÅ SPARK HELE BUNTEN SOM DRIVER MED DET OG FÅ INN NOEN SOM KAN JOBBEN!!!!

 

for pokker...

Link to comment
Share on other sites

En ting som plaget meg ifjor og som fortsetter iår er disse tilsynelatende forhåndsbestemte byttene. OX var en av våre bedre i 1 omgang, han settes rett ut i pausen og inn kommer en rusten Cazorla. Greit nok med Cazorla i 45 min, men hvorfor da ikke ta ut feks Wilshere som var på randen til nytt gult kort og tidlig dusj? Han hadde heller ikke preget kampen i særlig stor grad annet enn innsats som han virkelig tilbyr.

 

Det samme med Podolski, han venter altså til noen blir skadet med å gjøre siste byttet. Det virker på meg som alt er planlagt på møterommet før kampen, og det er kun skader/utvisninger som kan endre på det forhåndsbestemte.

 

Ox ble vel skada på overtid i første omgang?

 

De to andre poengene dine støtter jeg fullt ut.

Link to comment
Share on other sites

OX skadet også ja. Hvordan får vi det til lurer jeg på? Nå så alt grønnt ut før siste uken. Det begynnte med Arteta på trening, så kom landskampene. Og idag mister vi vår bauta bakerst (som forøvrig ikke hadde noen god kamp), sagna, gibbs og ramsey.

 

Giroud begynnte med en smart bevegelse og herlig scoring (ferdigservert av OX), etter dette ser vi hvor begrenset han er der fremme.

Cazorla er rusten som fy, han kommer seg og har nivået. Wilshere med innsats og ikke så mye mer enn det. Walcott er Walcott som før.

Vår beste spiller er en oldis med navn Rosicky som prøver og prøver uten særlig hell. Nei, disse ungguttene har ikke tatt de syvmilstegene som Wenger skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Dommeren i dag var en ku. Spillerene gjorde en god innsats 10 mot 11 . Men uansett noe mangler og det er fra ledelsen av klubben.

 

Wenger (styret) gjør vel det samme som ifjor etter noen dårlige kamper i begynnelsen. "Nå handler vi og i panikk".

 

Alle andre har handlet og nå er det utsolgt for de beste varene.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke annet enn å gjenta hva som allerede har blitt sagt flere ganger :

 

Hvordan i (......) har vi klart å havne i den situasjonen her !?

 

Vi får skader, vi har spillere som ikke er helt i form - og vi er FULLSTENDIG uforberedt på det !!

 

Det er en helt GRUSOM kamp av dommeren og jeg vil gi han mye av skylden til de tapte poengene. Så ille var det.

MEN, som sagt, skaper man sin egen uflaks og det er ikke tilfdelig at det skjer med oss.

 

Hva skal man si.... Det er forbanna tungt. Forbanna trist. Forbanna ergelig, hele jævla dritten.

Det er lenge igjen av sesongen, men grep SKULLE ha blitt gjort før !!!!!!! Helvete ta

Link to comment
Share on other sites

det er lenge igjen av sesongen men den er på mange måter ødelagt allerede. Veien til å kunne kjempe om trofeer er alt for lang. De har allerede rotet seg inn i en ond sirkel med skader og karantener, og mental skjørhet, som naturligvis også vil ha konsekvenser for de kommende kampene. Og som flertallet av gooners ser, er det jo klubbens egen feil. En profesjonell klubb er simpelthen forberedt på slik, og gjør de nødvendige grep på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Sesongen er mer eller mindre ødelagt på onsdag hvis vi stiller opp med samme innstilling som i går. Vi er så langt unna å kunne kjempe i toppen med dette laget at det er en skam. Jeg frykter at vi må starte de to neste kampene med helt håpløs sammensetning på backplass og et lag fullstendig uten rytme eller samhandling. Hvis nå både Sagna, Kosc og Gibbs er ute på onsdag, hvordan skal vi stille? Tipper Gibbs er tilbake neste helg, men frykter at vi fortsatt er uten stopper. Hvem skal gå ned å gjøre en jobb der? Faktum per i dag er at vi har en ung nervebunt fra Spania som enten har scoret selvmål eller vært direkte årsak til mål i mot hver eneste gang han har kommet inn for a-laget. Han er rett og slett ikke god nok.

 

Jeg har aldri vært så sint etter en kamp som i går. Ikke sur fordi vi tapte, det går stort sett over i løpet av noen minutter, men et sinne jeg ikke kan huske å ha kjent. Å tape kan skje alle, men å ikke ha spillere til å dekke eventuelle skader før man går inn i et kjempehektisk og ekstremt viktig startprogram er rett og slett for dumt. Man kan ikke selge før man vet hva som kommer inn når stallen i utgangspunktet er tynn.

Å miste opptil 5 spillere på en uke er ekstremt, men det har skjedd før og det vil skje igjen. At vi ikke har 3 stoppere i laget er en skadale. At vi ikke har 2 defensive midtbanespillere er en skandale, at vi har en av ligaens tregeste spisser er en skandale, at vi har 1 vingspiller i troppen er en skandale.. Jeg kunne faktisk ha fortsatt tiraden, men jeg gidder ikke. Jeg kjenner at interessen avtar akkurat som den gjorde da salget av Song ble gjort i fjor. Det tok faktisk flere uker før jeg gledet meg til kamp igjen. Det er samme følelsen nå. Skulle for f.. ønske at dette var sesongens siste kamp og at overgangsvinduet ble åpnet om noen uker. Jeg gruer meg til onsdag og jeg gruer meg til helgen. Årets sesongstart er på papiret det letteste noen sinne. Vi burde ha vunnet 9 av 10 ut i fra hvem vi møter. Nå kan vi risikere å stå uten poeng etter de tre første kampene grunnet klovneriet i klubben. Jeg er sjokkert, jeg er sint og jeg syns det er ufattelig trist.

 

Vi var best i går. Det er ingen tvil om det Wenger. Men, vi gjør feil i begge ender av banen og da vinner man ikke kamper. Rosicky skulle hatt to, Giroud skulle hatt minst to og Cazorla ett. I stedet for bommer vi på opplagte sjaner og lager to straffespark. Man kan selvfølgelig si at det siste ikke er straffe, men det kommer igjen av at vi gjør tabber og må jage mot eget mål i stor fart. Da skjer slike ting; på innlegg ofte selvmål og på taklinger ofte tvilsituasjoner. Linjedommer markerer ikke og dommer som har spillere mellom seg og situasjonen dømmer straffe. Helt greit, for dette vil vi få senere også. Det andre gule til Kosc er faktisk dårligere dømt, fordi Kosc ikke er nær Weimann som kaster seg. Det viser prov på dårlig kampledelse og dårlig forståelse. Det er bare å se på reaksjonen til spillerne i det situasjonen oppstår om hva man skal dømme, det klarte ikke Taylor i går: På straffe nr to applauderer Szcz, hadde det vært tvil hadde han veivet villt med armene for å bevise at det ikke var straffe. Kosc spretter opp og er fornøyd med taklingen, ser ikke engang mot linjedommer eller dommer. På det andre gule så reagerer ikke Weimann og Kosc nøler ikke et sekund. Man ser også på fallet til Weimann at det ikke er kontakt. Helt håpløst og helt uten fotballforståelse. Slike ting gjør meg meget sint og forbannet. De må kunne skille mellom det man skal gi kort på og det man ikke skal gi kort på. Det er rett og slett svakt.

 

Alt dette gjør meg forbannet, men det som virkelig setter sinnet i kok er at vi ikke har spillere til å stable sammen et middels godt lag de neste ukene.

Link to comment
Share on other sites

Sesongen er mer eller mindre ødelagt på onsdag hvis vi stiller opp med samme innstilling som i går. Vi er så langt unna å kunne kjempe i toppen med dette laget at det er en skam. Jeg frykter at vi må starte de to neste kampene med helt håpløs sammensetning på backplass og et lag fullstendig uten rytme eller samhandling. Hvis nå både Sagna, Kosc og Gibbs er ute på onsdag, hvordan skal vi stille? Tipper Gibbs er tilbake neste helg, men frykter at vi fortsatt er uten stopper. Hvem skal gå ned å gjøre en jobb der? Faktum per i dag er at vi har en ung nervebunt fra Spania som enten har scoret selvmål eller vært direkte årsak til mål i mot hver eneste gang han har kommet inn for a-laget. Han er rett og slett ikke god nok.

 

Jeg har aldri vært så sint etter en kamp som i går. Ikke sur fordi vi tapte, det går stort sett over i løpet av noen minutter, men et sinne jeg ikke kan huske å ha kjent. Å tape kan skje alle, men å ikke ha spillere til å dekke eventuelle skader før man går inn i et kjempehektisk og ekstremt viktig startprogram er rett og slett for dumt. Man kan ikke selge før man vet hva som kommer inn når stallen i utgangspunktet er tynn.

Å miste opptil 5 spillere på en uke er ekstremt, men det har skjedd før og det vil skje igjen. At vi ikke har 3 stoppere i laget er en skadale. At vi ikke har 2 defensive midtbanespillere er en skandale, at vi har en av ligaens tregeste spisser er en skandale, at vi har 1 vingspiller i troppen er en skandale.. Jeg kunne faktisk ha fortsatt tiraden, men jeg gidder ikke. Jeg kjenner at interessen avtar akkurat som den gjorde da salget av Song ble gjort i fjor. Det tok faktisk flere uker før jeg gledet meg til kamp igjen. Det er samme følelsen nå. Skulle for f.. ønske at dette var sesongens siste kamp og at overgangsvinduet ble åpnet om noen uker. Jeg gruer meg til onsdag og jeg gruer meg til helgen. Årets sesongstart er på papiret det letteste noen sinne. Vi burde ha vunnet 9 av 10 ut i fra hvem vi møter. Nå kan vi risikere å stå uten poeng etter de tre første kampene grunnet klovneriet i klubben. Jeg er sjokkert, jeg er sint og jeg syns det er ufattelig trist.

 

Vi var best i går. Det er ingen tvil om det Wenger. Men, vi gjør feil i begge ender av banen og da vinner man ikke kamper. Rosicky skulle hatt to, Giroud skulle hatt minst to og Cazorla ett. I stedet for bommer vi på opplagte sjaner og lager to straffespark. Man kan selvfølgelig si at det siste ikke er straffe, men det kommer igjen av at vi gjør tabber og må jage mot eget mål i stor fart. Da skjer slike ting; på innlegg ofte selvmål og på taklinger ofte tvilsituasjoner. Linjedommer markerer ikke og dommer som har spillere mellom seg og situasjonen dømmer straffe. Helt greit, for dette vil vi få senere også. Det andre gule til Kosc er faktisk dårligere dømt, fordi Kosc ikke er nær Weimann som kaster seg. Det viser prov på dårlig kampledelse og dårlig forståelse. Det er bare å se på reaksjonen til spillerne i det situasjonen oppstår om hva man skal dømme, det klarte ikke Taylor i går: På straffe nr to applauderer Szcz, hadde det vært tvil hadde han veivet villt med armene for å bevise at det ikke var straffe. Kosc spretter opp og er fornøyd med taklingen, ser ikke engang mot linjedommer eller dommer. På det andre gule så reagerer ikke Weimann og Kosc nøler ikke et sekund. Man ser også på fallet til Weimann at det ikke er kontakt. Helt håpløst og helt uten fotballforståelse. Slike ting gjør meg meget sint og forbannet. De må kunne skille mellom det man skal gi kort på og det man ikke skal gi kort på. Det er rett og slett svakt.

 

Alt dette gjør meg forbannet, men det som virkelig setter sinnet i kok er at vi ikke har spillere til å stable sammen et middels godt lag de neste ukene.

Link to comment
Share on other sites

RP7; spanjol? Miguel? Han er vel også lånt ut?

Hvem reiser til Tyrkia og Fulham?

 

Dette hele er så surrealistisk og way off at jeg er bare målløs. Greit at vi tapte, greit at dommeren var en katastrofe, greit at vi fikk noen skader.

 

Men.

 

"Ligagullutfordrer" Arsenal fremstår så til de grader uten sportslig kontroll og plan at jeg mangler ord.

 

Klubbens tilstand kan beskrives som fullstendig sportslig krise.

Link to comment
Share on other sites

Har berre sett sanandeag, men forsvarspelet på alle tre måla i mot er forferdeleg. Spesielt det siste. Dette er jo feil som ein sjeldan ser på småguttenivå. Syns ikkje vi skal klage på straffene heller. Den første er klar og den andre er det lett å forstå at det blir dømt på. Ein tek ein kjemperisiko ved å takle slik. Mange skritt i feil retning, noko som er vanleg på denne tida av året....

Link to comment
Share on other sites

En kan ikke laste bare forsvaret for de 3 målene. Midtbanen har et STORT ansvar der og mangelen på en ren DM er nesten skremmende.

En dommer som tillater nedsparkinger bakfra uten å gi kort hele kampen og er stort sett på en annen kanal det meste av kampen er en

årsak.

Wenger er en annen. Vi har så få spillere at det er trist å se en så rusten Cazorla måtte spille pga mangel på andre.

Wenger har tydeligvis trodd han var smart og har spilt ut alle kortene sine og tapt.

 

Nå er det på tide å komme tilbake til en reality check og få inn hva som trengs. Start med Begovic,Rooney,DM,forsvar.

Akkurat nå trenger vi minst 4-5 mann. Dette er blåkopi av sesongen hvor vi handla inn 4-5 spillere i slutten av vinduet.

Og akkurat nå så sr jeg ingen fremtid lengre for Wenger i Arsenal. Dette vitner om tafatthet og udugelighet slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Sesongen er mer eller mindre ødelagt på onsdag hvis vi stiller opp med samme innstilling som i går. Vi er så langt unna å kunne kjempe i toppen med dette laget at det er en skam. Jeg frykter at vi må starte de to neste kampene med helt håpløs sammensetning på backplass og et lag fullstendig uten rytme eller samhandling. Hvis nå både Sagna, Kosc og Gibbs er ute på onsdag, hvordan skal vi stille? Tipper Gibbs er tilbake neste helg, men frykter at vi fortsatt er uten stopper. Hvem skal gå ned å gjøre en jobb der? Faktum per i dag er at vi har en ung nervebunt fra Spania som enten har scoret selvmål eller vært direkte årsak til mål i mot hver eneste gang han har kommet inn for a-laget. Han er rett og slett ikke god nok.

 

Jeg har aldri vært så sint etter en kamp som i går. Ikke sur fordi vi tapte, det går stort sett over i løpet av noen minutter, men et sinne jeg ikke kan huske å ha kjent. Å tape kan skje alle, men å ikke ha spillere til å dekke eventuelle skader før man går inn i et kjempehektisk og ekstremt viktig startprogram er rett og slett for dumt. Man kan ikke selge før man vet hva som kommer inn når stallen i utgangspunktet er tynn.

Å miste opptil 5 spillere på en uke er ekstremt, men det har skjedd før og det vil skje igjen. At vi ikke har 3 stoppere i laget er en skadale. At vi ikke har 2 defensive midtbanespillere er en skandale, at vi har en av ligaens tregeste spisser er en skandale, at vi har 1 vingspiller i troppen er en skandale.. Jeg kunne faktisk ha fortsatt tiraden, men jeg gidder ikke. Jeg kjenner at interessen avtar akkurat som den gjorde da salget av Song ble gjort i fjor. Det tok faktisk flere uker før jeg gledet meg til kamp igjen. Det er samme følelsen nå. Skulle for f.. ønske at dette var sesongens siste kamp og at overgangsvinduet ble åpnet om noen uker. Jeg gruer meg til onsdag og jeg gruer meg til helgen. Årets sesongstart er på papiret det letteste noen sinne. Vi burde ha vunnet 9 av 10 ut i fra hvem vi møter. Nå kan vi risikere å stå uten poeng etter de tre første kampene grunnet klovneriet i klubben. Jeg er sjokkert, jeg er sint og jeg syns det er ufattelig trist.

 

Alt dette gjør meg forbannet, men det som virkelig setter sinnet i kok er at vi ikke har spillere til å stable sammen et middels godt lag de neste ukene.

 

Det som er tragisk er at dette er den FØRSTE kampen i sesongen og vi allerede sliter med å stille med et lag som ikke er spekket fullt av reserver/unggutter. Hva kommer til å skje med laget når vi er midt ute i sesongen og har spilt 30 kamper?

 

Dessverre er det så utrolig åpenlyst og noe jeg har sagt siden mai. Vi blir veldig ofte rammet av skader og mange av spillerene vi har er spillere som sjeldent spiller 30 ligakamper. Allikevel så er Wenger fullstendig blottet for dette på tross av at supportere som meg (og deg trolig også) klarer å analysere tallene.

Det er rett og slett så skjødeløst av Wenger og skamfullt at jeg ikke finner ord for det. Han er pdd. en ødeleggende faktor for klubben i mine øyne. Vel ærlig talt har han vært det i minst et par-tre sesonger nå.

 

Forøvrig: Dette blir trolig den tredje sesongen på rad hvor vi starter ekstremt dårlig. Det er ikke tilfeldig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...